"Jacek R."  wrote in message 
Czy szukac juz sobie nowej glowicy,
Raczej tak. Głowice w T4 2.4D "nie lubią" spawania i często w krótkim czasie 
pękają ponownie.
.......slyszalem,ze od passata bedzie
pasowac?
Od Passata napewno nie, ponieważ nigdy nie montowano silników 2.4.
Co może byc przyczyną pękania glowic?
W 2.4D najczęściej "wystarczy" zmęczenie materiału. Taki już mają "urok".
Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach?
Mogło, jak najbardziej mogło ale "samoistne" pękniecie akurat w tym 
motorze - jest równie prawdopodobne.
Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie
koszty jej wymiany.
pzdr
Raz "przemęczona" głowica w 2.4D nie wróży bezawaryjnej eksploatacji. 
"Musisz" znaleźć szczelną i nigdy nie spawaną głowicę - wtedy będziesz 
jeździł "bez końca". Ten silnik jest "na wieki" ale tylko pod warunkiem, że 
nie będzie się "przegrzewał". Chodzi o unikanie pokonywania długich odcinków 
"z butem w podłodze", szczególnie pod pełnym obciążeniem i/albo z przyczepą.
Alternatywą jest przekładka na silnik 1.9D lub 1.9TD.
Piotr
| 5 | 
Data: Grudzien 01 2006 13:52:01 | 
| Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic? | 
| Autor: Miki  | 
W trakcie remontu silniczka w mojej t4/2,4D/91r 
 mechanik stwierdzil ze glowica byla niedawno spawana , 
o czym poprzedni wlasciciel nie poinformowal mnie oczywiscie, 
pewnie dlatego auto mi ''okazjonalnie''  sprzedal:( . 
Narazie wstrzymalem prace nad silnikiem,bo nie wiem co robic 
 
Czy szukac juz sobie nowej glowicy,......slyszalem,ze od passata bedzie 
pasowac? 
 
AFAIK to twój silnik ma 5 cylindrów w rzędzie 
Od Passata to raczej nie będzie pasował, ale może coś by się dało 
przerobić.. :-))
 Co może byc przyczyną pękania glowic? 
Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach? 
 
Żle ustawiony rozrząd albo za mocno splanowana głowica - tłoki waliły w 
zawory.
 Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie 
koszty jej wymiany. 
 
To że jest spawana jeszcze jej nie dyskwalifikuje. 
Musi być równa i szczelna. 
Jeśli nie jest równa (chodzi o powierzchnie przylegającą do bloku), to 
niestety czeka cię wymiana, bo w dieslach nie powinno się planować głowicy. 
Ale sądząc z opisu to twoja już pewnie była planowana....
 
Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np TDI - 
wystarczy 1Z 90 KM). 
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o 
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie 
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...) 
Poszukaj na Allegro
 
Powodzenia 
Miki
 | 6 | 
Data: Grudzien 01 2006 16:23:23 |  | Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic? |  | Autor: J_K_K  |  
 
Użytkownik "Miki"  napisał w wiadomości  
 
 Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np TDI - 
wystarczy 1Z 90 KM). 
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o 
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie 
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...) 
 
Sama moc to nie wszystko w przypadku pojazdów użytkowych ...
 
Pzdr
 
JKK
 | 7 | 
Data: Grudzien 01 2006 20:21:23 |  | Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic? |  | Autor: Miki  |  
Użytkownik "Miki"  napisał w wiadomości  
 
Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np  
TDI - 
wystarczy 1Z 90 KM). 
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o 
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie 
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...) 
 
 
Sama moc to nie wszystko w przypadku pojazdów użytkowych ... 
 
Pewnie że nie!! 
Ważny jest moment i użyteczny zkres jego obrotów 
a taki TDI ma większy moment i przy niższych obrotach niż 2.4d lub TD
 
Pozdrówka 
Miki
  |  |  |