Grupy dyskusyjne   »   stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D

stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D



1 Data: Kwiecien 15 2017 11:05:48
Temat: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D 44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st. C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło pali i chodzi dobrze.

Powód: - bardzo słabe sprężanie na zimno - zmierzone w wersji normal oraz z dodatkiem 5 ccm oleju ( próba olejowa)
cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar

Jednocze¶nie wszystkie luzy zaworowe wszystkie s± za małe- maj± być luzy ss±ce 0,30-0,40mm a s± 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na płytkach)

Pytanie: Czy jest możliwe, że zbyt mały luz na zaworach ss±cych obniża skutecznie ci¶nienie sprężania ? Opłaca się wyregulować zawory ( wymienić odpowiednio płytki) ?

Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył warto¶ć auta ;-)))))


pozdrowienia i Najlepsze Życzenia Wielkanocne !
Nix



2 Data: Kwiecien 15 2017 03:51:20
Temat: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?

3 Data: Kwiecien 15 2017 12:54:06
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 12:51, Zenek Kapelinder pisze:

A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?


Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

pzdr

4 Data: Kwiecien 15 2017 17:22:18
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 12:54:06 +0200, Nix napisał(a):

Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

No to laskę dynamitu pod silnik i wysadzić :) Ciekawe ile on pali na
100, oleju of course? :)
--
Jacek
I hate haters.

5 Data: Kwiecien 15 2017 17:30:06
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 17:22, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Sat, 15 Apr 2017 12:54:06 +0200, Nix napisał(a):

Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

No to laskę dynamitu pod silnik i wysadzić :) Ciekawe ile on pali na
100, oleju of course? :)

Będziesz zdziwiony jak napiszę, zreszt± zgodnie z prawd± że ... prawie nic. Na 10.000Km spalił ok 0,5L, to tyle co nic.

Bo przecież pier¶cienie zgarniaj±ce ( olejowe) nie wpływaj± na kompresję :)

pzdr Nix

6 Data: Kwiecien 15 2017 19:55:25
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.

Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego, skoro rozleciał się po paru tysi±cach km. Wszystkie silniki jakie kupowałem jako używane miały jakie¶ niedostatki i zazwyczaj były problemy z odpalaniem przy -20C.
Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały jako¶ nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate zapalanie na mrozach i ci±głe wymienianie połówek silnika na cały. :(

Miłego.
Irek.N.

7 Data: Kwiecien 15 2017 19:00:54
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Budzik 

Użytkownik Irek.N.  ...

Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to
kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.

Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego,
skoro rozleciał się po paru tysi±cach km. Wszystkie silniki jakie
kupowałem jako używane miały jakie¶ niedostatki i zazwyczaj były
problemy z odpalaniem przy -20C.
Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały
jako¶ nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate
zapalanie na mrozach i ci±głe wymienianie połówek silnika na cały. :(

Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

8 Data: Kwiecien 15 2017 22:58:33
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)


Ależ nie.
Przy 160km/h silnik miał 4krpm, a to dla niego, na dłuższ± metę (powiedzmy 1000km trasy) było zabójcze. Korbki bokiem wychodziły w niedalekiej przyszło¶ci po takiej jeĽdzie.
Trochę szkoda, bo wózek naprawdę wygodny i przy takich prędko¶ciach bardzo komfortowy był.

Miłego.
Irek.N.

9 Data: Kwiecien 18 2017 11:04:44
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:58:33 +0200, Irek.N. napisał(a):

Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)

Ależ nie.
Przy 160km/h silnik miał 4krpm, a to dla niego, na dłuższ± metę
(powiedzmy 1000km trasy) było zabójcze. Korbki bokiem wychodziły w
niedalekiej przyszło¶ci po takiej jeĽdzie.

Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?

Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

J.

10 Data: Kwiecien 18 2017 22:08:48
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?

Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

Wiesz... Gdyby rozleciał się od razu, to bym wcze¶niej wpadł na t± zależno¶ć, a tak, to dopiero 5-ty silnik utwierdził mnie w problemie.

140 to pewnie jako¶ jeszcze znosił. Kłopot w tym, że jak na autostradę się wpadło, a już nie daj Boże w DE, to aż żal było nie pogonić te 160 tym bardziej, że MK2 ¶wietnie się spisywał przy takich prędko¶ciach.

Miłego.
Irek.N.

11 Data: Kwiecien 19 2017 11:47:40
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: J.F. 

Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomo¶ci grup

Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?
Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

Wiesz... Gdyby rozleciał się od razu, to bym wcze¶niej wpadł na t± zależno¶ć, a tak, to dopiero 5-ty silnik utwierdził mnie w problemie.
140 to pewnie jako¶ jeszcze znosił. Kłopot w tym, że jak na autostradę się wpadło, a już nie daj Boże w DE, to aż żal było nie pogonić te 160 tym bardziej, że MK2 ¶wietnie się spisywał przy takich prędko¶ciach.

Te 140 zdarzalo mi sie przekroczyc, ale fakt - raczej nie przez 1000 km ...

Az mam ochote sprobowac, bo cos mi sie nie chce wierzyc :-)


J.

12 Data: Kwiecien 18 2017 01:39:47
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 19:55:25 +0200, Irek.N. napisał(a):

Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to
kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.
Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego,
skoro rozleciał się po paru tysi±cach km.

To remontujacy do d* :-)

Wszystkie silniki jakie
kupowałem jako używane miały jakie¶ niedostatki i zazwyczaj były
problemy z odpalaniem przy -20C.

Ale mu tu na razie o -10.

Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały
jako¶ nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate
zapalanie na mrozach i ci±głe wymienianie połówek silnika na cały. :(

Mialem takie dwa (tzn 1.8TD z mondeo 1 i 2) , z przebiegiem 250+to co
nie wiedzialem, i mam calkiem odmienne zdanie -  mechanika nie
widzialy, spalanie troche za duze, na mrozie, takim do -20 sobie
radzily ... az do ostatniej zimy - auto juz rzadko jezdzone i cos nie
chce zapalic. Ale po ~15s krecenia pali.
A mrozy byly znikome.

J.

13 Data: Kwiecien 18 2017 22:15:43
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

J.F. pisze:

Dnia Sat, 15 Apr 2017 19:55:25 +0200, Irek.N. napisał(a):
Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.
Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego, skoro rozleciał się po paru tysi±cach km.

To remontujacy do d* :-)

Nie to nie to. Kupiłem używkę z DE wła¶nie z rozpękniętym silnikiem. PóĽniej okazało się, że samochód był używany dokładnie tak samo jak ja to robiłem, to samo woził (ta sama branża!), tylko że tam szybciej trochę się jeĽdziło i pomimo tego że młody, to nie dał rady.

Ale mu tu na razie o -10.

Przy -10 dawał radę, ale trzeba było zagrzać ze 2 razy.

Mialem takie dwa (tzn 1.8TD z mondeo 1 i 2) , z przebiegiem 250+to co
nie wiedzialem, i mam calkiem odmienne zdanie -  mechanika nie
widzialy, spalanie troche za duze, na mrozie, takim do -20 sobie
radzily ... az do ostatniej zimy - auto juz rzadko jezdzone i cos nie
chce zapalic. Ale po ~15s krecenia pali.
A mrozy byly znikome.

Ja sobie bardzo chwaliłem, za wyj±tkiem silnika.
A pamiętasz jak w MK1 przy ruszaniu deska rozdzielcza wołała "nie..nie...nie..nie.." jak tylko niechc±cy obroty spadły? To i fakt, że woda ci±gle zatapiała nogi pasażera spowodowało, że zamieniłem MK1 na MK2. Tam już takich problemów nie było.
Generalnie, przy moich gabarytach, niewiele samochodów w okolicach 2000 roku się nadawało dla mnie. Mondek był wygodny do tego stopnia, że po 1200km trasy wyszedłem z samochodu i poszedłem na plażę zobaczyć jak jest. Nie czułem się padnięty, czy połamany.

Miłego.
Irek.N.

14 Data: Kwiecien 15 2017 11:17:41
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

To juz wiesz dlaczego nie chce zapalic. Olej bierze ale uzupelnia pozim paliwem. Uszczelki trzeba wymienic. Takie metalowe co sie na tloki zaklada. Najlepiej z tlokami te uszczelki wymienic. Tloki oczywiscie nadwymiarowe. W takiej sytuacji trzeba dac blok do firmy robiacej szlify bo dziury w ktorych wieksze tloki beda sa za male. Przy okazji glowice warto zrobic i sprawdzic czy wal miesci sie w tolerancji. Jak sie nie misci to tez naprawic.I jak zrobic to wszystko to bedzie odpalal jak nowy.

15 Data: Kwiecien 15 2017 20:50:50
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 20:17, Zenek Kapelinder pisze:

To juz wiesz dlaczego nie chce zapalic. Olej bierze ale uzupelnia pozim paliwem. Uszczelki trzeba wymienic. Takie metalowe co sie na tloki zaklada. Najlepiej z tlokami te uszczelki wymienic. Tloki oczywiscie nadwymiarowe. W takiej sytuacji trzeba dac blok do firmy robiacej szlify bo dziury w ktorych wieksze tloki beda sa za male. Przy okazji glowice warto zrobic i sprawdzic czy wal miesci sie w tolerancji. Jak sie nie misci to tez naprawic.I jak zrobic to wszystko to bedzie odpalal jak nowy.


Na tłoki nie zakłada się uszczelek tylko pier¶cienie.

16 Data: Kwiecien 15 2017 11:54:33
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.

17 Data: Kwiecien 15 2017 21:05:26
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:

I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.


Jakby¶ używał wła¶ciwego słowa pier¶cień a nie uszczelka, zasób słów technicznych powiększył by ci się co najmniej o kilkana¶cie procent, czym mógłby¶ się na staro¶ć chwalić wnukom.
A komplet pier¶cieni nie tylko uszczelnia ale także zgarnia olej z cylindra.

18 Data: Kwiecien 15 2017 13:51:44
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Dobrze wiem co napisalem a ze nie rozumiesz ze sie nabijam to nie moj problem. Pytanie bylo w stylu jak naprawic silnik w stanie zejsciowym wymieniajac uszczelke pod pokrywa klawiatury. Jak minumum to 24 a w realu na jednym cylindrze jest 17 to rokowania nie sa pomyslne jak by powiedzial lekarz. Cudem bedzie jesli sie na remoncie srednim skonczy. Amen.

19 Data: Kwiecien 16 2017 10:42:53
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:

I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.


Nie sÄ… uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie uszczelnić czyli całkowicie uniemożliwić przenikanie płynów czy gazów.

PierĹ›cienie zgarniajÄ…ce (olejowe) niczego nie uszczelniajÄ…, a ich zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednoczeĹ›nie pozostawiajÄ…c na powierzchni cylindra mikroskopijnÄ… warstwÄ™ filmu olejowego, po którym poruszajÄ… siÄ™ pierĹ›cienie kompresyjne.

Aby kompresja z cylindra nie przedostawała siÄ™ do bloku silnika stosuje sÄ… pierĹ›cienie kompresyjne. Ale tych także nie można nazywać uszczelkami, bo one nie uszczelniajÄ… idealnie. One siÄ™ Ĺ›lizgajÄ… po filmie olejowym i to właĹ›nie olej jest tym uszczelniaczem, który uszczelnia szczelinÄ™ pomiÄ™dzy pierĹ›cieniem, a cylindrem oraz szczelinÄ™, w tłoku, w któej osadzony jest pierĹ›cieĹ„.

Aby ten film olejowy lepiej siÄ™ utrzymywał na Ĺ›ciankach cylindra to powierzchniÄ™ cylindra po wyszlifowaniu specjalnie siÄ™ "niszczy", wytwarzajÄ…c na jej powierzchni mikrorysy pod różnymi kÄ…tami. Ten proces nazywa siÄ™ honowaniem.


Co zaĹ› siÄ™ tyczy problemu autora wÄ…tku.

Zbyt mały luz na zaworach może pogorszyć kompresjÄ™, ale tylko w silnikach bez samoregulatorów.

Pytasz o regulacjÄ™ zaworów, ale wydaje mi siÄ™, że w tym silniku raczej nie reguluje siÄ™ zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a jeżeli jakieĹ› sÄ… to znaczy, że samoregulatory sÄ… do wymiany, albo zapchane sÄ… kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa olejowa.

Jeżeli zaistniałby któryĹ› z ww problemów to objawiłoby siÄ™ to charakterystycznym, głoĹ›nym stukaniem samoregulatorów.


KwestiÄ… słabej kompresji to może być wiele powodów:

- Zużyte pierĹ›cienie na tłoku. To najmniej prawdopodobna przyczyna. Która z resztÄ… nie pojawia siÄ™ z dnia na dzieĹ„. Poprzedzona jest stopniowym traceniem mocy silnika przez kilka lat.

- MogÄ… być wypalone pierĹ›cienie kompresyjne. Sytuacja jak wyżej. Też nie pojawiajÄ… siÄ™ problemy z dnia na dzieĹ„.

- Pęknięte pierścienie kompresyjne.

- PierĹ›cienie mogÄ… być zapieczone (zaklinowane). Jest to najczÄ™stszÄ… przyczynÄ… przegrzania silnika. Przegrzanie silnika zaĹ› może wystÄ…pić z powodu awarii termostatu lub wentylatora. Rzadko siÄ™ zdarza, żeby od razu zapiekły siÄ™ wszystkie pierĹ›cienie na wszystkich tłokach.

- Wżery w cylindrze. MogÄ… siÄ™ pojawić jak auto wiÄ™cej stoi niż jeĽdzi. Ale tu także pojawia siÄ™ stopniowy spadek mocy.

- Wypalone lub uszkodzone zawory.

- MikropÄ™kniÄ™cia wokół gniazd zaworowych

- Słaby film olejowy. Może być spowodowany słabym rozprowadzaniem oleju np. na skutek zapchania układu olejowego lub uszkodzeniem pompy olejowej. Może też być spowodowany zbytnim wygładzeniem cylindra i utratÄ… warstwy rys po honowaniu.


Problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogÄ… mieć także innÄ… przyczynÄ™ np. zbyt niskie ciĹ›nienie paliwa na wtryskiwaczach lub uszkodzone wtryski, które zbyt słabo rozpylajÄ… olej napÄ™dowy. Może też być zapchany filtr paliwa. Może być problem z rozregulowaniem siÄ™ pompy wtryskowej.

Kolejnym problemem mogÄ… być uszkodzone Ĺ›wiece żarowe i na Twoim miejscu od nich bym rozpoczał. Niestety stare silniki Diesla raczej kiepsko palÄ… bez Ĺ›wiec, nawet jak powietrze ma temperaturÄ™ +20'C.
..

Tylko nowe konstrukcje silników wysokoprÄ™żnych i o bardzo dużej kompresji potrafiÄ… odpalać bez Ĺ›wiec żarowych przy -5'C

20 Data: Kwiecien 16 2017 04:17:43
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by Ci rozjebala.

21 Data: Kwiecien 16 2017 13:34:51
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2017-04-16 o 13:17, Zenek Kapelinder pisze:

Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by Ci rozjebala.


W rzeczy samej, myĹ›lÄ™, że Twoja wiedza nas wszystkich rozpierdala ........ Ĺ›miechem.

22 Data: Kwiecien 16 2017 06:39:15
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Glupi to sie do wszystkiego smieje. Nawet powiedzonko na ten temat powstalo, smieje sie jak glupi do sera.

23 Data: Kwiecien 18 2017 12:10:31
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-16 o 10:42, Uzytkownik pisze:

W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:
I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy
nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.


Nie s± uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie
uszczelnić czyli całkowicie uniemożliwić przenikanie płynów czy gazów.

Pier¶cienie zgarniaj±ce (olejowe) niczego nie uszczelniaj±, a ich
zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednocze¶nie pozostawiaj±c na
powierzchni cylindra mikroskopijn± warstwę filmu olejowego, po którym
poruszaj± się pier¶cienie kompresyjne.

Aby kompresja z cylindra nie przedostawała się do bloku silnika stosuje
s± pier¶cienie kompresyjne. Ale tych także nie można nazywać
uszczelkami, bo one nie uszczelniaj± idealnie. One się ¶lizgaj± po
filmie olejowym i to wła¶nie olej jest tym uszczelniaczem, który
uszczelnia szczelinę pomiędzy pier¶cieniem, a cylindrem oraz szczelinę,
w tłoku, w któej osadzony jest pier¶cień.

Aby ten film olejowy lepiej się utrzymywał na ¶ciankach cylindra to
powierzchnię cylindra po wyszlifowaniu specjalnie się "niszczy",
wytwarzaj±c na jej powierzchni mikrorysy pod różnymi k±tami. Ten proces
nazywa się honowaniem.


Co za¶ się tyczy problemu autora w±tku.

Zbyt mały luz na zaworach może pogorszyć kompresję, ale tylko w
silnikach bez samoregulatorów.

Pytasz o regulację zaworów, ale wydaje mi się, że w tym silniku raczej
nie reguluje się zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w
samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a
jeżeli jakie¶ s± to znaczy, że samoregulatory s± do wymiany, albo
zapchane s± kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa
olejowa.

Jeżeli zaistniałby który¶ z ww problemów to objawiłoby się to
charakterystycznym, gło¶nym stukaniem samoregulatorów.



W tym silniku nie ma samoregulatorów, luz regulujemy na wymiennych podkładkach odpowiedniej grubo¶ci.

pzdr

24 Data: Kwiecien 15 2017 20:01:44
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D
44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st.
C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło
pali i chodzi dobrze.


A ¶wiece żarowe wymienione?

25 Data: Kwiecien 15 2017 22:49:25
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 20:01, t-1 pisze:

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:
Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D
44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st.
C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło
pali i chodzi dobrze.


A ¶wiece żarowe wymienione?


Oczywi¶cie, sprawne, grzej±, ale przy kompresji na zimno ok. 20 bar to cudów nie ma, ma poważne problemy z paleniem.

Ponawiam pytanie, bo tu dywagujemy o mydle i powidle i akademickie dyskusje id±...

Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym po¶cie- ( głównie ss±cy) może zmniejszyć ci¶nienie sprężania ??? Je¶li tak- zrobię -wyreguluję luz, je¶li nie, to odpuszczę w ogóle to auto.

pzdr Nix

26 Data: Kwiecien 15 2017 13:57:30
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.

27 Data: Kwiecien 15 2017 23:02:28
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:

luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra.

  Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga

naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


To twierdzisz, że luz zaworowy, prawidłowy czy nie nie ma w ogóle wpływu na ci¶nienie sprężania osi±gane w silniku ???

28 Data: Kwiecien 15 2017 23:05:19
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:

luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


wzi±łem w google pierwszy lepszy link i tu czytam :

"Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ci¶nienia w komorze spalania."

Czy to s± fakty czy naginane fakty ?

29 Data: Kwiecien 15 2017 15:00:59
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Przy pomiarze pojecie zbyt malego luzu nie istnieje. Setka, pol setki luzu spowoduje ze zawor bedzie zamkniety. Teretycznie jak luz bedzie wynosil zero to tez zawor powinien byc szczelny. Brak luzu to jak w kazdym polozeniu krzywki zawor jest otwarty. Czy zamiast myslenia internet ma byc recepta na wszystko. O pomiarze cisnienia sprezania jest temat a nie o pracy przy czterech tysiacach obrotow z pelna moca. Przy pomiarze wielkosc luzu w pewnych bardzo szerokich granicach nie ma zadnego znaczenia na wynik pomiary. Przy pomiarze ma byc luz.

30 Data: Kwiecien 16 2017 10:45:16
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2017-04-15 o 23:05, Nix pisze:

W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:
luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


wzi±łem w google pierwszy lepszy link i tu czytam :

"Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ci¶nienia w komorze spalania."

Czy to s± fakty czy naginane fakty ?


Zbyt mały luz zaworowy w silnikach, które nie posiadaj± samoregulatorów. W silnikach, które wyposażone s± w samoregulatory luzów nie ma. Zawory zawsze pracuj± na styk.

31 Data: Kwiecien 16 2017 08:53:12
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:49:25 +0200, Nix napisał(a):

Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym po¶cie- ( głównie
ss±cy) może zmniejszyć ci¶nienie sprężania ???

Raczej nie. Silnik kręci się wolno, czasu na zassanie jest dosyć. Odpu¶ć
z tym silnikiem, to by była kosmetyka.
--
Jacek
I hate haters.

32 Data: Kwiecien 16 2017 08:00:56
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Budzik 

Użytkownik Jacek Maciejewski  ...

Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym po¶cie- ( głównie
ss±cy) może zmniejszyć ci¶nienie sprężania ???

Raczej nie. Silnik kręci się wolno, czasu na zassanie jest dosyć. Odpu¶ć
z tym silnikiem, to by była kosmetyka.

Ostatnio po załozeniu gazu w silniku ten zacz±ł mi brać olej - zrobiłem
więc mały remont z wymian± pier¶cieni, sprawdzeniem głowicy etc.
Silnik 1,6 16V we fiacie Doblo. Koszt około 1500zł.
Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, też zagazowany, wymienił w
cało¶ci płac±c 350 za silnik plus 500 za wymianę. W sumie to nie wiem który
sposób jest lepszy :)))

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Pocz±tek i koniec zawsze s± jedno¶ci±."
Frank Herbert

33 Data: Kwiecien 16 2017 11:01:12
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sun, 16 Apr 2017 08:00:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, też zagazowany, wymienił w
cało¶ci płac±c 350 za silnik plus 500 za wymianę. W sumie to nie wiem który
sposób jest lepszy :)))

O tym też pomy¶lałem :) W wielu przypadkach taniej wyjdzie przekładka
silnika na taki o mniejszym przebiegu lub naprawiony. W zamierzchłych
czasach zatarłem wał w silniku od 126p. Mimo że miał niewielki przebieg,
taniej było kupić nowy :)
--
Jacek
I hate haters.

34 Data: Kwiecien 16 2017 09:08:17
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:49:25 +0200, Nix napisał(a):

Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym po¶cie- ( głównie
ss±cy) może zmniejszyć ci¶nienie sprężania ???

Raczej nie. Silnik przy rozruchu kręci się wolno, czasu na zassanie jest
dosyć bez względu na wielko¶ć luzu, pod warunkiem że jednak jaki¶ jest
:) Odpu¶ć z tym silnikiem, regulacja to by była kosmetyka.
--
Jacek
I hate haters.

35 Data: Kwiecien 16 2017 21:32:48
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulacjÄ™ przewyższył
wartoć auta ;-)))))

Ponieważ jak dowiedziono, silnikowi już nic nie zaszkodzi dolej do oleju silnikowego jakiegoĹ› "moto doktora", który być może polepszy jego działanie.
Jak mi opowiadał szwagier, jego stary silnik po kilkudziesiÄ™ciu kilometrach od wlania dodatku dostał w sposób gwałtowny zwiÄ™kszenia mocy i pracował poprawnie jeszcze długie lata.
Twierdził, że pierĹ›cionki zaczÄ™ły poprawnie pracować.
Wiec kwestią jest jaki dodatek będzie najlepszy.
Może wypowiedzÄ… siÄ™ praktycy tematu.
Można także dolać do ON coĹ› co wyczyĹ›ci wtryskiwacze.
Ostatnio była w Motorze bardzo pozytywna opinia po testach o takim dodatku.

36 Data: Kwiecien 18 2017 12:12:35
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-16 o 21:32, t-1 pisze:

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył
warto¶ć auta ;-)))))

Ponieważ jak dowiedziono, silnikowi już nic nie zaszkodzi dolej do oleju
silnikowego jakiego¶ "moto doktora", który być może polepszy jego
działanie.
Jak mi opowiadał szwagier, jego stary silnik po kilkudziesięciu
kilometrach od wlania dodatku dostał w sposób gwałtowny zwiększenia mocy
i pracował poprawnie jeszcze długie lata.
Twierdził, że pier¶cionki zaczęły poprawnie pracować.
Wiec kwesti± jest jaki dodatek będzie najlepszy.
Może wypowiedz± się praktycy tematu.
Można także dolać do ON co¶ co wyczy¶ci wtryskiwacze.
Ostatnio była w Motorze bardzo pozytywna opinia po testach o takim dodatku.


Ok, dzięki wszystkim za opinie, pomy¶lę jeszcze co z tym fantem zrobić

pzdr Nix

37 Data: Kwiecien 19 2017 12:00:57
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: yabba 

Użytkownik "Nix"  napisał w wiadomo¶ci

Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D 44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st. C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło pali i chodzi dobrze.

Powód: - bardzo słabe sprężanie na zimno - zmierzone w wersji normal oraz z dodatkiem 5 ccm oleju ( próba olejowa)
cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar

Jednocze¶nie wszystkie luzy zaworowe wszystkie s± za małe- maj± być luzy ss±ce 0,30-0,40mm a s± 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na płytkach)

Pytanie: Czy jest możliwe, że zbyt mały luz na zaworach ss±cych obniża skutecznie ci¶nienie sprężania ? Opłaca się wyregulować zawory ( wymienić odpowiednio płytki) ?

Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył warto¶ć auta ;-)))))



Je¶li jest jakikolwiek, większy od zera, luz zaworowy, to nie ma on wpływu na kompresję.
Czy w tym silniku jest zwykła mechaniczna pompa wtryskowa? Je¶li tak, to objawy, które podajesz wskazuj± według mnie na rozregulowan± pompę wtryskow± oraz/lub na lej±ce wtryskiwacze.
Silnik jest w stanie słabym, ale przy +10C powinien odpalać chociaż na 3 cylindry.

--
Pozdrawiam,

yabba

38 Data: Kwiecien 19 2017 04:51:57
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

39 Data: Kwiecien 19 2017 14:26:40
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: yabba 

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomoĹ›ci

Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

Ĺ»aden. Ale wiÄ™kszym problemem przy zapalaniu może być stan pompy i wtrysków, a nie słabe ciĹ›nienie w cylindrach.


--
Pozdrawiam,

yabba

40 Data: Kwiecien 19 2017 14:22:04
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.

41 Data: Kwiecien 22 2017 12:28:01
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: yabba 

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomoĹ›ci Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.


Nix siÄ™ zapytał czy regulacja zaworów pomoże w rozruchu zużytego silnika. W mojej opinii wiÄ™kszy wpływ na rozruch klasycznego diesla ma stan aparatury wtryskowej niż niewłaĹ›ciwy luz zaworowy. Dlatego napisałem, że jak chce tymczasowo reanimować ten silnik to wiÄ™kszÄ… poprawÄ™ może przynieć regulacja pompy i wtrysków niż zaworów. Chociaż koszt tej usługi bÄ™dzie kilkukrotnie wyższy niż regulacja zaworów.

--
Pozdrawiam,

yabba

42 Data: Kwiecien 22 2017 10:23:08
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

A w mojej opinii wplyw na odpalanie ma cisnienie sprezania. A to przy pomiarze nie zalezy od wielkosci w granicach przyzwoitosci luzu na zaworach a od tego ze luz jest. Przy silniku co na zadnym cylindrze nie ma minimalnego cisnienia jakie podaje producent silnika dywagacje czy cos ma jeszcze wplyw na odpalanie sa rownie glupie jak rady zeby dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

43 Data: Kwiecien 22 2017 22:36:05
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: sirapacz 

W dniu 2017-04-22 o 19:23, Zenek Kapelinder pisze:

dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

puszka bÄ™dzie go kosztować z 5 dych (wiÄ™cej to chyba nie kosztuje?). Zaleje - jak pomoże troche i na troche to dobrze. Jak nie pomoże to decyzjÄ™ o szukaniu silnika przyspieszy :)

co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)

44 Data: Kwiecien 23 2017 09:37:29
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-22 o 22:36, sirapacz pisze:

puszka będzie go kosztować z 5 dych (więcej to chyba nie kosztuje?).
Zaleje - jak pomoże troche i na troche to dobrze. Jak nie pomoże to
decyzję o szukaniu silnika przyspieszy :)

co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)


Pochwal się z wyników.

45 Data: Kwiecien 22 2017 19:50:42
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-19 o 23:22, Zenek Kapelinder pisze:

Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.


Nie supermolitu (co to?) a Ĺ›rodka czyszczÄ…cego silnik od strony układu smarowania.
Przepłukanie układu olejowego nie zaszkodzi a może pomoże.
Np. tu opisujÄ… podobny problem:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=61&Itemid=18

46 Data: Czerwiec 17 2017 10:56:01
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-22 o 19:50, t-1 pisze:

Nie supermolitu (co to?) a ¶rodka czyszcz±cego silnik od strony układu smarowania.
Przepłukanie układu olejowego nie zaszkodzi a może pomoże.
Np. tu opisuj± podobny problem:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=61&Itemid=18

W najnowszym Motorze jest opisane czyszczenie silnika specjalnymi płynami i ich efekty.

47 Data: Czerwiec 17 2017 03:21:01
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Spermolit to to samo co dinks tylko w plynie.

Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D



Grupy dyskusyjne