Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…...
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z
13-tkÄ… pierwszy raz dzisiaj!
MówiÄ™ o swoim komplecie kluczy nasadowych oczywiĹ›cie...
A o czym Wy myśleliście? :-)
Kupiłem dziĹ› od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm.
Czy ten rozmiar jakiĹ› popularny w niemieckich autach?
Do tej pory robiłem przy swoich japoĹ„skich autach i 13mm nigdy w życiu nie
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-)
ps spodziewajcie sie kilka pytaĹ„ o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskÄ™ a
już znajdujÄ™ tam sporo dziwnych rzeczy... :-)
| 2 | 
Data: Maj 21 2017 08:12:46 | 
| Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke | 
| Autor: Trybun  | 
W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze: 
 Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z 
13-tkÄ… pierwszy raz dzisiaj! 
 
MówiÄ™ o swoim komplecie kluczy nasadowych oczywiĹ›cie... 
A o czym Wy myśleliście? :-) 
 
Kupiłem dziĹ› od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat 
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu 
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm. 
 
Czy ten rozmiar jakiĹ› popularny w niemieckich autach? 
 
Do tej pory robiłem przy swoich japoĹ„skich autach i 13mm nigdy w życiu nie 
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-) 
 
ps spodziewajcie sie kilka pytaĹ„ o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskÄ™ a 
już znajdujÄ™ tam sporo dziwnych rzeczy... :-) 
 
Stare Audi sÄ…siada (chyba B2) do niego podchodzÄ…c potrzeba 3 kluczy 10, 13 i 17ka i faktycznie dominujÄ…ca jest 13tka. Dużo nowszy Passat brata - tu już lepiej zaopatrzyć siÄ™ w cały zestaw kluczy. BMW3 w Ĺ›rednim wieku - to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić.  Tak wiÄ™c trudno mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach.
 | 3 | 
Data: Maj 21 2017 13:08:47 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
Trybun  wrote: 
 W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze: 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z 
13-tkÄ… pierwszy raz dzisiaj! 
 
MówiÄ™ o swoim komplecie kluczy nasadowych oczywiĹ›cie... 
A o czym Wy myśleliście? :-) 
 
Kupiłem dziĹ› od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat 
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu 
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm. 
 
Czy ten rozmiar jakiĹ› popularny w niemieckich autach? 
 
Do tej pory robiłem przy swoich japoĹ„skich autach i 13mm nigdy w życiu nie 
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-) 
 
ps spodziewajcie sie kilka pytaĹ„ o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskÄ™ a 
już znajdujÄ™ tam sporo dziwnych rzeczy... :-) 
 
 
Stare Audi sÄ…siada (chyba B2) do niego podchodzÄ…c potrzeba 3 kluczy 10,  
13 i 17ka i faktycznie dominujÄ…ca jest 13tka.  
 
No kurde - jaja.  
Dziś chcę zdjąć ramie wycieraczki, aby wymienić pęknięty plastik pod 
przedniÄ… szybÄ… (jak siÄ™ on fachowo nazywa?) bo mi siÄ™ woda leje do filtra 
pyłkowego/kabiny i do wentylatora dmuchawy... 
Zgadnij jakie nakrÄ™tki użyli do przymocowania ramienia wycieraczki? 
Tak, zgadłeĹ›... 13mm :-)
 Dużo nowszy Passat brata -  
tu już lepiej zaopatrzyć siÄ™ w cały zestaw kluczy. BMW3 w Ĺ›rednim wieku  
- to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić.  Tak wiÄ™c trudno  
mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach. 
 
Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie 
nie popatrzÄ™ tam 13-tka :-)
 | 4 | 
Data: Maj 22 2017 10:32:08 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Trybun  |  
W dniu 2017-05-21 o 15:08, Pszemol pisze: 
  
Stare Audi sÄ…siada (chyba B2) do niego podchodzÄ…c potrzeba 3 kluczy 10, 
13 i 17ka i faktycznie dominujÄ…ca jest 13tka. 
 
No kurde - jaja. 
Dziś chcę zdjąć ramie wycieraczki, aby wymienić pęknięty plastik pod 
przedniÄ… szybÄ… (jak siÄ™ on fachowo nazywa?) bo mi siÄ™ woda leje do filtra 
pyłkowego/kabiny i do wentylatora dmuchawy... 
Zgadnij jakie nakrÄ™tki użyli do przymocowania ramienia wycieraczki? 
Tak, zgadłeĹ›... 13mm :-) 
 
O ile siÄ™ nie mylÄ™ - nazywajÄ… to "podszybiem". Jeżeli chodzi o Passata to nie muszÄ™ zgadywać jakim kluczem odkrÄ™ca siÄ™ wycieraczki. Taka ciekawostka - parÄ™ dni temu wyciÄ…gałem przewód od wspomagania przy Matriksie. Bez 4 kluczy o różnych rozmiarach nie da siÄ™ wyciÄ…gnąć tego przewodu. I to tylko jeżeli chodzi o ich rozmiar, rodzajów kluczy kluczy także potrzeba kilku.
 Dużo nowszy Passat brata - 
tu już lepiej zaopatrzyć siÄ™ w cały zestaw kluczy. BMW3 w Ĺ›rednim wieku 
- to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić.  Tak wiÄ™c trudno 
mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach. 
 
Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie 
nie popatrzÄ™ tam 13-tka :-) 
 
 
2004 to tez dziadek, ale gdy go skonfrontujemy z takim Audi sÄ…siada, to już nowizna. Owo Audi powstało w koĹ„cu lat 70ych ubiegłego wieku. ZadziwiajÄ…ca sprawa - tym autem lepiej mi siÄ™ jeĽdzi niż tymi współczesnymi. Jest dla kierowcy jak dobrze dopasowane rÄ™kawiczka do dłoni, a nie ma nawet wspomagania kierownicy..
 | 5 | 
Data: Maj 22 2017 07:04:18 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"Trybun"  wrote in message  
 Stare Audi sÄ…siada (chyba B2) do niego podchodzÄ…c potrzeba 3 kluczy 10, 
13 i 17ka i faktycznie dominujÄ…ca jest 13tka. 
 
No kurde - jaja. 
Dziś chcę zdjąć ramie wycieraczki, aby wymienić pęknięty plastik pod 
przedniÄ… szybÄ… (jak siÄ™ on fachowo nazywa?) bo mi siÄ™ woda leje do filtra 
pyłkowego/kabiny i do wentylatora dmuchawy... 
Zgadnij jakie nakrÄ™tki użyli do przymocowania ramienia wycieraczki? 
Tak, zgadłeĹ›... 13mm :-) 
 
 
O ile siÄ™ nie mylÄ™ - nazywajÄ… to "podszybiem". Jeżeli chodzi o Passata to nie muszÄ™ zgadywać jakim kluczem odkrÄ™ca siÄ™ wycieraczki. Taka ciekawostka - parÄ™ dni temu wyciÄ…gałem przewód od wspomagania przy Matriksie. Bez 4 kluczy o różnych rozmiarach nie da siÄ™ wyciÄ…gnąć tego przewodu. I to tylko jeżeli chodzi o ich rozmiar, rodzajów kluczy kluczy także potrzeba kilku. 
 
Podszybie, rynienka - różnie chyba widujÄ™. 
Matrix to w oógle auto z tych nowych wynalazków Toyoty. Jak też Sciony.
 Dużo nowszy Passat brata - 
tu już lepiej zaopatrzyć siÄ™ w cały zestaw kluczy. BMW3 w Ĺ›rednim wieku 
- to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić.  Tak wiÄ™c trudno 
mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach. 
 
Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie 
nie popatrzÄ™ tam 13-tka :-) 
 
 
 
2004 to tez dziadek, ale gdy go skonfrontujemy z takim Audi sÄ…siada, to już nowizna. Owo Audi powstało w koĹ„cu lat 70ych ubiegłego wieku. ZadziwiajÄ…ca sprawa - tym autem lepiej mi siÄ™ jeĽdzi niż tymi współczesnymi. Jest dla kierowcy jak dobrze dopasowane rÄ™kawiczka 
do dłoni, a nie ma nawet wspomagania kierownicy.. 
 
Czy to może było Audi 5000? "Vorsprung durch Technik" 
Stare Audi to przecież klasyka - te auta w dobrym, zadbanym 
stanie sÄ… wciÄ…ż cenione w oczach koneserów :-)))
 | 6 | 
Data: Maj 23 2017 08:20:38 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Trybun  |  
W dniu 2017-05-22 o 14:04, Pszemol pisze: 
 "Trybun"  wrote in message  
Stare Audi sÄ…siada (chyba B2) do niego podchodzÄ…c potrzeba 3 kluczy 10, 
13 i 17ka i faktycznie dominujÄ…ca jest 13tka. 
 
No kurde - jaja. 
Dziś chcę zdjąć ramie wycieraczki, aby wymienić pęknięty plastik pod 
przedniÄ… szybÄ… (jak siÄ™ on fachowo nazywa?) bo mi siÄ™ woda leje do filtra 
pyłkowego/kabiny i do wentylatora dmuchawy... 
Zgadnij jakie nakrÄ™tki użyli do przymocowania ramienia wycieraczki? 
Tak, zgadłeĹ›... 13mm :-) 
 
 
O ile siÄ™ nie mylÄ™ - nazywajÄ… to "podszybiem". Jeżeli chodzi o Passata to nie muszÄ™ zgadywać jakim kluczem odkrÄ™ca siÄ™ wycieraczki. Taka ciekawostka - parÄ™ dni temu wyciÄ…gałem przewód od wspomagania przy Matriksie. Bez 4 kluczy o różnych rozmiarach nie da siÄ™ wyciÄ…gnąć tego przewodu. I to tylko jeżeli chodzi o ich rozmiar, rodzajów kluczy kluczy także potrzeba kilku. 
 
 
Podszybie, rynienka - różnie chyba widujÄ™. 
Matrix to w oógle auto z tych nowych wynalazków Toyoty. Jak też Sciony. 
 
TEN Matrix to akurat wynalazek Hyundai..
  
Dużo nowszy Passat brata - 
tu już lepiej zaopatrzyć siÄ™ w cały zestaw kluczy. BMW3 w Ĺ›rednim wieku 
- to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić.  Tak wiÄ™c trudno 
mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach. 
 
Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie 
nie popatrzÄ™ tam 13-tka :-) 
 
 
 
2004 to tez dziadek, ale gdy go skonfrontujemy z takim Audi sÄ…siada, to już nowizna. Owo Audi powstało w koĹ„cu lat 70ych ubiegłego wieku. ZadziwiajÄ…ca sprawa - tym autem lepiej mi siÄ™ jeĽdzi niż tymi współczesnymi. Jest dla kierowcy jak dobrze dopasowane rÄ™kawiczka 
do dłoni, a nie ma nawet wspomagania kierownicy.. 
 
 
Czy to może było Audi 5000? "Vorsprung durch Technik" 
Stare Audi to przecież klasyka - te auta w dobrym, zadbanym 
stanie sÄ… wciÄ…ż cenione w oczach koneserów :-))) 
 
Nie, jest to zwykła 80tka, tylko że w wersji coupe. I nie jestem żadnym koneserem, ani tym bardziej fanem tej marki, ale akurat tym autem można jeĽdzić z prawdziwÄ… przyjemnoĹ›ciÄ…. W latach jego produkcji jeszcze nie oszczÄ™dzano na materiałach.
 | 7 | 
Data: Maj 23 2017 07:14:10 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"Trybun"  wrote in message  
 W dniu 2017-05-22 o 14:04, Pszemol pisze: 
"Trybun"  wrote in message  
Stare Audi sÄ…siada (chyba B2) do niego podchodzÄ…c potrzeba 3 kluczy 10, 
13 i 17ka i faktycznie dominujÄ…ca jest 13tka. 
 
No kurde - jaja. 
Dziś chcę zdjąć ramie wycieraczki, aby wymienić pęknięty plastik pod 
przedniÄ… szybÄ… (jak siÄ™ on fachowo nazywa?) bo mi siÄ™ woda leje do filtra 
pyłkowego/kabiny i do wentylatora dmuchawy... 
Zgadnij jakie nakrÄ™tki użyli do przymocowania ramienia wycieraczki? 
Tak, zgadłeĹ›... 13mm :-) 
 
 
O ile siÄ™ nie mylÄ™ - nazywajÄ… to "podszybiem". Jeżeli chodzi o Passata to nie muszÄ™ zgadywać jakim kluczem odkrÄ™ca siÄ™ wycieraczki. Taka ciekawostka - parÄ™ dni temu wyciÄ…gałem przewód od wspomagania przy Matriksie. Bez 4 kluczy o różnych rozmiarach nie da siÄ™ wyciÄ…gnąć tego przewodu. I to tylko jeżeli chodzi o ich rozmiar, rodzajów kluczy kluczy także potrzeba kilku. 
 
 
Podszybie, rynienka - różnie chyba widujÄ™. 
Matrix to w oógle auto z tych nowych wynalazków Toyoty. Jak też Sciony. 
 
 
TEN Matrix to akurat wynalazek Hyundai.. 
 
Nie wiedziałem o istnieniu Hyundai o tej nazwie... w USA sÄ… Toyoty Matrix. 
DziwiÄ™ siÄ™, że istniejÄ… auta z dwu różnych stajni o tej samej nazwie...
 Dużo nowszy Passat brata - 
tu już lepiej zaopatrzyć siÄ™ w cały zestaw kluczy. BMW3 w Ĺ›rednim wieku 
- to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić.  Tak wiÄ™c trudno 
mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach. 
 
Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie 
nie popatrzÄ™ tam 13-tka :-) 
 
 
 
2004 to tez dziadek, ale gdy go skonfrontujemy z takim Audi sÄ…siada, to już nowizna. Owo Audi powstało w koĹ„cu lat 70ych ubiegłego wieku. ZadziwiajÄ…ca sprawa - tym autem lepiej mi siÄ™ jeĽdzi niż tymi współczesnymi. Jest dla kierowcy jak dobrze dopasowane rÄ™kawiczka 
do dłoni, a nie ma nawet wspomagania kierownicy.. 
 
 
Czy to może było Audi 5000? "Vorsprung durch Technik" 
Stare Audi to przecież klasyka - te auta w dobrym, zadbanym 
stanie sÄ… wciÄ…ż cenione w oczach koneserów :-))) 
 
 
 
Nie, jest to zwykła 80tka, tylko że w wersji coupe. I nie jestem żadnym koneserem, ani tym bardziej fanem tej marki, ale akurat tym autem można jeĽdzić z prawdziwÄ… przyjemnoĹ›ciÄ…. W latach jego produkcji jeszcze nie oszczÄ™dzano na materiałach. 
 
Audi 80 i 100 sÄ… w Polsce bardzo poważane :-) Zwłascza na wiejskie drogi.
 | 8 | 
Data: Maj 25 2017 09:23:52 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Trybun  |  
W dniu 2017-05-23 o 14:14, Pszemol pisze: 
  
O ile siÄ™ nie mylÄ™ - nazywajÄ… to "podszybiem". Jeżeli chodzi o Passata to nie muszÄ™ zgadywać jakim kluczem odkrÄ™ca siÄ™ wycieraczki. Taka ciekawostka - parÄ™ dni temu wyciÄ…gałem przewód od wspomagania przy Matriksie. Bez 4 kluczy o różnych rozmiarach nie da siÄ™ wyciÄ…gnąć tego przewodu. I to tylko jeżeli chodzi o ich rozmiar, rodzajów kluczy kluczy także potrzeba kilku. 
 
 
Podszybie, rynienka - różnie chyba widujÄ™. 
Matrix to w oógle auto z tych nowych wynalazków Toyoty. Jak też Sciony. 
 
 
TEN Matrix to akurat wynalazek Hyundai.. 
 
 
Nie wiedziałem o istnieniu Hyundai o tej nazwie... w USA sÄ… Toyoty Matrix. 
DziwiÄ™ siÄ™, że istniejÄ… auta z dwu różnych stajni o tej samej nazwie... 
 
Taki miniwan. Nawet doć wdziÄ™czne autko, jednak nie pozbawione paru udziwnieĹ„. A Matrix Toyoty to chyba towar tylko na JaponiÄ™ i USA.
  
Dużo nowszy Passat brata - 
tu już lepiej zaopatrzyć siÄ™ w cały zestaw kluczy. BMW3 w Ĺ›rednim wieku 
- to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić. Tak wiÄ™c trudno 
mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach. 
 
Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie 
nie popatrzÄ™ tam 13-tka :-) 
 
 
 
2004 to tez dziadek, ale gdy go skonfrontujemy z takim Audi sÄ…siada, to już nowizna. Owo Audi powstało w koĹ„cu lat 70ych ubiegłego wieku. ZadziwiajÄ…ca sprawa - tym autem lepiej mi siÄ™ jeĽdzi niż tymi współczesnymi. Jest dla kierowcy jak dobrze dopasowane rÄ™kawiczka 
do dłoni, a nie ma nawet wspomagania kierownicy.. 
 
 
Czy to może było Audi 5000? "Vorsprung durch Technik" 
Stare Audi to przecież klasyka - te auta w dobrym, zadbanym 
stanie sÄ… wciÄ…ż cenione w oczach koneserów :-))) 
 
 
 
Nie, jest to zwykła 80tka, tylko że w wersji coupe. I nie jestem żadnym koneserem, ani tym bardziej fanem tej marki, ale akurat tym autem można jeĽdzić z prawdziwÄ… przyjemnoĹ›ciÄ…. W latach jego produkcji jeszcze nie oszczÄ™dzano na materiałach. 
 
 
Audi 80 i 100 sÄ… w Polsce bardzo poważane :-) Zwłascza na wiejskie drogi. 
 
W moim odczuciu 80tka B3 i B4, to jest to na co sÄ…dy powinny skazywać, na jazdÄ™ tymi wehikułami za karÄ™, za poważniejsze przestÄ™pstwa, zamiast tradycyjnego wiÄ™zienia. Natomiast te wczeĹ›niejsze 80ki, ten sÄ…siada nie jedzie po tych dziurawych okolicznych drogach - on płynie jak poduszkowiec..
 | 9 | 
Data: Maj 21 2017 09:30:38 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Lewis  |  
W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze: 
 Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z 
13-tkÄ… pierwszy raz dzisiaj! 
 
MówiÄ™ o swoim komplecie kluczy nasadowych oczywiĹ›cie... 
A o czym Wy myśleliście? :-) 
 
Kupiłem dziĹ› od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat 
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu 
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm. 
 
Czy ten rozmiar jakiĹ› popularny w niemieckich autach? 
 
Do tej pory robiłem przy swoich japoĹ„skich autach i 13mm nigdy w życiu nie 
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-) 
 
ps spodziewajcie sie kilka pytaĹ„ o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskÄ™ a 
już znajdujÄ™ tam sporo dziwnych rzeczy... :-) 
 
 
Masz japoĹ„ce i nigdy nie korzystałeĹ› sobie z 10 czy 12? Przecież tam to podstawowe klucze żeby zrobić cokolwiek.
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis
 | 10 | 
Data: Maj 21 2017 12:56:24 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
Lewis  wrote: 
 W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze: 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z 
13-tkÄ… pierwszy raz dzisiaj! 
 
MówiÄ™ o swoim komplecie kluczy nasadowych oczywiĹ›cie... 
A o czym Wy myśleliście? :-) 
 
Kupiłem dziĹ› od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat 
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu 
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm. 
 
Czy ten rozmiar jakiĹ› popularny w niemieckich autach? 
 
Do tej pory robiłem przy swoich japoĹ„skich autach i 13mm nigdy w życiu nie 
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-) 
 
ps spodziewajcie sie kilka pytaĹ„ o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskÄ™ a 
już znajdujÄ™ tam sporo dziwnych rzeczy... :-) 
 
 
 
Masz japoĹ„ce i nigdy nie korzystałeĹ› sobie z 10 czy 12? Przecież tam to  
podstawowe klucze żeby zrobić cokolwiek. 
 
Ale nie 13-tka właĹ›nie. 
12 i 14 sÄ… przy zaciskach hamulców. 
10 tka to klemy akumulatora i mocowanie aku do karoserii... 
Ale 13-tki w japoĹ„cach nie używałem odkÄ…d nimi jeżdzÄ™.
 | 11 | 
Data: Maj 21 2017 09:45:25 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Sun, 21 May 2017 03:12:17 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a): 
 Dzis miałem okazję pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tk±... 
Wiele razy wcze¶niej z 19-tk±, nawet czę¶ciej z 17-tk± i z 14-tk±, ale z 
13-tk± pierwszy raz dzisiaj! 
 
Kupiłem dzi¶ od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat 
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu 
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm. 
 
Czy ten rozmiar jaki¶ popularny w niemieckich autach? 
Do tej pory robiłem przy swoich japońskich autach i 13mm nigdy w życiu nie 
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-) 
 
10, 13 i 14 to podstawowy rozmiar w europejskich autach.
 
A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien 
byc podstawowy.
 ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a 
już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-) 
 
Normalny samochod powinien byc ...
 
J.
 | 12 | 
Data: Maj 21 2017 12:56:25 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
J.F.  wrote: 
 Dnia Sun, 21 May 2017 03:12:17 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a): 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z 
13-tkÄ… pierwszy raz dzisiaj! 
 
Kupiłem dziĹ› od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat 
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu 
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm. 
 
Czy ten rozmiar jakiĹ› popularny w niemieckich autach? 
Do tej pory robiłem przy swoich japoĹ„skich autach i 13mm nigdy w życiu nie 
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-) 
 
 
10, 13 i 14 to podstawowy rozmiar w europejskich autach. 
 
Acha :-)
 A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien 
byc podstawowy. 
 
Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może GermaĹ„ski?
 ps spodziewajcie sie kilka pytaĹ„ o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskÄ™ a 
już znajdujÄ™ tam sporo dziwnych rzeczy... :-) 
 
 
Normalny samochod powinien byc ... 
 
Nie dla kogoĹ›, kto od 1998 roku ma pod opieka tylko Toyote, Nissana, HondÄ™ 
i Acure :-)))
 | 13 | 
Data: Maj 22 2017 01:48:10 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Sun, 21 May 2017 12:56:25 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a): 
 J.F.  wrote: 
10, 13 i 14 to podstawowy rozmiar w europejskich autach. 
 
Acha :-) 
 
A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien 
byc podstawowy. 
 
Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może Germański? 
 
nawet jak meksykanski, to i tak germanski. 
Chodzilo mi tylko o to, ze powinienes sie wczesniej spotkac.
 ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a 
już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)>>  
 
Normalny samochod powinien byc ... 
 
Nie dla kogo¶, kto od 1998 roku ma pod opieka tylko Toyote, Nissana, Hondę 
i Acure :-))) 
 
Az tak bardzo sie roznic nie powinny.
 
J.
 | 14 | 
Data: Maj 21 2017 19:32:36 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"J.F."  wrote in message  
 Dnia Sun, 21 May 2017 12:56:25 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a): 
J.F.  wrote: 
10, 13 i 14 to podstawowy rozmiar w europejskich autach. 
 
Acha :-) 
 
A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien 
byc podstawowy. 
 
Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może Germański? 
 
 
nawet jak meksykanski, to i tak germanski. 
Chodzilo mi tylko o to, ze powinienes sie wczesniej spotkac. 
 
Metryczne ¶rubki s± być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem. 
Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeĽdziłem samemu i nie 
miałem okazji podłubać pod mask±. A jeĽdziłem dot±d tylko Japońcami.
 ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a 
już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)>> 
 
Normalny samochod powinien byc ... 
 
Nie dla kogo¶, kto od 1998 roku ma pod opieka tylko Toyote, Nissana, Hondę 
i Acure :-))) 
 
 
Az tak bardzo sie roznic nie powinny. 
 
Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic.
 
Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-))))
 
Albo sposób przykręcania kół: VW ma ¶ruby wchodz±ce w dziury 
ogwintowane i w zestawie s± jakie¶ ¶mieszne plastikowe sztyfty 
do centrowania koła :-) a Japończyki wszystkie jakie miałem maj± 
wystaj±ce nagwintowane trzpienie na które się nakłada koło 
i zakręca na nie nakrętki - bez jakiego¶ kłopotu z centrowaniem kół :-))
 | 15 | 
Data: Maj 22 2017 03:19:56 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Sun, 21 May 2017 19:32:36 -0500, Pszemol napisał(a): 
 "J.F."  wrote in message  
A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien 
byc podstawowy. 
 
Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może Germański? 
 
 
nawet jak meksykanski, to i tak germanski. 
Chodzilo mi tylko o to, ze powinienes sie wczesniej spotkac. 
 
 
Metryczne ¶rubki s± być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem. 
Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeĽdziłem samemu i nie 
miałem okazji podłubać pod mask±. A jeĽdziłem dot±d tylko Japońcami. 
 
A Japonczyki nie przeszli na metryczne jeszcze wczesniej ?
 ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem  
maskę a już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)>> 
 
Normalny samochod powinien byc ... 
 
Nie dla kogo¶, kto od 1998 roku ma pod opieka tylko Toyote, Nissana,  
Hondę i Acure :-))) 
 
 
Az tak bardzo sie roznic nie powinny. 
 
Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic. 
Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-)))) 
 
Na to nawet nie patrze - co samochod, to inaczej. 
Ale akumulator normalny ? 
 
A gdzie w ogole jest - tylu pod kanapa ?
 Albo sposób przykręcania kół: VW ma ¶ruby wchodz±ce w dziury 
ogwintowane i w zestawie s± jakie¶ ¶mieszne plastikowe sztyfty 
do centrowania koła :-) a Japończyki wszystkie jakie miałem maj± 
wystaj±ce nagwintowane trzpienie na które się nakłada koło 
i zakręca na nie nakrętki - bez jakiego¶ kłopotu z centrowaniem kół :-)) 
 
kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to 
faktycznie pierwsze slysze.
 
https:// www.youtube.com/watch?v=uyt9_ppLlxE
Prawie normalne ... w USA tez tak tak kradna kola ?
 
J.
 | 16 | 
Data: Maj 21 2017 20:55:15 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"J.F."  wrote in message  
 Dnia Sun, 21 May 2017 19:32:36 -0500, Pszemol napisał(a): 
"J.F."  wrote in message 
A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien 
byc podstawowy. 
 
Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może Germański? 
 
 
nawet jak meksykanski, to i tak germanski. 
Chodzilo mi tylko o to, ze powinienes sie wczesniej spotkac. 
 
 
Metryczne ¶rubki s± być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem. 
Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeĽdziłem samemu i nie 
miałem okazji podłubać pod mask±. A jeĽdziłem dot±d tylko Japońcami. 
 
 
A Japonczyki nie przeszli na metryczne jeszcze wczesniej ? 
 
Jeszcze raz wspomnę, bo chyba się pobubiłe¶... nie chodzi o to 
że ja pierwszy raz użyłem 13-tki bo do tej pory używałem tylko 
1/2 cala i 5/8 cala. Mówię że pierwszy raz użyłem 13-tki bo do 
tej pory miałem w ręce tylko 10, 12, 14, 17, 19... a 13 i 15, 16 nowiutkie.
 ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem 
maskę a już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)>> 
 
Normalny samochod powinien byc ... 
 
Nie dla kogo¶, kto od 1998 roku ma pod opieka tylko Toyote, Nissana, 
Hondę i Acure :-))) 
 
 
Az tak bardzo sie roznic nie powinny. 
 
Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic. 
Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-)))) 
 
 
Na to nawet nie patrze - co samochod, to inaczej. 
Ale akumulator normalny ? 
 
A gdzie w ogole jest - tylu pod kanapa ? 
 
No we wszystkich Japończykach jest aku na przodzie, przy narożniku. 
W Passatach jest tuż przy szybie przedniej, centralnie umiejscowiony 
między silnikiem a ¶cian± kabiny. Aby go wydłubać spod rynienki 
plastikowej pod szyb± przedni± musiałem się mocno nagimnastykować.
 Albo sposób przykręcania kół: VW ma ¶ruby wchodz±ce w dziury 
ogwintowane i w zestawie s± jakie¶ ¶mieszne plastikowe sztyfty 
do centrowania koła :-) a Japończyki wszystkie jakie miałem maj± 
wystaj±ce nagwintowane trzpienie na które się nakłada koło 
i zakręca na nie nakrętki - bez jakiego¶ kłopotu z centrowaniem kół :-)) 
 
 
kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to 
faktycznie pierwsze slysze. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=uyt9_ppLlxE 
Prawie normalne ... w USA tez tak tak kradna kola ? 
 
Tak wygl±da to u Hondy jak zdejmiesz koło i zdejmiesz tarczę hamuca:
 https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ff/e4/ea/ffe4eac6e8c38fe7dd33fd7abb9764d7.jpg
Tak z zamontowan± tarcz± hamulcow±:
 https://2.bp.blogspot.com/-hhBIC4dmc30/V0htVcfOOnI/AAAAAAAAA88/DgZZGlgJC4ENl6yQnYrXub7ck3Bvok1hwCLcB/s1600/IMG_5526.JPG
Jak co¶ się stanie, to naprawa jest łatwa: 
https:// www.youtube.com/watch?v=Z0avY0p0PU4
A tak to wygl±da w Passacie: 
https:// www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag
Gdyby¶ się nie mógł skupić patrz±c na modelkę zamiast na koło, 
to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie ¶ruby to koło 
nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz 
ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziur± w dziurę a potem 
trzeci± ręk± musisz wcelować ¶rub± w dwie dziury ułożone 
równo względem siebie... Jakie ryzyko wkręcenia ¶ruby krzywo? 
Duże. A jak już ukręcisz łeb ¶rubie to co potem? :-)
 | 17 | 
Data: Maj 22 2017 14:35:54 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup "J.F."  wrote in message 
 Metryczne ¶rubki s± być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem. 
Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeĽdziłem samemu i nie 
miałem okazji podłubać pod mask±. A jeĽdziłem dot±d tylko Japońcami. 
 
 
 
A Japonczyki nie przeszli na metryczne jeszcze wczesniej ? 
 
 
Jeszcze raz wspomnę, bo chyba się pobubiłe¶... nie chodzi o to 
że ja pierwszy raz użyłem 13-tki bo do tej pory używałem tylko 
1/2 cala i 5/8 cala. Mówię że pierwszy raz użyłem 13-tki bo do 
tej pory miałem w ręce tylko 10, 12, 14, 17, 19... a 13 i 15, 16 nowiutkie. 
 
Nie wiem czy Zenek ma racje z tymi zaleceniami komitetu, ale 13 to bardzo popularny rozmiar na srubach M8.
 
Jesli ci sie nie przydarzylo, to ciekawe czemu. 
-amerykancy maja wszystko duze, i uzywaja co najmniej M10, 
-japonce daja M8 z lbem 12 lub 14 ... zalecen nie czytaja, czy moze jakies mocniejsze sruby ? 
-japonce nie daja M8, tylko M7 i M9 - ktore sa niestandardowe. 
-12 i 14 kreciles sruby calowe a metrycznych wcale nie widziales
 Az tak bardzo sie roznic nie powinny. 
 
Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic. 
Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-)))) 
 
 
 
Na to nawet nie patrze - co samochod, to inaczej. 
Ale akumulator normalny ? 
A gdzie w ogole jest - tylu pod kanapa ? 
 
 
No we wszystkich Japończykach jest aku na przodzie, przy narożniku. 
W Passatach jest tuż przy szybie przedniej, centralnie umiejscowiony 
między silnikiem a ¶cian± kabiny. Aby go wydłubać spod rynienki 
plastikowej pod szyb± przedni± musiałem się mocno nagimnastykować. 
 
Eee, taki drobiazg, to nie tylko Passat tak ma schowany. 
Ciesz sie, ze nie BMW czy Audi, bo moglbys sie naszukac gdzie oni akumulator schowali ...
 Albo sposób przykręcania kół: VW ma ¶ruby wchodz±ce w dziury 
ogwintowane i w zestawie s± jakie¶ ¶mieszne plastikowe sztyfty 
do centrowania koła :-) 
 
kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to 
faktycznie pierwsze slysze. 
 
[...]
 A tak to wygl±da w Passacie: 
https://www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag 
Gdyby¶ się nie mógł skupić patrz±c na modelkę zamiast na koło, 
to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie ¶ruby to koło 
nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz 
ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziur± w dziurę a potem 
trzeci± ręk± musisz wcelować ¶rub± w dwie dziury ułożone 
równo względem siebie... 
 
No przeciez widzisz, ze modelka jednym palcem daje rade :-)
 
Jest centralna piasta/rurka, zakladasz, obracasz w miare lekko, potem wystarczy lekko kolo przytrzymac i wkrecic jedna strube.
 Jakie ryzyko wkręcenia ¶ruby krzywo? 
Duże. A jak już ukręcisz łeb ¶rubie to co potem? :-) 
 
Male. 
A potem ... na 4 srubach tez zajedzie :-)
 
J.
 | 18 | 
Data: Maj 22 2017 12:53:53 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"J.F."  wrote in message  
 Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup "J.F."  wrote in message 
Metryczne ¶rubki s± być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem. 
Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeĽdziłem samemu i nie 
miałem okazji podłubać pod mask±. A jeĽdziłem dot±d tylko Japońcami. 
 
 
 
A Japonczyki nie przeszli na metryczne jeszcze wczesniej ? 
 
 
 
Jeszcze raz wspomnę, bo chyba się pobubiłe¶... nie chodzi o to 
że ja pierwszy raz użyłem 13-tki bo do tej pory używałem tylko 
1/2 cala i 5/8 cala. Mówię że pierwszy raz użyłem 13-tki bo do 
tej pory miałem w ręce tylko 10, 12, 14, 17, 19... a 13 i 15, 16 nowiutkie. 
 
 
Nie wiem czy Zenek ma racje z tymi zaleceniami komitetu, ale 13 to bardzo popularny rozmiar na srubach M8. 
 
Pisał że nie żartuje :-)
 Jesli ci sie nie przydarzylo, to ciekawe czemu. 
-amerykancy maja wszystko duze, i uzywaja co najmniej M10, 
-japonce daja M8 z lbem 12 lub 14 ... zalecen nie czytaja, czy moze jakies mocniejsze sruby ? 
-japonce nie daja M8, tylko M7 i M9 - ktore sa niestandardowe. 
-12 i 14 kreciles sruby calowe a metrycznych wcale nie widziales 
 
:-) 
WeĽmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu... 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma ¶rubami: 90103-SV4-013 
Dwa ruchome czpienie ¶lizgaj±ce się w tym uchwycie: 45240-SC2-003 
Ta pierwsza to "BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm. 
Ta druga to "BOLT FLANGE (8X22)" - zgaduję że M8 długa na 22mm.
 http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-- FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html 
Ani jedna ani druga nie używa klucza 13. Ta mała to 12 a duża 14. 
Nie s± to ¶ruby calowe, z cał± pewno¶ci±.
 Az tak bardzo sie roznic nie powinny. 
 
Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic. 
Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-)))) 
 
 
 
Na to nawet nie patrze - co samochod, to inaczej. 
Ale akumulator normalny ? 
A gdzie w ogole jest - tylu pod kanapa ? 
 
 
 
No we wszystkich Japończykach jest aku na przodzie, przy narożniku. 
W Passatach jest tuż przy szybie przedniej, centralnie umiejscowiony 
między silnikiem a ¶cian± kabiny. Aby go wydłubać spod rynienki 
plastikowej pod szyb± przedni± musiałem się mocno nagimnastykować. 
 
 
Eee, taki drobiazg, to nie tylko Passat tak ma schowany. 
Ciesz sie, ze nie BMW czy Audi, bo moglbys sie naszukac gdzie oni akumulator schowali ... 
 
O tak?
 Albo sposób przykręcania kół: VW ma ¶ruby wchodz±ce w dziury 
ogwintowane i w zestawie s± jakie¶ ¶mieszne plastikowe sztyfty 
do centrowania koła :-) 
 
kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to 
faktycznie pierwsze slysze. 
 
[...] 
A tak to wygl±da w Passacie: 
https://www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag 
Gdyby¶ się nie mógł skupić patrz±c na modelkę zamiast na koło, 
to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie ¶ruby to koło 
nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz 
ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziur± w dziurę a potem 
trzeci± ręk± musisz wcelować ¶rub± w dwie dziury ułożone 
równo względem siebie... 
 
 
No przeciez widzisz, ze modelka jednym palcem daje rade :-) 
 
Kto¶ jej to wcze¶niej poluzował :-P
 Jest centralna piasta/rurka, zakladasz, obracasz w miare lekko, potem wystarczy lekko kolo przytrzymac i wkrecic jedna strube. 
 
Jakie ryzyko wkręcenia ¶ruby krzywo? 
Duże. A jak już ukręcisz łeb ¶rubie to co potem? :-) 
 
 
Male. 
A potem ... na 4 srubach tez zajedzie :-) 
 
Tak też można...
 | 19 | 
Data: Maj 22 2017 20:31:18 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: 007  |  
Pszemol w  
 
 
 WeĽmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu... 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma ¶rubami: 90103-SV4-013 
 
[...]
 "BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm. 
 
To zwykła ¶ruba do kosiarki
 http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-piasty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close
Numer czę¶ci 90103-SV4-013
 
Długo¶ć całkowita - 39.7 mm 
Długo¶ć gwintu - 27 mm 
¦rednica gwintu - 9.8 mm 
 
W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo
 
MSPANC
 
--   
'Tom N'
 | 20 | 
Data: Maj 23 2017 11:28:46 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "007"  napisał w wiadomo¶ci grup Pszemol w 
 WeĽmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu... 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma ¶rubami: 90103-SV4-013 
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm. 
 
 
To zwykła ¶ruba do kosiarki 
http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-piasty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close 
 
Numer czę¶ci 90103-SV4-013 
 
Długo¶ć całkowita - 39.7 mm 
Długo¶ć gwintu - 27 mm 
¦rednica gwintu - 9.8 mm 
 
Na oko ... niezwykla. Drobnozwojna jakby. 
No i leb ciekawy.
 W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo 
 
22 zl jesli dobrze widze. To jednak 3 razy taniej.
 
No fakt, 22 zl to powinno  byc za kilogram takich srub.
 
Ale Amerykanow to juz Honda okrada bezczelnie :-)
 
J.
 | 21 | 
Data: Maj 23 2017 16:14:06 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
J.F.  wrote: 
 Użytkownik "007"  napisał w wiadomoĹ›ci grup  
 
Pszemol w 
WeĽmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu... 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013 
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgadujÄ™ że M10 długa na 3cm. 
 
 
 
To zwykła Ĺ›ruba do kosiarki 
http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-piasty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close 
 
 
Numer części 90103-SV4-013 
 
 
Długoć całkowita - 39.7 mm 
Długoć gwintu - 27 mm 
Ĺšrednica gwintu - 9.8 mm 
 
 
Na oko ... niezwykla. Drobnozwojna jakby. 
No i leb ciekawy. 
 
W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo 
 
 
22 zl jesli dobrze widze. To jednak 3 razy taniej. 
 
No fakt, 22 zl to powinno  byc za kilogram takich srub. 
 
Ale Amerykanow to juz Honda okrada bezczelnie :-) 
 
Nie wiem gdzie on takie ceny widzi w USA. 
Chyba sobie coĹ› wymyĹ›lił...
 
Moja zaprzyjaĽniona ASO Hondy w Natik, MA  - gdzie kupujÄ™ wysyłkowo części 
i płyny taniej niż u lokalnego dealera Hondy w moim mieĹ›cie, ma tÄ… Ĺ›rubÄ™ w 
cenniku za $3.51. 
W oficjalnym cenniku Hondy figuruje ona za $5/sztuka - drogo, bo przecież 
to jest detal, ale $22? Bez przesady...
 | 22 | 
Data: Maj 23 2017 18:32:53 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci grup J.F.  wrote: 
 Użytkownik "007"  napisał w wiadomoĹ›ci grup 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013 
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgadujÄ™ że M10 długa na 3cm. 
 
To zwykła Ĺ›ruba do kosiarki 
http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-piasty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close 
Numer części 90103-SV4-013 
 
 
W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo 
 
22 zl jesli dobrze widze. To jednak 3 razy taniej. 
No fakt, 22 zl to powinno  byc za kilogram takich srub. 
 
 
Ale Amerykanow to juz Honda okrada bezczelnie :-) 
 
 
Nie wiem gdzie on takie ceny widzi w USA. 
Chyba sobie coĹ› wymyĹ›lił... 
 
Tez widzialem
 http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-- FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html
 
..... zlodzieje :-)
 Moja zaprzyjaĽniona ASO Hondy w Natik, MA  - gdzie kupujÄ™ wysyłkowo części 
i płyny taniej niż u lokalnego dealera Hondy w moim mieĹ›cie, ma tÄ… Ĺ›rubÄ™ w 
cenniku za $3.51. 
W oficjalnym cenniku Hondy figuruje ona za $5/sztuka - drogo, bo przecież 
to jest detal, ale $22? Bez przesady... 
 
PLN 22. Bez VAT to nawet  PLN 18.   No $ 5 dokladnie.
 
A i tak cos bardzo drogo, chyba, ze to jakas sruba bardzo specjalna. 
Zwykle sruby to u nas kilka zl za kg.
 
J.
 | 23 | 
Data: Maj 23 2017 10:08:32 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Zenek Kapelinder  |  
To odpowiedzialny element. Mocuje szybko obracajacy sie noz. Dlatego ma nietypowy gwint zeby sruby ze stali klamkowej nie dalo sie wkrecic. A jak cos jest specjalne to drogie musi byc. W programie o katastrofach lotniczych znalezli przyczyne wypadku. Pekla sruba mocujaca agregat pradotworczy. Na oko jakies M10x50. Nowa kosztowala 150$ to pospawali stara. Efekt naprawy byl taki ze kilka miesiecy po naprawie urwal sie agregat i zniszczyl ogon. Jak by to bylo na lotnisku to sral to pies ale to na dziewieciu kilometrach bylo. Co by nie robic z kosiarka to sruba za dwie dychy nie ma prawa sie upierdolic. 
 
 | 24 | 
Data: Maj 23 2017 19:36:53 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomoĹ›ci 
 To odpowiedzialny element. Mocuje szybko obracajacy sie noz. 
Dlatego ma nietypowy gwint zeby sruby ze stali klamkowej nie dalo sie wkrecic. 
A jak cos jest specjalne to drogie musi byc. 
 
Niby dobrze piszesz ... ale oni specyfikacji nie podali, wiec mozemy tylko zgadywac - odpowiedzialna czy klamkowa. 
A nawet te bardziej odpowiedzialne sruby nie wszystkie sa jakos wiele drozsze.
 programie o katastrofach lotniczych znalezli przyczyne wypadku. 
Pekla sruba mocujaca agregat pradotworczy. Na oko jakies M10x50. 
Nowa kosztowala 150$ to pospawali stara. 
Efekt naprawy byl taki ze kilka miesiecy po naprawie urwal sie agregat i zniszczyl ogon. 
Jak by to bylo na lotnisku to sral to pies ale to na dziewieciu kilometrach bylo. 
Co by nie robic z kosiarka to sruba za dwie dychy nie ma prawa sie upierdolic. 
 
A inny da M12 i tez sie nie urwie :-)
 
J.
 | 25 | 
Data: Maj 23 2017 20:49:56 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: re  |  
 
 
Użytkownik "Zenek Kapelinder" 
 
To odpowiedzialny element. Mocuje szybko obracajacy sie noz. Dlatego ma nietypowy gwint zeby sruby ze stali klamkowej nie dalo sie wkrecic. A jak cos jest specjalne to drogie musi byc. W programie o katastrofach lotniczych znalezli przyczyne wypadku. Pekla sruba mocujaca agregat pradotworczy. Na oko jakies M10x50. Nowa kosztowala 150$ to pospawali stara. Efekt naprawy byl taki ze kilka miesiecy po naprawie urwal sie agregat i zniszczyl ogon. Jak by to bylo na lotnisku to sral to pies ale to na dziewieciu kilometrach bylo. Co by nie robic z kosiarka to sruba za dwie dychy nie ma prawa sie upierdolic. 
-- - 
Nie musi być aż tak odpowiedzialny. SprÄ™żynka w Almerze gdzieĹ› do dĽwigni zmiany biegów też coĹ› 70zł, na targu 1zł. 
 
 | 26 | 
Data: Maj 23 2017 17:20:47 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
J.F.  wrote: 
 Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci grup  
 
J.F.  wrote: 
Użytkownik "007"  napisał w wiadomoĹ›ci grup 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013 
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgadujÄ™ że M10 długa na 3cm. 
 
To zwykła Ĺ›ruba do kosiarki 
http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-piasty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close 
Numer części 90103-SV4-013 
 
 
W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo 
 
22 zl jesli dobrze widze. To jednak 3 razy taniej. 
No fakt, 22 zl to powinno  byc za kilogram takich srub. 
 
 
Ale Amerykanow to juz Honda okrada bezczelnie :-) 
 
 
 
Nie wiem gdzie on takie ceny widzi w USA. 
Chyba sobie coĹ› wymyĹ›lił... 
 
 
Tez widzialem 
http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-- FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html 
 
.... zlodzieje :-) 
 
Tez mi sie tak wydaje, skoro chcÄ… 3x "list price" z cennika Hondy.
 Moja zaprzyjaĽniona ASO Hondy w Natik, MA  - gdzie kupujÄ™ wysyłkowo  
części 
i płyny taniej niż u lokalnego dealera Hondy w moim mieĹ›cie, ma tÄ…  
śrubę w 
cenniku za $3.51. 
W oficjalnym cenniku Hondy figuruje ona za $5/sztuka - drogo, bo  
przecież 
to jest detal, ale $22? Bez przesady... 
 
 
PLN 22. Bez VAT to nawet  PLN 18.   No $ 5 dokladnie. 
 
:-)) drobna pomylka przy pisaniu :-)
 A i tak cos bardzo drogo, chyba, ze to jakas sruba bardzo specjalna. 
Zwykle sruby to u nas kilka zl za kg. 
 
Tak, "specjalna" w tym sensie, że wiesz ze pasuje i pewnie jest o 
zwiÄ™kszonej twardoĹ›ci stali z mankietem/kołnierzem pod główkÄ… (jak siÄ™ mówi 
"flange"?) i ładnie galwanizowana... 
Kupisz jÄ… ładnie w woreczku foliowym pomalowanym na biało z czerwonym logo 
Hondy i z wydrukowanym numerem części :-))
 | 27 | 
Data: Maj 24 2017 00:52:54 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Tue, 23 May 2017 17:20:47 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a): 
 J.F.  wrote: 
W oficjalnym cenniku Hondy figuruje ona za $5/sztuka - drogo, bo  
przecież 
to jest detal, ale $22? Bez przesady... 
 
 
PLN 22. Bez VAT to nawet  PLN 18.   No $ 5 dokladnie. 
 
 
:-)) drobna pomylka przy pisaniu :-) 
 
A i tak cos bardzo drogo, chyba, ze to jakas sruba bardzo specjalna. 
Zwykle sruby to u nas kilka zl za kg. 
 
 
Tak, "specjalna" w tym sensie, że wiesz ze pasuje i pewnie jest o 
zwiększonej twardo¶ci stali z mankietem/kołnierzem pod główk± (jak się mówi 
"flange"?) i ładnie galwanizowana... 
 
Sruba M10x30 z drogiej stali nierdzewnej ... 62 gr 
https:// www.art-nierdzewne.pl/din-933-szesciokatna/231-m-10x30-din-933-a2-sruba-szesciokatna-nierdzewna.html
ale juz kolnierzyk jest bardzo drogi - dwa razy drozszy niz sruba :-) 
https:// www.art-nierdzewne.pl/din-6921-z-kolnierzem/2937-sruba-m-10x30-din-6921-a2-z-kolnierzem-nierdzewna.html
Kupisz j± ładnie w woreczku foliowym pomalowanym na biało z czerwonym logo 
Hondy i z wydrukowanym numerem czę¶ci :-)) 
 
Wychodzi na to ze najdrozszy to ten woreczek :-)
 
J.
 | 28 | 
Data: Maj 23 2017 20:41:39 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: 007  |  
Pszemol w  
 
 
 J.F.  wrote: 
Użytkownik "007"  napisał w wiadomo¶ci grup  
 
Pszemol w 
WeĽmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu... 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma ¶rubami: 90103-SV4-013 
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm. 
 
 
 
 
[...]
 Nie wiem gdzie on takie ceny widzi w USA. 
 
Sam misiu linka podałe¶
 Chyba sobie co¶ wymy¶lił... 
 
PISior w usiech to nie rzadko¶ć, w końcu musk zryty hamburgerami...
 Moja zaprzyjaĽniona ASO Hondy w Natik, MA  - gdzie kupuję wysyłkowo czę¶ci 
i płyny taniej niż u lokalnego dealera Hondy w moim mie¶cie, ma t± ¶rubę w 
cenniku za $3.51. 
W oficjalnym cenniku Hondy figuruje ona za $5/sztuka - drogo, bo przecież 
to jest detal, 
 
< http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-- FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html> 
to link który podałe¶ kmiotku, i możesz zaprzeczać ile chcesz...
 ale $22? Bez przesady... 
 
Co paliłe¶? Bo ja nie pisałem 0 22 dolcach, JF, też --  stajesz sie co raz 
bardziej niewiarygodny z każdym słowem.
 
--   
'Tom N'
 | 29 | 
Data: Maj 23 2017 18:44:19 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
007  wrote: 
 Pszemol w  
 
 
J.F.  wrote: 
Użytkownik "007"  napisał w wiadomoĹ›ci grup  
 
Pszemol w 
WeĽmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu... 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013 
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgadujÄ™ że M10 długa na 3cm. 
 
 
 
 
[...] 
Nie wiem gdzie on takie ceny widzi w USA. 
 
 
Sam misiu linka podałeĹ› 
 
Acha :-) To już teraz wiem skÄ…d... :-)
 
PrzyznajÄ™ siÄ™ bez bicia że nie spojrzałem na cenÄ™. Ale już wiesz, że "list 
price" jest $5?
 Chyba sobie coĹ› wymyĹ›lił... 
 
 
PISior w usiech to nie rzadkoć, w koĹ„cu musk zryty hamburgerami... 
 
Musk to nazwisko takiego jednego cwaniaka w Kalifornii... :-)
 Moja zaprzyjaĽniona ASO Hondy w Natik, MA  - gdzie kupujÄ™ wysyłkowo części 
i płyny taniej niż u lokalnego dealera Hondy w moim mieĹ›cie, ma tÄ… Ĺ›rubÄ™ w 
cenniku za $3.51. 
W oficjalnym cenniku Hondy figuruje ona za $5/sztuka - drogo, bo przecież 
to jest detal, 
 
 
 
<http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-- FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html> 
to link który podałeĹ› kmiotku, i możesz zaprzeczać ile chcesz... 
 
ale $22? Bez przesady... 
 
 
Co paliłeĹ›? Bo ja nie pisałem 0 22 dolcach, JF, też --  stajesz sie co raz 
bardziej niewiarygodny z każdym słowem. 
 
 
WeĽ ciut wyluzuj, bo jak tak wszystko inne przereagowujesz to tylko wypada 
współczuć - wykoĹ„czysz siÄ™ na zawał!
 
Chill...
 | 30 | 
Data: Maj 23 2017 21:38:15 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: 007  |  
Pszemol w  
 
 
 Acha :-) To już teraz wiem sk±d... :-) 
 
[...]
 WeĽ ciut wyluzuj,  
 
[...]
 wykończysz się na zawał! 
 
LOL 
Dzien be zjebki dzien stracony, zawal grozi tym, co sie powstrzymuja!
 Chill... 
 
Yeap...
 
--   
'Tom N'
 | 31 | 
Data: Maj 23 2017 07:15:26 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"007"  wrote in message  
 Pszemol w 
 
 
WeĽmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu... 
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma ¶rubami: 90103-SV4-013 
 
[...] 
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm. 
 
 
To zwykła ¶ruba do kosiarki 
 
http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-piasty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close 
 
No chyba nikogo nie dziwi fakt, że te same ¶ruby producent 
obsadza w kosiarkach i samochodowych hamulcach?
 Numer czę¶ci 90103-SV4-013 
 
Długo¶ć całkowita - 39.7 mm 
Długo¶ć gwintu - 27 mm 
¦rednica gwintu - 9.8 mm 
 
W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo 
 
MSPANC 
 
Najtaniej wychodzi wykręcić z innej Hondy, np. na szrocie.
 | 32 | 
Data: Maj 23 2017 22:31:01 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"Pszemol"  wrote in message  
 Albo sposób przykręcania kół: VW ma ¶ruby wchodz±ce w dziury 
ogwintowane i w zestawie s± jakie¶ ¶mieszne plastikowe sztyfty 
do centrowania koła :-) 
 
kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to 
faktycznie pierwsze slysze. 
 
[...] 
A tak to wygl±da w Passacie: 
https://www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag 
Gdyby¶ się nie mógł skupić patrz±c na modelkę zamiast na koło, 
to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie ¶ruby to koło 
nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz 
ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziur± w dziurę a potem 
trzeci± ręk± musisz wcelować ¶rub± w dwie dziury ułożone 
równo względem siebie... 
 
 
No przeciez widzisz, ze modelka jednym palcem daje rade :-) 
 
 
Kto¶ jej to wcze¶niej poluzował :-P 
 
Jest centralna piasta/rurka, zakladasz, obracasz w miare lekko, potem wystarczy lekko kolo przytrzymac i wkrecic jedna strube. 
 
Jakie ryzyko wkręcenia ¶ruby krzywo? 
Duże. A jak już ukręcisz łeb ¶rubie to co potem? :-) 
 
 
Male. 
A potem ... na 4 srubach tez zajedzie :-) 
 
 
Tak też można... 
 
Tak, wła¶nie się "uczę" od Niemców z podręcznika jak się zmienia koło 
w moim nowym Pasku i u¶miałem się jak norka z ich zdolno¶ci językowych:
 http://i64.tinypic.com/oqd1tz.jpg
Panowie Germańcy: 'hole' and 'whole' to dwa różne słowa... 
Dobrze, że nie napisali¶cie 'whore' przez pomyłkę :-)))
 | 33 | 
Data: Maj 21 2017 12:30:47 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem Pigmej ? |  | Autor: Manik  |  
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci  
  
A o czym Wy myśleliście? :-) 
 
Ja to współczujÄ™ ci ze masz taki mały rozmiar, 
Pigmej jesteĹ› ?
 | 34 | 
Data: Maj 21 2017 13:08:46 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem Pigmej ? |  | Autor: Pszemol  |  
Manik  wrote: 
 Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci  
 
 
A o czym Wy myśleliście? :-) 
 
 
Ja to współczujÄ™ ci ze masz taki mały rozmiar, 
Pigmej jesteĹ› ? 
 
13 cali to mało? :-)))
 | 35 | 
Data: Maj 21 2017 17:21:16 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem Pigmej ? |  | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak  |  
W dniu 2017-05-21 o 15:08, Pszemol pisze: 
 Manik  wrote: 
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci 
 
 
A o czym Wy myśleliście? :-) 
 
 
Ja to współczujÄ™ ci ze masz taki mały rozmiar, 
Pigmej jesteĹ› ? 
 
 
13 cali to mało? :-))) 
 
 
Chyba z krÄ™gosłupem. :P
 
--  
Marcin "Kenickie" Mydlak 
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl 
P307 2.0HDi/90 
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."
 | 36 | 
Data: Maj 21 2017 12:43:52 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: z  |  
W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze: 
 Dzis miałem okazję pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tk±... 
 
13-tka to podstawowe narzędzie przy remontach polskich ci±gników i maszyn rolniczych. 
Jak mam użyć 14-tki to mnie krew zalewa :-)
 
z
 | 37 | 
Data: Maj 21 2017 12:56:25 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
z  wrote: 
 W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze: 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
 
13-tka to podstawowe narzÄ™dzie przy remontach polskich ciÄ…gników i  
maszyn rolniczych. 
Jak mam użyć 14-tki to mnie krew zalewa :-) 
 
Jak zobaczyłbyĹ› jak wyglada mój komplet kluczy nasadowych... 10, 12, 14, 
17, 19 - usyfione na maksa. A 11, 13, 15 świecą się i pachną czystością...
 | 38 | 
Data: Maj 21 2017 22:35:01 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: re  |  
 
 
Użytkownik "Pszemol" 
 
 
 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z 
13-tkÄ… pierwszy raz dzisiaj! 
 
MówiÄ™ o swoim komplecie kluczy nasadowych oczywiĹ›cie... 
A o czym Wy myśleliście? :-) 
-- - 
O tym do kół ... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.... i kwadratów 
 
 | 39 | 
Data: Maj 21 2017 16:24:47 |  | Temat: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Zenek Kapelinder  |  
Szesciokat 13 jest zalecany przez miedzynarodowy komitet miar i wag dla znormalizowanych srub z gwintem M8. 
 
 | 40 | 
Data: Maj 21 2017 19:24:25 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"Zenek Kapelinder"  wrote in message  
 Szesciokat 13 jest zalecany przez miedzynarodowy komitet miar i wag dla znormalizowanych srub z gwintem M8. 
 
Ty tak Zenku na poważnie? :-)
 | 41 | 
Data: Maj 22 2017 02:46:34 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Zenek Kapelinder  |  
To ze o czyms nie wiesz nie znaczy ze tego nie ma a znaczy ze Ty nie wiesz. 
 
 | 42 | 
Data: Maj 22 2017 07:04:52 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"Zenek Kapelinder"  wrote in message  
 To ze o czyms nie wiesz nie znaczy ze tego nie ma a znaczy ze Ty nie wiesz. 
 
Ależ siÄ™ najeżyłeĹ› - nie wyĹ›miewam siÄ™ tylko poważnie siÄ™ dziwiÄ™.
 | 43 | 
Data: Maj 22 2017 13:29:47 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Jacek  |  
W dniu 21.05.2017 o 05:12, Pszemol pisze: 
 Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Nie ma się czym chwalić. 
Ja to zrobiłem w wieku lat 13-tu, gdy okazało siÄ™, że trzynastki stajÄ… siÄ™ bardziej popularne od czternastek. 
Jacek
 | 44 | 
Data: Maj 22 2017 07:05:22 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
"Jacek"  wrote in message  
 W dniu 21.05.2017 o 05:12, Pszemol pisze: 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Nie ma się czym chwalić. 
Ja to zrobiłem w wieku lat 13-tu, gdy okazało siÄ™, że trzynastki stajÄ… siÄ™ bardziej popularne od czternastek. 
 
:-)))))
 | 45 | 
Data: Maj 23 2017 08:48:42 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Janusz  |  
W dniu 2017-05-22 o 13:29, Jacek pisze: 
 W dniu 21.05.2017 o 05:12, Pszemol pisze: 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Nie ma się czym chwalić. 
Ja to zrobiłem w wieku lat 13-tu, gdy okazało siÄ™, że trzynastki stajÄ… siÄ™ bardziej popularne od czternastek. 
 
Z ust mi to wyjÄ…łeĹ› :)
 
--  
Pozdr 
Janusz
 | 46 | 
Data: Maj 23 2017 16:14:05 |  | Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke |  | Autor: Pszemol  |  
Janusz  wrote: 
 W dniu 2017-05-22 o 13:29, Jacek pisze: 
W dniu 21.05.2017 o 05:12, Pszemol pisze: 
Dzis miałem okazjÄ™ pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tkÄ…... 
 
Nie ma się czym chwalić. 
Ja to zrobiłem w wieku lat 13-tu, gdy okazało siÄ™, że trzynastki stajÄ…  
siÄ™ bardziej popularne od czternastek. 
 
 
Z ust mi to wyjÄ…łeĹ› :) 
 
 
 
 
Ty Ĺ›wintuchu! :-) Co on Ci z ust wyjÄ…ł??
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |