Witam serdecznie
Mam taki problem:
jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty,
ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie
sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama.
Co to moze byc??
Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
Pozdrawiam
jacek
2 |
Data: Kwiecien 07 2009 08:44:35 |
Temat: Re: problem z turbo TDI |
Autor: stebi |
Miałem to samo u siebie. Mechanik powiedział, że trzeba przeczyścić łopatki i od czasu do czasu przeciągnąć go na wyższych obrotach :)
3 |
Data: Kwiecien 07 2009 10:49:15 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: Kriso |
Użytkownik "jacek" napisał w wiadomości
Witam serdecznie
Mam taki problem:
jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty,
ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie
sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama.
Co to moze byc??
Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
Pozdrawiam
Albo turbinka sie zawiesza, albo pada zawor cisnienia doladowania (chyba
N75).
Aha moze byc jeszcze katalizator zapchany, i wchodzi w tryb awaryjny
(przeladowanie ukladu wydechowego).
Najlepiej VAG-iem sprawdz.
Kriso
4 |
Data: Kwiecien 07 2009 13:07:30 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: Czarek Daniluk |
Kriso pisze:
Albo turbinka sie zawiesza, albo pada zawor cisnienia doladowania (chyba N75).
Aha moze byc jeszcze katalizator zapchany, i wchodzi w tryb awaryjny (przeladowanie ukladu wydechowego).
Najlepiej VAG-iem sprawdz.
Kriso
Logi dynamiczne zrobić i wszystko wyjdzie jak na dłoni.
Pozdrawiam !!
5 |
Data: Kwiecien 07 2009 04:19:43 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: |
On 7 Kwi, 10:49, "Kriso" wrote:
Użytkownik "jacek" napisał w
> Witam serdecznie
> Mam taki problem:
> jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty,
> ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
> znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie
> sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama.
> Co to moze byc??
> Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
> Pozdrawiam
Albo turbinka sie zawiesza,
Tzn? Co tam sie ma zawieszać?
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg# 4423822
6 |
Data: Kwiecien 07 2009 01:08:41 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: |
On 7 Kwi, 08:35, "jacek" wrote:
Witam serdecznie
Mam taki problem:
jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty,
ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie
sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama..
Co to moze byc??
Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
Pozdrawiam
Typowy NOTLAUF. Możliwe przyczyny.
1. Nieszczelonść w okładzie sterowania turbiny (pomiedzy N75 a
"grucha")
2. Uszkodzony zaworek N75
3. Nieszczelność między IC a turbina
Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma
zmiennej geometrii.
Opisałem z grubsza co i jak. Gdybyś chciał jakieś szczegóły to napisze
po poludniu jak zdiagnozować dokładnie.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg# 4423822
7 |
Data: Kwiecien 07 2009 14:42:54 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: Radion |
Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma
zmiennej geometrii.
A po czym wnosisz że nie ma zmiennej geometrii? Wersje 90KM były z i bez
zmienej geometrii.
Radek
8 |
Data: Kwiecien 07 2009 07:03:26 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: |
On 7 Kwi, 14:42, "Radion" wrote:
> Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma
zmiennej geometrii.
A po czym wnosisz że nie ma zmiennej geometrii? Wersje 90KM były z i bez
zmienej geometrii.
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg# 4423822
9 |
Data: Kwiecien 07 2009 16:19:04 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: omega_fan |
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.
ALH. Nie ma za co.
10 |
Data: Kwiecien 07 2009 16:26:45 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: Radion |
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.
Silnik o oznaczeniu AGR 90KM bez zmiennej geometrii, oznaczenie ALH 90KM ze
zmienną geometrią.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23441
Radek
11 |
Data: Kwiecien 07 2009 18:18:24 | Temat: Re: problem z turbo TDI | Autor: Adam Franik |
Dnia Tue, 7 Apr 2009 16:26:45 +0200, Radion napisał(a):
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.
Silnik o oznaczeniu AGR 90KM bez zmiennej geometrii, oznaczenie ALH 90KM ze
zmienną geometrią.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23441
Podziękował, odszczekuje, 90KM ma kierownice, ma sie co zepsuć/zapiec :)
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg#4423822
| | | | | | | | | |