silniki cdti 1.9 a 3.0v6
1 | Data: Grudzien 05 2009 17:57:24 |
Temat: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
Autor: BartekK | W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma tylko 177KM? (aż siÄ™ zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli wsadzić?) 2 |
Data: Grudzien 05 2009 19:54:12 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: jarek |
W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi, konstrukcja bodajze Isuzu, pali okolo 10l/100km, duzo roznych awaryjnych rzeczy poczynajac od rozrzadu, po elektronike, niewysilona V6, troche starawa konstrukcja. A 1,9 CDTI 150KM to konstrukcja Fiata, pewnie robiona z innymi zalozeniami (downsizing), w nich nie wytrzymuje kolo dwumasowe i turbina. Lepszym rozwiazaniem jest 1,9 CDTI 120 KM. Jarek 3 |
Data: Grudzien 05 2009 19:04:36 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: to | jarek wrote: Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi, Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzÄ™gła padły po 120 tys. Teraz jest 150@180 i póki co nic siÄ™ nie dzieje, ale to dopiero 50 tys. km. Wersja 120 bez remapu może być do Astry, ale Vectra z tym silnikiem bÄ™dzie mułowata. -- cokolwiek 4 |
Data: Grudzien 06 2009 10:33:47 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: Pan Piskorz | Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzÄ™gła padły po 120 i - oczywiĹ›cie - awaria sprzÄ™gła nie ma nic spólnego z ingerencjÄ… w konstrukcjÄ™, wszystko wina producenta P. 5 |
Data: Grudzien 06 2009 10:56:53 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: |
Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzęgła padły po 120 No widzisz jakie buble zamontowali :D Dieslem z tej epoki to trzeba umieć jeszcze jeĽdzić; sprzęgło i dmuwas to normalne czę¶ci użytkowe podlegaj±ce zużyciu - im ostrzej kto¶ jeĽdzi tym szybciej. Osobi¶cie jeżdzę 2ma vikusiami 2005 1.9 zdt 120KM (przebiegi 171 i 137kkm) i nic jako¶ nie padło, ba nawet nie słychać typowych objaw zuzycia w/w elementów. 6 |
Data: Grudzien 06 2009 13:35:40 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: to | qqq666 wrote: Dieslem z tej epoki to trzeba umieæ jeszcze jeĹ’dziæ; sprzĂŞgÂło i dmuwas Dwumasie najbardziej szkodzi jazda na zbyt niskich obrotach (oprócz ewidentnego katowania w stylu strzałów ze sprzÄ™gła itp.). Ojciec jeĽdzi bardzo delikatnie i płynnie, wiÄ™c pewnie taka była przyczyna. No i pewnie też chip, bo auto dostawało momentu doć gwałtowanie. Osobi¶cie jeÂżdzĂŞ 2ma vikusiami 2005 1.9 zdt 120KM (przebiegi 171 i Tutaj też nic nie było słychać, aż pewnego dnia auto zaczÄ™ło terkotać na całÄ… ulicÄ™. A docisk wymienili przy okazji w ASO. -- cokolwiek 7 |
Data: Grudzien 06 2009 13:12:41 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: to | Pan Piskorz wrote: Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzÄ™gła padły po 120 No i po co bredzisz? W którym miejscu coĹ› takiego napisałem? -- cokolwiek 8 |
Data: Grudzien 06 2009 14:30:25 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: Pan Piskorz | No i po co bredzisz? W którym miejscu coĹ› takiego napisałem? nie napisałeĹ› ani siÄ™ nie zorientowałeĹ›, bo zbyt bystry nie jesteĹ›, sprzÄ™gło pracujÄ…ce pod wiÄ™kszym obciÄ…żeniem przedwczeĹ›nie siÄ™ zużyło, nic w tym dziwnego i żadnej tu winy kontruktora auta P. 9 |
Data: Grudzien 06 2009 13:32:11 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: to | Pan Piskorz wrote: No i po co bredzisz? W którym miejscu coĹ› takiego napisałem? ? sprzÄ™gło pracujÄ…ce pod wiÄ™kszym obciÄ…żeniem przedwczeĹ›nie siÄ™ zużyło, To raczej oczywiste, czy gdzieĹ› piszÄ™, że to wina Opla? -- cokolwiek 10 |
Data: Grudzien 05 2009 21:31:06 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: BartekK | W dniu 2009-12-05 19:54, jarek pisze: Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi,No nie wybrałem jeszcze, ogólnie dostaje info że diesel od opla to porażka, a diesel fiatowski w oplu to już całkiem. Ale wiadomo że takie opinie sÄ… też zniekształcone tym, że nie dotyczÄ… auta z salonu, tylko czegoĹ› z nieznanÄ… historiÄ… typu 80tyĹ› km rocznie w leasingu, potem rok i 30tyĹ› km w 2 prywatnych rÄ™kach i dopiero mamy "4 letnie auto prawie nówka 50tyĹ› km" w którym bez powodu wszystko zaczyna siÄ™ sypać ;) Ale coĹ› wybrać bÄ™dzie trzeba, najchÄ™tniej to bym wziÄ…ł V6 2,8 turbo benzynÄ™, ale to doć nowa i droga zabawa... (a obecna V6 3.0 bez turbo wydaje mi siÄ™ za słaba/mułowata) -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 11 |
Data: Grudzien 06 2009 08:34:29 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: Seba | Sat, 05 Dec 2009 21:31:06 +0100, *BartekK* napisał(a): No nie wybrałem jeszcze, ogólnie dostaje info że diesel od opla to Dokładnie - w ten sposób 'zniszczyć' można opinię o wszelakim motorze w każdym aucie. Kwestia tylko, który był akurat najpopularniejszy w¶ród sprowadzaczy i leasingobiorców ;) -- Pozdrawiam Sebastian S. 12 |
Data: Grudzien 07 2009 07:52:11 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: omega_fan |
Dawno nie czytałem większych bzdur. Silnik 3.0 V6 nie jest zbyt udany, natomiast na silniki 1.9 CDTI (czyli w rzeczywisto¶ci Fiatowskie JTD) nie dam złego słowa powiedzieć. Dwumasa i turbosprężarka siada jak w każdych nowoczesnych dieslach, ale silnik ogólnie jest godny polecenia. Fiat jest pionierem i liderem technologii common rail. W skutek mariażu z Fiatem w Oplach po raz pierwszy od dawna pojawiły się solidne silniki Diesla... wła¶nie te 1.9. 13 |
Data: Grudzien 07 2009 06:30:07 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: GrzegorzG | On 5 Gru, 19:54, "jarek" wrote: Użytkownik "BartekK" napisał w 3.0 CDTI rżnięty pali 8,5 a w spokojnej jezdzie 6.9 (automat) - w Vectrze - wyniki sprzed 3 lat. Chyba, ze cos potem pozmieniali. GG 14 |
Data: Grudzien 05 2009 19:07:02 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: to | BartekK wrote: W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) 3,0 nie ma sensu brać, weĽ 1,9 16v (wersja 150), do tego remap i mocy bÄ™dzie tyle co w 3,0, a przy tym mniejsze spalanie i jednak chyba wiÄ™ksza trwałoć. 1,9 CDTI to to samo co JTD w Fiatach, Alfach i Lanciach, bardzo dobry silnik. -- cokolwiek 15 |
Data: Grudzien 08 2009 19:25:41 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: V-Tec | BartekK pisze: W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma tylko 177KM? (aż siÄ™ zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli wsadzić?) o ile wiem 3.0cdti nie jest common rail - ale ta informacja wymaga sprawdzenia (znalazłem jÄ… na polskim forum vectry). -- pozdr, W. 16 |
Data: Grudzien 09 2009 08:54:09 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-12-08 19:25, *V-Tec* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: BartekK pisze: Owszem, jest to silnik z Common Rail :) http://www.motonews.pl/saab/news-95-30-tid-nowoczesna-jednostka-turbodoladowana.html http://www.motofakty.pl/artykul/opel_vectra_kombi_30_cdti.html Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 17 |
Data: Grudzien 09 2009 09:49:24 | Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | Autor: V-Tec | Mirek Ptak pisze: Dnia 2009-12-08 19:25, *V-Tec* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: ok, dzięki za sprostowanie, nie miałem niestety czasu poszukać dokładnych info. Chętnie poczytam, a wiadomo¶ci na grupach/forach jednak trzeba patrzeć krytycznie ;) -- pozdr, W. |