slyszalem taka obiegowa opinie, ze te silniczki sa bardzo awaryjne ... ze do
gwarancji jako tako a potem katastrofa ... czy to prawda i czy to jest efekt
ich kiepskiej konstrukcji czy po prostu dosyc latwo dostepnego czipowania ?
co sie w nich najbardziej sypie ?
2 |
Data: Styczen 03 2010 22:15:54 |
Temat: Re: silnik fiata 1.3 diesel |
Autor: JanuSz |
dżeki pisze:
slyszalem taka obiegowa opinie, ze te silniczki sa bardzo awaryjne ... ze do gwarancji jako tako a potem katastrofa ... czy to prawda i czy to jest efekt ich kiepskiej konstrukcji czy po prostu dosyc latwo dostepnego czipowania ? co sie w nich najbardziej sypie ?
Jeździłem 4 lata, zrobiłem ok. 120 tys km i nadal jest w idealnym stanie. Nie czipowałem. Palił średnio 3,8 l/100 km (punto 70 KM). Nic się nie psuło.
3 |
Data: Styczen 04 2010 09:37:52 | Temat: Re: silnik fiata 1.3 diesel | Autor: krzysiek82 |
dżeki pisze:
slyszalem taka obiegowa opinie, ze te silniczki sa bardzo awaryjne ... ze do gwarancji jako tako a potem katastrofa ... czy to prawda i czy to jest efekt ich kiepskiej konstrukcji czy po prostu dosyc latwo dostepnego czipowania ? co sie w nich najbardziej sypie ?
Te silniki przy większych przebiegach np >200tyś km i pałowaniu mają tendencję do sporego brania oleju. Nawet łańcuch rozrządu potrafi wymagać wymiany przy takim przebiegu. Silnik jest mały i niestety nie można od niego oczekiwać ogromnych przebiegów. Wymieniałem ostatnio taki silni w fiacie idea, przebieg od nowości 240tyś brał już olej w sporej ilości, właściciel zdecydował się na wymianę silnika. Zarówno koła na których pracuje łańcuch jak i sam łańcuch miały objawy wyeksploatowania nie mówiąc już o pierścieniach tłokowych które okazały się przyczyną dosyć sporego spalania oleju. Generalnie jeśli kupisz auto nowe z takim silnikiem i będziesz myślał co robisz to powinien posłużyć. Mój sąsiad to idiota i nie raz widziałem jak pałował to auto na zimnym więc ciężko się dziwić, że silnik zdechł.
--
krzysiek82
4 |
Data: Styczen 08 2010 00:45:00 | Temat: Re: silnik fiata 1.3 diesel | Autor: \M. |
To chyba czytałes forum opla agila 1.0 lub 1.2 - tam to jest masakra
W fiacie motor 1.3 jest praktycznie bezawaryjny
a jak oszukujesz na przegladach i materiałach to tak masz
najsłabszy element - to turbina - najczesciej wima własciciela
Użytkownik "dżeki" napisał w wiadomości
slyszalem taka obiegowa opinie, ze te silniczki sa bardzo awaryjne ... ze
do gwarancji jako tako a potem katastrofa ... czy to prawda i czy to jest
efekt ich kiepskiej konstrukcji czy po prostu dosyc latwo dostepnego
czipowania ? co sie w nich najbardziej sypie ?
| | |