pytanie -fiat 126p
1 | Data: Listopad 08 2006 08:34:58 |
Temat: pytanie -fiat 126p | |
Autor: kawaa ze śląska | witam mam nastepujacy problem moja kobieta od jakiegos czasu przemieszcza sie 2 |
Data: Listopad 08 2006 09:41:49 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: falco |
pewnie ktos z was jezdzil maluchem wiec H! Malczak jest bardzo wraźliwy na wilgoć a co za tym idzie często należy sprawdzać/wymieniać kable, może to, to...? P.S. Fajnie było gdy przygoda za kółkiem zaczynała się właśnie od Malczaka, zresztą kupionego przez rodziców jeszcze na (dosłownie ostatnie) przedpłaty z salooonu. ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 3 |
Data: Listopad 08 2006 10:48:44 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Grzesiowy | Mój brat na malucha mial taki patent... 4 |
Data: Listopad 08 2006 12:15:04 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: BROD@CZ | kawaa ze śląska wrote: witam mam nastepujacy problem moja kobieta od jakiegos czasu przemieszcza Sprawdz luzy zaworowe. Ssacy 0.2mm wydechowy 0.25mm. Wiekszość problemow z zaplonem kaszla wynika z podpartych zaworow. Przejezdzilem tym wynalazkiem pol miliona kiolometrow... -- BROD@CZ 5 |
Data: Listopad 08 2006 15:12:58 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: lukasz |
problem jest takowy ciezko zapala na zimnymSprawdz luzy zaworowe. Ssacy 0.2mm wydechowy 0.25mm. Wiekszość problemow z Mam identyczny porblem tyle ze z garbusem. I problem sie poglebil po wyregulowaniu zaplonu i zaworow. Przedtem trzeba bylo krecic ok 20s. Treaz jak odpali to od razu, jesli nie to mozna krecic do rozladowania akumulatora i nic. Co to moze jeszcze byc? garbus na gazie jest. Łukasz -- 6 |
Data: Listopad 09 2006 07:50:04 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek | Mam identyczny porblem tyle ze z garbusem. I problem sie poglebil po Odpalasz go oczywiście na paliwie nie na gazie? Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 7 |
Data: Listopad 09 2006 07:06:53 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: lukasz |
Odpalasz go oczywiście na paliwie nie na gazie? oczywiscie na gazie. nie mam baku na razie ;). ale przedtem na benzynie bylo jeszcze gozej. odpalal na gazie raz dwa. Lukasz -- 8 |
Data: Listopad 09 2006 10:27:12 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek | oczywiscie na gazie. nie mam baku na razie ;). ale przedtem na benzynie Jeżeli od razu na gazie to w chłodne dni to może być problem. Jak już jeździsz trochę na gazie,to parownik musi być mocno zesniedziały? Jak masz ustawiony zapłon? Tak jak na bęzynie czy lekko wyprzedzony? -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 9 |
Data: Listopad 09 2006 10:33:42 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: lukasz |
Jeżeli od razu na gazie to w chłodne dni to może być problem. Jak już chyba tak jak firma kazala. wyprzedzic trzeba? to pomoze? co ciekawe z tym odpalaniem jest tak ze rano odpala, ale po pracy od 3 dni nie chce odpalic mimo ze popoludniu jest cieplej. Kreci i kreci i nic. Moze siwece? kable zaplonowe? Gdy sie go pchnie to juz po kawalku drogi odpala. Łukasz -- 10 |
Data: Listopad 09 2006 13:32:09 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek | chyba tak jak firma kazala. wyprzedzic trzeba? to pomoze?Masz racje od tego powinieneś zacząć bo jak jeździł na paliwie to nie znaczy, że pojedzie na gazie. Poza tym sprawdź filtr LPG (jak masz) i parownik, czy nie ma tam syfu. Świece i kabelki też warto przejżeć. Na gazie zapłon powinien być wyprzedzony. W samochodach gaźnikowych jest to zwykle kompromis, pomiędzy bęzyną a gazem. Na gazie można przyśpieszyć zapłon dużo więcej (wieksza liczba oktanowa gazu), ale wtedy byłby problem z spalaniem detonacyjnym na paliwie. Ale Ciebie ten problem nie dotyczy więc spróbuj wyprzedzić zapłon o 3 lub 4 st. Dla Fiata 125p to było 2 st. A dla garba nie wiem. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 11 |
Data: Listopad 09 2006 13:05:25 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: lukasz |
Masz racje od tego powinieneś zacząć bo jak jeździł na paliwie to nie tak dla pewnosci: wyprzedzenie to okrecenie aparatu w lewo? Łukasz -- 12 |
Data: Listopad 09 2006 14:54:35 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek |
Tak. Spróbuj i sprawdź resztę. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 13 |
Data: Listopad 09 2006 15:33:30 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Lukasz |
tak dla pewności: wyprzedzenie to okręcenie aparatu w lewo?Tak. Spróbuj i sprawdź resztę. dałem nieco w lewo ale nie pomogło. jedynie pod koniec kręcenia tak nieco w filtr powietrza "pluje"? czy za daleko okręciłem? jaki byłby objaw? Łukasz -- 14 |
Data: Listopad 10 2006 12:43:50 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek |
dałem nieco w lewo ale nie pomogło. jedynie pod koniec kręcenia tak nieco Tak dla ścisłości to ile ten zapłonm wyprzedziłeś? Miało byś 3-4 st. no kole. Jak za mocno wyprzedzisz to efekt taki będzie z strzelaniem w filtr powietrza lub w tłumik przy opuźnionym. Ale zanim weźmiesz się za zapłon to sprawdź świece, kable, zawory już ustawiałeś. Lewego powietrza nigdzie nie berze? Filtry sprawdziłeś, parownik czysty? -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 15 |
Data: Listopad 10 2006 12:29:42 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: lukasz |
Tak dla ścisłości to ile ten zapłonem wyprzedziłeś? Miało byś 3-4 st. no dziś mi już nawet z rana nie odpalił :( kręciłem i kręciłem i nic. zaszronił się reduktor i tyle. dziś wieczorem podłączę bak i będę próbował odpalać na benzynie. Już zamówiłem świece, kopułkę i kable. zobaczymy. Łukasz -- 16 |
Data: Listopad 10 2006 14:39:59 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek | dziś mi już nawet z rana nie odpalił :( kręciłem i kręciłem i nic.Tak jak pisałem wcześniej. Odpalanie od razu na gazie i to w takiej temp. jak teraz to duży problem i przeważnie się kończy zaszronieniem parownika i wtedy zapomnij o jeździe. Podłącz benzyne i problemy sie skończą. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 17 |
Data: Listopad 10 2006 14:57:03 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: BROD@CZ | Marek wrote: dziś mi już nawet z rana nie odpalił :( kręciłem i kręciłem i nic.Tak jak pisałem wcześniej. Odpalanie od razu na gazie i to w takiej temp. Nie zaobserwowalem narazie problemow z odpalaniem garba na gazie, a robie to codziennie... Odpalalem na gazie nawet przy -6stC i nie bylo problemow... -- BROD@CZ 18 |
Data: Listopad 10 2006 19:47:36 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek | Nie zaobserwowalem narazie problemow z odpalaniem garba na gazie, a robie toDlatego pisałem, żeby na początek sprawdził co jest z układem zapłonowym i parownikiem. Ale problemy z odpalaniem w niskich temperaturach na gazie zależą też od sposobu ogrzewania parownika. Jeżeli to spaliny to -6stC się da. Ale raczej bym nie polecał. Wymontowałem ostanio instalację LPG z poloneza (jedno punktowy wtrysk). Przełączanie z benzyny na gaz po przekroczeniu 2000obr/min. Czyli praktycznie bez nagrzania cieczy. Wygląda starsznie. Cały ześniedziały. Wygląda na 10 lat, a mam 3 lata. Ale nadal działa bez zarzutów :-). -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 19 |
Data: Listopad 11 2006 18:31:52 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Lukasz |
Tak jak pisałem wcześniej. Odpalanie od razu na gazie i to w takiej temp. niestety problemy sie zaczely. a bylo tak: mimo deszczu i wiatru podpialem bak. wymienialem tez siwece na nowe - co dziwne stare byly luzne. mozna bylo je niemal bez oporow odkrecic. z trudem odpalilem na gazie i pojechalem zatankowac benzyny. w drodze powrotnej przepalilem go na benzynie - strasznie z poczatku szarpal, ale pozniej bylo juz w miare ok. dla testow go zgazilem i po chwili probowalem odpalic na benzynie. i nic. przelaczylem na gaz i po dlugim kreceniu jakos zalapal. przejechalem sie jeszcze z 2km na benzynie i znowu zgasilem. probowalem zapalic i na benzynie i na gazie i nic. rozruszni zaczal wydawac dziwne dzwieki i zamilkl. obawiam sie ze juz na wieki. wykrece rozrusznik i dam do elektromechanika. moze go jeszcze odratuje. Lukasz -- 20 |
Data: Listopad 13 2006 09:27:28 | Temat: Re: pytanie -fiat 126p | Autor: Marek | dziwne stare byly luzne. mozna bylo je niemal bez oporow odkrecic. z Osobiście radzę, poprosić o pomoc jakiegoś znajomego mechanika garbisiarza, który pomoże Ci wyregulowac silnik. Widzę, że masz sporo przy nim do zrobienia więc na początek zrób żeby na paliwie dobrze palił. Gaz ma większe wymagania.Oczywiście zakładam, że znasz zasady odpalania garbusowego silnika w zimę. Z zapłonem wróć na stare ustawienia, bo skoro źle pali na paliwie do za mocno wyprzedziłeś. Miało być 3-4st na kole nie na aparacie zapłonowym. Automatyczne ssanie też masz już przestawione na zimę? Jak wyglądały świece po wykręceniu? |