pikseloza przy 66 procentach
1 | Data: Lipiec 22 2011 11:45:36 |
Temat: pikseloza przy 66 procentach | |
Autor: marek augustynski | Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W 2 |
Data: Lipiec 22 2011 11:59:26 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marcin.STIG.saldat |
Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W Tak. Zrob sobie zrzuty ekranowa i poskladaj. ;) Ludzie narzekaja na ten efekt, a Ty chcesz miec to na stale? Zdradzisz, po co? -- Pozdrawiam, marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500 3 |
Data: Lipiec 22 2011 04:20:07 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marek augustynski | > Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W Bo to świetny efekt, niejednoznaczny. Dzięki marek 4 |
Data: Lipiec 22 2011 13:51:48 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marcin.STIG.saldat |
Ludzie narzekaja na ten efekt, a Ty chcesz miec to na stale? Zdradzisz, Co masz na mysli piszac "niejednoznaczny"? BTW, ten "swietny" efekt widac dobrze jedynie na podgladzie na monitorze. Jest zbyt delikatny, zeby byl sensownie widoczny w druku lub na odbitce. -- Pozdrawiam, marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500 5 |
Data: Lipiec 22 2011 14:01:00 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: Olo | On 2011-07-22 13:51, marcin.STIG.saldat wrote:
nikt nie będzie wiedział czy jest taki profi czy amator ;) 6 |
Data: Lipiec 22 2011 05:08:02 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marek augustynski | >>> Ludzie narzekaja na ten efekt, a Ty chcesz miec to na stale? Zdradzisz, Zasada jest prosta. Im mniej więcej będziesz o mnie wiedział tym mniej będziesz wiedział;) marek 7 |
Data: Lipiec 22 2011 14:01:30 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: John Smith | marcin.STIG.saldat napisał(a):
Ej tam, Jak zrobisz odbitkę w efektywnej rozdzielczości jak na monitorze (np 100dpi) to też będzie widoczne. -- Mirek 8 |
Data: Lipiec 22 2011 14:30:14 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marcin.STIG.saldat | BTW, ten "swietny" efekt widac dobrze jedynie na podgladzie na Jak zrobisz odbitkę w efektywnej rozdzielczości jak na monitorze (np 100dpi) to też będzie widoczne. Zyle, ze odbitka ta bedzie musiala jednoczesnie przyjac proporcjonalne do tego rozmiary. Czyli bedzie wielka jak swinia -- a jesli na duzym rozmiarze mu nie zalezy to efekt i tak bedzie niewidoczny. :) Z drugiej strony -- zniknie nawet na duzej odbitce, bo trzeba sie bedzie od niej odsunac, zeby ja ogarnac, a co za tym idzie -- efekt znowu zniknie. :) -- Pozdrawiam, marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500 9 |
Data: Lipiec 22 2011 14:37:26 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: John Smith | marcin.STIG.saldat napisał(a): BTW, ten "swietny" efekt widac dobrze jedynie na podgladzie na Przeniesie 1:1. Zrobi odbitkę wielkości ekranu i będzie oglądał z podobnej odległości jak ogląda ekran. Jeśli wie co chce uzyskać, to chyba nie problem. :-) -- Mirek 10 |
Data: Lipiec 22 2011 05:04:24 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marek augustynski | >> Ludzie narzekaja na ten efekt, a Ty chcesz miec to na stale? Zdradzisz, Zmuszasz mnie do pisania poezji. Nie wiem jak to określić jeśli tego nie widzisz. Jest coś nieuchwytnego w takim obrazie. BTW, ten "swietny" efekt widac dobrze jedynie na podgladzie na Tak wiem. Może da się jakoś "powiększyć"? marek 11 |
Data: Lipiec 22 2011 14:33:24 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marcin.STIG.saldat |
Zmuszasz mnie do pisania poezji. Nie wiem jak to określić jeśli tego Nieuchwytnego? Hmmm... Ja to widze jako po prostu blad wyswietlania struktury obrazu. Juz bardziej "nieuchwytny" bedzie efekt spowodowany kiepskim wydrukiem. ;) Niemniej i tak to nie wyczerpuje okreslenia "niejednoznaczny". Jesli cos jest niejednoznaczne, to moze byc dwuznaczne. A co w tym "efekcie" jest dwuznacznego? -- Pozdrawiam, marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500 12 |
Data: Lipiec 22 2011 07:38:03 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marek augustynski | > Zmuszasz mnie do pisania poezji. Nie wiem jak to określić jeśli tego Odbierasz to jako błąd czyli drażni cię. Ja mogę powiedzieć, że mnie podrażnia. No więc to jest przyczyna do wykorzystania "błędu". marek 13 |
Data: Lipiec 22 2011 12:02:53 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: John Smith | marek augustynski napisał(a): Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W Pewnie wystarczy przeskalować w dół, o jakiś mało okrągły współczynnik, najgorszą z dostępnych metod, bez jakiejkolwiek interpolacji. -- Mirek 14 |
Data: Lipiec 22 2011 16:45:12 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: Mariusz [mr.] |
Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W okienku navigator skacze się miedzy powiększeniem ...25, 33, 50, 66 procent i tak dalej. Przy powiększeniach ...33, 66... obraz staje się szarpany, jakby piksele wyłaziły na wierzch. Czy jest możliwe uzyskanie takiego szarpanego obrazu fizycznie? Żeby ten efekt był na stałe, niezależnie od PS-a? Nie mam PS, ale to pewnie efekt "skwantowania" cyfrowego obrazu na piksele. PS szybki podgląd pewnie realizuje jakimś szybkim przeskalowaniem i wtedy powiększenia typu 2 na 3 piksele wypadają wyraźnie najgorzej. BTW: Niektórzy nie mogą na to patrzeć, a tu proszę, ktoś gotowy za to płacić... ;-) [mr.] 15 |
Data: Lipiec 22 2011 17:15:40 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: Mariusz [mr.] |
Czy jest możliwe uzyskanie takiego szarpanego obrazu fizycznie? Żeby Jest możliwe, ale to już większa gimnastyka. "Na czuja" widziałbym to tak: - ustalić, jak "gruby" ma być efekt na końcowym obrazie; - obrobić w ten sposób miniaturkę obrazu o wykalkulowanych rozmiarach; - obraz w pełnej rozdzielczości przekształcić powiększonym efektem z poprzedniego etapu jako maską. Uwaga: psychofizyka odbioru takich efektów będzie różna dla drobnych pikseli i dla "grubszych" struktur. Typowe zjawisko widziane np. przy powiększaniu obrazu bez resamplingu: x3 jeszcze jest widziany w miarę normalnie, a gdzieś od x4 i więcej obraz zaczyna się rozpadać na luźne piksele i staje się nieczytelny. pozdrawiam Mariusz [mr.] 16 |
Data: Lipiec 22 2011 08:34:30 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marek augustynski | >> Czy jest możliwe uzyskanie takiego szarpanego obrazu fizycznie? Żeby Za szybko. Mógłbyś mi to opisać bardziej obrazowo? Kiedy powiekszam miniaturkę następuje interpolacja.. robi się glut. marek 17 |
Data: Lipiec 22 2011 18:04:09 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: Mariusz [mr.] |
"Na czuja" widziałbym to tak: Nowatorskie rozwiązania wymagają nietypowego podejścia... ;-) Kiedy powiekszam miniaturkę następuje interpolacja.. robi się glut. Bo tu trzeba zastosować najprostsze powiększenie, bez interpolacji, jak w Paincie (jak to się nazywało...). Jako źródło chyba najłatwiej wziąć PrintScr efektu z PS, a po jego powiększeniu powinna wyjść kafelkowa pikseloza. Rozmiary pojedynczego "kafelka" można ustalić na zasadzie równości kąta widzenia: - piksel na ekranie = "kafelek" na obrazie końcowym. No i mając taką maskę można próbować zastosować ją w jakiś sposób do normalnego obrazu, np. wyjąć z maski tylko luminancję i zastosować w oryginale tylko w warstwie L - wysokorozdzielczy obraz lekko "ukafelkuje" się jak piksele na ekranie (można też coś poeksperymentować z przekształcaniem również kolorów, ale to wymaga eksperymentu na miejscu). Tak to widzę - nie jestem praktykiem obróbki, więc więcej mógłbym powiedzieć chyba dopiero po samodzielnym spróbowaniu. :)) [mr.] 18 |
Data: Lipiec 22 2011 09:19:07 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marek augustynski | > Kiedy powiekszam miniaturk nast puje interpolacja.. robi si glut. Dzięki:) marek 19 |
Data: Lipiec 22 2011 16:52:03 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: bofh@nano.pl | On 22.07.2011 11:45, marek augustynski wrote: Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W A czy nie możesz zmniejszyć obrazka, a potem go powiększyć? Efekt powinien być właśnie taki. Zmniejszasz np do 800x600, a potem powiększasz do 1280x960 (przykładowo). Nie ma informacji, więc muszą być powiększone piksele. -- wer <",,)~~ http://szumofob.eu 20 |
Data: Lipiec 22 2011 18:20:53 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: John Smith | marek augustynski napisał(a): Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W W GIMP-ie robisz to tak: Obraz -> Skaluj Obraz -> Wymiary Obrazu - tutaj wpisujesz rozdzielczość zbliżoną do ekranu docelowego Obraz -> Skaluj Obraz -> Jakość -> Interpolacja -> Brak -- Mirek 21 |
Data: Lipiec 22 2011 20:03:46 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: Sylwester Zarębski | Dnia Fri, 22 Jul 2011 11:45:36 +0200, marek augustynski napisał(a): Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W Menu Image -> Image Size -> parametr Resample Image = Nearest Neighbor (pierwszy na liście od góry) -- pozdrawiam Sylwester Zarębski Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek 22 |
Data: Lipiec 22 2011 12:15:12 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: marek augustynski | On 22 Lip, 20:03, Sylwester Zarębski wrote: Dnia Fri, 22 Jul 2011 11:45:36 +0200, marek augustynski napisał(a): Do Mirka i Sylwestra Skalowanie daje równomierną pikselozę. Punktem wyjścia musi być print screen bo efekt o którym mowimy jest "poszatkowany". marek 23 |
Data: Lipiec 23 2011 12:53:09 | Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach | Autor: Sylwester Zarębski | Dnia Fri, 22 Jul 2011 12:15:12 -0700 (PDT), marek augustynski On 22 Lip, 20:03, Sylwester Zarębski wrote: Nie masz racji :). Oryginalny obraz: http://imageshack.us/photo/my-images/600/100orig.jpg/ Zeskalowany w dół 66%: http://imageshack.us/photo/my-images/94/80654332.jpg/ Przeskalowany w górę 150%: http://imageshack.us/photo/my-images/812/100new.jpg/ Nie wiem czy to jest dla ciebie równomierne, dla mnie nie :). -- pozdrawiam Sylwester Zarębski Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek |