w sumie nie bardzo, znam sie na tym tyle co na balecie
(wszystko przepisalem z kartki od mechanika)
rozumiem, że jedną z możliwości sprawdzenia jest pojechać do innego
mechanika. Czy ten, żeby mógł to sprawdzić będzie musiał rozkręcać
silnik?
> A ile zrobiłeś km przez te 2.5 m-ca?
coś ok. 1000
Jeżeli faktycznie pali 2,5 l oleju / 1000km to spaliny raczej nie są 100%
czyste....
Testowałeś u tego samego mechanika który robił remont? :-)))
Obstawiam na takie usterki (wg prawdopodobieństwa):
1. Puszczające uszczelniacze na zaworach
2. Pęknięte pierścienie tłokowe - ale wtedy nie byłoby kompresji
3. Pęknięta głowica - jeżeli nie była sprawdzana na szczelność po pęknięciu
paska
4. Mechanior założył starą uszczelkę pod głowicę i mogą być nieszczelności.
We własnym zakresie możesz sprawdzić:
1. Dmucha spalinami przez korek do oleju - jeżeli tak, to masz problem z
tulejami/tłokami/pierścieniami
2. Masz olej w płynie chłodniczym albo albo płyn w oleju (wygląda jak
majonez) - pęknięta głowica albo uszczelka pod głowicą
3. Bąbelki gazu w płynie chłodniczym podczas pracy silnika - jak w p.2
Jeżeli nie masz żadnego z powyższych objawów, to pojeźdź jeszcze z 1000km,
najlepiej na jakiejś dłuższej trasie (chociaż ze 100km za jednym zamachem)
Jeżeli nic się nie zmieni, to znajdź jakiegoś zaufanego mechanika i niech
sprawdzi jeszcze raz.
Powodzenia
Miki
5 |
Data: Listopad 23 2006 09:15:03 |
Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) |
Autor: Ukaniu |
Użytkownik "tadzik" napisał w wiadomości
gazie. Trudno mi w 100% stwierdzić, ale przez 2,5 miesiąca wypił mi 2l
A jaki przebieg, bo jak stał to dużo a jak zrobiłeś 5000 km po autostradach to mało.
Swoją drogą - powód może być prosty - wymiana pierścieni bez szlifu cylindrów, czy przynajmniej honowania. Lub uszczelniacze zaworowe.
Pozdrawiam Łukasz
6 |
Data: Listopad 23 2006 09:17:22 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Zenon Michałowski |
To , że przez 2 mies. to nie ważne . ile bierze na 1000 km. Jeżeli 01-0,4 l
/1000 km to wszystko jest ok. jeżeli nie to pękł uszczelniacz zaworowy lub
za duży luz na prowadnicach zaworowych lub progi na gładziach wtedy mogą być
nowe pierścienie i tak nic nie pomoże / złe pierścienie , zatkane otwory
spływu oleju w tłokach/
Pozdrawiam
Zenon Michałowski
Użytkownik "tadzik" napisał w wiadomości
Witam,
czy moze ktoś z grupowiczów pomoże rozpoznać przyczynę?
(Fiat Uno, 1.4, 1995r.)
Historia w skrócie:
- po 150 000km poszedł pasek rozrządu (pozostawmy powód dla którego nie
został on wymieniony)
- po tym wydarzeniu generalny remont silnika na początku września b.r.
- wymiana:
-kpl. uszczelek
-kpl. rozrząd
-pierścienie tłokowe
-uszcz. wałka rozrządu
-uszcz. misy olejowej
-regulacja luzów zaworowych
-naprawa głowicy
-zawory wydechowe
Problem? Gdzieś znika mi olej.
Po 2 miesiącach pojechałem do mechanika z reklamacją.
Dwa dni testował i twierdzi, ze wszystko "igła". Kompresja super, CO2 w
tłumiku mniej niż w powietrzu, silnik czysty.
Cały test robił na benzynie. Ja w zdecydowanej większości jeżdże na
gazie. Trudno mi w 100% stwierdzić, ale przez 2,5 miesiąca wypił mi 2l
oleju (pół-syntetyk Mobil1)
Ktoś coś poradzi?
--
pzdr / tadzik
7 |
Data: Listopad 23 2006 12:04:31 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Alti |
Użytkownik "tadzik" napisał
-pierścienie tłokowe
Czasem dzieje się taki dowcip że pierścień olejowy (ten najniżej) jest założony odwrotnie. Takie patenty zdarzają się gdy mechanik jest przepracowany lub głupi.
Wojtek
8 |
Data: Listopad 23 2006 11:08:34 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: tadzik |
dodam jeszcze, ze po powrocie do domu kładłem jakąś tam płyte pod
silnik, żeby sprawdzić czy coś kapie
rezultat: płyta czysta
--
pzdr / tadzik
9 |
Data: Listopad 25 2006 21:15:08 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Andrewk |
tadzik wrote:
Witam,
czy moze ktoś z grupowiczów pomoże rozpoznać przyczynę?
(Fiat Uno, 1.4, 1995r.)
Historia w skrócie:
- wymiana:
-kpl. uszczelek
-kpl. rozrząd
-pierścienie tłokowe
-uszcz. wałka rozrządu
-uszcz. misy olejowej
-regulacja luzów zaworowych
-naprawa głowicy
-zawory wydechowe
Problem? Gdzieś znika mi olej.
Po 2 miesiącach pojechałem do mechanika z reklamacją.
Dwa dni testował i twierdzi, ze wszystko "igła". Kompresja super, CO2 w
tłumiku mniej niż w powietrzu, silnik czysty.
Cały test robił na benzynie. Ja w zdecydowanej większości jeżdże na
gazie. Trudno mi w 100% stwierdzić, ale przez 2,5 miesiąca wypił mi 2l
oleju (pół-syntetyk Mobil1)
Przyczyn brania oleju w "wyremontowanym" silniku może być kilka:
1. Poszły uszczelniacze trzonków zaworów - wtedy najbardziej kopci po ujęciu
gazu (przy hamowaniu silnikiem) - jeżeli bierze duzo, kopcenie powinno byc
widoczne.
2. Źle założone pierścienie - pomylone góra z dołem - w efekcie zgarniają
olej nie do karteru lecz do komory spalania.
3. Zapieczone pierścienie - brak kompresji - wywalanie oleju przez odme do
układu dolotowego - to raczej odpada z racji "remontu" silnika.
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobne przyczyny to 1 lub 2.
Na dobrą sprawe to lepiej zmień mechanika, bo jeżeli zmienia się pierścienie
bez jakiejkolwiek obróbki cylindrów to taka robota nie ma większego sensu.
Co wtedy z wałem korbowym, panewkami i pozostałymi elementami układu
tłokowo-korbowego? Nie ruszane? Jeżeli tak, to niezbyt dobrze.
Aha. Mobil półsysntetyk zapierniczy ci silnik osadami zanim przejedziesz na
nim 10tys. km. Oleje mobil w polsce to jedne z najgorszych olejow
dostepnych na rynku.
--
Pozdrawiam
Andrewk
| | | | |