Pomóżcie!
Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie?  Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę  (tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku).  ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i  2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę'  muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w  ogóle nie mam... :-(((
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący  się w skrzyniach (w DC).
Pozdr
pwz
-- 
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
| 2 | 
Data: Luty 21 2008 15:20:41 | 
| Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje | 
| Autor: Janusz  | 
ja bym obstawiał uszkodzenie mechanizmu zmiany biegów a nie skrzyni 
 
miałem tak w cienkim nie wiem jak jest w lanosie 
 
Pozdrawiam 
Janusz Brela 
 
 | 3 | 
Data: Luty 21 2008 15:41:03 |  | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje |  | Autor: pwz  |  
Dnia 21-02-2008 o 15:20:41 Janusz  napisał(a): 
 ja bym obstawiaÂł uszkodzenie mechanizmu zmiany biegów a nie skrzyni 
 
miaÂłem tak w cienkim nie wiem jak jest w lanosie 
 
No właĹnie też tak mi siÄ wydaje. Zwłaszcza, że skrzynia chodzi cicho i  spokojnie, jeżeli już siÄ włoży bieg, to auto jedzie jak trzeba. Zmiana  czy w ogóle włÄ
czenie biegu to katorga. 
pwz
 
--  
Używam klienta poczty Opera Mail:  http://www.opera.com/mail/
| 4 | 
Data: Luty 21 2008 16:59:35 |  | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje |  | Autor: J.F.  |  
On Thu, 21 Feb 2008 14:48:23 +0100,  pwz wrote:  
 Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie?   
Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę   
(tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku).   
ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i   
2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę'   
muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w   
ogóle nie mam... :-((( 
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący   
się w skrzyniach (w DC). 
 
Na oko to nie w skrzyni problem, tylko w przeniesieniu napedu z wajchy 
do skrzyni. Powinien sobie z tym kazdy poradzic, tylko niech za duzo 
nie kombinuje .
 
J.
 | 5 | 
Data: Luty 21 2008 18:33:13 |  | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje |  | Autor: krzyss  |  
pwz pisze: 
 Pomóżcie! 
 
Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie? Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę (tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku). ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i 2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę' muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w ogóle nie mam... :-((( 
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący się w skrzyniach (w DC). 
 
Jezeli jest tak jak w TICO :-) 
to nie masz sie czego bac, lewarek jest na takiej gumie i metalu i to jest ze soba zgalwanizowane, jak u mnie puscilo to lewarek poszedl ok 1-2cm do dolu i byly identyczne objawy. 
Naprawa cos kolo 50-100zl.
 
--  
**** krzyss vel Qkill **** 
  ===-- -  A3 TDI  -- -=== 
==--  Traktor w Budyniu -- ==
 | 6 | 
Data: Luty 21 2008 22:16:41 |  | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje |  | Autor: RoMan Mandziejewicz  |  
Hello pwz, 
 
Thursday, February 21, 2008, 2:48:23 PM, you wrote: 
 
 Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie? 
Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę   
(tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku).   
ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i   
2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę'   
muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w   
ogóle nie mam... :-((( 
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący   
się w skrzyniach (w DC). 
 
Nie potrzebujesz fachowca od skrzyń ale od ustawienia drążka zmiany 
biegów. W obudowie drążka są specjalne otwory na pręty, którymi 
unieruchamia się drążek na czas regulacji i z kanału trzeba poluzować 
a potem dokręcić śruby. 3 minuty dla fachowca mającego odpowiednie 
narzędzia.
 
--   
Best regards, 
 RoMan                             
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 
Spam:  http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
 | 7 | 
Data: Luty 22 2008 10:10:36 |  | Temat: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] |  | Autor: pwz  |  
Dnia 21-02-2008 o 22:16:41 RoMan Mandziejewicz  napisał: 
 Nie potrzebujesz fachowca od skrzyń ale od ustawienia drążka zmiany 
biegów. W obudowie drążka są specjalne otwory na pręty, którymi 
unieruchamia się drążek na czas regulacji i z kanału trzeba poluzować 
a potem dokręcić śruby. 3 minuty dla fachowca mającego odpowiednie 
narzędzia. 
 
Doskonale, dzięki - poprawiłeś mi humor. Mam nadzieję, że w warsztacie, do  którego wstawiłem przed chwilą auto nie będą chcieli wymieniać całej  skrzyni (mają zatelefonować, jak mechanik zejdzie z innego samochodu i  zabierze się za mój) ;-)  A jeżeli będą chcieli - to dokąd mam pojechać?  Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą,  ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba, a  nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje...
 
Pozdr 
pwz
 
--  
Używam klienta poczty Opera Mail:  http://www.opera.com/mail/
| 8 | 
Data: Luty 22 2008 11:53:06 |  | Temat: Re: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] |  | Autor: Krzysiek Kielczewski  |  
Sami popatrzcie co *pwz* napisał: 
 
 zabierze się za mój) ;-)  A jeżeli będą chcieli - to dokąd mam pojechać?   
 Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą,   
ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba, a   
nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje... 
 
Odezwij się do mnie na priva.
 
Pozdrawiam, 
Krzysiek Kiełczewski
 | 9 | 
Data: Luty 22 2008 17:05:29 |  | Temat: Re: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] |  | Autor: pwz  |  
Dnia 22-02-2008 o 11:53:06 Krzysiek Kielczewski   napisał(a): 
 Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą, 
ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba,  a 
nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje... 
 
 
Odezwij się do mnie na priva. 
 
Dzięki, ale już zdążyłem naprawić w warsztacie, w którym zazwyczaj  wykonuję co grubsze naprawy. Nie byłem ich pewien, ale wygląda na to, że  jest OK - dla potomności: wymiana mechanizmu zmiany biegów. Mechanizm:  128zł, robocizna: 60zł. Tylko nie piszczcie, że drogo, bo się rozpłaczę.  Pamiętać też trzeba, że to DC...
 
Tak czy owak - dziękuję wszystkim za pomoc w tym wątku :-) 
pwz
 
--  
Używam klienta poczty Opera Mail:  http://www.opera.com/mail/
| 10 | 
Data: Luty 22 2008 20:05:48 |  | Temat: Re: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] |  | Autor: Krzysiek Kielczewski  |  
Sami popatrzcie co *pwz* napisał: 
 
 Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą, 
ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba,   
a 
nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje... 
 
 
Odezwij się do mnie na priva. 
 
 
Dzięki, ale już zdążyłem naprawić w warsztacie, w którym zazwyczaj   
wykonuję co grubsze naprawy. Nie byłem ich pewien, ale wygląda na to, że   
jest OK - dla potomności: wymiana mechanizmu zmiany biegów. Mechanizm:   
128zł, robocizna: 60zł. Tylko nie piszczcie, że drogo, bo się rozpłaczę.   
Pamiętać też trzeba, że to DC... 
 
Część drogo, naprawa uczciwie.
 
Pozdrwaiam, 
Krzysiek Kiełczewski
  |  |  |  |  |  |  |  |  |