czy nie, czy składacie suche. Co zaleca producent waszego auta? Podobno
biemdabliu nie zaleca żadnego smaru w to miejsce.
Druga sprawa czy jest sens smarowania powadnic klocków hamulcowych
skoro ludzie myją kercherem felgi? Po pierwszym myciu to tam chyba już
nic nie ma z tego smaru. Trzeba by jezdzić do wulkanizatora i myć
zdjęte koła w myjce.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
2 |
Data: Czerwiec 06 2015 00:27:13 |
Temat: Re: smarujecie prowadnice zacisków? |
Autor: Scobowski |
to ,wiesz, zależy, z czego są jarzma.
Jak zostawisz skorodowane, to żadne smarowanie ci nie pomoże :)
Jak miałem porządne, stare samochody i czas, żeby samemu to robić - to zawsze prowadnice były wyszczotkowane (nawet szczotą na wiertarce) i przesmarowane smarem miedziowym albo tym białym gównem ("pasta do zacisków").
3 |
Data: Czerwiec 05 2015 15:29:58 | Temat: Re: smarujecie prowadnice zacisków? | Autor: |
W dniu sobota, 6 czerwca 2015 00:27:46 UTC+2 użytkownik Scobowski napisał:
to ,wiesz, zależy, z czego są jarzma.
Jak zostawisz skorodowane, to żadne smarowanie ci nie pomoże :)
Jak miałem porządne, stare samochody i czas, żeby samemu to robić - to
zawsze prowadnice były wyszczotkowane (nawet szczotą na wiertarce) i
przesmarowane smarem miedziowym albo tym białym gównem ("pasta do
zacisków").
co było a nie jest nie pisze się w rejestr.
4 |
Data: Czerwiec 06 2015 00:42:40 | Temat: Re: smarujecie prowadnice zacisków? | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** Scobowski pisze tak:
to ,wiesz, zależy, z czego są jarzma.
Jak zostawisz skorodowane, to żadne smarowanie ci nie pomoże :)
Jak miałem porządne, stare samochody i czas, żeby samemu to robić
- to zawsze prowadnice były wyszczotkowane (nawet szczotą na
wiertarce) i przesmarowane smarem miedziowym albo tym białym
gównem ("pasta do zacisków").
ja mam takie prowadnice i żeby skały s. to zawsze rdzewieją
http://www.quattro123.com/Brakes200/CaliperPins.jpg
te gumki nie chronią przed wodą
http://www.quattro123.com/Brakes200/MVC-851F.JPG
W 10 lat starszym golfie mam plastikowe tulejki i nigdy nie ma z nimi
problemu.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
5 |
Data: Czerwiec 06 2015 09:46:19 | Temat: Re: smarujecie prowadnice zacisków? | Autor: J.F. |
Dnia Sat, 06 Jun 2015 00:27:13 +0200, Scobowski napisał(a):
to ,wiesz, zależy, z czego są jarzma.
Jak zostawisz skorodowane, to żadne smarowanie ci nie pomoże :)
Eee tam.
Jak miałem porządne, stare samochody i czas, żeby samemu to robić - to
zawsze prowadnice były wyszczotkowane (nawet szczotą na wiertarce) i
przesmarowane smarem miedziowym albo tym białym gównem ("pasta do
zacisków").
W dacii nie smarowalem i hamulce dzialaly.
W scierce raz klocki zmienialem, nie bardzo pamietam czy prowadnice w
ogole ruszalem - tam sa dwa kolki schowane za piasta - tez dzialaly.
W kadecie podobne rozwiazanie - dwa kolki z tylu osloniete gumowymi
mieszkami ... nowe kolki, nowe mieszki nowy smar ... i sie k*
zacinaja.
W mondeo nawet nie wiem jak wygladaja, a hamuja jak prawdziwe Gilette
:-)
J.
6 |
Data: Czerwiec 05 2015 15:28:13 | Temat: Re: smarujecie prowadnice zacisków? | Autor: |
W dniu sobota, 6 czerwca 2015 00:08:02 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
czy nie, czy składacie suche. Co zaleca producent waszego auta? Podobno
biemdabliu nie zaleca żadnego smaru w to miejsce.
Druga sprawa czy jest sens smarowania powadnic klocków hamulcowych
skoro ludzie myją kercherem felgi? Po pierwszym myciu to tam chyba już
nic nie ma z tego smaru. Trzeba by jezdzić do wulkanizatora i myć
zdjęte koła w myjce.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
Masz rację. Wczasach myjek wysoko ciśnieniowych sens smarowania niewielki.
7 |
Data: Czerwiec 06 2015 07:23:36 | Temat: Re: smarujecie prowadnice zacisków? | Autor: Tom |
W dniu 2015-06-06 o 00:07, PiteR pisze:
czy nie, czy składacie suche. Co zaleca producent waszego auta? Podobno
biemdabliu nie zaleca żadnego smaru w to miejsce.
Druga sprawa czy jest sens smarowania powadnic klocków hamulcowych
skoro ludzie myją kercherem felgi? Po pierwszym myciu to tam chyba już
nic nie ma z tego smaru. Trzeba by jezdzić do wulkanizatora i myć
zdjęte koła w myjce.
zawsze wymieniałem klocki i tarcze samodzielnie i zawsze smarowałem prowadnice + klocki i nigdy nie było problemów
ostatnio pojechałem do ASO na wymianę klocków+tarcz, efekt cały czas a mija juz 2 rok piszczy niemiłosiernie, nie mam czasu tego zrobić i poprawiać
co do myjki no to trudno jak się myje to się smaruje
| | | | | |