M1SLQ pisze:
Walczę w Clio II '98 z doprowadzeniem zawieszenia do dobrego stanu. Wymieniłem 3 sprężyny, które nie przeżyły trudnych warunków podczas ostatniej zimy oraz poprawiłem mocowanie wydechu. Diagnosta i mechanik rozkładają ręce i mówią że wszystko jest ok, ale czasem podczas jazdy pojawia się stukanie przy zdjęciu nogi z gazu. Stukanie jest rytmiczne, jednostajne, częstotliwość to kilka Hz i jest zależna wyłącznie od prędkości pojazdu.
Chodzi o hamowanie silnikiem czy również jazdę na luzie?
Szukałbym przyczyn w układzie przeniesienia napędu: skrzynia,
sprzęgło, przeguby, łożyska kół, poduszkach silnika.
Łożysko daje taki hcarakterystyczy "tyr,tyr", który może się
objawiać tylko w specyficznych warunkach np. lekkie hamowanie
albo jazda na luzie.
A może klocki postukują - tarcze nie mają aby dużych rantów?
Taki rant kiedyś mi zaczepiał klocek i postukiwało, ale
to było ciche a po wciśniećiu hamulca znikało.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
4 |
Data: Maj 17 2010 16:12:07 |
Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu |
Autor: M1SLQ |
Chodzi o hamowanie silnikiem czy również jazdę na luzie?
Hamowanie silnikiem i też jazdę na luzie, objaw jest w obydwóch przypadkach identyczny. Sprawdzę jeszcze, czy sytuacja się powtarza przy wciśniętym sprzęgle.
Szukałbym przyczyn w układzie przeniesienia napędu: skrzynia,
sprzęgło, przeguby, łożyska kół, poduszkach silnika.
Może warto znaleźć jakąś pochyłą mało uczęszczaną drogę i sprawdzić z wyłączonym silnikiem? Co wówczas będzie można wykluczyć, poduszki silnika?
Łożysko daje taki hcarakterystyczy "tyr,tyr"
To jest raczej takie jednostajne "du-du, du-du, du-du" zwalniające wraz ze spadkiem prędkości pojazdu. O ile słuch mnie nie myli to dobiega raczej z przestrzeni pośrodku podwozia
A może klocki postukują - tarcze nie mają aby dużych rantów?
Tarcze i klocki średnio, ale równomiernie zużyte, brak rantów, nierówności itp.
Pozdrawiam
5 |
Data: Maj 19 2010 14:35:43 | Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu | Autor: Jakub Witkowski |
M1SLQ pisze:
Chodzi o hamowanie silnikiem czy również jazdę na luzie?
Hamowanie silnikiem i też jazdę na luzie, objaw jest w obydwóch przypadkach identyczny. Sprawdzę jeszcze, czy sytuacja się powtarza przy wciśniętym sprzęgle.
Szukałbym przyczyn w układzie przeniesienia napędu: skrzynia,
sprzęgło, przeguby, łożyska kół, poduszkach silnika.
Może warto znaleźć jakąś pochyłą mało uczęszczaną drogę i sprawdzić z wyłączonym silnikiem? Co wówczas będzie można wykluczyć, poduszki silnika?
Jeśli na luzie hałasuje, to raczej nie poduszki. Zwłaszcza po wysprzęgleniu.
W ogóle poduszki to się objawiają raczej przy zmianach obciażenia silnika,
przyspieszaniu, hamowani silnikiem, jako pojedyncze stuki. Gałka zmiany biegów
często wtedy tak charakterystycznie "chodzi".
Wysprzęglając, a w drugiej kolejności: wrzucając luz ograniczysz podejrzenia
do samego sprzęgła lub wałka/łożysk w skrzyni biegów po stronie sprzęgła.
Jeśli jednak hałas nie ustanie, to patrz na elementy które są związane z kołami:
przeguby, reszta skrzyni. Czyli to co się stale obraca w czasie jazdy.
Inna hipoteza: napęd prędkościomierza? Masz na linkę? Można chwilowo odłączyć.
W każdym razie rytmiczne postukiwanie proporcjonalne do prędkości, na równej
drodze, na luzie, to (poza ew. łozyskami) na 99% nie jest objaw zawieszenia.
Łożysko daje taki hcarakterystyczy "tyr,tyr"
To jest raczej takie jednostajne "du-du, du-du, du-du" zwalniające wraz ze spadkiem prędkości pojazdu. O ile słuch mnie nie myli to dobiega raczej z przestrzeni pośrodku podwozia
Jeśli pośrodku, to też wskazuje jednak okolice skrzyni / sprzęgła.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
6 |
Data: Maj 17 2010 14:43:53 | Temat: Re: stuki przy zdjęciu nogi z gazu | Autor: Michał Gut |
poduchy pod silnikiem i/lub skrzynia
| | |