Grupy dyskusyjne   »   samochód do 10K

samochód do 10K



1 Data: Maj 20 2013 16:16:43
Temat: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?


--
Pozdrawiam
Wódz



2 Data: Maj 20 2013 19:16:35
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Agent 23908 

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:

Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?


Były takie dawne czasy jak mój znajomy w towarzystwie tzw samochodziarzy zapytał co można kupic za 7 koła...

jeden z trabanciarzy tam obecnych odparł - 7 trabantów ;-)
zawsze przynajmniej jeden sprawny
żaden nie osiągnął 2000 roku - produkcję zamknięto jak mnie pamięc nie myli w 1991 roku
miały małe zbiorniki paliwa więc niewiele paliły

Agent 23908

3 Data: Maj 20 2013 20:02:12
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Mon, 20 May 2013 19:16:35 +0200, Agent 23908 napisał(a):

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:
Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?


Były takie dawne czasy jak mój znajomy w towarzystwie tzw samochodziarzy
zapytał co można kupic za 7 koła...

jeden z trabanciarzy tam obecnych odparł - 7 trabantów ;-)
zawsze przynajmniej jeden sprawny
żaden nie osiągnął 2000 roku - produkcję zamknięto jak mnie pamięc nie
myli w 1991 roku
miały małe zbiorniki paliwa więc niewiele paliły

Agent 23908

No tak... aż łezka mi się w oku zakręciła... 12 lat mnie wożono trabantem
:)
Choć ja bardziej miałem na myśli że najstarszy rocznik to 2000... Może źle
się wyraziłem. A im młodszy to lepiej

--
Pozdrawiam
Wódz

4 Data: Maj 20 2013 11:54:49
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Marcin Kiciński 

W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 20:02:12 UTC+2 użytkownik Wódz napisał:


Choć ja bardziej miałem na myśli że najstarszy rocznik to 2000... Może źle

się wyraziłem. A im młodszy to lepiej


Może Punto II. Np. taki:
http://otomoto.pl/fiat-punto-bardzo-ladny-i-zadbany-klima-C28321358.html

Żeby nie było, nie mam z nim nic wspólnego, wziąłem pierwszego,
który spełnia kryteria ;)

A Punciakiem jeździłem 7 lat, był bezawaryjny, tani w utrzymaniu,
mało palił i miło go wspominam :)

Pozdrawiam
MK

5 Data: Maj 21 2013 11:39:19
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Michoo 

On 20.05.2013 20:54, Marcin Kiciński wrote:

W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 20:02:12 UTC+2 użytkownik Wódz napisał:

Choć ja bardziej miałem na myśli że najstarszy rocznik to 2000... Może źle

się wyraziłem. A im młodszy to lepiej


Może Punto II. Np. taki:
http://otomoto.pl/fiat-punto-bardzo-ladny-i-zadbany-klima-C28321358.html

Żeby nie było, nie mam z nim nic wspólnego, wziąłem pierwszego,
który spełnia kryteria ;)

Tylko on nie jest zarejestrowany w PL, więc dojdzie jeszcze jakiś tysiąc.


A Punciakiem jeździłem 7 lat, był bezawaryjny, tani w utrzymaniu,
mało palił i miło go wspominam :)

Ja jeżdżę od roku(trochę biedniejsze wyposażenie bo rok 2001), przy czym kupiłem go za połowę tej kwoty zostawiając sobie rezerwę na naprawy - na razie 800zł wydane(w tym wymiana rozrządu i płynów po zakupie, jedna awaria - brok przegnił i go wywaliło jak zablokowałem na chwilę gaz dywanikiem).


--
Pozdrawiam
Michoo

6 Data: Maj 20 2013 20:47:30
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:

Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?


Jest to trudna decyzja. Może jednak na początek nie kupuj diesla ani z LPG. Za te 10 klocków to kupisz coś z pierwszej ręki, bele nie od kobiety.
To tylko przykład, sam zobacz -> http://otomoto.pl/citroen-xsara-ii-1-6-16v-gwarancja-i-wlascic-C28860280.html
Wygląda nieźle, ale to tylko foto. Przebieg w miarę prawdziwy, I właściciel, serwis. Ryzyko wpadki minimalne. O ile to wszystko prawda.




--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

7 Data: Maj 20 2013 21:38:46
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: ToMasz 

W dniu 20.05.2013 16:16, Wódz pisze:

Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?


przerabiam podobny temat. Xsare sobie kup. im większy silnik i mniej koni, tym mniejsze prawdopodobieństwo wtopy

ToMasz

8 Data: Maj 20 2013 21:47:28
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-20 21:38, ToMasz pisze:

W dniu 20.05.2013 16:16, Wódz pisze:
Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?


przerabiam podobny temat. Xsare sobie kup. im większy silnik i mniej
koni, tym mniejsze prawdopodobieństwo wtopy

ToMasz

No proszę. A skąd takie wnioski?

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

9 Data: Maj 23 2013 00:01:53
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: _Michał 

On 5/20/2013 9:47 PM, DiabełsonÂŽ wrote:

przerabiam podobny temat. Xsare sobie kup. im większy silnik i mniej
koni, tym mniejsze prawdopodobieństwo wtopy

ToMasz

No proszę. A skąd takie wnioski?

DOKŁADNIE - tam były fajne 3.0 24V


i nawet trzymały poziom po zakrętach (tylko modele 3.0),
nie tylko przód/tył, 100% elektronicznie (coś lepszego
niż airmatic z merca).

patrz jak jedzie 200km/h po lesie (a może jeszcze szybciej):
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

prawie jak safrane :) prawie jak phaeton :)
ale już delikatnie lepiej od BMW7 v12 ;)


ceny też "niskie", pamiętam jak miałem ten silnik
w safrane - chyba 3 paski + rolki i pompę wody oraz
olej wymieniłem za jedyne 4.6k pln ;)

ale pewnie takie coś to raz na 120kkm się robi conajmniej,
przynajmniej paski są na 120kkm+ - u mnie akurat nie miał
okazji tego pokazać ;)


no i spalanie też takie sobie, ze 3 punto ;) tak ze 20 po
mieście to minimum ;) (no w xantii mniej wyjdzie bo lekkie
auto) ale v12 w BMW7 pali mniej niż ten V6 w XM ;)

dygresja o cenach :)
ale jeździć to może naprawdę nieźle! jak na małe auto, żadne
m3 tego nie bierze

10 Data: Maj 23 2013 00:09:21
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: _Michał 

On 5/23/2013 12:01 AM, _Michał wrote:

On 5/20/2013 9:47 PM, DiabełsonÂŽ wrote:

przerabiam podobny temat. Xsare sobie kup. im większy silnik i mniej

ale jeździć to może naprawdę nieźle! jak na małe auto, żadne
m3 tego nie bierze

lol pomyliłem xare z xantią ;)

dobra zapomnij xara to nie to - zupełnie nie to.

aczkolwiek xantię produkowali do 2001, (projekt z 1993)
a potem już nie dawali takich zawieszeń do C5, zostaje tylko
merc ABC (rodzaj zawieszenia).

11 Data: Maj 22 2013 15:59:32
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Pablo Eldiablo 

W dniu czwartek, 23 maja 2013 00:01:53 UTC+2 użytkownik _Michał napisał:


patrz jak jedzie 200km/h po lesie (a może jeszcze szybciej):

http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470



tak, tak... trzysta bez mala...

12 Data: Maj 23 2013 01:19:48
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Michał 

On 5/23/2013 12:59 AM, Pablo Eldiablo wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
tak, tak... trzysta bez mala...


300 nie pojedzie ;), do 200 to dość szybko się
rozpędza jak wylatujesz z zakrętu ~~130


nie wiem jakie tam skrzynie są, ale koło 245..260
się zatrzyma.

13 Data: Maj 23 2013 01:36:57
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Michał 

On 5/23/2013 1:19 AM, _Michał wrote:

On 5/23/2013 12:59 AM, Pablo Eldiablo wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
tak, tak... trzysta bez mala...


300 nie pojedzie ;), do 200 to dość szybko się
rozpędza jak wylatujesz z zakrętu ~~130


nie wiem jakie tam skrzynie są, ale koło 245..260
się zatrzyma.

tu masz starszą generacje tego silnika, w większym aucie
(trochę wolniej się rozpędza od xantii):

http://www.youtube.com/watch?v=UyHft8bMnXM


oba brzmią identyko, 24V który miałem tez brzmiał tak samo,
na filmie xantii bardzo dobrze słychać czy jest do dechy
czy nie (xantia ma słabe wygłuszenie), policz te kilka sekund ;)

14 Data: Maj 23 2013 17:40:05
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-23 00:01, _Michał pisze:


patrz jak jedzie 200km/h po lesie (a może jeszcze szybciej):
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

To jest Xantia. Xsara to jednak niższa półka.

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

15 Data: Maj 21 2013 10:50:25
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:

Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?

Nie ma takich samochodów w salonach.

Musisz kupić używany. A używanych się nie poleca. Bierze się, co jest na rynku. Dobry używany (okazja) rozejdzie się w rodzinie i najbliższych znajomych. Inne nie są warte polecenia. Co nie znaczy, że nie da się ich używać.


--
MN

16 Data: Maj 21 2013 11:21:25
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Tue, 21 May 2013 10:50:25 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:
Witam szanownych kolegów i koleżanki :)

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

Zamierzam robić nim codziennie trasę ok 100 km
Co byście mi polecili?

Nie ma takich samochodów w salonach.

Musisz kupić używany. A używanych się nie poleca. Bierze się, co jest na
rynku. Dobry używany (okazja) rozejdzie się w rodzinie i najbliższych
znajomych. Inne nie są warte polecenia. Co nie znaczy, że nie da się ich
używać.

Toś mnie pocieszył ;P

--
Pozdrawiam
Wódz

17 Data: Maj 21 2013 12:58:59
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: AT 

>> Musisz kupić używany. A używanych się nie poleca. Bierze się, co jest na

rynku. Dobry używany (okazja) rozejdzie się w rodzinie i najbliższych
znajomych. Inne nie są warte polecenia. Co nie znaczy, że nie da się ich
używać.

Toś mnie pocieszył ;P

jak masz 10k do dyspozycji to kup za 7k a reszte na naprawy odloz

kupowalem wiele razy auta, niedawno nawet kolejne
tym razem zabrałem mechanika ze sobą, sprawdził 5aut wybralismy 6sztukę
a i tak już włożyłem 4k, przedział cenowy miałem 100% wyższy,

a co byłoby gdybym sam pojechał :)

pare lat wcześniej jechałem sam i w auto nabyte włożyłem 5k
ale jezdzi do dziś,
niektórych usterek nie da się zobaczyć jak padający komputer, czy uszkodzona
pompa oleju,
czy to że był po powodzi :), dobrze odszykowany pod tapicerke nie pomyslalem
aby zagląda :)

czy pęlnięty kolektor, co miało być nieszczelnym tłumikiem hehe, człowiek
uczy się na błedach, oczywiście wszystko
można naprawić ja tak robiłem w kazdym przypadku ale to nie są małe koszta

a uważam ze i tak się opłaca nawet kupujac auto za 10k byle miało ocynk
wlozyc kilka tysięcy i miec na wie lat spokoj

jak narazie wszystkie moje nabytki sprawują się dobrze, pomimo niemałych
wkładów finansowych po zakupie, poźniej w zasadzie
poza eksploatacyjnymi sprawami nic nie robiłem

pozdrawiam i powodzenia
pozdrawiam

18 Data: Maj 21 2013 19:51:36
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Tue, 21 May 2013 12:58:59 +0200, AT napisał(a):

 >> Musisz kupić używany. A używanych się nie poleca. Bierze się, co jest na
rynku. Dobry używany (okazja) rozejdzie się w rodzinie i najbliższych
znajomych. Inne nie są warte polecenia. Co nie znaczy, że nie da się ich
używać.

Toś mnie pocieszył ;P

jak masz 10k do dyspozycji to kup za 7k a reszte na naprawy odloz

kupowalem wiele razy auta, niedawno nawet kolejne
tym razem zabrałem mechanika ze sobą, sprawdził 5aut wybralismy 6sztukę
a i tak już włożyłem 4k, przedział cenowy miałem 100% wyższy,

a co byłoby gdybym sam pojechał :)

Spokojnie mam zamiar jechać po swoje pierwsze autko z "specem", który zna
się na samochodach :) i nic mu nie umknie.


--
Pozdrawiam
Wódz

19 Data: Maj 21 2013 20:29:35
Temat: Re: samoch�d do 10K
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-05-21 19:51, Wódz pisze:

Spokojnie mam zamiar jechać po swoje pierwsze autko z "specem", który zna
się na samochodach :) i nic mu nie umknie.

To niczego nie zmieni. Każdy samochód ma jakąś historię. Szukając ze specem czegoś idealnego - możesz spędzić na tym pół życia.

Trzeba po prostu zaakceptować, że używany samochód nie jest idealny.

--
MN

20 Data: Maj 21 2013 21:16:51
Temat: Re: samoch�d do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Tue, 21 May 2013 20:29:35 +0200, Marcin N napisał(a):

To niczego nie zmieni. Każdy samochód ma jakąś historię. Szukając ze
specem czegoś idealnego - możesz spędzić na tym pół życia.

Trzeba po prostu zaakceptować, że używany samochód nie jest idealny.

No tak, ale mam na myśli że nikt nie wciśnie mi złomu jako samochód w super
stanie, igła...

--
Pozdrawiam
Wódz

21 Data: Maj 22 2013 11:16:05
Temat: Re: samoch�d do 10K
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-21 19:51, Wódz pisze:


Spokojnie mam zamiar jechać po swoje pierwsze autko z "specem", który zna
się na samochodach :) i nic mu nie umknie.


Antypicownik?

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

22 Data: Maj 23 2013 16:41:22
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Excite 

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:

Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

W zależności od tego ile miejsca potrzebujesz szukał bym Corsy C 1.7dti, Astry 1.7/2.0 dti, Vectry lub Omegi z silnikiem 2.0 dti.

23 Data: Maj 23 2013 18:58:29
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Excite"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:
Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

W zależności od tego ile miejsca potrzebujesz szukał bym Corsy C 1.7dti, Astry 1.7/2.0 dti, Vectry lub Omegi z silnikiem 2.0 dti.

Skąd taka dziwna miłość akurat do Opli?

24 Data: Maj 23 2013 22:41:36
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Excite 

W dniu 2013-05-23 18:58, Cavallino pisze:

Skąd taka dziwna miłość akurat do Opli?

To nie miłość tylko przyzwoita cena do jakości. Pewnie że można by poszukać coś VW czy Forda ale ja zaproponowałem akurat Opla :)

25 Data: Maj 24 2013 19:15:31
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Excite"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2013-05-23 18:58, Cavallino pisze:
Skąd taka dziwna miłość akurat do Opli?

To nie miłość tylko przyzwoita cena do jakości.

Mówisz tak ogólnie, czy tylko o starociach?
Bo nie przypominam sobie aby Ople miały jakąś szczególnie dobrą cenę.

26 Data: Maj 26 2013 10:01:07
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Excite 

W dniu 2013-05-24 19:15, Cavallino pisze:

Mówisz tak ogólnie, czy tylko o starociach?

O używkach w okolicach 10k.

27 Data: Maj 26 2013 13:10:39
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Excite"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2013-05-24 19:15, Cavallino pisze:
Mówisz tak ogólnie, czy tylko o starociach?

O używkach w okolicach 10k.

I akurat Ople są takie dobre?
Znaczy tańsze niż konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo mój zakres zainteresowań (cenowy), ale jeśli coś o starych Oplach słyszałem od znajomych, to tylko źle.
Moje doświadczenia zresztą to potwierdzały.

28 Data: Maj 26 2013 16:52:02
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Excite 

W dniu 2013-05-26 13:10, Cavallino pisze:

I akurat Ople są takie dobre?
Znaczy tańsze niż konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo mój zakres zainteresowań (cenowy), ale jeśli
coś o starych Oplach słyszałem od znajomych, to tylko źle.
Moje doświadczenia zresztą to potwierdzały.

Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo, Passata za te same pieniądze. Jak chce ekonomicznego przemieszczania się to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM są dobre. Nic się w nich szczególnie często nie psuje. Zresztą autor tematu coś się nie odzywa więc zapewne i tak zrobi po swojemu ;)

29 Data: Maj 26 2013 17:03:38
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Sun, 26 May 2013 16:52:02 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2013-05-26 13:10, Cavallino pisze:
I akurat Ople są takie dobre?
Znaczy tańsze niż konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo mój zakres zainteresowań (cenowy), ale jeśli
coś o starych Oplach słyszałem od znajomych, to tylko źle.
Moje doświadczenia zresztą to potwierdzały.

Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już
modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a
zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo,
Passata za te same pieniądze. Jak chce ekonomicznego przemieszczania się
to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM są dobre. Nic się w nich
szczególnie często nie psuje. Zresztą autor tematu coś się nie odzywa
więc zapewne i tak zrobi po swojemu ;)

Już się odzywam... Po prostu czytałem wiadomości.
Zgadzam się z Excite że VW są drogie. Z tego co wiem to VW zawsze miała
niezłÄ… blacharkę.
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.
Fiat chyba nadal z rdzą się boryka. Niech ktoś mnie sprostuje jak się mylę.



--
Pozdrawiam
Wódz

30 Data: Maj 26 2013 17:14:48
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Wódz"  napisał w wiadomości grup

Dnia Sun, 26 May 2013 16:52:02 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2013-05-26 13:10, Cavallino pisze:
I akurat Ople są takie dobre?
Znaczy tańsze niż konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo mój zakres zainteresowań (cenowy), ale jeśli
coś o starych Oplach słyszałem od znajomych, to tylko źle.
Moje doświadczenia zresztą to potwierdzały.

Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już
modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a
zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo,
Passata za te same pieniądze. Jak chce ekonomicznego przemieszczania się
to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM są dobre. Nic się w nich
szczególnie często nie psuje. Zresztą autor tematu coś się nie odzywa
więc zapewne i tak zrobi po swojemu ;)

Już się odzywam... Po prostu czytałem wiadomości.
Zgadzam się z Excite że VW są drogie. Z tego co wiem to VW zawsze miała
niezłÄ… blacharkę.
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.
Fiat chyba nadal z rdzą się boryka.

Skąd to info?
Bo moje ostatnie Punto (II) było z roku 2002 i mimo iż nie raz przerysowane nawet śladów rdzy nie miało, jak sprzedawałem.
Raptem 3 lata starszy Colt to sama rdza trzymająca się na lakierze, więc chyba Fiaty nie takie złe....

31 Data: Maj 26 2013 18:58:38
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Sun, 26 May 2013 17:14:48 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Wódz"  napisał w wiadomości grup


Już się odzywam... Po prostu czytałem wiadomości.
Zgadzam się z Excite że VW są drogie. Z tego co wiem to VW zawsze miała
niezłÄ… blacharkę.
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.
Fiat chyba nadal z rdzą się boryka.

Skąd to info?
Bo moje ostatnie Punto (II) było z roku 2002 i mimo iż nie raz przerysowane
nawet śladów rdzy nie miało, jak sprzedawałem.
Raptem 3 lata starszy Colt to sama rdza trzymająca się na lakierze, więc
chyba Fiaty nie takie złe....

Moje info jest prehistoryczne, ale jak ostatnio patrzyłem na Punto I to
ruda je brała. Fakt to było auto jeszcze przed erą ocynowania nadwozia.

Wszystko zależy teraz od stanu blacharki. W ocynkowanych nadwoziach nie
będzie z tym dużego problemu. Jednak jak było coś poważniejszego robione to
ocynkowanie można między bajki włożyć.

--
Pozdrawiam
Wódz

32 Data: Maj 26 2013 19:03:37
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Wódz"  napisał w wiadomości grup

Dnia Sun, 26 May 2013 17:14:48 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Wódz"  napisał w wiadomości grup


Już się odzywam... Po prostu czytałem wiadomości.
Zgadzam się z Excite że VW są drogie. Z tego co wiem to VW zawsze miała
niezłÄ… blacharkę.
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.
Fiat chyba nadal z rdzą się boryka.

Skąd to info?
Bo moje ostatnie Punto (II) było z roku 2002 i mimo iż nie raz przerysowane
nawet śladów rdzy nie miało, jak sprzedawałem.
Raptem 3 lata starszy Colt to sama rdza trzymająca się na lakierze, więc
chyba Fiaty nie takie złe....

Moje info jest prehistoryczne, ale jak ostatnio patrzyłem na Punto I to
ruda je brała.

Ale porównywałeś do innych aut sprzed 20 lat?

33 Data: Maj 27 2013 09:51:58
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Sun, 26 May 2013 19:03:37 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Wódz"  napisał w wiadomości grup

Dnia Sun, 26 May 2013 17:14:48 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Wódz"  napisał w wiadomości grup


Już się odzywam... Po prostu czytałem wiadomości.
Zgadzam się z Excite że VW są drogie. Z tego co wiem to VW zawsze miała
niezłÄ… blacharkę.
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem,
że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.
Fiat chyba nadal z rdzą się boryka.

Skąd to info?
Bo moje ostatnie Punto (II) było z roku 2002 i mimo iż nie raz
przerysowane
nawet śladów rdzy nie miało, jak sprzedawałem.
Raptem 3 lata starszy Colt to sama rdza trzymająca się na lakierze, więc
chyba Fiaty nie takie złe....

Moje info jest prehistoryczne, ale jak ostatnio patrzyłem na Punto I to
ruda je brała.

Ale porównywałeś do innych aut sprzed 20 lat?

No fakt wszystkie samochody lepiej brała rdza...

--
Pozdrawiam
Wódz

34 Data: Maj 26 2013 23:47:09
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Excite 

W dniu 2013-05-26 17:03, Wódz pisze:

Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.

Ford tak sobie z nią poradził że 3 letnie Focusy mkI zaczynały rdzewieć.

35 Data: Maj 27 2013 09:55:42
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Sun, 26 May 2013 23:47:09 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2013-05-26 17:03, Wódz pisze:
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.

Ford tak sobie z nią poradził że 3 letnie Focusy mkI zaczynały rdzewieć.

Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach. A niestety jeszcze
nie słyszałem by bez liftingu dokonywali zmian w produkcji :(

--
Pozdrawiam
Wódz

36 Data: Maj 27 2013 13:33:19
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Excite 

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:

Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach. A niestety jeszcze
nie słyszałem by bez liftingu dokonywali zmian w produkcji :(

Lifting Focusa mkI był w 2001r, jeździłem takim prosto z salonu kupionym w 2003r i już w 2006r rdza zaczęła brać się za drzwi.
Więc co kupujesz ? :)

37 Data: Maj 27 2013 15:30:49
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Mon, 27 May 2013 13:33:19 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:
Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach. A niestety jeszcze
nie słyszałem by bez liftingu dokonywali zmian w produkcji :(

Lifting Focusa mkI był w 2001r, jeździłem takim prosto z salonu kupionym
w 2003r i już w 2006r rdza zaczęła brać się za drzwi.
Więc co kupujesz ? :)


Widocznie trafiłeś na kiepski egzemplarz.

Przed chwilą wróciłem z spaceru po komisach... Stały tam albo samochody po
przedstawicielach handlowych i dobite, albo przeżarte przez rdze, albo
droższe - 15K
I się zastanawiam mocno nad dołożeniem i kupieniem samochodu używanego z
salonu samochodowego z pewnym przebiegiem.

--
Pozdrawiam
Wódz

38 Data: Maj 29 2013 22:22:42
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Jackare 

Użytkownik "Wódz"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 27 May 2013 13:33:19 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:
Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach. A niestety jeszcze
nie słyszałem by bez liftingu dokonywali zmian w produkcji :(

Lifting Focusa mkI był w 2001r, jeździłem takim prosto z salonu kupionym
w 2003r i już w 2006r rdza zaczęła brać się za drzwi.
Więc co kupujesz ? :)


Widocznie trafiłeś na kiepski egzemplarz.

Przed chwilą wróciłem z spaceru po komisach... Stały tam albo samochody po
przedstawicielach handlowych i dobite, albo przeżarte przez rdze, albo
droższe - 15K
I się zastanawiam mocno nad dołożeniem i kupieniem samochodu używanego z
salonu samochodowego z pewnym przebiegiem.

-- Pozdrawiam
Wódz

Możesz kupić moje auto. Hyundai GETZ rok 2003, 1.3 12v 82 KM, salonowy krajowy, jestem pierwszym właścicielem. Bezwypadkowy.  Będzie dostępne za około 2 tygodnie. Chcę przed sprzedażÄ… oddać do mechanika do wymiany gałek z przodu i do lakiernika bo mi rdzawe purchle wyszły na obrzeżach tylnych błotników - do normalnej naprawy, żadnych tam szpachli itp. Auto nigdy nie było na myjni automatycznej. tylko i wyłÄ…cznie ręczna. W lutym kupiony nowy akumulator (faktura, gwarancja) dwa lata temu wymienione tylne amortyzatory, rok temu klocki hamulcowe. Przez ostatnie 9,5 roku był to nasz rodzinny samochód w normalnej codziennej domowej eksploatacji. Ładny czerwony kolor hip hop red.

39 Data: Maj 27 2013 21:46:11
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:

Dnia Sun, 26 May 2013 23:47:09 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2013-05-26 17:03, Wódz pisze:
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.

Ford tak sobie z nią poradził że 3 letnie Focusy mkI zaczynały rdzewieć.

Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach.

A skąd takie informacje, że 1998 to było przed cynkowaniem blach?

40 Data: Maj 27 2013 22:49:02
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 27 May 2013 21:46:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:
Ford tak sobie z nią poradził że 3 letnie Focusy mkI zaczynały rdzewieć.
Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach.

A skąd takie informacje, że 1998 to było przed cynkowaniem blach?

Z parkingu, to golym okiem widac :-)

J.

41 Data: Maj 28 2013 08:11:49
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-05-27 22:49, J.F. pisze:
(...)

A skąd takie informacje, że 1998 to było przed cynkowaniem blach?

Z parkingu, to golym okiem widac :-)

Gołym okiem powiadasz... Cóż, ciekawe metoda weryfikacji :)

42 Data: Maj 28 2013 10:12:44
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Mon, 27 May 2013 21:46:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:
Dnia Sun, 26 May 2013 23:47:09 +0200, Excite napisał(a):

W dniu 2013-05-26 17:03, Wódz pisze:
Ople w pewnym momencie brała ruda, nie wiem jak jest z nią teraz. Wiem, że
Ford po 2000 roku sobie z nią poradził.

Ford tak sobie z nią poradził że 3 letnie Focusy mkI zaczynały rdzewieć.

Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach.

A skąd takie informacje, że 1998 to było przed cynkowaniem blach?

W internecie mówią że nie były, a jeśli były to coś nie tak zrobili
technologicznie skutkujące tym, że jakby ocynku nie było.

--
Pozdrawiam
Wódz

43 Data: Maj 28 2013 12:52:05
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-05-28 10:12, Wódz pisze:

Dnia Mon, 27 May 2013 21:46:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:
(...)
Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach.

A skąd takie informacje, że 1998 to było przed cynkowaniem blach?

W internecie mówią że nie były,

W internecie to różne rzeczy można znaleźÄ‡ :>

a jeśli były to coś nie tak zrobili
technologicznie skutkujące tym, że jakby ocynku nie było.

Ocynk jak widzę magicznie ma chronić przed rdzą :>

44 Data: Maj 28 2013 13:02:20
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Tue, 28 May 2013 12:52:05 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-05-28 10:12, Wódz pisze:
Dnia Mon, 27 May 2013 21:46:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-05-27 09:55, Wódz pisze:
(...)
Ale Focusy mk II już nie bierze. A Focus mk I mój drogi kolego zaczął być
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach.

A skąd takie informacje, że 1998 to było przed cynkowaniem blach?

W internecie mówią że nie były,

W internecie to różne rzeczy można znaleźÄ‡ :>

Producent też o tym milczy jakoś. A do standardu ocynk wszedł jakoś w 2000
roku.
 
a jeśli były to coś nie tak zrobili
technologicznie skutkujące tym, że jakby ocynku nie było.

Ocynk jak widzę magicznie ma chronić przed rdzą :>

On zabezpiecza, ale różne naprawy ową ochronę niszczą. Ĺťadna ochrona nie
jest w 100% skuteczna.

--
Pozdrawiam
Wódz

45 Data: Maj 28 2013 14:31:38
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-05-28 13:02, Wódz pisze:
(...)

Producent też o tym milczy jakoś.

Jakoś nie zauważyłem :)

A do standardu ocynk wszedł jakoś w 2000 roku.

Dużo wcześniej :)

Ocynk jak widzę magicznie ma chronić przed rdzą :>

On zabezpiecza, ale różne naprawy ową ochronę niszczą.

Naprawy? Jak widać naprawy wcale nie były potrzebne, by magiczna
powłoka nie dała rady.

Ĺťadna ochrona nie jest w 100% skuteczna.

Truizm. Czy tak się Ford tłumaczył za wtopy?

46 Data: Maj 28 2013 15:05:53
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Tue, 28 May 2013 14:31:38 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-05-28 13:02, Wódz pisze:
(...)
Producent też o tym milczy jakoś.

Jakoś nie zauważyłem :)

A do standardu ocynk wszedł jakoś w 2000 roku.

Dużo wcześniej :)
Do niestety kolega się myli

Ocynk jak widzę magicznie ma chronić przed rdzą :>

On zabezpiecza, ale różne naprawy ową ochronę niszczą.

Naprawy? Jak widać naprawy wcale nie były potrzebne, by magiczna
powłoka nie dała rady.

Ale kto powiedział że spowodowane rdzą?
 
Ĺťadna ochrona nie jest w 100% skuteczna.

Truizm. Czy tak się Ford tłumaczył za wtopy?

Widze kolega jest przeciwnikiem samochodów na "F".
Nie wiem jak Ford się tłumaczy, spytaj się ich rzecznika.

--
Pozdrawiam
Wódz

47 Data: Maj 28 2013 15:17:27
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-05-28 15:05, Wódz pisze:
(...)

Dużo wcześniej :)
Do niestety kolega się myli

Niestety nie :)

On zabezpiecza, ale różne naprawy ową ochronę niszczą.

Naprawy? Jak widać naprawy wcale nie były potrzebne, by magiczna
powłoka nie dała rady.

Ale kto powiedział że spowodowane rdzą?

Ich źródło jest nieistotne - chodzi o efekt :) Zresztą jak
napisałem, żadne naprawy nie musiały być przeprowadzane, by
zobaczyć efekt kiepskich rozwiązań.

Truizm. Czy tak się Ford tłumaczył za wtopy?

Widze kolega jest przeciwnikiem samochodów na "F".

LOL - dlaczego od razu przeciwnikiem? Trudno jednak nie
zauważyć problemów, które występują w części modeli tej
marki i to mimo deklaracji producenta ile w to włożył pracy,
by się odciąć od tego co było we wcześniejszej generacji.

Nie wiem jak Ford się tłumaczy, spytaj się ich rzecznika.

A nie, dziękuję, nie mam takiej potrzeby :)

48 Data: Maj 28 2013 20:52:25
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Tue, 28 May 2013 15:17:27 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-05-28 15:05, Wódz pisze:


Ale kto powiedział że spowodowane rdzą?

Ich źródło jest nieistotne - chodzi o efekt :) Zresztą jak
napisałem, żadne naprawy nie musiały być przeprowadzane, by
zobaczyć efekt kiepskich rozwiązań.

Kiepskich nie, ale w nawet dobrych rozwiązaniach musisz robić efekty jak
prowadzi samochód zła osoba.
 

Widze kolega jest przeciwnikiem samochodów na "F".

LOL - dlaczego od razu przeciwnikiem? Trudno jednak nie
zauważyć problemów, które występują w części modeli tej
marki i to mimo deklaracji producenta ile w to włożył pracy,
by się odciąć od tego co było we wcześniejszej generacji.

Przeciwnikiem w sensie że takiego nie kupisz. W starych samochodach
występowało. Teraz jakoć blach w samochodach poszczególnych marek się
zbliżyła do siebie. Oczywiście są nadal lepsze i gorsze.
Jakby była marka robiąca dobre samochody to by tylko ją ludzie kupowali...
A tak teraz każdy ma markę którą preferuje lub obchodzi szerokim łukiem.

--
Pozdrawiam
Wódz

49 Data: Maj 28 2013 22:19:19
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-05-28 20:52, Wódz pisze:

Dnia Tue, 28 May 2013 15:17:27 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2013-05-28 15:05, Wódz pisze:

Ale kto powiedział że spowodowane rdzą?

Ich źródło jest nieistotne - chodzi o efekt :) Zresztą jak
napisałem, żadne naprawy nie musiały być przeprowadzane, by
zobaczyć efekt kiepskich rozwiązań.

Kiepskich nie, ale w nawet dobrych rozwiązaniach musisz robić efekty jak
prowadzi samochód zła osoba.

A co ma do tego kiepski kierowca? Jeszcze raz napiszę, że
efekty pojawiały się bez żadnych napraw - ot fatalne rozwiązania
producenta i później efekty. Ford dał ciała w doć szerokim
zakresie :)

LOL - dlaczego od razu przeciwnikiem? Trudno jednak nie
zauważyć problemów, które występują w części modeli tej
marki i to mimo deklaracji producenta ile w to włożył pracy,
by się odciąć od tego co było we wcześniejszej generacji.

Przeciwnikiem w sensie że takiego nie kupisz.

Takiego to może niekoniecznie chętnie. W swoim czasie się naoglądałem
tych super zabezpieczonych samochodów :>

W starych samochodach
występowało.

Tak, jasne, Mondeo Mk III to stary samochód :> Powiedzmy, że stary
to może być Escort.

Teraz jakoć blach w samochodach poszczególnych marek się
zbliżyła do siebie. Oczywiście są nadal lepsze i gorsze.

No ale co to ma do rzeczy? Pisałeś o Focusach i o tym, że niby
ocynku nie było przed 2000. Był. Był też w Mondeo. Efekty widać
gołym okiem - jak to J.F napisał :)

Jakby była marka robiąca dobre samochody to by tylko ją ludzie kupowali...

Nieprawda. Zresztą "dobre" to pojęcie względne.

A tak teraz każdy ma markę którą preferuje lub obchodzi szerokim łukiem.

Może nie uogólniaj? Wiesz, preferencje to jedno, a fakty to drugie.
Ludzie kupują różne samochody z różnych przyczyn, ale tylko częć
właścicieli zaprzecza faktom i to w obie strony.

50 Data: Czerwiec 03 2013 11:41:21
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2013-05-28 12:52,  *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

a jeśli były to coś nie tak zrobili
technologicznie skutkujące tym, że jakby ocynku nie było.

Ocynk jak widzę magicznie ma chronić przed rdzą :>

To nie magia - to chemia :)
A Ford (z tego co wiem) po prostu chciał być za bardzo do przodu i źle zabezpieczyli zakładki robione nową technologią.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

51 Data: Czerwiec 03 2013 20:05:28
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: jerzu 

On Mon, 03 Jun 2013 11:41:21 +0200, Mirek Ptak
 wrote:

A Ford (z tego co wiem) po prostu chciał być za bardzo do przodu i źle
zabezpieczyli zakładki robione nową technologią.

W moim Fordzie drzwi rdzewieją pod czymś w rodzaju silikonu. Nie wiem
dokładnie co to za masa, ale właśnie pod nią zaczyna się korozja. W
weekend możesz to obejrzeć na własne oczy :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

52 Data: Czerwiec 04 2013 07:46:22
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2013-06-03 20:05,  *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A Ford (z tego co wiem) po prostu chciał być za bardzo do przodu i źle
zabezpieczyli zakładki robione nową technologią.

W moim Fordzie drzwi rdzewieją pod czymś w rodzaju silikonu. Nie wiem
dokładnie co to za masa, ale właśnie pod nią zaczyna się korozja. W
weekend możesz to obejrzeć na własne oczy :)

Zwykle jest to PVC na zewnątrz - w GM nazywają to Hem Flange Sealing. Wewnątrz kleje i dodatkowo wosk.
http://www.freepatentsonline.com/7115322-0-display.jpg
Gdzieś tam (nie znam szczegółów) zaoszczędzili przy okazji zastosowania nowej technologi.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

53 Data: Maj 26 2013 16:59:36
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Excite"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2013-05-26 13:10, Cavallino pisze:
I akurat Ople są takie dobre?
Znaczy tańsze niż konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo mój zakres zainteresowań (cenowy), ale jeśli
coś o starych Oplach słyszałem od znajomych, to tylko źle.
Moje doświadczenia zresztą to potwierdzały.

Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo, Passata za te same pieniądze.

Ale za te same pieniądze kupi zapewne coś na F, za to o wiele młodszego i w lepszym stanie, więc dlaczego ma kupić akurat starszego i gorszego Opla?


Jak chce ekonomicznego przemieszczania się to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM są dobre.

Fiatowskie diesle na ten przykład są gorsze?
Bo obstawiam, że jednak jest odwrotnie, albo tak samo - zwłaszcza że ten niby 2.0 od GM, to pewnie nic innego jak fiatowski JTD.

Więc pytanie się powtarza - na jakiego diabła akurat Opel?

54 Data: Maj 26 2013 17:21:50
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 26 May 2013 16:59:36 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Excite"  napisał w wiadomości grup
Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już
modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a
zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo,
Passata za te same pieniądze.

Ale za te same pieniądze kupi zapewne coś na F, za to o wiele młodszego i w
lepszym stanie, więc dlaczego ma kupić akurat starszego i gorszego Opla?

Ale co na F ? francuza, rdzewiejacego forda, fiata ?
To juz lepiej niech kupi opla.

J.

55 Data: Maj 26 2013 17:29:15
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Dnia Sun, 26 May 2013 16:59:36 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Excite"  napisał w wiadomości grup
Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już
modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a
zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo,
Passata za te same pieniądze.

Ale za te same pieniądze kupi zapewne coś na F, za to o wiele młodszego i w
lepszym stanie, więc dlaczego ma kupić akurat starszego i gorszego Opla?

Ale co na F ? francuza, rdzewiejacego forda, fiata ?

Jeśli o połowę młodszego to dlaczego nie?

56 Data: Maj 26 2013 19:51:57
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 26 May 2013 17:29:15 +0200, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Ale za te same pieniądze kupi zapewne coś na F, za to o wiele młodszego i
w lepszym stanie, więc dlaczego ma kupić akurat starszego i gorszego Opla?

Ale co na F ? francuza, rdzewiejacego forda, fiata ?

Jeśli o połowę młodszego to dlaczego nie?

rancuz to sam najlpiej wiesz, ford mimo ze mlodszy to juz dziurawy,
z fiatami nie mam doswiadczenia, i nie chce miec :-)

J.

57 Data: Maj 26 2013 19:54:24
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Dnia Sun, 26 May 2013 17:29:15 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Ale za te same pieniądze kupi zapewne coś na F, za to o wiele młodszego i
w lepszym stanie, więc dlaczego ma kupić akurat starszego i gorszego Opla?

Ale co na F ? francuza, rdzewiejacego forda, fiata ?

Jeśli o połowę młodszego to dlaczego nie?

rancuz to sam najlpiej wiesz

Co niby?
W porównaniu do Kadeta to francuskie sprawowały mi się dużo lepiej, więc może faktycznie wiem.

58 Data: Maj 27 2013 08:01:11
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2013-05-26 19:54,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

rancuz to sam najlpiej wiesz

Co niby?
W porównaniu do Kadeta to francuskie sprawowały mi się dużo lepiej, więc
może faktycznie wiem.

Świerze newsy tu czytam :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

59 Data: Maj 27 2013 23:23:46
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: jerzu 

On Sun, 26 May 2013 19:54:24 +0200, "Cavallino"
 wrote:

W porównaniu do Kadeta to francuskie sprawowały mi się dużo lepiej, więc
może faktycznie wiem.

Nie może być :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

60 Data: Maj 28 2013 19:07:50
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Cavallino 


Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości grup

On Sun, 26 May 2013 19:54:24 +0200, "Cavallino"
 wrote:

W porównaniu do Kadeta to francuskie sprawowały mi się dużo lepiej, więc
może faktycznie wiem.

Nie może być :)

Może, ja mam uraz tylko i konkretnie do Renault.
Nawet Dacii nie obejmuje, jak będzie miała gwarancję na 5 lat. ;-)

61 Data: Maj 27 2013 13:26:22
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2013-05-26 17:21, J.F. pisze:

Dnia Sun, 26 May 2013 16:59:36 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Excite"  napisał w wiadomości grup
Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już
modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a
zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo,
Passata za te same pieniądze.

Ale za te same pieniądze kupi zapewne coś na F, za to o wiele młodszego i w
lepszym stanie, więc dlaczego ma kupić akurat starszego i gorszego Opla?

Ale co na F ? francuza, rdzewiejacego forda, fiata ?
To juz lepiej niech kupi opla.

J.

Za 10kPLN kupi naprawdę zadbanego Peugeota 206, do tego będzie dobrze wyposażony (elektryka, climatronik, 4xairbag). Silników jest sporo do wyboru. Rdza nie zje, ew. naprawy tanie...

62 Data: Maj 27 2013 13:24:54
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2013-05-26 16:52, Excite pisze:

W dniu 2013-05-26 13:10, Cavallino pisze:
I akurat Ople są takie dobre?
Znaczy tańsze niż konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo mój zakres zainteresowań (cenowy), ale jeśli
coś o starych Oplach słyszałem od znajomych, to tylko źle.
Moje doświadczenia zresztą to potwierdzały.

Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już
modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a
zadbaną Astre, Corse, Vectre kupi łatwiej niż zadbanego Golfa, Polo,
Passata za te same pieniądze. Jak chce ekonomicznego przemieszczania się
to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM są dobre. Nic się w nich
szczególnie często nie psuje. Zresztą autor tematu coś się nie odzywa
więc zapewne i tak zrobi po swojemu ;)

No nie wiem. Praktycznie codziennie widuję jakąś Vectrę B FL ze zgniłymi nadkolami, Astrę G z ogniskami korozji, o Corsie C nie wspominając. Nie chcę wiedzieć jak wygląda podwozie tych aut. O ile jeszcze 1,7TD/DTI od Isuzu ujdzie z bezawaryjnością, to 2,0DTI bym nie tknął. Sławetna pompa VP44, do tego mega turbodziura, kapryśny egr. Jedyny plus tego silnika to rozrząd na łańcuchu...

63 Data: Maj 27 2013 14:37:01
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: J.F 

Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomości

Największy problem bardzo starych Opli to była rdza. Za 10k kupi już
modele z lat gdy Opel zaczynał skutecznie eliminować rdzawy problem a

No nie wiem. Praktycznie codziennie widuję jakąś Vectrę B FL ze zgniłymi nadkolami,

Jedna i ta sama ? :-)
Vectra B to lata 95-02.  Czyli co najmniej 11 lat, a byc moze widujesz te 18-letnie, zanim opel zaczal tak ze rdza walczyc.

Astrę G z ogniskami korozji,

tu 98-04,  tez juz nie mlode.

Nie  chcę wiedzieć jak wygląda podwozie tych aut.

Praktyka dowodzi ze raczej dobrze.
Ogniska korozji nie szkodza integralnosci podwozia, pojedyncze dziury tez jeszcze nie, tylko pozniej trzeba uwazac zeby fotel nie wypadl :-)

J.

64 Data: Maj 29 2013 14:55:05
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2013-05-27 14:37, J.F pisze:

Jedna i ta sama ? :-)
Vectra B to lata 95-02.  Czyli co najmniej 11 lat, a byc moze widujesz
te 18-letnie, zanim opel zaczal tak ze rdza walczyc.

Nie różne egzemplarze. I sporo poliftowych (99-02, o ile się nie mylę)

65 Data: Maj 27 2013 23:53:25
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: jerzu 

On Mon, 27 May 2013 13:24:54 +0200, Kamil 'Model'
 wrote:

Sławetna pompa
VP44,

Co z nią nie tak? Bo jeżeli się nie mylę, to ona jest w moim Mondeo,
mam się bać? ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

66 Data: Maj 29 2013 15:02:23
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2013-05-27 23:53, jerzu pisze:

On Mon, 27 May 2013 13:24:54 +0200, Kamil 'Model'
 wrote:

Sławetna pompa
VP44,

Co z nią nie tak? Bo jeżeli się nie mylę, to ona jest w moim Mondeo,
mam się bać? ;)


W tej pompie przycina się nastawnik co powoduje uwalenie sterownika, a wtedy auto rzuca palenie...

Podobno są dwa rodzaje tej pompy. Jeden rodzaj da się w miarę tanio zregenerować, a z drugą są jakieś większe rzeźby i koszta.
Przebąkiwał mi o tym kiedyś koleś co regeneruje pompy wtryskowe przy okazji regeneracji mojej pompy od VW. Podpytałem go wtedy właśnie o 2,0DTI bo mocno się interesowałem Zafirą z takim silnikiem. Ale jak zaczął mi tłumaczyć jak odróżnić na szybko te pompy to stwierdziłem, że nie wchodzę w auto z takim silnikiem...

67 Data: Maj 27 2013 23:55:09
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: jerzu 

On Mon, 27 May 2013 13:24:54 +0200, Kamil 'Model'
 wrote:

Nie
chcę wiedzieć jak wygląda podwozie tych aut.

Pewnie o wiele lepiej, niż reszta nadwozia. U mnie rdzewieją ranty
drzwi, wypiaskowane są progi. A na podwoziu grama rdzy. No może kilka
kropek ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

68 Data: Maj 23 2013 20:21:41
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Agent 23908 

W dniu 2013-05-23 16:41, Excite pisze:

W dniu 2013-05-20 16:16, Wódz pisze:
Zamierzam wkrótce kupić swój pierwszy samochód osobowy w cenie do ok 10 k
Chciałbym by był :
- w miarę bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele palił

W zależności od tego ile miejsca potrzebujesz szukał bym Corsy C 1.7dti,
Astry 1.7/2.0 dti, Vectry lub Omegi z silnikiem 2.0 dti.

strzeliłeś jak z pepeszy :-) one też miały taki rozrzut :-)

Agent 23908

69 Data: Maj 24 2013 12:22:07
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: WĂłdz 

Dnia Thu, 23 May 2013 16:41:22 +0200, Excite napisał(a):

W zależności od tego ile miejsca potrzebujesz szukał bym Corsy C 1.7dti,
Astry 1.7/2.0 dti, Vectry lub Omegi z silnikiem 2.0 dti.

Szukałbym auta małego z segmentu B/C najlepiej z niewielkim silnikiem, gdyż
jako młody kierowca to opłaty OC mnie zeżrą (choć i tak planuje być
współwłaścicielem z posiadaczem wszystkich zniżek)

--
Pozdrawiam
Wódz

70 Data: Maj 24 2013 14:30:55
Temat: Re: samochód do 10K
Autor: Excite 

W dniu 2013-05-24 12:22, Wódz pisze:

Szukałbym auta małego z segmentu B/C najlepiej z niewielkim silnikiem, gdyż
jako młody kierowca to opłaty OC mnie zeżrą (choć i tak planuje być
współwłaścicielem z posiadaczem wszystkich zniżek)

No to raz mówisz o opłatach które cię ponoć zeżrą a raz że będziesz miał maksymalne zniżki po współwłaścicielu, sam sobie przeczysz :)
Jak przeglądasz moto.allegro to coś ci się podoba ? Bo bez sensu tak doradzać na ślepo jak nie wiadomo czy dany model w ogóle trafia w Twoje gusta.

Re: samochód do 10K



Grupy dyskusyjne