Grupy dyskusyjne   »   przyczyna z³ego dzia³ania klimy

przyczyna z³ego dzia³ania klimy



1 Data: Czerwiec 11 2010 22:50:28
Temat: przyczyna z³ego dzia³ania klimy
Autor: Lukas 

 Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka
chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,
niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak
czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok.
6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.
Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie
rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, bo wg
mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc s³abszy, ale u mnie
daje tak, ze w³osy dêba staj±. Poza t ym byl wymieniany ok. pol roku temu, u
mnie sa to  2 filtry wêglowe
Sprêzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co
jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?



2 Data: Czerwiec 11 2010 20:30:40
Temat: Re: przyczyna z³ego dzia³ania klimy
Autor: Pszemol 

"Lukas"  wrote in message

Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak czy siak powinno dmuchac .

Prze spec z niego skoro na podstawie samego ci¶nienia by³ w stanie
oceniæ ¿e brakuje 200gram a nie 100 lub 150 :-)

Poza tym - u mnie w toyocie camry normalne ci¶nienie w czasie pracy
(mam nadziejê ¿e mierzy³ w czasie pracy klimy?) to 0.2 MPa, czyli 2 bary.

Ca³y czynnik u mnie w toyocie wa¿y³ 850g, czyli wed³ug tego pana
brakowa³o Ci prawie 1/4 czynnika... Ciekawe jak to stwierdzi³? :-)

Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.

Istotna jest ró¿nica temperatur pomiêdzy temperatur± na zewnatrz
samochodu a temperatur± wylatuj±c± z otworów wentylacyjnych.
Najni¿sza temperatura bêdzie przy najs³abszym ustawieniu dmuchawy.

Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze,
bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc s³abszy,
ale u mnie daje tak, ze w³osy dêba staj±.

Zgadza siê. Te porady s± dla ludzi którzy nie u¿ywaj± termometru
na wylocie wentylacji tylko ogólnie narzekaj± na s³ab± klimê...

Sprêzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?

Zerknij tu http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf na stronie AC-24
masz fajne parê stron diagnostyki na podstawie pomiaru ci¶nieñ po
obu stronach sprê¿arki i proponowane rzeczy do sprawdzenia...
Powinno pomóc jak masz zaciêcie techniczne i trochê kumasz po angielsku :-)

3 Data: Czerwiec 12 2010 15:23:34
Temat: Re: przyczyna z³ego dzia³ania klimy
Autor: Marcin 


U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci

"Lukas"  wrote in message
Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak czy siak powinno dmuchac .

Prze spec z niego skoro na podstawie samego ci¶nienia by³ w stanie
oceniæ ¿e brakuje 200gram a nie 100 lub 150 :-)

Poza tym - u mnie w toyocie camry normalne ci¶nienie w czasie pracy
(mam nadziejê ¿e mierzy³ w czasie pracy klimy?) to 0.2 MPa, czyli 2 bary.

Ca³y czynnik u mnie w toyocie wa¿y³ 850g, czyli wed³ug tego pana
brakowa³o Ci prawie 1/4 czynnika... Ciekawe jak to stwierdzi³? :-)

Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.

Istotna jest ró¿nica temperatur pomiêdzy temperatur± na zewnatrz
samochodu a temperatur± wylatuj±c± z otworów wentylacyjnych.
Najni¿sza temperatura bêdzie przy najs³abszym ustawieniu dmuchawy.

Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze,
bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc s³abszy,
ale u mnie daje tak, ze w³osy dêba staj±.

Zgadza siê. Te porady s± dla ludzi którzy nie u¿ywaj± termometru
na wylocie wentylacji tylko ogólnie narzekaj± na s³ab± klimê...

Sprêzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?

Zerknij tu http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf na stronie AC-24
masz fajne parê stron diagnostyki na podstawie pomiaru ci¶nieñ po
obu stronach sprê¿arki i proponowane rzeczy do sprawdzenia...
Powinno pomóc jak masz zaciêcie techniczne i trochê kumasz po angielsku :-)

O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze  u kolegi tez ma byc bary to ze u ciebie  wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki uklad ...
aktualnie np w nowych  avensisach  wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to bardyo duzo ....

1. Pytanie jakie to auto ma nasz grupowicz ...
2.Moze jakas charakterystyczna usterka dla danego modelu ..

4 Data: Czerwiec 12 2010 15:30:04
Temat: Re: przyczyna z³ego dzia³ania klimy
Autor: J.F. 

On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200,  Marcin wrote:

U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]
O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze  u kolegi tez ma byc bary

Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie
ze i cisnienia robocze sa podobne.

to ze u ciebie  wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki
uklad ...
aktualnie np w nowych  avensisach  wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to
bardyo duzo ....

Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek.
Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec.

J.

5 Data: Czerwiec 12 2010 18:33:07
Temat: Re: przyczyna z³ego dzia³ania klimy
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200,  Marcin wrote:
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]
O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze  u kolegi tez ma byc bary

Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie
ze i cisnienia robocze sa podobne.

Zostaw Marcina w spokoju - to jedyny, nieomylny spec od klimy.

Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek.
Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec.

Nawet jak ma okienko i stwierdzi ¿e siê czynnik pieni to co z tego?
Mo¿e siê odrobinkê pieniæ nawet gdy jest poprawna ilo¶æ czynnika
a masz po prostu zbyt du¿a temperaturê na zewn±trz...
A ocenianie ubytku "na oko" czasem ¼le siê koñczy.
Profesjonalista stwierdzaj±cy spory ubytek powinien niestety odessaæ
ca³y stary czynnik i naprawiæ nieszczelno¶æ. Potem daæ ¶ci¶le ograniczon±
ilo¶æ czynnika za pomoc± wa¿enia ubytku z butli. I nie ma zgadywania.
Zgaduj± amatorzy co sobie klimê naprawiaj± przed domem na parkingu :-)

6 Data: Czerwiec 12 2010 07:57:37
Temat: Re: przyczyna z³ego dzia³ania klimy
Autor: Iglo 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:50:28 +0200, Lukas napisa³(a):

Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo
srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok.
4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo
wg mnie tak czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch
powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy
sredniej. Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego,
ale nie rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego
powietrze, bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc
s³abszy, ale u mnie daje tak, ze w³osy dêba staj±. Poza t ym byl
wymieniany ok. pol roku temu, u mnie sa to  2 filtry wêglowe
Sprêzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co
jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?

Zobacz czy ¿adna z metalowych rurek idÄ…cych w stronÄ™ Å›rodka auta od
sprÄ™¿arki nie bÄ™dzie po paru minutach pracy oszroniona. To by znaczy³o
w³aÅ›nie ¿e filtr kabinowy zapchany (samochód nie "odbiera" zimna z
klimy), ale najpewniej do wymiany osuszacz i mo¿e jakiÅ› zaworek
przypchany.. Wczoraj by³em w miarÄ™ kumatym zak³adzie i mnie taka diagnoza
przy tych samych objawach + ta rurka zamarzajÄ…ca..

7 Data: Czerwiec 12 2010 13:17:48
Temat: Re: przyczyna z³ego dzia³ania klimy
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-06-11, Lukas  wrote:

 Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka
chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,
niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak
czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok.
6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.
Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie
rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, bo wg
mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc s³abszy, ale u mnie
daje tak, ze w³osy dêba staj±. Poza t ym byl wymieniany ok. pol roku temu, u
mnie sa to  2 filtry wêglowe
Sprêzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co
jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?

Nabij tÄ™ klimÄ™ i nie kombinuj jak koÅ„ pod górÄ™.

Krzysiek Kie³czewski

8 Data: Czerwiec 12 2010 15:06:30
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: J.F. 

On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:

On 2010-06-11, Lukas  wrote:
 Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka
chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,

Nabij tê klimê i nie kombinuj jak koñ pod górê.

Nabije, a sie okaze ze to nie to.
Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.

Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.

J.

9 Data: Czerwiec 13 2010 00:23:42
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Jarek 

J.F. pisze:

On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-06-11, Lukas  wrote:
 Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka
chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,
Nabij tê klimê i nie kombinuj jak koñ pod górê.

Nabije, a sie okaze ze to nie to.
Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.

Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.

To znajd¼ warsztat w którym to naprawi± i wezm± za to odpowiedzialno¶æ.
Jak nabij± i to nic nie da, to ich problem a nie twój.
Co do uciekania czynnika, to jest tak ¿e z ka¿dego ucieka, tylko z
jednego szybciej a z innego wolniej.
Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.

Jarek

10 Data: Czerwiec 12 2010 18:35:22
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Pszemol 

"Jarek"  wrote in message

Co do uciekania czynnika, to jest tak ¿e z ka¿dego ucieka, tylko z
jednego szybciej a z innego wolniej.

To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie s± pomijalnie ma³e i auto
powinno je¼dziæ ca³ymi latami bez ¿adnych problemów i dobijania.

Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.

Czy mo¿esz mi podaæ tego typu zalecenie od jakiego¶ producenta
samochodów?

11 Data: Czerwiec 13 2010 09:33:16
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Jarek 

Pszemol pisze:

"Jarek"  wrote in message

Co do uciekania czynnika, to jest tak ¿e z ka¿dego ucieka, tylko z
jednego szybciej a z innego wolniej.

To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie s± pomijalnie ma³e i auto
powinno je¼dziæ ca³ymi latami bez ¿adnych problemów i dobijania.

Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.

Czy mo¿esz mi podaæ tego typu zalecenie od jakiego¶ producenta
samochodów?

Zalecenie robienia przegl±dów klimy co roku, jest w ka¿dej serwisówce, a
reszta wynika z praktyki.
Mój spec od klimy twierdzi ¿e ubytek czynnika w okolicy 10% rocznie to
nie powód do zmartwieñ.

Jarek

12 Data: Czerwiec 13 2010 09:40:21
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Pszemol 

"Jarek"  wrote in message

Pszemol pisze:
"Jarek"  wrote in message

Co do uciekania czynnika, to jest tak ¿e z ka¿dego ucieka, tylko z
jednego szybciej a z innego wolniej.

To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie s± pomijalnie ma³e i auto
powinno je¼dziæ ca³ymi latami bez ¿adnych problemów i dobijania.

Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.

Czy mo¿esz mi podaæ tego typu zalecenie od jakiego¶ producenta
samochodów?

Zalecenie robienia przegl±dów klimy co roku, jest w ka¿dej serwisówce,
a reszta wynika z praktyki.

W której serwisówce sam na w³asne oczy widzia³e¶ takie zalecenie?

I na czym ten "przegl±d" polega?

Mój spec od klimy twierdzi ¿e ubytek czynnika w okolicy 10% rocznie to
nie powód do zmartwieñ.

Powód do zmartwieñ mo¿e nie, ale nie jest to normalne i samochody
z nieuszkodzon± klim± a¿ tyle nie ciekn±.

13 Data: Czerwiec 13 2010 21:22:18
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Jarek 

Pszemol pisze:

Zalecenie robienia przegl±dów klimy co roku, jest w ka¿dej serwisówce,
a reszta wynika z praktyki.

W której serwisówce sam na w³asne oczy widzia³e¶ takie zalecenie?

Pierwsza z brzegu, Dodge Durango Owner's manual str. 399, Air
Conditioner Maintenance.

I na czym ten "przegl±d" polega?

M.in. na sprawdzeniu ci¶nienia i ew. uzupe³nieniu czynnika ch³odz±cego.
A o wiêcej szczegó³ów zwróæ siê do jakiego¶ autoryzowanego serwisu.
Mój spec od klimy zaleca np. przemycie myjk± ci¶nieniow± ch³odnicy, ¿eby
wymyæ zdech³e robale i brud.

Jarek

14 Data: Czerwiec 14 2010 12:41:19
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Pszemol 

"Jarek"  wrote in message

Pszemol pisze:
Zalecenie robienia przegl±dów klimy co roku, jest w ka¿dej serwisówce,
a reszta wynika z praktyki.

W której serwisówce sam na w³asne oczy widzia³e¶ takie zalecenie?

Pierwsza z brzegu, Dodge Durango Owner's manual str. 399, Air
Conditioner Maintenance.

Czy mo¿esz zacytowaæ fragment, w którym producent zaleca
robienie przegl±du klimy *co roku*?

Ja w swoich japoñskich autach nie mam takich zaleceñ...
Tu, dla przyk³adu, toyota: http://turboninjas.com/camry/ma.pdf
Najwyra¼niej nie w ka¿dej serwisówce s± takie zalecenia!

15 Data: Czerwiec 13 2010 09:20:39
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Andrzej R 


U¿ytkownik "Jarek"  napisa³ w wiadomo¶ci

Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.


Ja je¿d¿ê star± ju¿ mocno hond± accord od sze¶ciu lat. Nic jej przez ten
czas do klimy nie dolewa³em (poprzedni w³a¶ciciel raczej te¿ nic nie
dolewa³) i ca³y czas wszystko dzia³a jak nale¿y.
         Pozdrawiam
            Andrzej

16 Data: Czerwiec 13 2010 13:07:28
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Andrzej R"  napisa³ w wiadomo¶ci


U¿ytkownik "Jarek"  napisa³ w wiadomo¶ci
Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.


Ja je¿d¿ê star± ju¿ mocno hond± accord od sze¶ciu lat. Nic jej przez ten czas do klimy nie dolewa³em (poprzedni w³a¶ciciel raczej te¿ nic nie dolewa³) i ca³y czas wszystko dzia³a jak nale¿y.


1. to, ze ch³odzi, nie znaczy ze ch³odzi jak moglaby ch³odziæ.
2. to, ze akurat u Ciebie jeszcze dziala nie znaczy, ze wszytskim musi dzia³aæ.
3. to, ze klima moze traciæ nawet ok 10% czynnika/rok jest ogólnie znan± warto¶ci± i ka¿dy kto choæ w minimalnym stopniu zainteresowa³ sie tematem powinien to wiedziec.

http://www.autogaz-torun.com.pl/porady_dla_kierowcow/przeglad_i_serwis_klimatyzacji.html
http://carfocus.pl/auto,2544,klimatyzacja-w-samochodzie.html
http://www.auto-klima.pl/klima.html

i kilka porad
http://dziennik.pl/auto/article415202/Uwazaj_zeby_upal_nie_zabil_cie_w_aucie.html

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

17 Data: Czerwiec 13 2010 10:57:12
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Pszemol 

"Kuba (aka cita)"  wrote in message

U¿ytkownik "Andrzej R"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Jarek"  napisa³ w wiadomo¶ci
Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.


Ja je¿d¿ê star± ju¿ mocno hond± accord od sze¶ciu lat. Nic jej przez ten czas do klimy nie dolewa³em (poprzedni w³a¶ciciel raczej te¿ nic nie dolewa³) i ca³y czas wszystko dzia³a jak nale¿y.


1. to, ze ch³odzi, nie znaczy ze ch³odzi jak moglaby ch³odziæ.

Jak ma poni¿ej 10C z otworów wentylacyjnych to lepiej byæ nie mo¿e.

2. to, ze akurat u Ciebie jeszcze dziala nie znaczy, ze wszytskim musi dzia³aæ.

Oczywi¶cie, ale to tylko ¶wiadczy o tym, ¿e maj± nieszczeln± klimê
i ¿e nieszczelno¶æ rzêdu 10% ubytku rocznie jest jak±¶ norm±, bo nie jest.
Gdyby¶ napisa³ 2-3% to mo¿e uwierzy³bym, bo po 5-7 latach braku
serwisowania co¶ tam nieznacznie uby³oby ale klima wci±¿ dzia³a dobrze.
Pisz±c 10% rocznie nara¿asz siê w³a¶nie na problem ³atwej weryfikacji
tego co piszesz przez ludzi je¼dz±cych tak jak ja 6-7 letnimi autami z klim±
gdzie nie ma ¿adnych problemów mimo niedolewania. A wed³ug Twojej
"normy" powinno nam brakowaæ ponad 60% czynnika ch³odz±cego.
Gdyby tak by³o to pewnie czujnik ci¶nienia nie w³±cza³by wcale sprê¿arki.

3. to, ze klima moze traciæ nawet ok 10% czynnika/rok jest ogólnie znan± warto¶ci± i ka¿dy kto choæ w minimalnym stopniu zainteresowa³ sie tematem powinien to wiedziec.

To, ¿e serwisy ignoruj± tego typu wycieki to jest raczej wynikiem rachunku
ekonomicznego a nie stwierdzeniem jakie¶ normy. Jak mu ubywa 10%
rocznie to auto ma z jakiego¶ powodu wyciek i klima nie pracuje tak jak
w aucie niet³uczonym, bezwypadkowym, gdzie przewody aluminiowe
klimy nie zosta³y nigdy naruszone i wycieku nie ma.

http://www.autogaz-torun.com.pl/porady_dla_kierowcow/przeglad_i_serwis_klimatyzacji.html
http://carfocus.pl/auto,2544,klimatyzacja-w-samochodzie.html
http://www.auto-klima.pl/klima.html

i kilka porad
http://dziennik.pl/auto/article415202/Uwazaj_zeby_upal_nie_zabil_cie_w_aucie.html

Ale znalaz³e¶ sobie autorytety... Gdyby¶ poda³ jakie¶ linki do stron
Toyoty, Hondy, Nissana, VW, BMW, Mercedesa czy nawet Fiata
to by³oby siê czym przejmowaæ...

18 Data: Czerwiec 13 2010 10:49:24
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Pszemol 

"Andrzej R"  wrote in message

U¿ytkownik "Jarek"  napisa³ w wiadomo¶ci
Raz na rok- raz na dwa lata powinno siê zrobiæ przegl±d klimy - jak nie
dolewa³e¶ czynnika przez wiêcej ni¿ dwa lata to nie ma siê czym martwiæ.


Ja je¿d¿ê star± ju¿ mocno hond± accord od sze¶ciu lat. Nic jej przez ten czas do klimy nie dolewa³em (poprzedni w³a¶ciciel raczej te¿ nic nie dolewa³) i ca³y czas wszystko dzia³a jak nale¿y.

To samo u mnie. W 2007 roku kupi³em trzyletni± hondê accord 2004
rocznik. Od tamtego czasu absolutnie nic przy klimie nie by³o robione
oprócz dwu wymian filtra przeciwpy³kowego w kabinie i dzia³a perfekt.

19 Data: Czerwiec 13 2010 12:57:54
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-06-11, Lukas  wrote:
 Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka
chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,

Nabij tê klimê i nie kombinuj jak koñ pod górê.

Nabije, a sie okaze ze to nie to.
Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.

Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.



Jesli klima dawno nei byla sprawdzana to czynnik w sposob naturalny moze ubywaæ i to w niektorych przypadkach w sporych ilo¶ciach.
Przez kilka lat moze znikn±æ nawet 30-40% a to oznacza totalny pad klimy.

Jesli czynnik w ogole jest, tzn ze nieszczelno¶ci nie ma,bo inaczej czynnik zniknie w ca³o¶ci.
Skoro wiêc wiemy,z e czynnik jest, ale go brakuje, to nale¿y go uzupe³niæ i tyle.
Jesli sie okazê, ze klima nadal nei dzia³a to czynnik sie odci±ga, naprawia co trzeba, klime ponownie uzupe³nia tym samym czynnikiem i tyle.
W czym widzisz problem?

Po prostu trzeba pojechaæ do warsztatu, ktory jest w stanie oceniæ ile czynnika jest w uk³adzie, a zeby to zrobic trzeba czynnik odessaæ i zmierzyæ ile go bylo a t± wartosæ porównaæ z warto¶ciami jakie powinny byæ wg katalogu danego samochodu.



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

20 Data: Czerwiec 13 2010 11:02:54
Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
Autor: Pszemol 

"Kuba (aka cita)"  wrote in message

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-06-11, Lukas  wrote:
 Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka
chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,

Nabij tê klimê i nie kombinuj jak koñ pod górê.

Nabije, a sie okaze ze to nie to.
Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.

Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.

Jesli klima dawno nei byla sprawdzana to czynnik w sposob naturalny moze ubywaæ i to w niektorych przypadkach w sporych ilo¶ciach.
Przez kilka lat moze znikn±æ nawet 30-40% a to oznacza totalny pad klimy.

Jesli czynnik w ogole jest, tzn ze nieszczelno¶ci nie ma,bo inaczej czynnik zniknie w ca³o¶ci.

Piszesz totalne brednie!

Je¶li nieszczelno¶ci nie ma to auto je¼dzi d³ugie lata bez ingerencji w klimê.
Co roku to trzeba dobijaæ po lewemu naprawiane auta po st³uczkach, gdzie
maj± mikropêkniêcia w aluminiowych przewodach do klimy.
Nieszczelno¶ci nawet ma³e pwodowaæ bêd± POWOLNY ubytek czynnika
ch³odz±cego i twierdzenie ¿e skoro czynnik jest to nie ma nieszczelno¶ci
jest zwyk³ym wprowadzaniem cz³owieka w b³±d. My¶lisz w sposób czarno
bia³y. Wydaje Ci siê ¿e albo wyciek jest albo go nie ma. Tymczasem wycieki
maj± wiele odcieni szaro¶ci i ma³e wycieki powoduj± powolne ubytki freonu.

Po prostu trzeba pojechaæ do warsztatu, ktory jest w stanie oceniæ ile czynnika jest w uk³adzie, a zeby to zrobic trzeba czynnik odessaæ i zmierzyæ ile go bylo a t± wartosæ porównaæ z warto¶ciami jakie powinny byæ wg katalogu danego samochodu.

I to jedyna metoda na ocenê ile gazu jest w klimie.

Re: przyczyna z³ego dzia³ania klimy



Grupy dyskusyjne