Grupy dyskusyjne   »   silniki cdti 1.9 a 3.0v6

silniki cdti 1.9 a 3.0v6



1 Data: Grudzien 05 2009 17:57:24
Temat: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: BartekK 

W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma tylko 177KM? (aż siÄ™ zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli wsadzić?)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



2 Data: Grudzien 05 2009 19:54:12
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: jarek 


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomo¶ci

W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma
tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli
wsadzić?)

Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi,
konstrukcja bodajze Isuzu, pali okolo 10l/100km, duzo roznych awaryjnych
rzeczy poczynajac od rozrzadu, po elektronike, niewysilona V6, troche
starawa konstrukcja. A 1,9 CDTI 150KM to konstrukcja Fiata, pewnie robiona z
innymi zalozeniami (downsizing), w nich nie wytrzymuje kolo dwumasowe i
turbina. Lepszym rozwiazaniem jest 1,9 CDTI 120 KM.

Jarek

3 Data: Grudzien 05 2009 19:04:36
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: to 

jarek wrote:

Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi,
konstrukcja bodajze Isuzu, pali okolo 10l/100km, duzo roznych awaryjnych
rzeczy poczynajac od rozrzadu, po elektronike, niewysilona V6, troche
starawa konstrukcja. A 1,9 CDTI 150KM to konstrukcja Fiata, pewnie
robiona z innymi zalozeniami (downsizing), w nich nie wytrzymuje kolo
dwumasowe i turbina. Lepszym rozwiazaniem jest 1,9 CDTI 120 KM.

Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzÄ™gła padły po 120
tys. Teraz jest 150@180 i póki co nic siÄ™ nie dzieje, ale to dopiero 50
tys. km. Wersja 120 bez remapu może być do Astry, ale Vectra z tym
silnikiem bÄ™dzie mułowata.

--
cokolwiek

4 Data: Grudzien 06 2009 10:33:47
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: Pan Piskorz 

Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzÄ™gła padły po 120
tys.

i - oczywiĹ›cie - awaria sprzÄ™gła nie ma nic spólnego z ingerencjÄ… w konstrukcjÄ™,
wszystko wina producenta
P.

5 Data: Grudzien 06 2009 10:56:53
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor:


Użytkownik "Pan Piskorz"  napisał w wiadomo¶ci

Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzęgła padły po 120
tys.

i - oczywi¶cie - awaria sprzęgła nie ma nic spólnego z ingerencj± w
konstrukcję,
wszystko wina producenta
P.

No widzisz jakie buble zamontowali :D

Dieslem z tej epoki to trzeba umieć jeszcze jeĽdzić; sprzęgło i dmuwas to
normalne czę¶ci użytkowe podlegaj±ce zużyciu - im ostrzej kto¶ jeĽdzi tym
szybciej.
Osobi¶cie jeżdzę 2ma vikusiami 2005 1.9 zdt 120KM (przebiegi 171 i 137kkm) i
nic jako¶ nie padło, ba nawet nie słychać typowych objaw zuzycia w/w
elementów.

6 Data: Grudzien 06 2009 13:35:40
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: to 

qqq666 wrote:

Dieslem z tej epoki to trzeba umieæ jeszcze jeŒdziæ; sprzêg³o i dmuwas
to normalne czê¶ci u¿ytkowe podlegaj±ce zu¿yciu - im ostrzej kto¶ jeŒdzi
tym szybciej.

Dwumasie najbardziej szkodzi jazda na zbyt niskich obrotach (oprócz
ewidentnego katowania w stylu strzałów ze sprzÄ™gła itp.). Ojciec jeĽdzi
bardzo delikatnie i płynnie, wiÄ™c pewnie taka była przyczyna. No i pewnie
też chip, bo auto dostawało momentu doć gwałtowanie.

Osobi¶cie je¿dzê 2ma vikusiami 2005 1.9 zdt 120KM (przebiegi 171 i
137kkm) i nic jako¶ nie pad³o, ba nawet nie s³ychaæ typowych objaw
zuzycia w/w elementów.

Tutaj też nic nie było słychać, aż pewnego dnia auto zaczÄ™ło terkotać na
całÄ… ulicÄ™. A docisk wymienili przy okazji w ASO.

--
cokolwiek

7 Data: Grudzien 06 2009 13:12:41
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: to 

Pan Piskorz wrote:

Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzÄ™gła padły po 120
tys.

i - oczywiĹ›cie - awaria sprzÄ™gła nie ma nic spólnego z ingerencjÄ… w
konstrukcjÄ™,
wszystko wina producenta

No i po co bredzisz? W którym miejscu coĹ› takiego napisałem?

--
cokolwiek

8 Data: Grudzien 06 2009 14:30:25
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: Pan Piskorz 

No i po co bredzisz? W którym miejscu coĹ› takiego napisałem?

nie napisałeĹ›
ani siÄ™ nie zorientowałeĹ›,
bo zbyt bystry nie jesteĹ›,

sprzÄ™gło pracujÄ…ce pod wiÄ™kszym obciÄ…żeniem przedwczeĹ›nie siÄ™ zużyło,
nic w tym dziwnego i żadnej tu winy kontruktora auta
P.

9 Data: Grudzien 06 2009 13:32:11
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: to 

Pan Piskorz wrote:

No i po co bredzisz? W którym miejscu coĹ› takiego napisałem?

nie napisałeĹ›
ani siÄ™ nie zorientowałeĹ›,
bo zbyt bystry nie jesteĹ›,

?

sprzÄ™gło pracujÄ…ce pod wiÄ™kszym obciÄ…żeniem przedwczeĹ›nie siÄ™ zużyło,
nic w tym dziwnego i żadnej tu winy kontruktora auta P.

To raczej oczywiste, czy gdzieĹ› piszÄ™, że to wina Opla?

--
cokolwiek

10 Data: Grudzien 05 2009 21:31:06
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: BartekK 

W dniu 2009-12-05 19:54, jarek pisze:

Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi,
konstrukcja bodajze Isuzu, pali okolo 10l/100km, duzo roznych awaryjnych
rzeczy poczynajac od rozrzadu, po elektronike, niewysilona V6, troche
starawa konstrukcja. A 1,9 CDTI 150KM to konstrukcja Fiata, pewnie robiona z
innymi zalozeniami (downsizing), w nich nie wytrzymuje kolo dwumasowe i
turbina. Lepszym rozwiazaniem jest 1,9 CDTI 120 KM.
No nie wybrałem jeszcze, ogólnie dostaje info że diesel od opla to porażka, a diesel fiatowski w oplu to już całkiem. Ale wiadomo że takie opinie sÄ… też zniekształcone tym, że nie dotyczÄ… auta z salonu, tylko czegoĹ› z nieznanÄ… historiÄ… typu 80tyĹ› km rocznie w leasingu, potem rok i 30tyĹ› km w 2 prywatnych rÄ™kach i dopiero mamy "4 letnie auto prawie nówka 50tyĹ› km" w którym bez powodu wszystko zaczyna siÄ™ sypać ;)

Ale coĹ› wybrać bÄ™dzie trzeba, najchÄ™tniej to bym wziÄ…ł V6 2,8 turbo benzynÄ™, ale to doć nowa i droga zabawa... (a obecna V6 3.0 bez turbo wydaje mi siÄ™ za słaba/mułowata)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

11 Data: Grudzien 06 2009 08:34:29
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: Seba 

Sat, 05 Dec 2009 21:31:06 +0100, *BartekK* napisał(a):

No nie wybrałem jeszcze, ogólnie dostaje info że diesel od opla to
porażka, a diesel fiatowski w oplu to już całkiem. Ale wiadomo że takie
opinie s± też zniekształcone tym, że nie dotycz± auta z salonu, tylko
czego¶ z nieznan± histori± typu 80ty¶ km rocznie w leasingu, potem rok i
30ty¶ km w 2 prywatnych rękach i dopiero mamy "4 letnie auto prawie
nówka 50ty¶ km" w którym bez powodu wszystko zaczyna się sypać ;)

Dokładnie - w ten sposób 'zniszczyć' można opinię o wszelakim motorze w
każdym aucie. Kwestia tylko, który był akurat najpopularniejszy w¶ród
sprowadzaczy i leasingobiorców ;)


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

12 Data: Grudzien 07 2009 07:52:11
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: omega_fan 


"jarek"  wrote in message


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomo¶ci

W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma
tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli
wsadzić?)

Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi,
konstrukcja bodajze Isuzu, pali okolo 10l/100km, duzo roznych awaryjnych
rzeczy poczynajac od rozrzadu, po elektronike, niewysilona V6, troche
starawa konstrukcja. A 1,9 CDTI 150KM to konstrukcja Fiata, pewnie robiona
z innymi zalozeniami (downsizing), w nich nie wytrzymuje kolo dwumasowe i
turbina. Lepszym rozwiazaniem jest 1,9 CDTI 120 KM.

Dawno nie czytałem większych bzdur.

Silnik 3.0 V6 nie jest zbyt udany, natomiast na silniki
1.9 CDTI (czyli w rzeczywisto¶ci Fiatowskie JTD) nie dam złego słowa
powiedzieć. Dwumasa i turbosprężarka siada jak w każdych nowoczesnych
dieslach, ale silnik ogólnie jest godny polecenia.

Fiat jest pionierem i liderem technologii common rail.
W skutek mariażu z Fiatem w Oplach po raz pierwszy od dawna
pojawiły się solidne silniki Diesla... wła¶nie te 1.9.

13 Data: Grudzien 07 2009 06:30:07
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: GrzegorzG 

On 5 Gru, 19:54, "jarek"  wrote:

Użytkownik "BartekK"  napisał w

>W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma
>tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli
>wsadzić?)

Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi,
konstrukcja bodajze Isuzu, pali okolo 10l/100km, duzo roznych awaryjnych
rzeczy poczynajac od rozrzadu, po elektronike, niewysilona V6, troche
starawa konstrukcja. A 1,9 CDTI 150KM to konstrukcja Fiata, pewnie robiona z
innymi zalozeniami (downsizing), w nich nie wytrzymuje kolo dwumasowe i
turbina. Lepszym rozwiazaniem jest 1,9 CDTI 120 KM.

Jarek

3.0 CDTI rżnięty pali 8,5 a w spokojnej jezdzie 6.9 (automat) - w
Vectrze - wyniki sprzed 3 lat. Chyba, ze cos potem pozmieniali.


GG

14 Data: Grudzien 05 2009 19:07:02
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: to 

BartekK wrote:

W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6)
ma tylko 177KM? (aż siÄ™ zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli
wsadzić?)

3,0 nie ma sensu brać, weĽ 1,9 16v (wersja 150), do tego remap i mocy
będzie tyle co w 3,0, a przy tym mniejsze spalanie i jednak chyba większa
trwałoć. 1,9 CDTI to to samo co JTD w Fiatach, Alfach i Lanciach, bardzo
dobry silnik.

--
cokolwiek

15 Data: Grudzien 08 2009 19:25:41
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: V-Tec 

BartekK pisze:

W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma tylko 177KM? (aż siÄ™ zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli wsadzić?)

o ile wiem 3.0cdti nie jest common rail - ale ta informacja wymaga sprawdzenia (znalazłem jÄ… na polskim forum vectry).


--
pozdr,
W.

16 Data: Grudzien 09 2009 08:54:09
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-12-08 19:25,  *V-Tec* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

BartekK pisze:
W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6)
ma tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli
wsadzić?)

o ile wiem 3.0cdti nie jest common rail - ale ta informacja wymaga
sprawdzenia (znalazłem j± na polskim forum vectry).

Owszem, jest to silnik z Common Rail :)
http://www.motonews.pl/saab/news-95-30-tid-nowoczesna-jednostka-turbodoladowana.html
http://www.motofakty.pl/artykul/opel_vectra_kombi_30_cdti.html

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

17 Data: Grudzien 09 2009 09:49:24
Temat: Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6
Autor: V-Tec 

Mirek Ptak pisze:

Dnia 2009-12-08 19:25,  *V-Tec* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
BartekK pisze:
W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6)
ma tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli
wsadzić?)

o ile wiem 3.0cdti nie jest common rail - ale ta informacja wymaga
sprawdzenia (znalazłem j± na polskim forum vectry).

Owszem, jest to silnik z Common Rail :)
http://www.motonews.pl/saab/news-95-30-tid-nowoczesna-jednostka-turbodoladowana.html http://www.motofakty.pl/artykul/opel_vectra_kombi_30_cdti.html

ok, dzięki za sprostowanie, nie miałem niestety czasu poszukać dokładnych info. Chętnie poczytam, a wiadomo¶ci na grupach/forach jednak trzeba patrzeć krytycznie ;)

--
pozdr,
W.

Re: silniki cdti 1.9 a 3.0v6



Grupy dyskusyjne