Grupy dyskusyjne   »   samochody - które lepsze do naprawy?

samochody - które lepsze do naprawy?



1 Data: Pa?dziernik 26 2010 05:03:16
Temat: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Andrzej 

Witam,
ostatnio us³ysza³em od kolegi, który szuka samochodu, ¿e s± samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). S³owo
lepsze oznacza, ¿e jak co¶ siê zepsuje to wystarczy wymieniæ dan±
czê¶æ a nie jaki¶ ca³y modu³, np. jak w kole zepsuje siê ³o¿ysko, to
wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla (oczywi¶cie
toyota jest dobrym samochodem i trwa³ym, nie chce o tym dyskutowaæ).
Sam nied³ugo bêdê wymienia³ samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywisto¶ci wygl±da w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
zachêcam do wziêcia udzia³u w dyskusji. Z góry dziêkuje za odpowiedzi
i pozdrawiam.



2 Data: Pa?dziernik 26 2010 14:10:54
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Robert_J 

...jak to w
rzeczywisto¶ci wygl±da w praktyce,

Stosunkowo dobrym do naprawy jest np. 126p, trabant... ;-). Malucha naprawia³em nejeden raz na parkingu, wymiana np. resora czy linek to pryszcz. Raz naprawia³em skrzyniê biegów (choinka) przy ¶wietle... lampki przeciwmgielnej tylnej ;-). I spoko..

3 Data: Pa?dziernik 26 2010 14:38:56
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Andrzej"  napisa³ w

ostatnio us³ysza³em od kolegi, który szuka samochodu, ¿e s± samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). S³owo
lepsze oznacza, ¿e jak co¶ siê zepsuje to wystarczy wymieniæ dan±
czê¶æ a nie jaki¶ ca³y modu³, np. jak w kole zepsuje siê ³o¿ysko, to
wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic,

Hm, wydaje mi sie ze Honda tez ma lozyska zintegrowane z cala reszta :-)

Sam nied³ugo bêdê wymienia³ samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywisto¶ci wygl±da w praktyce, ile w tym prawdy.

Troche jest, ale tak umiarkowanie.
Z rzeczy zuzywajacych sie czesto - klocki, tarcze, paski, zawieszenie, sprzeglo - jak widac tu pojedynczo, a roznice w cenach i ilosciach wahaczy i przegubow moga byc spore. Naklad pracy tez moze byc rozny i skompenowac wplyw czesci .. albo go podwoic :-)

A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze - trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie. Luzy na maglownicy, skrzynia biegow - znow szrot, bo nawet nie chcesz wiedziec ile to kosztuje. Coraz mniej podzespolow jest przewidzianych do naprawy, w efekcie czesci zamiennych ogolnie brak , a podzespoly drogie. Lepiej zeby sie nie popsulo, a jak sie popsuje to zeby model byl popularny na szrotowiskach. :-)


J.

4 Data: Pa?dziernik 26 2010 17:30:34
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:

A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.

W Golfie 3 przesta³a pracowaæ dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali ¿ebym jecha³ po drug± na szrot - DC, Stra¿acka koszt oko³o 200z³.

Wyj±³em rozebra³em, okaza³o siê ¿e brak szczotek, dobra³em w sklepie motocyklowym od pr±dnicy od Jawy (szczotki za 8z³) i tak ju¿ ze 2 lata pracuje :)

Pozdrawiam !!

5 Data: Pa?dziernik 26 2010 20:21:40
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: venioo 

W dniu 2010-10-26 17:30, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:

A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.

W Golfie 3 przesta³a pracowaæ dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali
¿ebym jecha³ po drug± na szrot - DC, Stra¿acka koszt oko³o 200z³.

Wyj±³em rozebra³em, okaza³o siê ¿e brak szczotek, dobra³em w sklepie
motocyklowym od pr±dnicy od Jawy (szczotki za 8z³) i tak ju¿ ze 2 lata
pracuje :)


Dokladnie :) Dlatego VW jest dobry do napraw :) Jak u mnie w Polo kiedys sie skonczyly szczotki, to elektryk z dobraniem jakichs od merca i wymiana wzial 20pln :)

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

6 Data: Pa?dziernik 26 2010 20:53:53
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Oct 2010 17:30:34 +0200,  Czarek Daniluk wrote:

W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:
A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.

W Golfie 3 przesta³a pracowaæ dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali
¿ebym jecha³ po drug± na szrot - DC, Stra¿acka koszt oko³o 200z³.

Wyj±³em rozebra³em, okaza³o siê ¿e brak szczotek, dobra³em w sklepie
motocyklowym od pr±dnicy od Jawy (szczotki za 8z³) i tak ju¿ ze 2 lata
pracuje :)

Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(

J.

7 Data: Pa?dziernik 26 2010 21:44:12
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze:

Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(

J.

£o¿yska ¶lizgowe ;)
Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieæ ile omów mia³ stary i na jak± moc.
Wszystko jest do zrobienia, tylko nie ka¿dy ma zaciêcie/chêæ/czas ¿eby kombinowaæ, a mnie dra¿ni ¿e dla dupereli muszê ca³y podzespó³ wymieniaæ, to i kombinujê :)

Podobnie mia³em z Webastem, nie startowa³o - g³uche na podawanie sygna³u startu. Zawioz³em do go¶cia na wolê, wyj±³ elektronikê, stwierdzi³ ¿e popatrzy. Trzyma³ 3 tygodnie, po czym powiedzia³ ¿e to druk wielowarstwowy i gdzie¶ w ¶rodku zgnita ¶cie¿ka, nie dowierza³em - przywioz³em do domu i ogl±dam, i co znalaz³em upalony kawa³ek g³ónej zasilaj±cej ¶cie¿ki :D skrosowa³em i dzia³a :)
Kupi³em drugie te¿ z my¶l± o sprawnej elektronice, i dok³adnie identycznie by³a upalona ¶cie¿ka.

Wiêc jakby kto szuka³ elektroniki analogowej do Thermo Top T DW50 - to mam sztukê do sprzedania :) stary typ bez diagnostyki.

Pozdrawiam !!

8 Data: Pa?dziernik 26 2010 22:15:34
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Oct 2010 21:44:12 +0200,  Czarek Daniluk wrote:

W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze:
Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(

£o¿yska ¶lizgowe ;)

Nie do kupienia, nie do wymienienia :-)

Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieæ ile omów
mia³ stary i na jak± moc.

To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

J.

9 Data: Pa?dziernik 26 2010 23:50:28
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Uncle Pete 

To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

I co w takim rezystorze mog³oby siê zepsuæ, czego nie da³oby siê naprawiæ? Ca³y drut wyparowa³? ;)

Piotr

10 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:34:58
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Oct 2010 23:50:28 +0200,  Uncle Pete wrote:

To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P
I co w takim rezystorze mog³oby siê zepsuæ, czego nie da³oby siê
naprawiæ? Ca³y drut wyparowa³? ;)

Nie, tylko w jednym miejscu. Albo zlacze przestalo zlaczac.

I co - wezmiesz kawalek blaszki, zagniatarke i polaczysz ?

J.

11 Data: Pa?dziernik 27 2010 01:00:42
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Czarek Daniluk 

On 26 Pa¼, 22:15, J.F.  wrote:

On Tue, 26 Oct 2010 21:44:12 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
>W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze:
>> Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
>> ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
>> dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(

>£o¿yska ¶lizgowe ;)

Nie do kupienia, nie do wymienienia :-)

>Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieæ ile omów
>mia³ stary i na jak± moc.

To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

J.

Nie kupiê, akurat odpukaæ w G3 mit klimaanlage zespó³ rezystorów jest
przykrêcony na obudowie dmuchawy :D
Na ka¿dym szrocie pewnie znajdê.
O ile bêdê musia³ ;)

Pozdrawiam !!

12 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:26:25
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-26 21:44, Czarek Daniluk pisze:

Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieæ ile omów
mia³ stary i na jak± moc.
Wszystko jest do zrobienia, tylko nie ka¿dy ma zaciêcie/chêæ/czas ¿eby
kombinowaæ, a mnie dra¿ni ¿e dla dupereli muszê ca³y podzespó³
wymieniaæ, to i kombinujê :)

Mo¿na i kombinowaæ, tylko zazwyczaj op³acalne to jest jak sam sobie kombinujesz w wolnym czasie.

Bo je¿eli chcia³by¶ to kombinowanie uprawiaæ w ramach czasu pracy, lub zap³aciæ specjali¶cie stawkê za odpowiedni± ilo¶æ godzin potrzebnych na kombinowanie, to nagle ceny nowych podzespo³ów robi± siê zadziwiaj±co rozs±dne.

To tego w¶ród klientów warsztatów panuje przekonanie ¿e takie kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze "orygina³" z ASO. Choæby dok³adnie mia³ to byæ kawa³ek drutu nawiniêty na kawa³ek ceramiki.

13 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:31:09
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Wed, 27 Oct 2010 00:26:25 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

To tego w¶ród klientów warsztatów panuje przekonanie ¿e takie
kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze
"orygina³" z ASO. Choæby dok³adnie mia³ to byæ kawa³ek drutu nawiniêty
na kawa³ek ceramiki.

Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe.
W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl
powinna kosztowac, plus wymiana :-)

J.

14 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:43:34
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-27 00:31, J.F. pisze:

On Wed, 27 Oct 2010 00:26:25 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
To tego w¶ród klientów warsztatów panuje przekonanie ¿e takie
kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze
"orygina³" z ASO. Choæby dok³adnie mia³ to byæ kawa³ek drutu nawiniêty
na kawa³ek ceramiki.

Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe.
W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl
powinna kosztowac, plus wymiana :-)

Ale za to wykrêcasz, wyjmujesz stare, wk³adasz nowe, przykrêcasz i jest ¶licznie. I klient siê cieszy po stare ju¿ co¶ tam brzêcza³o, a nowe cichutko.

A tak to siê oka¿e ¿e ju¿ producent pomy¶la³ i tak wszystko zmontowa³ ¿eby by³o nierozbieralne.
Siê oka¿e ¿e trzeba ci±æ, rze¼biæ i ³amaæ zatrzaski, sk³adaæ ju¿ na poxipol i klient jak to zobaczy to wra¿enie estetyczne go zniechêc± do kolejnych wizyt.

15 Data: Pa?dziernik 27 2010 11:26:02
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"

W dniu 2010-10-27 00:31, J.F. pisze:
Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe.
W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl
powinna kosztowac, plus wymiana :-)
Ale za to wykrêcasz, wyjmujesz stare, wk³adasz nowe, przykrêcasz i jest ¶licznie. I klient siê cieszy po stare ju¿ co¶ tam brzêcza³o, a nowe cichutko.
A tak to siê oka¿e ¿e ju¿ producent pomy¶la³ i tak wszystko zmontowa³ ¿eby by³o nierozbieralne.
Siê oka¿e ¿e trzeba ci±æ, rze¼biæ i ³amaæ zatrzaski, sk³adaæ ju¿ na  [...]

Mniej wiecej tak to wlasnie wyglada i to we wszystkich samochodach.
Modularyzacja .. a klient placi.
Coraz bardziej mi wychodzi ze samochody to trzeba kupowac na dlugosc gwarancji.

Mieszkancy USA juz do tego doszli, a marketingowcy w Europie powoli przyznaja racje ?

J.

16 Data: Pa?dziernik 27 2010 20:29:04
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-27 11:26, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"
W dniu 2010-10-27 00:31, J.F. pisze:
Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe.
W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl
powinna kosztowac, plus wymiana :-)
Ale za to wykrêcasz, wyjmujesz stare, wk³adasz nowe, przykrêcasz i
jest ¶licznie. I klient siê cieszy po stare ju¿ co¶ tam brzêcza³o, a
nowe cichutko.
A tak to siê oka¿e ¿e ju¿ producent pomy¶la³ i tak wszystko zmontowa³
¿eby by³o nierozbieralne.
Siê oka¿e ¿e trzeba ci±æ, rze¼biæ i ³amaæ zatrzaski, sk³adaæ ju¿ na [...]

Mniej wiecej tak to wlasnie wyglada i to we wszystkich samochodach.
Modularyzacja .. a klient placi.

Taka modularyzacja jeszcze pozwala marketoidom lepiej dopasowywaæ ceny.

Ekstremalny przyk³ad to ostatnio chcia³em wymieniæ piastê z ³o¿yskiem w Cinquecento.
Piasta kosztuje co¶ oko³o 130z³, ³o¿ysko oko³o 120z³.

Ale mo¿na kupiæ ca³± zwrotnicê, z ³o¿yskiem i piast±, wszystko ju¿ zmontowane za 120z³. Z dok³adnie t± sam± piast± i ³o¿yskiem (ten sam producent i numer czê¶ci).


Rozwi±zanie tej zagadki okazuje siê takie, ¿e zwrotnica jest tylko do Cinquecento, a wiêc samochodu bud¿etowego do którego czê¶ci maj± byæ tanie.

Natomiast sama piasta jest dro¿sza dlatego ¿e przeznaczona jest te¿ do wiêkszych i dro¿szych modeli do których czê¶ci maj± byæ drogie.


Dlatego mo¿e lepiej wymieniæ ca³± dmuchawê za 400z³, ni¿ siê dowiedzieæ ¿e sam opornik stosowany by³ te¿ w jakiej¶ luksusowej limuzynie w której w dodatku czêsto pada i nagle kosztuje 1000z³.

17 Data: Pa?dziernik 26 2010 14:45:42
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: =Marcos= 

wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla

Ciê¿ko potwierdziæ lub zaprzeczyæ nie wiedz±c o jakiej generacji mowa.

Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).

Po¶rednie: Peugeot Partner.

Trudne do naprawy: Peugeot 106, 206, 306.

Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniaj±cych (fajne s³owo?) naprawy:
- zawieszenie oparte na belce skrêtnej
- uk³ad zmiennych faz rozrz±du (wariator? elektrozawór?), klasyczny przyk³ad: Fiat Barchetta

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z podró¿y

18 Data: Pa?dziernik 26 2010 05:50:56
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Andrzej 

On 26 Pa¼, 14:45, "=Marcos="
 wrote:

> wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
> naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla

Ciê¿ko potwierdziæ lub zaprzeczyæ nie wiedz±c o jakiej generacji mowa.

Chodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan
almera (to ju¿ w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11
(1997-2001), golf IV, itp.
Poza tym zastanawiam siê czy "trudno¶æ" mo¿e dotyczyæ jakie¶ ca³ej
marki.

19 Data: Pa?dziernik 26 2010 22:33:13
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 26.10.2010 Andrzej  napisa³/a:

On 26 Pa¼, 14:45, "=Marcos="
 wrote:
> wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
> naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla

Ciê¿ko potwierdziæ lub zaprzeczyæ nie wiedz±c o jakiej generacji mowa.

Chodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan
almera (to ju¿ w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11
(1997-2001), golf IV, itp.
Poza tym zastanawiam siê czy "trudno¶æ" mo¿e dotyczyæ jakie¶ ca³ej
marki.

Akurat Civic IV to bêdzie mia³ bardziej 20 lat ni¿ 10...

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

20 Data: Pa?dziernik 26 2010 22:58:48
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Yogi(n) 

U¿ytkownik "Andrzej"  napisa³ w wiadomo¶ci

almera (to ju¿ w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11

W E11 tragedi± by³a wymiana ¿arówki, dobrze, ¿e ¿ona ma w±skie d³onie, bo musia³bym wyci±gaæ akumulator. Ale przez 9 lat wymienia³em ¿arówkê dwa razy - raz w prawym, raz w lewym reflektorze, wiêc w sumie da siê prze¿yæ. Nie wiem jak inne rzeczy, bo poza wymian± oleju, p³ynu ch³odz±cego, hamulcowego, ¶wiec, klocków, paska (nie rozrz±du, bo tam by³ ³ancuch, ale tego od pompy wodnej i alternatora) i radia nigdy niczego w niej nie wymienia³em/naprawia³em, a powy¿sze by³y do zrobienia bez zagl±dania do podrêcznika i w zasadzie przy u¿yciu klucza 13 b±d¼ ¶rubokrêta ;-).
Mechaniokoprzyjazne s± mitsubishi, mój mechanik zachwyci³ siê, kiedy ogl±da³ podwozie lancera. Proste czynno¶ci jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni, to fraszka, nie wiem jednak jak bêdzie, kiedy zaczn± siê powa¿niejsze operacje, np. co¶ przy zawieszeniu. Ale np. plastiki, os³ony, demonta¿ radia to w porównaniu z coroll± bu³ka z mas³em. Niestety, ¿eby wymieniæ ¿arówkê, trzeba odkrêciæ rurkê prowadz±c± do zbiornika z p³ynem do spryskiwaczy - w sumie i tak lepiej ni¿ wyci±ganie akumulatora ;-). Ale np. filtr powietrza, kabinowy czy bezpieczniki to betka, idiotoodporne rozwi±zania i pe³na ergonomia.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg

21 Data: Pa?dziernik 26 2010 23:19:53
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: LEPEK 

W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:

W E11 tragedi± by³a wymiana ¿arówki, dobrze, ¿e ¿ona ma w±skie d³onie,
bo musia³bym wyci±gaæ akumulator.

Bo tam siê wyci±ga reflektor (dwie ¶rubki "x") po wyci±gniêciu kierunku (jedna ¶rubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdê prosta sprawa.

Ostatnio próbowa³em wymieniæ pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd siê przyznaæ, ale by³em zmuszony do wizyty  ASO, gdzie podpytany serwisant (nie wchodzi³em na halê popatrzeæ) powiedzia³, ¿e w tym celu trzeba odkrêciæ "inne elementy". I to na pewno nie tylko jaki¶ zbiorniczek, który trzeba do wymiany ¿arówki mijania, bo pozycja jest znacznie g³êbiej... Reflektora nie da³em rady zdemontowaæ :/

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

22 Data: Pa?dziernik 26 2010 23:31:39
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "LEPEK"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Ostatnio próbowa³em wymieniæ pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd siê przyznaæ, ale by³em zmuszony do wizyty  ASO, gdzie podpytany serwisant (nie wchodzi³em na halê popatrzeæ) powiedzia³, ¿e w tym celu trzeba odkrêciæ "inne elementy". I to na pewno nie tylko jaki¶ zbiorniczek, który trzeba do wymiany ¿arówki mijania, bo pozycja jest znacznie g³êbiej...

Albo w aucie z dieslem jest inaczej, albo po prostu trzeba wiedzieæ jak to siê robi.
W ka¿dym razie serwisant wymieni³ mi obie pozycyjne w dwie minuty, nawet nie widzia³em czy cokolwiek odkrêca³.

23 Data: Pa?dziernik 27 2010 23:19:40
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Yogi(n) 

U¿ytkownik "LEPEK"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:

W E11 tragedi± by³a wymiana ¿arówki, dobrze, ¿e ¿ona ma w±skie d³onie,
bo musia³bym wyci±gaæ akumulator.

Bo tam siê wyci±ga reflektor (dwie ¶rubki "x") po wyci±gniêciu kierunku (jedna ¶rubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdê prosta sprawa.

Kurczê, mo¿e jednak warto by³o przeczytaæ instrukcjê obs³ugi ;-)

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg

24 Data: Pa?dziernik 27 2010 23:23:18
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-27 23:19, Yogi(n) pisze:

U¿ytkownik "LEPEK"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:

W E11 tragedi± by³a wymiana ¿arówki, dobrze, ¿e ¿ona ma w±skie d³onie,
bo musia³bym wyci±gaæ akumulator.

Bo tam siê wyci±ga reflektor (dwie ¶rubki "x") po wyci±gniêciu
kierunku (jedna ¶rubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdê prosta
sprawa.

Kurczê, mo¿e jednak warto by³o przeczytaæ instrukcjê obs³ugi ;-)

Nie wymiêkaj, wyci±gaj silnik ;)

25 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:42:11
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Oct 2010 22:58:48 +0200,  Yogi(n) wrote:

Mechaniokoprzyjazne s± mitsubishi, mój mechanik zachwyci³ siê, kiedy ogl±da³
podwozie lancera. Proste czynno¶ci jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni,
to fraszka

A w jakim samochodzie to nie jest fraszka ?
Silnik ma dwa otwory, jeden na gorze, drugi na dole, i jakie wy tam
chcecie utrudniena ? Plyta ochronna ?

Skrzynia to juz nieco inna bajka.

J.

26 Data: Pa?dziernik 26 2010 14:54:54
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Tue, 26 Oct 2010 14:45:42 +0200, "=Marcos="
 wrote:

Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniaj±cych (fajne s³owo?) naprawy:
- zawieszenie oparte na belce skrêtnej

nie potwierdzam: 12 lat mia³em 306, przez ten czas wymienione ³o¿yska
po jednej stronie belki, koszt chyba za 300 z³.
A taka np. wymiana amortyzatorów (ze 3 czy 4 razy w tym czasie) - to
pryszcz przy belce skrêtnej.

Za to niemi³o wspominam tylne hamulce bêbnowe - zdarzy³o im siê
"zakleszczyæ", regulator luzów trudny do ustawienia, parê t³oczków
pu¶ci³o.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

27 Data: Pa?dziernik 26 2010 17:21:26
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "=Marcos="

Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).

Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie  chyba jak we wszystkich silnikach poprzecznych.

J.

28 Data: Pa?dziernik 26 2010 17:32:06
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:

Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
silnikach poprzecznych.

J.

Widaæ nie wymienia³e¶ w Audi gdzie w niektórych trzeba wyj±æ ch³odnicê ;P

Pozdrawiam !!

29 Data: Pa?dziernik 26 2010 17:26:36
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: kamil 



"Czarek Daniluk"  wrote in message

W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:

Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
silnikach poprzecznych.

J.

Widaæ nie wymienia³e¶ w Audi gdzie w niektórych trzeba wyj±æ ch³odnicê ;P

W moim tez trzeba (boxer), mechanicy uwineli sie z tym na przegladzie razem z olejem i filtrami w niecale 3 godziny wiec standardowo.



Pozdrawiam
Kamil

30 Data: Pa?dziernik 26 2010 19:52:31
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Oct 2010 17:32:06 +0200,  Czarek Daniluk wrote:

W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:
Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
silnikach poprzecznych.

Widaæ nie wymienia³e¶ w Audi gdzie w niektórych trzeba wyj±æ ch³odnicê ;P

Latwiej wyjac chlodnice niz blotnik :-)

Ale to oczywiscie punkt na minus dla tych modeli :-)

J.

31 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:47:35
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 26.10.2010 =Marcos= <marcos.MALPA@> napisa³/a:

wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla

Ciê¿ko potwierdziæ lub zaprzeczyæ nie wiedz±c o jakiej generacji mowa.

Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento
(przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).

Po¶rednie: Peugeot Partner.

Trudne do naprawy: Peugeot 106, 206, 306.

Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniaj±cych (fajne s³owo?) naprawy:
- zawieszenie oparte na belce skrêtnej
- uk³ad zmiennych faz rozrz±du (wariator? elektrozawór?), klasyczny
przyk³ad: Fiat Barchetta



--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

32 Data: Pa?dziernik 26 2010 20:26:02
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: venioo 

W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:

Witam,
ostatnio us³ysza³em od kolegi, który szuka samochodu, ¿e s± samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). S³owo
lepsze oznacza, ¿e jak co¶ siê zepsuje to wystarczy wymieniæ dan±
czê¶æ a nie jaki¶ ca³y modu³, np. jak w kole zepsuje siê ³o¿ysko, to
wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla (oczywi¶cie
toyota jest dobrym samochodem i trwa³ym, nie chce o tym dyskutowaæ).
Sam nied³ugo bêdê wymienia³ samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywisto¶ci wygl±da w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
zachêcam do wziêcia udzia³u w dyskusji. Z góry dziêkuje za odpowiedzi
i pozdrawiam.

Rodzina "folcwagenow" jest w miare wzgledna do naprawy, do tego czesci tanie. Na podstawie doswiadczen z ostatniego skladania Golfa IV - kolega niemechanik po rozebraniu przez lakiernikow "ubral" auto sam nie spieszac sie zbytnio i sztukujac brakujace wiazki - w tydzien. Sam wymienil przednie i tylne zawieszenie na nowe. Fakt, ze ma kanal w garazu i duzo wolnego czasu ;)
Moj VW tez byl tani w utrzymaniu, ale rocznikowo nie lapie sie w wymaganiach ;) Opla tez milo wspominam (silnik c20ne) - konstrukcja prosta jak budowa cepa, ale  rocznikowo j.w.

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

33 Data: Pa?dziernik 26 2010 20:27:05
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: WOJO 

honda civic
Przez ostatnie 7 lat u¿ywania 5D wymianie podlega³y:
tarcze po 120 tys
klocki po 80 tys
ok³adziny hamulcowe ty³ po 210 tys (zbli¿a siê wymiana na wiosnê)
os³ony przegubów zewnêtrzne co 100 tys
t³umik koñcowy + ¶rodkowy po 140 tys
listwy ¶ci±gaj±ce wodê po 190 tys (to uwa¿am za pora¿kê konstruktorów -
aluminiowa blacha powleczona czarn± gum±, która parcieje po latach i odpada
p³atami)
amortyzatory po 160 tys
wahacze górne przód - po 160 tys
koñcówka dr±¿ka kierowniczego prawa po 200 tys.
tuleje poprzeczne wahacza wleczonego ty³ (du¿e cukierki) po 120 tys + 6
ma³ych tulejek (wszystko oryginalne)
pasek rozrz±du + rolka + napinacz po 100 tys, a po 200 tys + do tego pompa
wody.
paski klimy,alternatora,pompy wody podczas wymiany rozrz±du po 200 tys
(ucich³ wreszcie "¶wierszcz")
¶wiece co 60 tys
gdzie¶ po 140 tys zacze³a brzêczeæ d¼wignia zmiany biegów - ASO smarowanie -
30 z³
¿arówki zegarów pad³y po 160 tys - koszt orygina³ów w ASO ~40 z³
¿arówka pod¶wietlania prze³±cznika dmuchawy po 200 tys.
termistor dmuchawy (a jak¿e) po 180 tys (naprawa drutem oporowym za 3,6 z³
:) )
termostat po 210 tys
osuszacz klimatyzacji po 200 tys.
akumulator (yuasa oryginalny) po 9 latach
wyciera siê do¶æ mocno kierownica - obszycie po 200 tys :)
Oczywi¶cie wymiany filtra oleju i oleju po 15 tys (helix ultra syntetyk) -
po 205 tys pierwszy raz podczas kontroli dola³em 200 ml :)
wymiana p³ynu w ch³odnicy po 100 tys (shell)
wymiana MTF w skrzyni po 160 tys
czekaj± mnie jeszcze reperaturki b³otników ty³
Wiêcej grzechów nie pamiêtam....
Lejê, jadê i wiem, ¿e nie bêdê sta³ w polu czekaj±c na pomoc drogow±.
WOJO

PS
Poproszê o podobne zestawienie dla Accorda :)

34 Data: Pa?dziernik 26 2010 21:54:10
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:

Witam,
ostatnio us³ysza³em od kolegi, który szuka samochodu, ¿e sÄ… samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). S³owo
lepsze oznacza, ¿e jak coÅ› siÄ™ zepsuje to wystarczy wymienić danÄ…
czÄ™æ a nie jakiÅ› ca³y modu³, np. jak w kole zepsuje siÄ™ ³o¿ysko, to
wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³Ä… piastÄ™. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla (oczywiÅ›cie
toyota jest dobrym samochodem i trwa³ym, nie chce o tym dyskutować).
Sam nied³ugo bÄ™dÄ™ wymienia³ samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
zachÄ™cam do wziÄ™cia udzia³u w dyskusji. Z góry dziÄ™kuje za odpowiedzi
i pozdrawiam.

IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik ogarnia jego temat.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój."

35 Data: Pa?dziernik 26 2010 22:12:16
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Oct 2010 21:54:10 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
ogarnia jego temat.

No nie - w jednych robota jest prosta mila i przyjemna, w drugich pol
auta trzeba rozmontowac zeby zarowke wymienic.
Do jednych wystarczy VAG za 20zl, do innych cos za 2000. Do jednych
jest dokumentacja w normalnym jezyku, do innych po francusku :-)

J.

36 Data: Pa?dziernik 26 2010 22:20:38
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: venioo 

W dniu 2010-10-26 21:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
ogarnia jego temat.


Powiedz to mechanikom, ktorzy w Sprinterze wymieniaja sprzeglo w 2h za 100pln a za Ducato nie chca sie nawet obejrzec, a je¶li ju¿, to za 300pln, bo pó³o¶ke trzeba wyjac i ca³y dzieñ roboty jest...

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

37 Data: Pa?dziernik 26 2010 22:44:16
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: =Marcos= 

IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik ogarnia jego temat.

Ale nawet zak³adajÄ…c, ¿e mechanik A bezb³Ä™dnie ogarnia auto A, a mechanik B pojazd B, nic to nie pomo¿e, gdy trzeba wyjąć pó³ auta, ¿eby wymienić uszczelnienie skrzyni biegów lub ³o¿ysko igie³kowe belki. W jednym aucie robocizna zajmie godzinÄ™ jednego mechanika, w drugim trzy godziny dwóch mechaników...

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjÄ™cia z podró¿y

38 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:13:02
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:

Witam,
ostatnio us³ysza³em od kolegi, który szuka samochodu, ¿e s± samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). S³owo
lepsze oznacza, ¿e jak co¶ siê zepsuje to wystarczy wymieniæ dan±
czê¶æ a nie jaki¶ ca³y modu³, np. jak w kole zepsuje siê ³o¿ysko, to
wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla (oczywi¶cie
toyota jest dobrym samochodem i trwa³ym, nie chce o tym dyskutowaæ).
Sam nied³ugo bêdê wymienia³ samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywisto¶ci wygl±da w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
zachêcam do wziêcia udzia³u w dyskusji. Z góry dziêkuje za odpowiedzi
i pozdrawiam.

Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwróciæ uwagê.
Bo co z tego ¿e w jednym samochodzie mo¿na wymieniæ samo ³o¿ysko, skoro to ³o¿ysko mo¿e kosztowaæ wiêcej ni¿ piasta z ³o¿yskiem do innego samochodu?

Ceny czê¶ci s± kompletnie oderwane od rzeczywisto¶ci i taki sam kawa³ek metalu mo¿e kosztowaæ wielokrotnie dro¿ej tylko dlatego ¿e przeznaczony jest do innego modelu.

Kolejna wa¿na sprawa to ilo¶æ pracy potrzebnej do obs³ugi.
W jednym samochodzie wymiana sprzêg³a to 2h za które zap³acisz 100-150z³ w serwisie. W innym siê oka¿e ¿e to 8h i skasuj± Ciê 500z³.
Tu jeszcze dochodzi znajomo¶æ danego modelu.
Dzisiejsze auta (w zasadzie wszystkie) s± pod mask± tak upakowane ¿e na pierwszy rzut oka nic siê nie da zrobiæ.

Natomiast mechanik który zrobi³ tych aut ju¿ odpowiednio du¿o zaczyna znaæ patenty - wie gdzie co podeprzeæ, co w jakiej kolejno¶ci odkrêciæ, co¶ tam umie ju¿ zrobiæ bez patrzenia i nagle zamiast 8h to samo uda siê zrobiæ w godzinê.

Tu ogólnie trzeba patrzeæ na koszty utrzymania - ceny czê¶ci, robocizny i awaryjno¶æ pojazdu. Bo analizuj±c jedno w oderwaniu od drugiego do niczego nie dojdziesz.

39 Data: Pa?dziernik 27 2010 00:33:14
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Wed, 27 Oct 2010 00:13:02 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwróciæ uwagê.
Bo co z tego ¿e w jednym samochodzie mo¿na wymieniæ samo ³o¿ysko, skoro
to ³o¿ysko mo¿e kosztowaæ wiêcej ni¿ piasta z ³o¿yskiem do innego samochodu?
Ceny czê¶ci s± kompletnie oderwane od rzeczywisto¶ci i taki sam kawa³ek
metalu mo¿e kosztowaæ wielokrotnie dro¿ej tylko dlatego ¿e przeznaczony
jest do innego modelu.

Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym
sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 ..

J.

40 Data: Pa?dziernik 27 2010 11:02:49
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Agent 


U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

On Wed, 27 Oct 2010 00:13:02 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwróciæ uwagê.
Bo co z tego ¿e w jednym samochodzie mo¿na wymieniæ samo ³o¿ysko, skoro
to ³o¿ysko mo¿e kosztowaæ wiêcej ni¿ piasta z ³o¿yskiem do innego samochodu?
Ceny czê¶ci s± kompletnie oderwane od rzeczywisto¶ci i taki sam kawa³ek
metalu mo¿e kosztowaæ wielokrotnie dro¿ej tylko dlatego ¿e przeznaczony
jest do innego modelu.

Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym
sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 ..

Zwyk³e ³o¿yska to jakie? My¶lisz ¿e w ko³ach najczêsciej sa kulkowe uniwersalne? Proponujê zrobiæ test i kupic ³o¿ysko np do wspomnianej Hondy Civic.

41 Data: Pa?dziernik 28 2010 00:08:21
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: J.F. 

On Wed, 27 Oct 2010 11:02:49 +0200,  Agent wrote:

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym
sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 ..

Zwyk³e ³o¿yska to jakie? My¶lisz ¿e w ko³ach najczêsciej sa kulkowe
uniwersalne? Proponujê zrobiæ test i kupic ³o¿ysko np do wspomnianej Hondy
Civic.

Specjalne i drogie ?
Ale kiedys byly zwykle uniweralne ... widac komus to przeszkadzalo.

A moze te samochodowe sa lepsze niz "zwykle" ?


J.

P.S. sa tu jakies roznice ?
http://www.rufus.pl/445-honda-civic-civic-del-sol-crx-hr-v-lozysko-kola-przod-skf.html
http://www.rufus.pl/450-rover-400-45-lozysko-kola-przod-skf-vkba-3461.html

No i wybor jest wiekszy
http://www.rufus.pl/44-rover-lozyska-piasty

Ciekawe czy MGK za 53 zl sie do czegos nadaje

42 Data: Pa?dziernik 26 2010 23:56:22
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Andrzej 

Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwróciæ uwagê.
Bo co z tego ¿e w jednym samochodzie mo¿na wymieniæ samo ³o¿ysko, skoro
to ³o¿ysko mo¿e kosztowaæ wiêcej ni¿ piasta z ³o¿yskiem do innego samochodu?

Ceny czê¶ci s± kompletnie oderwane od rzeczywisto¶ci i taki sam kawa³ek
metalu mo¿e kosztowaæ wielokrotnie dro¿ej tylko dlatego ¿e przeznaczony
jest do innego modelu.

Kolejna wa¿na sprawa to ilo¶æ pracy potrzebnej do obs³ugi.
W jednym samochodzie wymiana sprzêg³a to 2h za które zap³acisz 100-150z³
w serwisie. W innym siê oka¿e ¿e to 8h i skasuj± Ciê 500z³.
Tu jeszcze dochodzi znajomo¶æ danego modelu.
Dzisiejsze auta (w zasadzie wszystkie) s± pod mask± tak upakowane ¿e na
pierwszy rzut oka nic siê nie da zrobiæ.

Natomiast mechanik który zrobi³ tych aut ju¿ odpowiednio du¿o zaczyna
znaæ patenty - wie gdzie co podeprzeæ, co w jakiej kolejno¶ci odkrêciæ,
co¶ tam umie ju¿ zrobiæ bez patrzenia i nagle zamiast 8h to samo uda siê
zrobiæ w godzinê.

Tu ogólnie trzeba patrzeæ na koszty utrzymania - ceny czê¶ci, robocizny
i awaryjno¶æ pojazdu. Bo analizuj±c jedno w oderwaniu od drugiego do
niczego nie dojdziesz.

W du¿ej mierze w³a¶nie o to mi chodzi, o ³atwo¶c naprawy i ceny
czê¶ci. W przypadku kiedy kupiê starszy samochód (ok 10 lat), to ¿eby
koszty utrzymania by³y na rozs±dnym poziomie. Takie wymagania spe³ni³
by pewnie golf iv, seat leon, tylko nie chcia³ bym siê skupiæ tylko na
tych modelach. Ostatnio zainteresowa³em sie japoñczykami, np.
wspomnian± wy¿ej civic VI. Czy ceny cze¶ci do japoñczyków s± du¿o
dro¿sze ni¿ do samochodów niemieckich, czy mo¿e to jest takie "urban
legend". Mo¿e to dzia³a na taiej zasadzie, ¿e jak dany japoñczyk jest
popularny to dostêpnych jest do niego du¿o zamienników i ceny nie s±
wysokie??

43 Data: Pa?dziernik 27 2010 11:04:50
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Agent 

Czy ceny cze¶ci do japoñczyków s± du¿o
dro¿sze ni¿ do samochodów niemieckich, czy mo¿e to jest takie "urban
legend". Mo¿e to dzia³a na taiej zasadzie, ¿e jak dany japoñczyk jest
popularny to dostêpnych jest do niego du¿o zamienników i ceny nie s±
wysokie??
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Tak to w³a¶nie jest. Do tego doda³bym ¿e im stasze tym wiêcej zamienników i tañsze czê¶ci.

44 Data: Pa?dziernik 27 2010 20:19:48
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-27 08:56, Andrzej pisze:

Czy ceny cze¶ci do japoñczyków s± du¿o
dro¿sze ni¿ do samochodów niemieckich, czy mo¿e to jest takie "urban
legend". Mo¿e to dzia³a na taiej zasadzie, ¿e jak dany japoñczyk jest
popularny to dostêpnych jest do niego du¿o zamienników i ceny nie s±
wysokie??

Czê¶ci do japoñczyków generalnie s± sporo wy¿sze ni¿ do samochodów niemieckich.

Wspomniane tu ju¿ ³o¿ysko przednie do Civic VI kosztuje 270z³, do Golfa IV 181z³. A to podobne ³o¿ysko. Jedno i drugie firmy SKF.

45 Data: Pa?dziernik 27 2010 21:23:14
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: 'Tom N' 

Tomasz Pyra w

Wspomniane tu ju¿ ³o¿ysko przednie do Civic VI kosztuje 270z³, do Golfa
IV 181z³. A to podobne ³o¿ysko. Jedno i drugie firmy SKF.

ROTFL

Co to wg Ciebie jest "podobne ³o¿ysko" -- podaj oznaczenia SKF obu ³o¿ysk...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

46 Data: Pa?dziernik 27 2010 22:30:10
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-27 21:23, 'Tom N' pisze:

Tomasz Pyra
Wspomniane tu ju¿ ³o¿ysko przednie do Civic VI kosztuje 270z³, do Golfa
IV 181z³. A to podobne ³o¿ysko. Jedno i drugie firmy SKF.

ROTFL

Co to wg Ciebie jest "podobne ³o¿ysko"

¯e jedno i drugie jest ³o¿ykiem, a nie np. ³o¿yskiem zintegrowanym z czym¶ tam jeszcze, co mog³oby uzasadniaæ ró¿nicê w cenie.

A wniosek jest taki ¿e ³o¿yska do samochodów europejskich s± tañsze ni¿ do japoñskich.

Do Corolli takie ³o¿ysko kosztuje 260z³, do Colta/Lancera 220z³ a ju¿ do Focusa albo Fiata Bravo 150z³.

47 Data: Pa?dziernik 28 2010 00:03:26
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: WOJO 

¯e jedno i drugie jest ³o¿ykiem, a nie np. ³o¿yskiem zintegrowanym z czym¶
tam jeszcze, co mog³oby uzasadniaæ ró¿nicê w cenie.
Nie gadaj g³upstw, bo poka¿ê Ci ³o¿yska do wrzeciona tokarki po 2500
szt... - te¿ "zwyk³e ³o¿ysko" :)
Na kwotê do zap³aty sk³ada siê sporo czynników i ró¿nice w cenach zazwyczaj
to odzwierciedlaj±.
Osobi¶cie w tej kwocie najbardziej ceniê jako¶æ wykonania i niezawodno¶æ,
co skutkuje tym, ¿e wolê zap³aciæ wiêcej i mieæ pewno¶æ, ¿e nie bêdê p³aci³
dwa razy za wymianê :)
WOJO

48 Data: Pa?dziernik 28 2010 01:01:13
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-28 00:03, WOJO pisze:

Na kwotê do zap³aty sk³ada siê sporo czynników i ró¿nice w cenach zazwyczaj
to odzwierciedlaj±.

S±dzsz ¿e SKF w ³o¿yskach do samochodów japoñskich stosuje jakie¶ inne technologie ni¿ w ³o¿yskach do samochodów europejskich? Katalog z którego bra³em ceny mia³ je wszystkie jako dwurzêdowe ³o¿yska kulkowe, czyli zupe³nie klasyczna konstrukcja.

I mówiê o cenach czê¶ci zamiennych niezale¿nego producenta, nie czê¶ciach na pierwszy monta¿ czy sprzedawanych w ASO.

Tu wielkiej filozofii nie ma - to jest ³o¿ysko przedniego ko³a samochodu podobnej wielko¶ci. Warunki pracy takie same niezale¿nie od tego jaki znaczek ma samochód.
Wiêc jak producent produkuje czê¶ci zamienne to zapewne u¿ywa w jednym i drugim tej samej technologii i staranno¶ci.

Jedyna ró¿nica to zastosowanie i tu ju¿ rola dzia³u marketingu, ¿e jako¶ dziwnym trafem czê¶ci zamienne do japoñczyka kosztuj± du¿o wiêcej ni¿ do samochodu niemieckiego.

I to nie tylko ³o¿yska - mam dwa samochody japoñskie i dwa europejskie. I wszystko do japoñczyka jest dro¿sze.
I nie porównujê tu czê¶ci japoñskich z europejskimi, a we¼miesz dowolnego producenta czê¶ci zamiennych, poszukasz tego samego komponentu do japoñczyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japoñczyka zap³acisz wiêcej.

Osobi¶cie w tej kwocie najbardziej ceniê jako¶æ wykonania i niezawodno¶æ,
co skutkuje tym, ¿e wolê zap³aciæ wiêcej i mieæ pewno¶æ, ¿e nie bêdê p³aci³
dwa razy za wymianê :)

Jako¶ nie s³ysza³em ¿eby zamienniki produkowane przez SKF do samochodów europejskich mia³y mniejsz± trwa³o¶æ ni¿ takie same zamienniki produkowane równie¿ przez SKF do samochodów japoñskich.

49 Data: Pa?dziernik 28 2010 09:32:56
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

we¼miesz dowolnego producenta czê¶ci zamiennych, poszukasz tego samego komponentu do japoñczyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japoñczyka zap³acisz wiêcej.

Niekoniecznie.
Zale¿y czy ten europejski to Fiat, zy Renault.
Ró¿nica mo¿e byæ rzêdu 400%.

50 Data: Pa?dziernik 28 2010 23:49:16
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Yogi(n) 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

Czê¶ci do japoñczyków generalnie s± sporo wy¿sze ni¿ do samochodów niemieckich.

Ale np. w porównaniu z francuzami nie musi to byæ prawd±, np niektóre czê¶ci eksploatacyjne - zarówno zamienniki jak i oryginalne (to znaczy z logo, ale kupowane poza ASO) do corolli by³y tañsze ni¿ do clio. Filtr oleju - zamiennik clio  35-40 z³, corolla 17, orygina³ 70 vs 39. Filtr paliwa - 80 (tu nie jestem pewien, bo wymienia³em kilkana¶cie lat temu), do corolli 45. Maska - zamiennik clio - 900, corolla 650 (obie ceny bez malowania). Klocki przód - clio zamiennik 130, corolla150, amortyzatory przód - clio (sachs) ponad 300 za szt, corolla 189 (kayaby). Ale ³o¿ysko przód clio - 80 (orygina³ 180), corolla - 150-170. W tym ostatnim przypadku porównanie jest fa³szywe, bo w clio wymienia³em regularnie co 20-25 tys km, w corolli nie wymienia³em nigdy (dojecha³y do 150 tys i sprzeda³em auto). Zreszt± nie wymienia³em niczego (maski, amortyzatorów, ³o¿ysk itd.) bo nie by³o takiej potrzeby, ale poniewa¿ oba auta by³y w rodzinie eksploatowane równolegle, to porównywa³em sobie pytaj±c w sklepie o analogiczne elementy, kiedy kupowa³em do clio. Pompa wody w clio kosztowa³a kilka stówek,do corolli ponad 1000 (nei pamiêtam dok³adnie), ale ju¿ np sprzêg³o do corolli by³o zdaje siê o 200 tañsze. W zasadzie ceny by³y na porównywalnym poziomie, choæ ze wzglêdu na czestotliwo¶æ wymian w clio by³o o wiele bardziej dotkliwe. W wiele czêsci zaopatrywa³em siê na szrocie ze wzglêdu na brak zamienników i zabójcze ceny w ASO (np. przyciski w desce czy drzwiach - ka¿dy po parêset z³otych), podejrzewam jednak, ¿e tu toyota by³aby jednak dro¿sza.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg

51 Data: Pa?dziernik 27 2010 10:56:50
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Autor: Agent 


U¿ytkownik "Andrzej"  napisa³ w wiadomo¶ci Witam,
ostatnio us³ysza³em od kolegi, który szuka samochodu, ¿e s± samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). S³owo
lepsze oznacza, ¿e jak co¶ siê zepsuje to wystarczy wymieniæ dan±
czê¶æ a nie jaki¶ ca³y modu³, np. jak w kole zepsuje siê ³o¿ysko, to
wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a z³a ju¿ np. toyota corolla (oczywi¶cie
toyota jest dobrym samochodem i trwa³ym, nie chce o tym dyskutowaæ).
Sam nied³ugo bêdê wymienia³ samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywisto¶ci wygl±da w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
zachêcam do wziêcia udzia³u w dyskusji. Z góry dziêkuje za odpowiedzi
i pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
1) Dobre do naprawy s± auta na których zna siê najwiêcej mechaników i do którego jest najwiêcej osprzêtu (interfejsy itp.)
2) Dobre do naprawy s± auta stasze ni¿ nowsze
3) Dobre do naprawy s± auta do których ³two i tanio mo¿na dostaæ czê¶ci i ich zamienniki.

A w temacie piasty. Jako przyk³ad podam Ci ¿e Honda Civic VII ma w przednich ko³ach mo¿liwo¶æ wymiany samego ³o¿yska. Trzeba jednak je wymontowywaæ i zamontowac na prasie. To zabiera czas z³aszcza jak ustrojstwo ma ju¿ pare lat, jest zardzewia³e, trzeba to oczy¶ciæ jako tako itp. Mi siê u³ama³ pier¶cieñ zabezpieczaj±cy (skorodowa³) i by³o zabawy na godzinê. Zatem extra p³acisz za us³ugê. Do tego samo ³o¿ysko by³o dro¿sze ni¿ ca³a piasta na ty³ do Fabii 1. Wniosek wyci±gnij sam.

Re: samochody - które lepsze do naprawy?



Grupy dyskusyjne