pytanie o ciągnik siodłowy TIR
1 | Data: Lipiec 28 2016 10:50:39 |
Temat: pytanie o ciÄ gnik siodłowy TIR | |
Autor: twistedme | Mam na ulicy sÄ
siada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim ciÄ
gnikiem z przyczepÄ
i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie mi nie przeszkadza, każdy ma jakÄ
Ĺ robotÄ i z czegoĹ musi żyÄ, ale dzisiaj mnie już trochÄ wkur(*&ł. 2 |
Data: Lipiec 28 2016 11:31:24 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci grup Nigdy nie jeździłem "TIRem", wiÄc siÄ nie znam. Czy tam siÄ coĹ musi nagrzaÄ, napełniÄ, napompowaÄ, że potrzebna jest taka rozgrzewka? Nie można odpaliÄ i odjechaÄ jak autem osobowym? Troche musi. Np napompowac zbiornik sprezonego powietrza, do hamulcow, do poduszek zawieszenia itp. Ale podejrzewam, ze to minuta, czy dwie, a w sprawnym cisnienie nie powinno spadac na parkingu. Rozgrzanie silnika wydluza jego prace do remontu, a klima tez musi troche pochodzic, zanim w kabinie zrobi sie przyjemnie - ale to nie w nocy. Czy to raczej z bezmyĹlnoĹci? I z nieznajomosci przepisow, wszak nie wolno. J. 3 |
Data: Lipiec 28 2016 11:38:54 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 28.07.2016 11:31, J.F. wrote: Czy to raczej z bezmyĹlnoĹci? Wolno czy nie wolno, jak trzeba to nic nie poradzisz. Ja mam np moto z gaźnikiem i w chłodne dni po prostu powinieneĹ go na ssaniu potrzymaÄ z minutÄ zanim odjedziesz. Ale ponieważ mam normalny wydech i nie robiÄ tego w nocy, a ludzie sÄ raczej przychylnie nastawieni do starych klasycznych motocykli, to problemu raczej nie ma (sÄ siedzi czasem zagadujÄ i raczej ciepło siÄ do "zabytka" odnoszÄ ;) Jak siÄ chcÄ dogadaÄ, to zwykle idzie sobie nadmiernie życia nie utrudniaÄ nawzajem. Shrek. 4 |
Data: Lipiec 30 2016 18:56:51 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Iguan_007 | On Thursday, July 28, 2016 at 7:38:51 PM UTC+10, Shrek wrote: Wolno czy nie wolno, jak trzeba to nic nie poradzisz. Ja mam np moto z Dlaczego? Ja motocykle z gaznikem i bez traktuje tak samo - zapalam i odjezdzam. W tym z gaznikem za kilkaset metrow wylacze ssanie i tyle. Co za roznica dla silnika czy (spokojnie) jade czy tluke sie sasiadom pod oknem? Pozdrawiam, Iguan -- Tu i tam: https://picasaweb.google.com/iguan007 5 |
Data: Lipiec 31 2016 07:58:54 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 31.07.2016 03:56, Iguan_007 wrote: On Thursday, July 28, 2016 at 7:38:51 PM UTC+10, Shrek wrote: U mnie dzwignia od ssania działa zerojedynkowo. Próbowałem naprawiÄ - nie idzie. Z tym spokojnie też różnie bywa - wyjazd mam z kiepskÄ widocznoĹciÄ , bo ludziku poarkujÄ gdzie nie wolno, wiÄc chciałbym miec pewnoć, ze nie zgaĹnie jak już wystawiÄ siÄ na jezdniÄ. Shrek. 6 |
Data: Lipiec 28 2016 15:23:41 | Temat: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Przemyslaw P. | 15min to i tak sÄ
siad kulturalny :). 7 |
Data: Lipiec 29 2016 13:01:53 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: MichaĹ Jankowski | W dniu 29.07.2016 00:23, Przemyslaw P. pisze: i spalanie jest też sporo wyższe, niż przy temperaturze roboczej A "na stojÄ co" to nic nie pali? MJ 8 |
Data: Lipiec 29 2016 13:45:20 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 29.07.2016 00:23, Przemyslaw P. pisze: i spalanie jest też sporo wyższe, niż przy temperaturze roboczejA "na stojÄ co" to nic nie pali? Mozliwe, ze bardzo malo. Zimny benzyniak z automatycznym ssaniem w gazniku strasznie duzo bral, i tam IMO rozgrzewanie mogloby pomoc. Ale elektronicznych diesli to chyba w znacznie mniejszym stopniu dotyczy. J. 9 |
Data: Lipiec 29 2016 05:56:57 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Przemyslaw P. | Bez obciÄ
żenia? Sporo mniej. Nawet jakby jechał pusty, to do przemieszczania jest kilkanaĹcie ton, zimny silnik, olej w mostach i skrzyni - wszystko to daje duże opory, co zwiÄksza zauważalnie spalanie. Przez pół godziny spali może 2-3l paliwa, a jadÄ
c od razu na zimnym silniku może spaliÄ i 10l wiÄcej. Ekonomia i wygoda - auto nagrzane lub schłodzone, przy okazji może zdÄ
ży rozmoĹciÄ siÄ w kabinie, ustawiÄ navi itp :) 10 |
Data: Lipiec 29 2016 16:37:03 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Pawel "O'Pajak" |
olej w mostach i skrzyni Od stania w miejscu raczej sie nie nagrzeje za bardzo. Do rozgrzewania silnika to sa grzalki. Jesli potrzebuje 15 min zeby "nabic" powietrze, to dow. rejestracyjny powinien wyladowac w wydz. komunikacji. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 11 |
Data: Lipiec 29 2016 09:30:32 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Przemyslaw P. | A czy ja napisałem, że grzeje mosty na postoju? WiÄkszoć kierowców ciÄżarówek tak robi, nie tylko w starych, zdezelowanych autach i ma to swoje uzasadnienie. 12 |
Data: Lipiec 29 2016 11:47:07 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** twistedme pisze tak: Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. https://youtu.be/CegZDTWhaos?t=18s -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 13 |
Data: Sierpien 05 2016 15:46:32 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: | On Fri, 29 Jul 2016 11:47:07 +0200, PiteR wrote: Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. To ja w zamian dam skuterzystę z chińskim pierdzikiem, który chyba na dokładkę dziurawy tłumik. Wyjeźdża od 22:00, wraca o 6.00. Raz już mu zwracałem uwagę, pomgło na jakiś czas. Teraz chyba skończy się na spuszczeniu powietrza z kół. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 14 |
Data: Sierpien 05 2016 17:36:47 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: re |
Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. To ja w zamian dam skuterzystę z chińskim pierdzikiem, który chyba na dokładkę dziurawy tłumik. Wyjeźdża od 22:00, wraca o 6.00. Raz już mu zwracałem uwagę, pomgło na jakiś czas. Teraz chyba skończy się na spuszczeniu powietrza z kół. -- - Chcesz komuś spuścić powietrze z kół ? To Ty zwykły wpierdol powinieneś dostać :-) 15 |
Data: Sierpien 06 2016 11:34:04 | Temat: Re: Spuszczenie powietrza. | Autor: re |
================= Chcesz komuś spuścić powietrze z kół ? To Ty zwykły wpierdol powinieneś dostać :-) Spuszczenie powietrza przewaznie rozjaśnia umysł uciążliwemu osobnikowi. -- - No tak, odkrywa, że mógłby komuś spuścić wpierdol. 16 |
Data: Sierpien 06 2016 16:40:09 | Temat: Re: Spuszczenie powietrza. | Autor: Tadek | Użytkownik "re" napisał w wiadomości Użytkownik "Tadek"================ No tak, odkrywa, że mógłby komuś spuścić wpierdol. Zaczyna zastanawiać się za jakie grzechy go to spotkało. 17 |
Data: Lipiec 29 2016 18:51:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Cavallino | W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze: Mam na ulicy sÄ siada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim Niestety tak. Dopóki nie napompujesz ciĹnienia, hamulce nie puszczÄ . Inna sprawa to legalnoć parkowania złomu w którym trwa to kilkanaĹcie minut w strefie mieszkalnej. 18 |
Data: Lipiec 29 2016 19:17:16 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: twistedme | W dniu 2016-07-29 o 18:51, Cavallino pisze: W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze:Dzisiaj mieliĹmy pobudkÄ o 6... Szykuje mi siÄ poważniejsza rozmowa, a kiedyĹ już miałem z nimi scysjÄ, bo jak nie mieliĹmy jeszcze bramy to dzieciaki wypuĹciły psa i narobił u nich na podwórku. Mieli wielkie pretensje. Przeprosiłem i powiedziałem, że posprzÄ tam, to że już nie trzeba, powiedziałem, że też nie majÄ płotu, wiÄc w sumie może to jakiĹ inny pies narobił, skoro nie widzieli. Raczej sÄ pewni, że to mój, bo widzieli w pobliżu... Od tamtej pory mamy raczej chłodne stosunki. NajĹmieszniejsze jest to, że droga szutrowa z dziurami i 2 lata temu zapoczÄ tkowali akcjÄ zbierania podpisów i szli do gminy, żeby naprawiali, a teraz sam tym TIRem rozjeżdża najbardziej... SÄ siedzi... 19 |
Data: Lipiec 29 2016 11:34:27 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza. 20 |
Data: Lipiec 29 2016 20:51:42 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: twistedme | W dniu 2016-07-29 o 20:34, Zenek Kapelinder pisze: Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza. No niby racja. Ale... Moja ulica jest w "C" i jest niżej w stosunku do głównej asfaltowej, może to przypadek, ale odkÄ d zaczÄ ł jeździÄ tym tirem, to asfalt na krawÄdzi tej głównej ulicy jest mocno pokruszony i porobiły siÄ duże dziury na odcinku do 2-3 metrów w dół od asfaltu (piach umocniony niby jakimiĹ kamykami). On nie jeździ samym ciÄ gnikiem, przeważnie z takÄ pełnowymiarowÄ przyczepÄ . Wyprosiłem w gminie, żeby położyli asfalt na odcinku 5 metrów od głównej ulicy. MajÄ na dniach robiÄ te zjazdy. Jak to zepsuje, to mu gmina nie daruje i może uda mi siÄ nie byÄ bezpoĹredniÄ stronÄ sporu, bo jak wiadomo z sÄ siadami lepiej nie zadzieraÄ :) 21 |
Data: Lipiec 30 2016 00:52:08 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do Osobowe ma w oponach 2-2.5 at, a taki ciagnik ? Ze 6 chyba ... Gum pewno tez nie pali jak rusza. 500 koni pod pedalem, lekki - moze jednak pali ? :-) J. 22 |
Data: Lipiec 29 2016 17:22:12 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego wynika. Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce 6..... . albo te 500 koni i palenie opon. Pewno sie da ale kierowcy ciagnikow siodlowych sa chyba madrzejsi od Ciebie i nie widzialem zeby dla zabawy gumy na gruntowej drodze pod wlasnym domem palili. Ciagle glupio sie usmiechasz. To wrodzone czy nabyte. Sorki ze Cie tak potraktowalem ale od pewnego czasu momentami piszesz jak bys mial wypadek i masz metalowa plytke w glowie. 23 |
Data: Lipiec 30 2016 11:31:23 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Fri, 29 Jul 2016 17:22:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego Ze nacisk jednostkowy, na ktory sie powolywales, wynosi 15kG/cm^2. I ze stosownie do tego trzeba zaprojektowac pas ... choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy. Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce https://www.youtube.com/watch?v=pAlh18riD3A https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI https://www.youtube.com/watch?v=JjuMxv_YpWo Wszystkim da sie bawic, a jak wiadomo - size matters :-) Tylko jedni dostaja pochwaly, https://www.youtube.com/watch?v=R6bQkQWVoYI https://www.youtube.com/watch?v=NUXvRYpXimE https://www.youtube.com/watch?v=UMHfXmhvZJM a inni nagany: https://www.youtube.com/watch?v=MSkIRRCVnYU https://www.youtube.com/watch?v=y-4c73-yhiM .... jak ich kierownik zobaczy J. P.S. https://www.youtube.com/watch?v=6rsspjpgh7k 24 |
Data: Lipiec 30 2016 13:40:42 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a): choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej Chyba zależy na co. Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej żeby się w niej koleiny nie robiły, to pewnie jednak ciśnienie. A jak jest to most, to masa całości. 25 |
Data: Lipiec 30 2016 21:38:36 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a): Nie zależy na co:) Przytoczone wczeĹniej ciĹnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy 15kG/cm^2 na WEWNÄTRZNÄ STRONÄ OPONY. I tylko tyle, proste? :) Nie ma to żadnego zwiÄ zku z naciskiem na jezdniÄ i robienie kolein etc. ani na most. W moim rowerze mam ciĹnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. I co z tego wynika? NIC:) -- Wiesiaczek (dziĹ z DC) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 26 |
Data: Lipiec 30 2016 23:03:31 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a): W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze: No nie aż takie proste. Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz. Inaczej pojazd albo odfruwa, albo właśnie się zapada pod ziemie. Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. Ma związek 1:1. Koło na które naciska 200kgf, napompowane ciśnieniem 2kg/cm^2, rozpłaszczy się na powierzchni 100cm^2 i na każdy z tych centymetrów będzie naciskać 2kg/cm^2. Oczywiście w pewnym niewielkim uproszczeniu wynikającym ze sztywności samej gumy, ale zasada dokładnie ta. W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. To że quad rozkłada swój ciężar na znacznie większej powierzchni. 27 |
Data: Sierpien 07 2016 10:04:43 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a): He he he :D Czyli jak dopompujÄ opony to most może nie wytrzymaÄ? :D Dobre! -- Wiesiaczek (dziĹ z podkarpackiej wsi) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 28 |
Data: Sierpien 07 2016 11:53:14 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a): W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej mocno zwiazane ... J. 29 |
Data: Sierpien 07 2016 17:45:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a): Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na jezdniÄ a ciĹnienie to chyba ciĹnienie w oponie? Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk! Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) A i co do nagrzanego asfaltu to może byÄ tylko bardzo słabiutko zwiÄ zane. -- Wiesiaczek (dziĹ z podkarpackiej wsi) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 30 |
Data: Sierpien 08 2016 11:00:52 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 07.08.2016 17:45, Wiesiaczek wrote: He he he :D Pewex robisz i mieszasz różne systemy walutowe;) Nacisk jednostkowy jest równy ciĹnieniu w oponach - ciĹnienie to siła/powierzechniÄ, czyli dokładnie nacisk jednostkowy (też siła na powierzchniÄ). Z trzeciej zasady dynamiki wynika, że siła z jakÄ opona działa na asfalt musi byÄ równa siłÄ jaka działa z wewnÄtrznej strony opony, czyli w przeliczeniu na powierzchniÄ właĹnie ciĹnieniu. Chyba że samochód zaczyna unosiÄ siÄ w powietrzu;) To o czym myĹlisz to całkowity nacisk, w oderwaniu od powierzchni. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, I kolega Pyra ma racjÄ;) A i co do nagrzanego asfaltu to może byÄ tylko bardzo słabiutko zwiÄ zane. 31 |
Data: Sierpien 08 2016 11:02:41 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Nie ma to żadnego zwiÄ zku z naciskiem na jezdniÄ i robienie kolein etc.Ma zwiÄ zek 1:1. Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na jezdniÄ a ciĹnienie to chyba ciĹnienie w oponie? Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni. Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt. Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!A jednak bardzo duzo. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych obcasow. Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie. Koleiny jednak od tego nie powstaja. A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc. J. 32 |
Data: Sierpien 08 2016 15:42:01 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: re |
Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych obcasow. Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie. Koleiny jednak od tego nie powstaja. -- - No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi siÄ na wszystkie strony a zagłÄbia tylko w linii. 33 |
Data: Sierpien 09 2016 11:38:16 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Mon, 8 Aug 2016 15:42:01 +0200, re napisał(a): Użytkownik "J.F." Powierzchnia sie rozchodzi, a podloze nie. Ale moze i racja jakby tam milion kobiet przeszlo, to kto wie jakby to wygladalo. J. 34 |
Data: Sierpien 08 2016 17:12:53 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze: Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomoĹci grup CóĹ ci siÄ synku popierdoliło... Howk! WróÄ do tego wÄ tku z ciĹnieniem. Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!A jednak bardzo duzo. Gówno, a to już jest dużo :D Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Popierdoliły Ci siÄ jednostki i tyle. Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:) P.S. A jakie ciĹnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D -- Wiesiaczek (dziĹ z DC) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 35 |
Data: Sierpien 09 2016 11:35:06 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a): W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze: Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca. Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych Policz sobie. J. 36 |
Data: Sierpien 09 2016 11:47:12 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 09.08.2016 o 11:35, J.F. pisze: Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a): Czyli co? WyszedłeĹ na idiotÄ i nie wiesz jak wybrnÄ Ä? :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych Czyli co? WyszedłeĹ na idiotÄ i nie wiesz jak wybrnÄ Ä? :) -- Wiesiaczek (dziĹ z DC) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 37 |
Data: Sierpien 09 2016 16:50:28 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze: Na idiotÄ wyszedł pytajÄ cy o ciĹnienie w obcasach.Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów. A ty spotkałeĹ że o nie pytasz ? Pozdrawiam 38 |
Data: Sierpien 09 2016 14:53:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:na asfalcie leży sobie dwa szeĹciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg wewnÄ trz jednego jest gaz pod ciĹnieniem 1atm w drugim 100 atm który wywiera wiÄkszy nacisk na asfalt? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 39 |
Data: Sierpien 09 2016 21:27:10 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisał(a): RadoslawF wrote: Pytanie bylo o nacisk jednostkowy ! Szescian powiadasz .. to bardzo mozliwe, ze sprawa wyglada tak, jak w oponie :-) J. 40 |
Data: Sierpien 09 2016 19:39:44 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisał(a): to która kostka wywiera wiÄkszy nacisk jednostkowy? i przy jakim ciĹnieniu w oponie spowodujÄ zawalenie mostu? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 41 |
Data: Sierpien 09 2016 22:01:19 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisał(a): J.F. wrote: Jestem sklonny sie zalozyc, ze ta, w srodku ktorej jest 100 at. Ale Ty dostarczasz kostke :-) J. 42 |
Data: Sierpien 09 2016 21:03:05 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisał(a):a jak tam z rowerem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 43 |
Data: Sierpien 09 2016 22:51:18 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 09.08.2016 16:53, masti wrote: na asfalcie leży sobie dwa szeĹciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg Sztywna ta kostka? Shrek 44 |
Data: Sierpien 10 2016 00:38:14 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisał(a): On 09.08.2016 16:53, masti wrote: Przy takich parametrach ? Na pewno nie :-) J. 45 |
Data: Sierpien 10 2016 07:08:47 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 10.08.2016 00:38, J.F. wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisał(a): To nie róbmy pewexu i nie mieszajmy tego z oponami:P Shrek 46 |
Data: Sierpien 09 2016 20:41:30 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 09.08.2016 o 16:50, RadoslawF pisze: W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze: Jest was tu podobnych debili wiÄcej? Dawno tu nie zaglÄ dałem i widzÄ, że chyba wiÄkszoć tutejszych dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia. -- Wiesiaczek (dziĹ z DC) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 47 |
Data: Sierpien 10 2016 13:08:49 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze: Ty zdaje siÄ masz mniejszy niż numer obuwia.Na idiotÄ wyszedł pytajÄ cy o ciĹnienie w obcasach.Popierdoliły Ci siÄ jednostki i tyle. To sÄ gdzieĹ te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie mniejsze od twojego numeru buta ? Pozdrawiam- 48 |
Data: Sierpien 10 2016 19:01:30 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze: W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze: Wiesz... idź gdzieĹ na stronÄ i siÄ odlej, bo Ci sadzi na łepetynÄ. -- Wiesiaczek (dziĹ z DC) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 49 |
Data: Sierpien 11 2016 17:43:00 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze: W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadziÄ. To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz pisaÄ to pisz w pamiÄtniku i pod poduszkÄ. Pozdrawiam 50 |
Data: Sierpien 11 2016 17:38:43 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:mówisz, że jak zmiejszÄ ciĹnienie w oponach to bÄdÄ mógł wiÄcej załadowaÄ? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 51 |
Data: Sierpien 11 2016 20:06:42 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 11.08.2016 19:38, masti wrote: mówisz, że jak zmiejszÄ ciĹnienie w oponach to bÄdÄ mógł wiÄcej Masti - przestaĹ mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchniÄ od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie ciÄżaru, ale ograniczmy siÄ do naszej planety), nacisk na powierzchniÄ od ciĹnienia. Wystarczy sobie porównaÄ jednostki i widaÄ co jest co. Shrek 52 |
Data: Sierpien 11 2016 19:23:41 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 11.08.2016 19:38, masti wrote:to nie ja mylÄ. przeczytaj wÄtek -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 53 |
Data: Sierpien 11 2016 21:50:46 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 11.08.2016 21:23, masti wrote: Shrek wrote: A gdzie konkretnie, bo długi jest? Shrek 54 |
Data: Sierpien 11 2016 19:59:21 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 11.08.2016 21:23, masti wrote:a choÄby tu: Tam gdzie zewnÄtrzna strona opony siÄ ugiÄła, czyli została ĹciĹniÄta odNieprawda. Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłÄ F, to ciało B działa -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 55 |
Data: Sierpien 11 2016 23:34:17 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 11.08.2016 21:59, masti wrote: a choÄby tu: I gdzie tu masz nieprawdÄ? Shrek 56 |
Data: Sierpien 12 2016 01:22:07 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a): On 11.08.2016 21:59, masti wrote: To się nie uda :) Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie. Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest (co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla ilustracji zasady), bo: a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony) b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku. c) sztywność boków opony Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem obrotowym koła. 57 |
Data: Sierpien 12 2016 16:31:26 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami Za duzo roboty. Wiesiaczek niech zmierzy :-) Chyba, ze uproszczona metoda, to moze sie skusze :-) J. 58 |
Data: Sierpien 12 2016 07:35:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 11.08.2016 21:59, masti wrote:to przeczytaj od poczÄ tku. Bo wyjÄliĹcie sobie kawałek i udajecie, że wiecie. To jak tam z tym rowerem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 59 |
Data: Sierpien 12 2016 09:39:04 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 12.08.2016 09:35, masti wrote: to przeczytaj od poczÄ tku. Bo wyjÄliĹcie sobie kawałek i udajecie, żeTam gdzie zewnÄtrzna strona opony siÄ ugiÄła, czyli została ĹciĹniÄta odNieprawda. No przeczytałem twojego posta od poczÄ tku. Gdzie tam nieprawda? To jak tam z tym rowerem? Nijak. Nijak ma siÄ to do tematu. Za ewantualne zawalenie siÄ mostu odpowiadałby nacisk całkowity (równy ciÄżarowi) a nie na jednostkÄ powierzchni równy ciĹnieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie? Shrek 60 |
Data: Sierpien 12 2016 08:45:17 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 12.08.2016 09:35, masti wrote: twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górÄ opony? To jak tam z tym rowerem? ja rozumiem. ty udajesz, że nie. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 61 |
Data: Sierpien 12 2016 11:59:20 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 12.08.2016 10:45, masti wrote: Shrek wrote: WrÄcz przeciwnie - twierdzÄ, że jest elastyczna (w uproszczeniu doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi żadnych obciÄ żeĹ), a skoro tak, to coiĹ ten nacisk musi przenosiÄ - tadam ciĹnienie. A wiÄc nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to co ważne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swojÄ powierzchniÄ. I właĹnie nacisk na powierzchniÄ jest równy ciĹnieniu - majÄ nawet te same jednostki. Shrek 62 |
Data: Sierpien 10 2016 00:24:15 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 7 Aug 2016 17:45:06 +0200, Wiesiaczek napisał(a): W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Przed dalszą dyskusją zapoznaj się proszę z pojęciami takimi jak ciśnienie, siła, masa itp. Bo tak widzę że dla Ciebie to czarna magia i pojęcia zamienne. Za moich czasów to był podręcznik do fizyki około 5-6 klasy szkoły podstawowej - ładnie będzie opisane. Pewnie można też w Wikipedii, ale tam już nie bedzie tak prosto jak w podręczniku. Nim nie będziesz znał znaczenia tych słów to sobie naprawdę nie podyskutujesz. 63 |
Data: Sierpien 09 2016 20:11:10 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. 64 |
Data: Sierpien 10 2016 23:18:00 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. Jakoś nie jestem przekonany :) 65 |
Data: Sierpien 10 2016 22:25:31 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | Tomasz Pyra wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): dopompuj sobie koła tak ze dwa razy wiÄcej i pojedź na wagÄ. powiedz o ile wzrósł nacisk -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 66 |
Data: Sierpien 11 2016 00:59:35 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a): Tomasz Pyra wrote: Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu. Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z którą opona działa na daną powierzchnię. Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk jednostkowy. Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :) 67 |
Data: Sierpien 11 2016 06:35:57 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 11.08.2016 o 00:59, Tomasz Pyra pisze: Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a): ZapomniałeĹ, że pisałeĹ o moĹcie, na który ma wpływ ciĹnienie w oponach? :) Tu masz odpowiedni fragment: ">>> Nie ma to żadnego zwiÄ zku z naciskiem na jezdniÄ i robienie kolein etc. >> ani na most. > > Ma zwiÄ zek 1:1. He he he :D Czyli jak dopompujÄ opony to most może nie wytrzymaÄ? :D Dobre!" Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od ciĹnienia w oponie. -- Wiesiaczek (dziĹ z DC) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 68 |
Data: Sierpien 11 2016 10:12:12 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a): He he he :D Należy czytać dalej, ze zrozumieniem... Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie rozumiesz. Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :) 69 |
Data: Sierpien 11 2016 17:35:45 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 11.08.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a): Idź już idź, i przestaĹ pierdoliÄ głupoty, bo niczego ciekawego nie masz do powiedzenia a i ja mam lepsze rzeczy do roboty niż czytanie twoich wypocin. Erudyta siÄ kurwa trafił :) -- Wiesiaczek (dziĹ z DC) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 70 |
Data: Sierpien 11 2016 14:25:17 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | Tomasz Pyra wrote: Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a): przed chwilÄ twierdziłeĹ, że zależy od ciĹnienia w oponach. To jak? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 71 |
Data: Sierpien 11 2016 08:17:09 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: WS | On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote: przed chwilÄ twierdziłeĹ, że zależy od ciĹnienia w oponach. e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie wezmy konkretny przyklad: kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm (taka dosc mocno ugieta) teraz pompujemy do 4 bar waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x) 4 bar, zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie, zniszczenie ... WS 72 |
Data: Sierpien 11 2016 17:37:58 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: masti | WS wrote: On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote: to przypomnÄ wÄ tek Nie ma to żadnego zwiÄ zku z naciskiem na jezdniÄ i robienie kolein etc. I powtórze pytanie. przy jakim ciĹnieniu w oponach roweru zawalÄ most? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 73 |
Data: Sierpien 11 2016 17:51:10 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-11 o 00:59, Tomasz Pyra pisze: Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na okreĹlona powierzchniÄ.Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem nie zmniejszy siÄ automagicznie aż dwa razy. Może siÄ zwiÄkszyÄ jeĹli spuszczÄ powietrze poniżej zaleceĹ producenta pojazdu. Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia siÄ powierzchnia styku opony z podłożem to wyĹcigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt z powodu siły odĹrodkowej a nie zmiany ciĹnienia. Pozdrawiam 74 |
Data: Sierpien 11 2016 18:34:38 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: re |
Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na okreĹlona powierzchniÄ.Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. -- - Nacisk jednostkowy to nacisk na wybranÄ jednostkÄ powierzchni. O ile cały nacisk w ogóle nie zależy od ciĹnienia w oponie o tyle jednostkowy zależy bo zmienia siÄ powierzchnia. A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem nie zmniejszy siÄ automagicznie aż dwa razy. -- - Zależy ile dopompujesz i czy powstałe ciĹnienie wytrzyma opona. Może siÄ zwiÄkszyÄ jeĹli spuszczÄ powietrze poniżej zaleceĹ producenta pojazdu. -- - Nie, zmniejsza siÄ zawsze bo jest kwestiÄ udziału jaki ma masa samochodu do nacisku wywołanego ciĹnieniem w oponie. Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia siÄ powierzchnia styku opony z podłożem to wyĹcigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt z powodu siły odĹrodkowej a nie zmiany ciĹnienia. -- - Aha 75 |
Data: Sierpien 07 2016 17:47:56 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):.... Nieprawda. -- Wiesiaczek (dziĹ z podkarpackiej wsi) "Ja pijÄ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ ogórki i gdy ich nie ma" ÂŽ 76 |
Data: Sierpien 08 2016 10:50:18 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: ....Przytoczone wczeĹniej ciĹnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy Nieprawda. Nieprawda, ze dokladnie, prawda, ze mniej wiecej. No chyba, ze masz jakies opony z serii p-zero - wtedy bardziej niz wiecej ... J. 77 |
Data: Sierpien 08 2016 11:03:00 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Shrek | On 07.08.2016 17:47, Wiesiaczek wrote: Tam gdzie zewnÄtrzna strona opony siÄ ugiÄła, czyli została ĹciĹniÄta od... Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłÄ F, to ciało B działa na ciało A z tÄ samÄ siłÄ F" czy jakoĹ tak. Tak przynajmniej twierdził Newton i jak na razie siÄ sprawdza;) Shrek 78 |
Data: Lipiec 31 2016 22:12:37 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: J.F. | Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a): Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy Opona dosc wiotka, wiec i droge cisnienie dziala podobne. W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. Czy takie nic ... roznica powinna byc i z zewnatrz mierzalna. J. 79 |
Data: Lipiec 30 2016 06:16:47 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | To jednak metalowa plytka. Dobrze wiedziec na przyszlosc. 80 |
Data: Lipiec 30 2016 06:23:58 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: Cavallino | W dniu 30.07.2016 o 00:52, J.F. pisze: Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj. Zobacz jakie ma w stosunku do Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj. Jakieś dane na ten temat?
A już na pewno wyrywa podłoże metrami przy każdym skręcie, zwłaszcza z przyczepą/naczepą. 81 |
Data: Lipiec 30 2016 11:15:15 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a niezależny jest od masy. Dlatego ciągnik siodłowy który ma w oponach kilka razy wyższe ciśnienie, też działa na nawierzchnie kilka razy wyższym ciśnieniem. 82 |
Data: Lipiec 30 2016 11:53:45 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: cef | W dniu 2016-07-30 o 11:15, Tomasz Pyra pisze: Może niezgodnie z intuicjÄ , ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli Ciekawe uproszczenie :-) A ciĹnienie w oponach jest też niezależne od masy? 83 |
Data: Lipiec 31 2016 19:16:40 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello cef, Może niezgodnie z intuicjÄ , ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyliCiekawe uproszczenie :-) Czysta fizyka. To siÄ nazywa prawo Pascala. KiedyĹ uczyli w podstawówkach, teraz wolÄ uczyÄ religii. A ciĹnienie w oponach jest też niezależne od masy? Jest zależne ale w mniejszym stopniu niż byĹ przypuszczał. ObciÄ żajÄ c oponÄ mocnej powodujesz jej wiÄksze ugiÄcie - powierzchnia styku zwiÄksza siÄ znacznie szybciej niż maleje objÄtoć powietrza. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 84 |
Data: Lipiec 31 2016 00:01:38 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: __Maciek | Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli Jakoś nie wierzę. Przejedź sobie po stopie samym kołem od samochodu, a potem tym samym kołem, ale z dołączonym samochodem... :-) 85 |
Data: Lipiec 31 2016 10:17:50 | Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 31 Jul 2016 00:01:38 +0200, __Maciek napisał(a): Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra Ciśnienie to jedno, a nacisk to drugie. Opona z samochodem i bez samochodu, tak samo będzie na Twoją stopę działać ciśnieniem 2kg/cm^2, tylko ta z samochodem na powierzchni 100cm^2, a ta bez samochodu na powierzchni 5cm^2. Natomiast siła nacisku (a to w takim wypadku czujesz) będzie badzo różna bo jedna będize działać siłą 200kgf, a druga 10kgf. Ciśnienie "boli" dopiero jak jest bardzo duże, dlatego jak Ci ktoś nadepnie na nogę elastyczną podeszwą to nie będzie tak źle jak by to był obcas od szpilek. Tu nacisk będzie ten sam, ale obcasem rozłożony na znacznie mniejszej powierzchni (czyli ciśnienie będzie wyższe). 86 |
Data: Lipiec 30 2016 14:04:22 | Temat: Re: pytanie o ciÄ
gnik siodłowy TIR | Autor: giecik | W dniu 2016-07-28 o 10:50, twistedme pisze: Mam na ulicy sÄ siada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim Nie wiem jaki to ciÄ gnik ale jeĹli w miarÄ Ĺwierzy to raczej ubytek ciĹnienia nie bÄdzie tak duży żeby go pompowaÄ 15 minut. Ja obstawiam, że jest to przyzwyczajenie kierowcy. Najpierw odpala silnik a potem dopiero idzie sprawdziÄ Ĺwiatła, opony, rozmieĹciÄ siÄ w kabinie i dopiero rusza ( tak żeby silnik pochodził bez obciÄ zenia i troszkÄ olej siÄ rozgrzał po silniku). Pogadaj z sÄ siadem bo może nie zdaje sobie poprostu sprawy, że tak nim hałasuje. JeĹli bÄdzie wiedział, że takim zachowaniem wkurwia sÄ siadów to poprostu wsiÄ dzie i powolutku pojedzie bez zbÄdnego warczenia :) |