Witam.
Jest sobie polonez atu (1995, czyli nie plus) 1.6 gli. Na odpalonym silniku 
ma skoki napiêcia tzn. ¶wiat³a raz ¶wiec± mocniej raz s³abiej, wszystkie 
kontrolki to samo, wycieraczki raz wolniej, a raz szybciej itd. Nie ma 
ró¿nicy na jakich obrotach czy to bêdzie 1000 czy 4000 ca³y czas to 
wystêpuje, pogoda te¿ nie ma wp³ywu wilgotno czy sucho jest to samo. 
Akumulator sprawdzany przek³adany inny nie jeden nawet. I teraz pytanie: 
koñczy sie alternator czy mo¿e jaka¶ pierdo³a? (jaki¶ kondensator czy co¶) 
aha dodam jeszcze ze styki przy alternatorze i akumulatorze czyszczone. Z 
góry dziekuje wszystkim za jakakolwiek pomoc.
| 2 | Data: Wrzesien 29 2009 18:42:54 | 
| Temat: Re: polonez - skoki napiêcia | 
| Autor: Adam | 
U¿ytkownik "michal"  napisa³ w wiadomo¶ci
 
 
 Witam.Jest sobie polonez atu (1995, czyli nie plus) 1.6 gli. Na odpalonym
 silniku ma skoki napiêcia tzn. ¶wiat³a raz ¶wiec± mocniej raz s³abiej,
 wszystkie kontrolki to samo, wycieraczki raz wolniej, a raz szybciej itd.
 Nie ma ró¿nicy na jakich obrotach czy to bêdzie 1000 czy 4000 ca³y czas to
 wystêpuje, pogoda te¿ nie ma wp³ywu wilgotno czy sucho jest to samo.
 Akumulator sprawdzany przek³adany inny nie jeden nawet. I teraz pytanie:
 koñczy sie alternator czy mo¿e jaka¶ pierdo³a? (jaki¶ kondensator czy co¶)
 aha dodam jeszcze ze styki przy alternatorze i akumulatorze czyszczone. Z
 góry dziekuje wszystkim za jakakolwiek pomoc.
 
 
Na pierwszy strzal raczej regulator napiecia.
 
Adam
 | 3 | Data: Wrzesien 29 2009 21:54:57 |  | Temat: Re: polonez - skoki napiêcia |  | Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski |  Na pierwszy strzal raczej regulator napiecia.
 
Doloze sie o tyle, ze o ile wiekszosc rzeczy calkiem niezle przezyje wyzsze napiecie, to po dluzszej jezdzie akumulator mozesz wygotowac, tak wiec sprawdz to :-)
 
--  
Adam 'Adak' Kêpiñski        GG: 1004327 
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"
 | 4 | Data: Wrzesien 29 2009 21:58:03 |  | Temat: Re: polonez - skoki napiêcia |  | Autor: Alex81 |  In article   says...
 > Na pierwszy strzal raczej regulator napiecia.
 
 Doloze sie o tyle, ze o ile wiekszosc rzeczy calkiem niezle przezyje wyzsze
 napiecie, to po dluzszej jezdzie akumulator mozesz wygotowac, tak wiec sprawdz
 to :-)
 
 
Dodam ¿e mój Poldek przez dwa dni jazdy na walniêtym regulatorze spali³  
wszystkie postojówki. Ot, bonus ;)
 
--   
Pzdr 
Alex
 | 5 | Data: Wrzesien 30 2009 07:55:32 |  | Temat: Re: polonez - skoki napiêcia |  | Autor: Michas |  
 Doloze sie o tyle, ze o ile wiekszosc rzeczy calkiem niezle przezyje wyzsze
 napiecie, to po dluzszej jezdzie akumulator mozesz wygotowac, tak wiec
 sprawdz
 to :-)
 
 
Potwierdzam, moja dawna Felicja w³asnie tak zrobi³a :)
 | 6 | Data: Wrzesien 30 2009 08:46:52 |  | Temat: Re: polonez - skoki napiêcia |  | Autor: ***EiNsTeIn*** |  WitajcieW malcu jak mia³em problemy z alternatorem to elektrolit wygotowa³ mi siê w akumulatorze.
 
 Pozdrawiam
 
 
 | 7 | Data: Wrzesien 30 2009 21:35:25 |  | Temat: Re: polonez - skoki napiêcia |  | Autor: Sebastian Biały |  michal wrote:
 ma skoki napiêcia tzn. ¶wiat³a raz ¶wiec± mocniej raz s³abiej, wszystkie kontrolki to samo,
 
Poza regulatorem sprawd¼ jeszcze czy nie poluzowa³a Ci siÄ™ klema na accu i czy grube przewody masowe nie sÄ… przykrÄ™cone do przerdzewia³ych Å›rubek.
 | 8 | Data: Wrzesien 30 2009 22:27:40 |  | Temat: Re: polonez - skoki napiecia |  | Autor: michal |  U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" napisa³ w wiadomo¶ci
 
 Poza regulatorem sprawd¼ jeszcze czy nie poluzowa³a Ci siê klema na accu i
 czy grube przewody masowe nie s± przykrêcone do przerdzewia³ych ¶rubek.
 
 
Dziêkuje wszystkim za rady sprawdze jeszcze raz wszystkie po³±czenia.  
Sprawdza³em ³adowanie i przy w³±czonych wielu odbiornikach jest w okolicach  
12.30v do 13.50v w takich wielko¶ciach niestety faluje. Wymienie regulator i  
mam nadzieje ¿e pomo¿e.
 | 9 | Data: Pa?dziernik 01 2009 15:54:11 |  | Temat: Re: polonez - skoki napiêcia |  | Autor: J.F. |  U¿ytkownik "michal"  napisa³ w wiadomo¶ci 
 Jest sobie polonez atu (1995, czyli nie plus) 1.6 gli. Na odpalonym silniku ma skoki napiêcia tzn. ¶wiat³a raz ¶wiec± mocniej raz s³abiej, wszystkie kontrolki to samo, wycieraczki raz wolniej, a raz szybciej itd.
 
Szczotki sprawdzic. I pewnie wymienic.
 
J.
 |  |  |  |  |  |  |  |