samochody - które lepsze do naprawy?
1 | Data: Pa?dziernik 26 2010 05:03:16 |
Temat: samochody - które lepsze do naprawy? | |
Autor: Andrzej | Witam, 2 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 14:10:54 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Robert_J | ...jak to w Stosunkowo dobrym do naprawy jest np. 126p, trabant... ;-). Malucha naprawia³em nejeden raz na parkingu, wymiana np. resora czy linek to pryszcz. Raz naprawia³em skrzyniê biegów (choinka) przy ¶wietle... lampki przeciwmgielnej tylnej ;-). I spoko.. 3 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 14:38:56 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Andrzej" napisa³ w ostatnio us³ysza³em od kolegi, który szuka samochodu, ¿e s± samochody Hm, wydaje mi sie ze Honda tez ma lozyska zintegrowane z cala reszta :-) Sam nied³ugo bêdê wymienia³ samochód i jestem ciekawy jak to w Troche jest, ale tak umiarkowanie. Z rzeczy zuzywajacych sie czesto - klocki, tarcze, paski, zawieszenie, sprzeglo - jak widac tu pojedynczo, a roznice w cenach i ilosciach wahaczy i przegubow moga byc spore. Naklad pracy tez moze byc rozny i skompenowac wplyw czesci .. albo go podwoic :-) A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze - trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie. Luzy na maglownicy, skrzynia biegow - znow szrot, bo nawet nie chcesz wiedziec ile to kosztuje. Coraz mniej podzespolow jest przewidzianych do naprawy, w efekcie czesci zamiennych ogolnie brak , a podzespoly drogie. Lepiej zeby sie nie popsulo, a jak sie popsuje to zeby model byl popularny na szrotowiskach. :-) J. 4 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 17:30:34 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze: A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze - W Golfie 3 przesta³a pracowaæ dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali ¿ebym jecha³ po drug± na szrot - DC, Stra¿acka koszt oko³o 200z³. Wyj±³em rozebra³em, okaza³o siê ¿e brak szczotek, dobra³em w sklepie motocyklowym od pr±dnicy od Jawy (szczotki za 8z³) i tak ju¿ ze 2 lata pracuje :) Pozdrawiam !! 5 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 20:21:40 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: venioo | W dniu 2010-10-26 17:30, Czarek Daniluk pisze: W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze: Dokladnie :) Dlatego VW jest dobry do napraw :) Jak u mnie w Polo kiedys sie skonczyly szczotki, to elektryk z dobraniem jakichs od merca i wymiana wzial 20pln :) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 6 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 20:53:53 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Oct 2010 17:30:34 +0200, Czarek Daniluk wrote: W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze: Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-( J. 7 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 21:44:12 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze: Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze£o¿yska ¶lizgowe ;) Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieæ ile omów mia³ stary i na jak± moc. Wszystko jest do zrobienia, tylko nie ka¿dy ma zaciêcie/chêæ/czas ¿eby kombinowaæ, a mnie dra¿ni ¿e dla dupereli muszê ca³y podzespó³ wymieniaæ, to i kombinujê :) Podobnie mia³em z Webastem, nie startowa³o - g³uche na podawanie sygna³u startu. Zawioz³em do go¶cia na wolê, wyj±³ elektronikê, stwierdzi³ ¿e popatrzy. Trzyma³ 3 tygodnie, po czym powiedzia³ ¿e to druk wielowarstwowy i gdzie¶ w ¶rodku zgnita ¶cie¿ka, nie dowierza³em - przywioz³em do domu i ogl±dam, i co znalaz³em upalony kawa³ek g³ónej zasilaj±cej ¶cie¿ki :D skrosowa³em i dzia³a :) Kupi³em drugie te¿ z my¶l± o sprawnej elektronice, i dok³adnie identycznie by³a upalona ¶cie¿ka. Wiêc jakby kto szuka³ elektroniki analogowej do Thermo Top T DW50 - to mam sztukê do sprzedania :) stary typ bez diagnostyki. Pozdrawiam !! 8 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 22:15:34 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Oct 2010 21:44:12 +0200, Czarek Daniluk wrote: W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze: Nie do kupienia, nie do wymienienia :-) Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieæ ile omów To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P J. 9 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 23:50:28 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Uncle Pete | To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P I co w takim rezystorze mog³oby siê zepsuæ, czego nie da³oby siê naprawiæ? Ca³y drut wyparowa³? ;) Piotr 10 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:34:58 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Oct 2010 23:50:28 +0200, Uncle Pete wrote: To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-PI co w takim rezystorze mog³oby siê zepsuæ, czego nie da³oby siê Nie, tylko w jednym miejscu. Albo zlacze przestalo zlaczac. I co - wezmiesz kawalek blaszki, zagniatarke i polaczysz ? J. 11 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 01:00:42 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Czarek Daniluk | On 26 Pa¼, 22:15, J.F. wrote: On Tue, 26 Oct 2010 21:44:12 +0200, Czarek Daniluk wrote: Nie kupiê, akurat odpukaæ w G3 mit klimaanlage zespó³ rezystorów jest przykrêcony na obudowie dmuchawy :D Na ka¿dym szrocie pewnie znajdê. O ile bêdê musia³ ;) Pozdrawiam !! 12 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:26:25 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-26 21:44, Czarek Daniluk pisze: Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieæ ile omów Mo¿na i kombinowaæ, tylko zazwyczaj op³acalne to jest jak sam sobie kombinujesz w wolnym czasie. Bo je¿eli chcia³by¶ to kombinowanie uprawiaæ w ramach czasu pracy, lub zap³aciæ specjali¶cie stawkê za odpowiedni± ilo¶æ godzin potrzebnych na kombinowanie, to nagle ceny nowych podzespo³ów robi± siê zadziwiaj±co rozs±dne. To tego w¶ród klientów warsztatów panuje przekonanie ¿e takie kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze "orygina³" z ASO. Choæby dok³adnie mia³ to byæ kawa³ek drutu nawiniêty na kawa³ek ceramiki. 13 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:31:09 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Wed, 27 Oct 2010 00:26:25 +0200, Tomasz Pyra wrote: To tego w¶ród klientów warsztatów panuje przekonanie ¿e takie Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe. W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl powinna kosztowac, plus wymiana :-) J. 14 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:43:34 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-27 00:31, J.F. pisze: On Wed, 27 Oct 2010 00:26:25 +0200, Tomasz Pyra wrote: Ale za to wykrêcasz, wyjmujesz stare, wk³adasz nowe, przykrêcasz i jest ¶licznie. I klient siê cieszy po stare ju¿ co¶ tam brzêcza³o, a nowe cichutko. A tak to siê oka¿e ¿e ju¿ producent pomy¶la³ i tak wszystko zmontowa³ ¿eby by³o nierozbieralne. Siê oka¿e ¿e trzeba ci±æ, rze¼biæ i ³amaæ zatrzaski, sk³adaæ ju¿ na poxipol i klient jak to zobaczy to wra¿enie estetyczne go zniechêc± do kolejnych wizyt. 15 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 11:26:02 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" W dniu 2010-10-27 00:31, J.F. pisze: Mniej wiecej tak to wlasnie wyglada i to we wszystkich samochodach. Modularyzacja .. a klient placi. Coraz bardziej mi wychodzi ze samochody to trzeba kupowac na dlugosc gwarancji. Mieszkancy USA juz do tego doszli, a marketingowcy w Europie powoli przyznaja racje ? J. 16 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 20:29:04 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-27 11:26, J.F. pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" Taka modularyzacja jeszcze pozwala marketoidom lepiej dopasowywaæ ceny. Ekstremalny przyk³ad to ostatnio chcia³em wymieniæ piastê z ³o¿yskiem w Cinquecento. Piasta kosztuje co¶ oko³o 130z³, ³o¿ysko oko³o 120z³. Ale mo¿na kupiæ ca³± zwrotnicê, z ³o¿yskiem i piast±, wszystko ju¿ zmontowane za 120z³. Z dok³adnie t± sam± piast± i ³o¿yskiem (ten sam producent i numer czê¶ci). Rozwi±zanie tej zagadki okazuje siê takie, ¿e zwrotnica jest tylko do Cinquecento, a wiêc samochodu bud¿etowego do którego czê¶ci maj± byæ tanie. Natomiast sama piasta jest dro¿sza dlatego ¿e przeznaczona jest te¿ do wiêkszych i dro¿szych modeli do których czê¶ci maj± byæ drogie. Dlatego mo¿e lepiej wymieniæ ca³± dmuchawê za 400z³, ni¿ siê dowiedzieæ ¿e sam opornik stosowany by³ te¿ w jakiej¶ luksusowej limuzynie w której w dodatku czêsto pada i nagle kosztuje 1000z³. 17 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 14:45:42 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: =Marcos= | wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do Ciê¿ko potwierdziæ lub zaprzeczyæ nie wiedz±c o jakiej generacji mowa. Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik). Po¶rednie: Peugeot Partner. Trudne do naprawy: Peugeot 106, 206, 306. Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniaj±cych (fajne s³owo?) naprawy: - zawieszenie oparte na belce skrêtnej - uk³ad zmiennych faz rozrz±du (wariator? elektrozawór?), klasyczny przyk³ad: Fiat Barchetta -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z podró¿y 18 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 05:50:56 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Andrzej | On 26 Pa¼, 14:45, "=Marcos=" > wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra doChodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan almera (to ju¿ w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11 (1997-2001), golf IV, itp. Poza tym zastanawiam siê czy "trudno¶æ" mo¿e dotyczyæ jakie¶ ca³ej marki. 19 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 22:33:13 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 26.10.2010 Andrzej napisa³/a: On 26 Pa¼, 14:45, "=Marcos="wrote: > wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra doChodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan Akurat Civic IV to bêdzie mia³ bardziej 20 lat ni¿ 10... -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 20 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 22:58:48 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Yogi(n) | U¿ytkownik "Andrzej" napisa³ w wiadomo¶ci almera (to ju¿ w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11 W E11 tragedi± by³a wymiana ¿arówki, dobrze, ¿e ¿ona ma w±skie d³onie, bo musia³bym wyci±gaæ akumulator. Ale przez 9 lat wymienia³em ¿arówkê dwa razy - raz w prawym, raz w lewym reflektorze, wiêc w sumie da siê prze¿yæ. Nie wiem jak inne rzeczy, bo poza wymian± oleju, p³ynu ch³odz±cego, hamulcowego, ¶wiec, klocków, paska (nie rozrz±du, bo tam by³ ³ancuch, ale tego od pompy wodnej i alternatora) i radia nigdy niczego w niej nie wymienia³em/naprawia³em, a powy¿sze by³y do zrobienia bez zagl±dania do podrêcznika i w zasadzie przy u¿yciu klucza 13 b±d¼ ¶rubokrêta ;-). Mechaniokoprzyjazne s± mitsubishi, mój mechanik zachwyci³ siê, kiedy ogl±da³ podwozie lancera. Proste czynno¶ci jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni, to fraszka, nie wiem jednak jak bêdzie, kiedy zaczn± siê powa¿niejsze operacje, np. co¶ przy zawieszeniu. Ale np. plastiki, os³ony, demonta¿ radia to w porównaniu z coroll± bu³ka z mas³em. Niestety, ¿eby wymieniæ ¿arówkê, trzeba odkrêciæ rurkê prowadz±c± do zbiornika z p³ynem do spryskiwaczy - w sumie i tak lepiej ni¿ wyci±ganie akumulatora ;-). Ale np. filtr powietrza, kabinowy czy bezpieczniki to betka, idiotoodporne rozwi±zania i pe³na ergonomia. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg 21 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 23:19:53 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: LEPEK | W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze: W E11 tragedi± by³a wymiana ¿arówki, dobrze, ¿e ¿ona ma w±skie d³onie, Bo tam siê wyci±ga reflektor (dwie ¶rubki "x") po wyci±gniêciu kierunku (jedna ¶rubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdê prosta sprawa. Ostatnio próbowa³em wymieniæ pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd siê przyznaæ, ale by³em zmuszony do wizyty ASO, gdzie podpytany serwisant (nie wchodzi³em na halê popatrzeæ) powiedzia³, ¿e w tym celu trzeba odkrêciæ "inne elementy". I to na pewno nie tylko jaki¶ zbiorniczek, który trzeba do wymiany ¿arówki mijania, bo pozycja jest znacznie g³êbiej... Reflektora nie da³em rady zdemontowaæ :/ Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 22 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 23:31:39 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "LEPEK" napisa³ w wiadomo¶ci news: Ostatnio próbowa³em wymieniæ pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd siê przyznaæ, ale by³em zmuszony do wizyty ASO, gdzie podpytany serwisant (nie wchodzi³em na halê popatrzeæ) powiedzia³, ¿e w tym celu trzeba odkrêciæ "inne elementy". I to na pewno nie tylko jaki¶ zbiorniczek, który trzeba do wymiany ¿arówki mijania, bo pozycja jest znacznie g³êbiej... Albo w aucie z dieslem jest inaczej, albo po prostu trzeba wiedzieæ jak to siê robi. W ka¿dym razie serwisant wymieni³ mi obie pozycyjne w dwie minuty, nawet nie widzia³em czy cokolwiek odkrêca³. 23 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 23:19:40 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Yogi(n) | U¿ytkownik "LEPEK" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:Kurczê, mo¿e jednak warto by³o przeczytaæ instrukcjê obs³ugi ;-) -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg 24 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 23:23:18 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-27 23:19, Yogi(n) pisze: U¿ytkownik "LEPEK" napisa³ w wiadomo¶ci Nie wymiêkaj, wyci±gaj silnik ;) 25 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:42:11 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Oct 2010 22:58:48 +0200, Yogi(n) wrote: Mechaniokoprzyjazne s± mitsubishi, mój mechanik zachwyci³ siê, kiedy ogl±da³ A w jakim samochodzie to nie jest fraszka ? Silnik ma dwa otwory, jeden na gorze, drugi na dole, i jakie wy tam chcecie utrudniena ? Plyta ochronna ? Skrzynia to juz nieco inna bajka. J. 26 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 14:54:54 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Jarek Andrzejewski | On Tue, 26 Oct 2010 14:45:42 +0200, "=Marcos=" Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniaj±cych (fajne s³owo?) naprawy: nie potwierdzam: 12 lat mia³em 306, przez ten czas wymienione ³o¿yska po jednej stronie belki, koszt chyba za 300 z³. A taka np. wymiana amortyzatorów (ze 3 czy 4 razy w tym czasie) - to pryszcz przy belce skrêtnej. Za to niemi³o wspominam tylne hamulce bêbnowe - zdarzy³o im siê "zakleszczyæ", regulator luzów trudny do ustawienia, parê t³oczków pu¶ci³o. -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski 27 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 17:21:26 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "=Marcos=" Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik). Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich silnikach poprzecznych. J. 28 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 17:32:06 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze: Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkichWidaæ nie wymienia³e¶ w Audi gdzie w niektórych trzeba wyj±æ ch³odnicê ;P Pozdrawiam !! 29 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 17:26:36 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: kamil |
W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze: W moim tez trzeba (boxer), mechanicy uwineli sie z tym na przegladzie razem z olejem i filtrami w niecale 3 godziny wiec standardowo. Pozdrawiam Kamil 30 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 19:52:31 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Oct 2010 17:32:06 +0200, Czarek Daniluk wrote: W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze: Latwiej wyjac chlodnice niz blotnik :-) Ale to oczywiscie punkt na minus dla tych modeli :-) J. 31 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:47:35 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 26.10.2010 =Marcos= <marcos.MALPA@> napisa³/a: wymieniamy samo ³o¿ysko a nie ca³± piastê. Wg tego mechanika, dobra do -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 32 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 20:26:02 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: venioo | W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze: Witam, Rodzina "folcwagenow" jest w miare wzgledna do naprawy, do tego czesci tanie. Na podstawie doswiadczen z ostatniego skladania Golfa IV - kolega niemechanik po rozebraniu przez lakiernikow "ubral" auto sam nie spieszac sie zbytnio i sztukujac brakujace wiazki - w tydzien. Sam wymienil przednie i tylne zawieszenie na nowe. Fakt, ze ma kanal w garazu i duzo wolnego czasu ;) Moj VW tez byl tani w utrzymaniu, ale rocznikowo nie lapie sie w wymaganiach ;) Opla tez milo wspominam (silnik c20ne) - konstrukcja prosta jak budowa cepa, ale rocznikowo j.w. -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 33 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 20:27:05 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: WOJO | honda civic 34 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 21:54:10 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze: Witam, IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik ogarnia jego temat. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój." 35 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 22:12:16 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Oct 2010 21:54:10 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik No nie - w jednych robota jest prosta mila i przyjemna, w drugich pol auta trzeba rozmontowac zeby zarowke wymienic. Do jednych wystarczy VAG za 20zl, do innych cos za 2000. Do jednych jest dokumentacja w normalnym jezyku, do innych po francusku :-) J. 36 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 22:20:38 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: venioo | W dniu 2010-10-26 21:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik Powiedz to mechanikom, ktorzy w Sprinterze wymieniaja sprzeglo w 2h za 100pln a za Ducato nie chca sie nawet obejrzec, a je¶li ju¿, to za 300pln, bo pó³o¶ke trzeba wyjac i ca³y dzieñ roboty jest... -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 37 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 22:44:16 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: =Marcos= | IMHO ka¿de auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik ogarnia jego temat. Ale nawet zak³adajÄ…c, ¿e mechanik A bezb³Ä™dnie ogarnia auto A, a mechanik B pojazd B, nic to nie pomo¿e, gdy trzeba wyjąć pó³ auta, ¿eby wymienić uszczelnienie skrzyni biegów lub ³o¿ysko igie³kowe belki. W jednym aucie robocizna zajmie godzinÄ™ jednego mechanika, w drugim trzy godziny dwóch mechaników... -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjÄ™cia z podró¿y 38 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:13:02 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze: Witam, Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwróciæ uwagê. Bo co z tego ¿e w jednym samochodzie mo¿na wymieniæ samo ³o¿ysko, skoro to ³o¿ysko mo¿e kosztowaæ wiêcej ni¿ piasta z ³o¿yskiem do innego samochodu? Ceny czê¶ci s± kompletnie oderwane od rzeczywisto¶ci i taki sam kawa³ek metalu mo¿e kosztowaæ wielokrotnie dro¿ej tylko dlatego ¿e przeznaczony jest do innego modelu. Kolejna wa¿na sprawa to ilo¶æ pracy potrzebnej do obs³ugi. W jednym samochodzie wymiana sprzêg³a to 2h za które zap³acisz 100-150z³ w serwisie. W innym siê oka¿e ¿e to 8h i skasuj± Ciê 500z³. Tu jeszcze dochodzi znajomo¶æ danego modelu. Dzisiejsze auta (w zasadzie wszystkie) s± pod mask± tak upakowane ¿e na pierwszy rzut oka nic siê nie da zrobiæ. Natomiast mechanik który zrobi³ tych aut ju¿ odpowiednio du¿o zaczyna znaæ patenty - wie gdzie co podeprzeæ, co w jakiej kolejno¶ci odkrêciæ, co¶ tam umie ju¿ zrobiæ bez patrzenia i nagle zamiast 8h to samo uda siê zrobiæ w godzinê. Tu ogólnie trzeba patrzeæ na koszty utrzymania - ceny czê¶ci, robocizny i awaryjno¶æ pojazdu. Bo analizuj±c jedno w oderwaniu od drugiego do niczego nie dojdziesz. 39 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 00:33:14 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Wed, 27 Oct 2010 00:13:02 +0200, Tomasz Pyra wrote: Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwróciæ uwagê. Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 .. J. 40 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 11:02:49 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Agent |
On Wed, 27 Oct 2010 00:13:02 +0200, Tomasz Pyra wrote:Zwyk³e ³o¿yska to jakie? My¶lisz ¿e w ko³ach najczêsciej sa kulkowe uniwersalne? Proponujê zrobiæ test i kupic ³o¿ysko np do wspomnianej Hondy Civic. 41 |
Data: Pa?dziernik 28 2010 00:08:21 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: J.F. | On Wed, 27 Oct 2010 11:02:49 +0200, Agent wrote: U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci Specjalne i drogie ? Ale kiedys byly zwykle uniweralne ... widac komus to przeszkadzalo. A moze te samochodowe sa lepsze niz "zwykle" ? J. P.S. sa tu jakies roznice ? http://www.rufus.pl/445-honda-civic-civic-del-sol-crx-hr-v-lozysko-kola-przod-skf.html http://www.rufus.pl/450-rover-400-45-lozysko-kola-przod-skf-vkba-3461.html No i wybor jest wiekszy http://www.rufus.pl/44-rover-lozyska-piasty Ciekawe czy MGK za 53 zl sie do czegos nadaje 42 |
Data: Pa?dziernik 26 2010 23:56:22 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Andrzej | Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwróciæ uwagê. W du¿ej mierze w³a¶nie o to mi chodzi, o ³atwo¶c naprawy i ceny czê¶ci. W przypadku kiedy kupiê starszy samochód (ok 10 lat), to ¿eby koszty utrzymania by³y na rozs±dnym poziomie. Takie wymagania spe³ni³ by pewnie golf iv, seat leon, tylko nie chcia³ bym siê skupiæ tylko na tych modelach. Ostatnio zainteresowa³em sie japoñczykami, np. wspomnian± wy¿ej civic VI. Czy ceny cze¶ci do japoñczyków s± du¿o dro¿sze ni¿ do samochodów niemieckich, czy mo¿e to jest takie "urban legend". Mo¿e to dzia³a na taiej zasadzie, ¿e jak dany japoñczyk jest popularny to dostêpnych jest do niego du¿o zamienników i ceny nie s± wysokie?? 43 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 11:04:50 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Agent | Czy ceny cze¶ci do japoñczyków s± du¿o 44 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 20:19:48 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-27 08:56, Andrzej pisze: Czy ceny cze¶ci do japoñczyków s± du¿o Czê¶ci do japoñczyków generalnie s± sporo wy¿sze ni¿ do samochodów niemieckich. Wspomniane tu ju¿ ³o¿ysko przednie do Civic VI kosztuje 270z³, do Golfa IV 181z³. A to podobne ³o¿ysko. Jedno i drugie firmy SKF. 45 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 21:23:14 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: 'Tom N' | Tomasz Pyra w Wspomniane tu ju¿ ³o¿ysko przednie do Civic VI kosztuje 270z³, do Golfa ROTFL Co to wg Ciebie jest "podobne ³o¿ysko" -- podaj oznaczenia SKF obu ³o¿ysk... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 46 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 22:30:10 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-27 21:23, 'Tom N' pisze: Tomasz Pyra ¯e jedno i drugie jest ³o¿ykiem, a nie np. ³o¿yskiem zintegrowanym z czym¶ tam jeszcze, co mog³oby uzasadniaæ ró¿nicê w cenie. A wniosek jest taki ¿e ³o¿yska do samochodów europejskich s± tañsze ni¿ do japoñskich. Do Corolli takie ³o¿ysko kosztuje 260z³, do Colta/Lancera 220z³ a ju¿ do Focusa albo Fiata Bravo 150z³. 47 |
Data: Pa?dziernik 28 2010 00:03:26 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: WOJO | ¯e jedno i drugie jest ³o¿ykiem, a nie np. ³o¿yskiem zintegrowanym z czym¶Nie gadaj g³upstw, bo poka¿ê Ci ³o¿yska do wrzeciona tokarki po 2500 szt... - te¿ "zwyk³e ³o¿ysko" :) Na kwotê do zap³aty sk³ada siê sporo czynników i ró¿nice w cenach zazwyczaj to odzwierciedlaj±. Osobi¶cie w tej kwocie najbardziej ceniê jako¶æ wykonania i niezawodno¶æ, co skutkuje tym, ¿e wolê zap³aciæ wiêcej i mieæ pewno¶æ, ¿e nie bêdê p³aci³ dwa razy za wymianê :) WOJO 48 |
Data: Pa?dziernik 28 2010 01:01:13 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-28 00:03, WOJO pisze: Na kwotê do zap³aty sk³ada siê sporo czynników i ró¿nice w cenach zazwyczaj S±dzsz ¿e SKF w ³o¿yskach do samochodów japoñskich stosuje jakie¶ inne technologie ni¿ w ³o¿yskach do samochodów europejskich? Katalog z którego bra³em ceny mia³ je wszystkie jako dwurzêdowe ³o¿yska kulkowe, czyli zupe³nie klasyczna konstrukcja. I mówiê o cenach czê¶ci zamiennych niezale¿nego producenta, nie czê¶ciach na pierwszy monta¿ czy sprzedawanych w ASO. Tu wielkiej filozofii nie ma - to jest ³o¿ysko przedniego ko³a samochodu podobnej wielko¶ci. Warunki pracy takie same niezale¿nie od tego jaki znaczek ma samochód. Wiêc jak producent produkuje czê¶ci zamienne to zapewne u¿ywa w jednym i drugim tej samej technologii i staranno¶ci. Jedyna ró¿nica to zastosowanie i tu ju¿ rola dzia³u marketingu, ¿e jako¶ dziwnym trafem czê¶ci zamienne do japoñczyka kosztuj± du¿o wiêcej ni¿ do samochodu niemieckiego. I to nie tylko ³o¿yska - mam dwa samochody japoñskie i dwa europejskie. I wszystko do japoñczyka jest dro¿sze. I nie porównujê tu czê¶ci japoñskich z europejskimi, a we¼miesz dowolnego producenta czê¶ci zamiennych, poszukasz tego samego komponentu do japoñczyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japoñczyka zap³acisz wiêcej. Osobi¶cie w tej kwocie najbardziej ceniê jako¶æ wykonania i niezawodno¶æ, Jako¶ nie s³ysza³em ¿eby zamienniki produkowane przez SKF do samochodów europejskich mia³y mniejsz± trwa³o¶æ ni¿ takie same zamienniki produkowane równie¿ przez SKF do samochodów japoñskich. 49 |
Data: Pa?dziernik 28 2010 09:32:56 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: we¼miesz dowolnego producenta czê¶ci zamiennych, poszukasz tego samego komponentu do japoñczyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japoñczyka zap³acisz wiêcej. Niekoniecznie. Zale¿y czy ten europejski to Fiat, zy Renault. Ró¿nica mo¿e byæ rzêdu 400%. 50 |
Data: Pa?dziernik 28 2010 23:49:16 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Yogi(n) | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Czê¶ci do japoñczyków generalnie s± sporo wy¿sze ni¿ do samochodów niemieckich. Ale np. w porównaniu z francuzami nie musi to byæ prawd±, np niektóre czê¶ci eksploatacyjne - zarówno zamienniki jak i oryginalne (to znaczy z logo, ale kupowane poza ASO) do corolli by³y tañsze ni¿ do clio. Filtr oleju - zamiennik clio 35-40 z³, corolla 17, orygina³ 70 vs 39. Filtr paliwa - 80 (tu nie jestem pewien, bo wymienia³em kilkana¶cie lat temu), do corolli 45. Maska - zamiennik clio - 900, corolla 650 (obie ceny bez malowania). Klocki przód - clio zamiennik 130, corolla150, amortyzatory przód - clio (sachs) ponad 300 za szt, corolla 189 (kayaby). Ale ³o¿ysko przód clio - 80 (orygina³ 180), corolla - 150-170. W tym ostatnim przypadku porównanie jest fa³szywe, bo w clio wymienia³em regularnie co 20-25 tys km, w corolli nie wymienia³em nigdy (dojecha³y do 150 tys i sprzeda³em auto). Zreszt± nie wymienia³em niczego (maski, amortyzatorów, ³o¿ysk itd.) bo nie by³o takiej potrzeby, ale poniewa¿ oba auta by³y w rodzinie eksploatowane równolegle, to porównywa³em sobie pytaj±c w sklepie o analogiczne elementy, kiedy kupowa³em do clio. Pompa wody w clio kosztowa³a kilka stówek,do corolli ponad 1000 (nei pamiêtam dok³adnie), ale ju¿ np sprzêg³o do corolli by³o zdaje siê o 200 tañsze. W zasadzie ceny by³y na porównywalnym poziomie, choæ ze wzglêdu na czestotliwo¶æ wymian w clio by³o o wiele bardziej dotkliwe. W wiele czêsci zaopatrywa³em siê na szrocie ze wzglêdu na brak zamienników i zabójcze ceny w ASO (np. przyciski w desce czy drzwiach - ka¿dy po parêset z³otych), podejrzewam jednak, ¿e tu toyota by³aby jednak dro¿sza. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg 51 |
Data: Pa?dziernik 27 2010 10:56:50 | Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy? | Autor: Agent |
|