Witka,
Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał.
Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?
Tam jest ciśnienie, często padaja uszczelki w tym miejscu, więc chciałbym
jakos to wzmocnić, przedłuzyć żywotnosć.
Czego używaja mechanicy w warsztatach? Dajcie jakis pomysł, nazwę, linkę.
Dzięki
--
Radarro
R6 + V4
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
2 |
Data: Sierpien 23 2010 09:54:00 |
Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika |
Autor: Paweł Olaszek |
Radarro pisze:
Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?
Jeżeli jesteś pewien że musisz to doszczelnić, niezły jest beżowy DIRKO.
--
pozdrawiam,
Paweł
3 |
Data: Sierpien 23 2010 20:04:11 | Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika | Autor: Tomasz Pyra |
Radarro pisze:
Witka, Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?
Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w całości z silikonu odpornego na olej.
Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda - lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.
4 |
Data: Sierpien 24 2010 06:05:54 | Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika | Autor: Radarro |
Tomasz Pyra napisał(a):
Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
całości z silikonu odpornego na olej.
Hmm, no własnie nie chodzi mi o filtr oleju i jego pokrywkę, ale o cały moduł
(obudowe filtra) olejowy dokrecany do bloku silnika. Wyglada to tak:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1288&hg=11&fg=30
uszczelka to numer 8.
Pytanie ponawiam - smarować to czyms dodatkowo?
przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy...
Dzięki, pozdr!
Radarro
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
5 |
Data: Sierpien 25 2010 11:32:22 | Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika | Autor: Karolek |
W dniu 2010-08-24 08:05, Radarro pisze:
Tomasz napisał(a):
Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
całości z silikonu odpornego na olej.
Hmm, no własnie nie chodzi mi o filtr oleju i jego pokrywkę, ale o cały moduł
(obudowe filtra) olejowy dokrecany do bloku silnika. Wyglada to tak:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1288&hg=11&fg=30
uszczelka to numer 8.
Pytanie ponawiam - smarować to czyms dodatkowo?
przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy...
Mozesz przesmarowac delikatnie czarnym silikonem do uszczelniania misek olejowych itp. (tylko nie za duzo, zeby nie powlazilo przy dociskaniu w kanaly olejowe).
Czerwonego nie uzywaj bo sie srednio sprawdza.
--
Karolek
6 |
Data: Sierpien 25 2010 11:29:54 | Temat: Re: pasta / silikon do uszczelek silnika | Autor: Karolek |
W dniu 2010-08-23 20:04, Tomasz Pyra pisze:
Radarro pisze:
Witka,
Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20).
Uszczelka
będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś
dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?
Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
przesadzić, bo potem uszczelki pękają.
Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
całości z silikonu odpornego na olej.
Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda -
lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.
Jemu chodzi o podstawe filtra, ktora jest przykrecona do bloku i o to wlasnie polaczenie, a nie o filtr i pokrywe...
--
Karolek
| | | | |