praca alternatora
1 | Data: Styczen 11 2010 10:24:19 |
Temat: praca alternatora | |
Autor: KA-RAM-BA | Witam 2 |
Data: Styczen 11 2010 19:30:41 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Nex@pl | Raczej normalny, po uruchomieniu uzupełniany jest zapas mocy w akumulatorze, co za tym idzie spada napięcie ładowania, jeżeli do tak dużego poziomu to albo akumulator jest już słaby, albo coś z regulatorem. Wszystko też zależy od sposobu eksploatacji, ale to tylko moje zdanie. 3 |
Data: Styczen 12 2010 00:04:14 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: kogutek | Raczej normalny, po uruchomieniu uzupełniany jest zapas mocy wA mógłbyś policzyć i przedstawić wynik ile amperogodzin ubywa przy odpalaniu silnika. Możesz przyjąć że czas odpalenia 2 sekundy w czasie których pobór prądu wynosi 150A. Om słabszy akumulator tym szybciej rośnie na nim napięcie. Przy alternatorze w granicach 750W potrzebny jest akumulator z łodzi podwodnej żeby na nim wolno rosło napięcie. Nie wiesz nie pisz, czekaj na prawidłową odpowiedź. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Styczen 12 2010 10:04:47 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Nex@pl | Pierwsze primo pisząc słaby miałem na myśli niedoładowany. Nie zużyty. Druga sprawa nie wiadomo ile akumulator miał przed odpaleniem, w przypadku gdy coś podkrada prąd moim zdaniem jest możliwa. Fakt faktem, przespałem informację, że to diesel, zresztą już się wyjaśniło. 5 |
Data: Styczen 12 2010 02:20:49 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: KA-RAM-BA | On 12 Sty, 10:04, "Nex@pl" wrote: Pierwsze primo pisząc słaby miałem na myśli niedoładowany. Nie zużyty. Sprawdziłem jeszcze na dwóch silnikach diesla (samochody moich kolegów) . Nie mają takiego objawu jak ja. Poprawne ładowanie mają od samego poczatku, jak tylko uruchomią silnik. i to na wolnych obrotach. KA-RAM-BA 6 |
Data: Styczen 12 2010 13:08:55 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Nex@pl | KA-RAM-BA pisze:
Wszystko się zgadza, ale jak mi spaliła się antena automatyczna (o czym dowiedziałem się po wymianie akumulatora.. :) zawiesiły sie szczotki i się stopił silnik) to miałem podobny objaw, przy czym po prostu akumulator był rozładowywany przez noc prądem 1A. Stąd jeżeli napięcie ładowania jest wysokie od samego początku, oznacza to nic więcej jak to, że instalacja jest sprawna, a akumulator naładowany :) 7 |
Data: Styczen 12 2010 13:15:33 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Karolek | KA-RAM-BA pisze: On 12 Sty, 10:04, "Nex@pl" wrote: Inne silniki moga miec zupelnie inne sterowanie swiecami. Nie szukaj dziury w calym. -- Karolek 8 |
Data: Styczen 11 2010 20:02:12 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Wmak | KA-RAM-BA napisał(a): 9 |
Data: Styczen 11 2010 22:22:46 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Jarek |
10 |
Data: Styczen 11 2010 23:03:34 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Wmak | Jarek napisał(a): Masz rację. Przegapiłem "D" w typie auta. Swiece pobierają duży prąd a grzeją jeszcze jakiś czas po uruchomieniu silnika. Dawno nie jeździłem dieslem a zresztą w Peugeocie z 1982 roku chyba świece wyłączały się natychmiast po zgaśnięciu lampki (nie przysięgnę się). Mój wcześniejszy tekst mógłby dotyczyć benzyniaka. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Styczen 11 2010 23:22:29 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 11 Jan 2010 23:03:34 +0000 (UTC), Wmak napisał(a): Dawno nie jeździłem dieslem a zresztą w Peugeocie z 1982 roku chyba świece Nie, grzały jeszcze około minuty - to był właśnie czas dla użytkownika na odpalenie silnika, po zgaśnięciu kontrolki. Kontrolka znaczyła - "jeszcze czekaj" -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 12 |
Data: Styczen 12 2010 02:51:11 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Piter | na ** p.m.s ** KA-RAM-BA pisze tak: Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnych Jak przygazujesz to od razu wskoczy 14,4 V czy 14,4 V wskakuje zawsze równo po 5 minutach? Jak to pierwsze to uszkodziły się w alternatorze diody wzbudzenia. -- Piter vw golf mk2 13 |
Data: Styczen 12 2010 03:05:01 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Piter, Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnychJak przygazujesz to od razu wskoczy 14,4 V Jakby się diody uszkodziły, to w ogóle by nie ładował. Uszkodziła się żarówka - kontrolka ładowania. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 14 |
Data: Styczen 11 2010 23:53:05 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: KA-RAM-BA | Odpowiem ogólnie na wszystkie pytania: 15 |
Data: Styczen 12 2010 09:18:44 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: Karolek | KA-RAM-BA pisze: Odpowiem ogólnie na wszystkie pytania: I wszystko sie zgadza. Swiece zarowe powoduja ten spadek napiecia. I tak ma byc. -- Karolek 16 |
Data: Styczen 12 2010 11:33:12 | Temat: Re: praca alternatora | Autor: J.F. | Użytkownik "KA-RAM-BA" napisał Zrobiłem mały teścik: No i wszystko jasne. Ale naprawde nie jest niezwykle ze alternator na wolnych obrotach slabo laduje, a rozladowany przy rozruchu akumulator chwile dochodzi do pelnego napiecia, albo alternator potrzebuje wiekszych obrotow zeby "zaskoczyc", albo jest uszkodzony z podobnymi objawami. Trzeba sprawdzac dalej. J. |