po wymianie mocno spadła efektywność hamowania - czy to normalny
objaw?
nie jestem autorem tego tekstu ani go nie tłumaczyłem, jest tto cytat
"
http://www.apracing.com/car/brakedisc/bedding.htm
Poniższy tekst powinien wyjasnić problem zwichrowanych tarcz i spalonych
klocków zanim zdazą sie dobrze dotrzeć .Tekst zapozyczony z forum furela.
Procedury te opracowano na podstawie zaleceń firm AP Racing i Tar-OX,
renomowanych producentów tarcz i klocków hamulcowych.
Są to zalecenia producentów, poparte wieloletnim doświadczeniem z torów
wyścigowych oraz rajdów samochodowych, zachęcamy do ich zastosowania.
Układanie tarcz i klocków hamulcowych
Aby zakupione tarcz lub klocki hamulcowe służyły Państwu dłużej i zachowały
w pełni swoje właściwości, konieczne jest przejście procedury układania
tarcz i klocków. Dzięki temu unikną Państwo takich problemów jak falowanie i
pękanie tarcz oraz piszczenie (krystalizacja) klocków. Pierwsze etapy
układanie elementów układu hamulcowego zalecamy wykonać na mało ruchliwej,
suchej drodze lub na zamkniętym torze.
Układanie tarcz:
.. przez pierwsze 15 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h
w seriach po 5. Na tym etapie należy unikać ostrego hamowania z prędkości
powyżej 100 km/h do zera.
.. przez następne 150 km należy zwiększać siłę hamowania, ale nadal unikać
hamowania do zera z dużych prędkości (np. w ruchu miejskim). Prawidłowo
układane tarcze powinny nabierać ciemno-niebieskiej barwy.
.. przez następne 100 km można już używać tarcz normalnie, ale unikając
silnego, długiego hamowania z prędkości powyżej 150 km/h do zera.
.. prawidłowo ułożone tarcze powinny mieć ciemno-stalowy lub niebieskawy
kolor bez widocznych przebarwień.
.. UWAGA! Podczas całego procesu układania i użytkowania tarcz nie należy
trzymać nogi na hamulcu po silnym hamowaniu. Powoduje to przegrzanie
fragmentu tarczy i w rezultacie jej zwichrowanie.
.. przed ostatecznym ułożeniem tarcz nie należy również wjeżdżać mocno
rozgrzanymi tarczami w kałuże.
.. układanie tarcz należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi klockami
hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).
Układanie klocków:
.. przez pierwsze 20-30 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50
km/h w seriach po 5 za każdy razem zdejmując nogę z hamulca całkowicie.
.. przez kolejne 300 km należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej
100 km/h i trzymania nogi na hamulcu po hamowaniu.
.. układanie klocków należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi
tarczami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na
nowe).
Zanim tarcze i klocki zostaną prawidłowo ułożone nie zaleca się stosowania
techniki hamowania lewą nogą"
--
Jacek T.
Megi K4M '99 RXE (oklejony)
7 |
Data: Lipiec 04 2007 09:15:57 |
Temat: Re: po wymianie klocków... |
Autor: sanczes |
dzięki - chociaż najbardziej bałem się słowa, że się ułożą - jak mi ktośtak
mówi -wietrzę od razu kłopoty i przeważnie słusznie
pozdrawiam
|