po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz)
1 | Data: Listopad 23 2006 08:05:30 |
Temat: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | |
Autor: tadzik | Witam, 2 |
Data: Listopad 23 2006 09:09:34 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Miki | czy moze ktoś z grupowiczów pomoże rozpoznać przyczynę? A jesteś pewny, że faktycznie wszystko co wymieniasz zostało zrobione? Problem? Gdzieś znika mi olej. A ile zrobiłeś km przez te 2.5 m-ca? Ktoś coś poradzi? Rozumiem, że wcześniej tak nie było? Pozdrówka Miki 3 |
Data: Listopad 23 2006 08:23:18 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: tadzik | Miki wrote: A jesteś pewny, że faktycznie wszystko co wymieniasz zostało zrobione? w sumie nie bardzo, znam sie na tym tyle co na balecie (wszystko przepisalem z kartki od mechanika) rozumiem, że jedną z możliwości sprawdzenia jest pojechać do innego mechanika. Czy ten, żeby mógł to sprawdzić będzie musiał rozkręcać silnik? A ile zrobiłeś km przez te 2.5 m-ca? coś ok. 1000 Rozumiem, że wcześniej tak nie było? nie :( -- pzdr / tadzik 4 |
Data: Listopad 23 2006 09:47:48 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Miki | w sumie nie bardzo, znam sie na tym tyle co na balecie Jeżeli faktycznie pali 2,5 l oleju / 1000km to spaliny raczej nie są 100% czyste.... Testowałeś u tego samego mechanika który robił remont? :-))) Obstawiam na takie usterki (wg prawdopodobieństwa): 1. Puszczające uszczelniacze na zaworach 2. Pęknięte pierścienie tłokowe - ale wtedy nie byłoby kompresji 3. Pęknięta głowica - jeżeli nie była sprawdzana na szczelność po pęknięciu paska 4. Mechanior założył starą uszczelkę pod głowicę i mogą być nieszczelności. We własnym zakresie możesz sprawdzić: 1. Dmucha spalinami przez korek do oleju - jeżeli tak, to masz problem z tulejami/tłokami/pierścieniami 2. Masz olej w płynie chłodniczym albo albo płyn w oleju (wygląda jak majonez) - pęknięta głowica albo uszczelka pod głowicą 3. Bąbelki gazu w płynie chłodniczym podczas pracy silnika - jak w p.2 Jeżeli nie masz żadnego z powyższych objawów, to pojeźdź jeszcze z 1000km, najlepiej na jakiejś dłuższej trasie (chociaż ze 100km za jednym zamachem) Jeżeli nic się nie zmieni, to znajdź jakiegoś zaufanego mechanika i niech sprawdzi jeszcze raz. Powodzenia Miki 5 |
Data: Listopad 23 2006 09:15:03 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Ukaniu |
gazie. Trudno mi w 100% stwierdzić, ale przez 2,5 miesiąca wypił mi 2l A jaki przebieg, bo jak stał to dużo a jak zrobiłeś 5000 km po autostradach to mało. Swoją drogą - powód może być prosty - wymiana pierścieni bez szlifu cylindrów, czy przynajmniej honowania. Lub uszczelniacze zaworowe. Pozdrawiam Łukasz 6 |
Data: Listopad 23 2006 09:17:22 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Zenon Michałowski | To , że przez 2 mies. to nie ważne . ile bierze na 1000 km. Jeżeli 01-0,4 l Witam, 7 |
Data: Listopad 23 2006 12:04:31 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Alti |
-pierścienie tłokowe Czasem dzieje się taki dowcip że pierścień olejowy (ten najniżej) jest założony odwrotnie. Takie patenty zdarzają się gdy mechanik jest przepracowany lub głupi. Wojtek 8 |
Data: Listopad 23 2006 11:08:34 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: tadzik | dodam jeszcze, ze po powrocie do domu kładłem jakąś tam płyte pod 9 |
Data: Listopad 25 2006 21:15:08 | Temat: Re: po generalnym remoncie silnika bierze olej (Uno, gaz) | Autor: Andrewk | tadzik wrote: Witam,Przyczyn brania oleju w "wyremontowanym" silniku może być kilka: 1. Poszły uszczelniacze trzonków zaworów - wtedy najbardziej kopci po ujęciu gazu (przy hamowaniu silnikiem) - jeżeli bierze duzo, kopcenie powinno byc widoczne. 2. Źle założone pierścienie - pomylone góra z dołem - w efekcie zgarniają olej nie do karteru lecz do komory spalania. 3. Zapieczone pierścienie - brak kompresji - wywalanie oleju przez odme do układu dolotowego - to raczej odpada z racji "remontu" silnika. Moim zdaniem najbardziej prawdopodobne przyczyny to 1 lub 2. Na dobrą sprawe to lepiej zmień mechanika, bo jeżeli zmienia się pierścienie bez jakiejkolwiek obróbki cylindrów to taka robota nie ma większego sensu. Co wtedy z wałem korbowym, panewkami i pozostałymi elementami układu tłokowo-korbowego? Nie ruszane? Jeżeli tak, to niezbyt dobrze. Aha. Mobil półsysntetyk zapierniczy ci silnik osadami zanim przejedziesz na nim 10tys. km. Oleje mobil w polsce to jedne z najgorszych olejow dostepnych na rynku. -- Pozdrawiam Andrewk |