Grupy dyskusyjne   »   [tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry

[tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry



1 Data: Sierpien 18 2010 21:34:59
Temat: [tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry
Autor: wsk125 

Witam,

Dzi¶ znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
po³o¿eniu powinien znajdowaæ siê t³ok i zawory w trakcie mijania znaczników
T z czujnikiem?

Przypuszczam, ¿e T1,T2,T3 to znaczniki odnosz±ce siê do t³oka, odpowiednio
1,2,3.

Je¶li tak, to (przyk³adowo) - znacznik T1 mija siê z czujnikiem - w jakim
suwie pracy powinien znajdowaæ siê t³ok i zawory cylindra 1?

Z góry dziêki!

--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc



2 Data: Sierpien 18 2010 21:59:20
Temat: Re: [tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-18 21:34, wsk125 pisze:

Witam,

DziÅ› znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
po³o¿eniu powinien znajdować siÄ™ t³ok i zawory w trakcie mijania znaczników
T z czujnikiem?

Przypuszczam, ¿e T1,T2,T3 to znaczniki odnoszÄ…ce siÄ™ do t³oka, odpowiednio
1,2,3.

JeÅ›li tak, to (przyk³adowo) - znacznik T1 mija siÄ™ z czujnikiem - w jakim
suwie pracy powinien znajdować siÄ™ t³ok i zawory cylindra 1?

Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)

A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem wydechu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Sierpien 18 2010 23:10:39
Temat: Re: [tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry
Autor: wsk125 

Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy
zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)

A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem
wydechu.

--
Kuczu


OK, dziêkujê! Czy w GMP t³oka krzywki na wa³kach IN EX powinny byæ w jaki¶
szczególny sposób ustawione wzglêdem siebie? (np.:  / \ , \ /, - - ).

Rozumiem, ¿e skoro wystaj±cy "cycek" umieszczony jest na wale tu¿ przed
kresk± T1 (T2,T3) oznaczaj±c± GMP, to w³a¶nie po to aby zap³on nast±pi³ po
przej¶ciu "cycka" przez czujnik - w chwilê przed ustawieniem t³oka w GMP.

Na wale oprócz wystaj±cych "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
(pomiêdzy dwoma "cyckami") i "F"- tu¿ przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?

Dziêkujê!

--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc

4 Data: Sierpien 18 2010 23:30:27
Temat: Re: [tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-18 23:10, wsk125 pisze:

OK, dziÄ™kujÄ™! Czy w GMP t³oka krzywki na wa³kach IN EX powinny być w jakiÅ›
szczególny sposób ustawione wzglÄ™dem siebie? (np.:  / \ , \ /, - - ).

A to zalezy w jakies fazie cyklu jest akurat silnik. Walek rozrzadu obraca sie dwa razy wolniej niz wal korbowy. Generalnie jest tak ze kreski (strzalki) na koncu walkow powinny sie wtedy pokrywac z gorna plaszczyzna glowicy. Przy rozrzadach DOHC na ogol wybija sie strzalki, wlasnie po to a by przypadkiem nie obrocic walkow wzgledem siebie. Ale nawet bez strzalek jest to dosyc proste do ustawienia.


Rozumiem, ¿e skoro wystajÄ…cy "cycek" umieszczony jest na wale tu¿ przed
kreskÄ… T1 (T2,T3) oznaczajÄ…cÄ… GMP, to w³aÅ›nie po to aby zap³on nastÄ…pi³ po
przejÅ›ciu "cycka" przez czujnik - w chwilÄ™ przed ustawieniem t³oka w GMP.

tak


Na wale oprócz wystajÄ…cych "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
(pomiÄ™dzy dwoma "cyckami") i "F"- tu¿ przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?

Nie mam pojecia co akurat angole sobie tak pooznaczali. Serwisowka sie klania.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Re: [tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry



Grupy dyskusyjne