Grupy dyskusyjne »
supermotard i enduro w jednym
supermotard i enduro w jednym
1 | Data: Grudzien 08 2008 05:56:08 |
Temat: supermotard i enduro w jednym | |
Autor: AlFire | Czesc, 2 |
Data: Grudzien 08 2008 14:25:20 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: Marek B | AlFire pisze: Czesc,1. Nie żebym siÄ™ czepiał ale po co jeszcze wiÄ™ksza przednia tarcza przednia w terenie? 2. żeby było miło w terenie zawieszenie trzeba byłoby co zmianÄ™ kół regulować (sm-twarde, enduro-miÄ™kkie) jeżeli dobrze dobierzesz sprÄ™żyny i olej to może to zadziałać chociaż może być ciÄ™żko i trzeba dużo kompromisów po drodze. 3. co do kół to trzeba by cały komplet mieć czyli przód 21" i tył 18" no i zÄ™batkÄ™ w teren to raczej nieco wiÄ™kszÄ… bym polecał aby silnika nie mÄ™czyć. -- pozdrawiam Marek crf250x 3 |
Data: Grudzien 08 2008 12:31:07 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: AlFire | Marek B wrote: AlFire pisze: nie czepiasz sie. SM ma wieksza tarcze niz E. chodzi by nie zmieniac ukladu hamulcowego s przodu. 2. żeby było miło w terenie zawieszenie trzeba byłoby co zmianÄ™ kół regulować (sm-twarde, enduro-miÄ™kkie) jeżeli dobrze dobierzesz sprÄ™żyny i olej to może to zadziałać chociaż może być ciÄ™żko i trzeba dużo kompromisów po drodze. sprezyny to i tak wymienie na moje 100kg. zmiana nastawow to nie problem. 3. co do kół to trzeba by cały komplet mieć czyli przód 21" i tył 18" no moge miec bardzo tanie drugi zestaw. kilka minut i zmiana dokonana. i zÄ™batkÄ™ w teren to raczej nieco wiÄ™kszÄ… bym polecał aby silnika nie mÄ™czyć. no tak to jest pewien kompromis - nie pomyslalem o tym. 4 |
Data: Grudzien 08 2008 23:49:09 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: SiW | AlFire pisze: Czesc,Idea słuszna tylko szczegóły do du...y: 1. Chcesz kupić wersjÄ™ S lub (w wersji dla tfardzieli) E i do niej dokupić koła SM - na 100% tak a nie na odwrót. SM ma innÄ… mapÄ™ zapłonu i ciut gorszÄ… zawiechÄ™. Szkoda kasy. 2. Jak każdy zgniły kompromis - nie bÄ™dziesz miał dużych tarcz wiÄ™c z supermoto niewiele zostanie - w temacie dziczenie, stawanie na gumie itakie tam, w temacie jazda po ulicy bÄ™dzie super. 2a. Nie chcesz zakładać duzych tarcz hamulcowych na koła enduro. Boli 3. Przekładka kół SM - CROSS to dla dwu osób 15-20 minut, jedna osoba ciut dłużej siÄ™ chrzani - max 30. Przekładka przy duzych tarczach SM zajmuje jakies 10 minut wiÄ™cej i powoduje stan lekkiego wk. Przekładka ze zmianÄ… łaĹ„cucha (teraz tak mam ze różne łaĹ„cuchy i zebatki sÄ… - zajmuje dwu osobom 20-30 minut. Koszt kół SM to 2000-3500 PLN Koła enduro bywajÄ… taĹ„sze. Pozdr SiW (DRZ400S) Rozważałem jeszcze opcjÄ™ z przekładkÄ… całego układu hamulcowego ale siÄ™ nie opylało czasowo i kosztowo. Pozdr SiW 5 |
Data: Grudzien 08 2008 20:59:56 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: AlFire | SiW wrote: AlFire pisze: juz teraz widze ze niezbyt madry to byl pomysl ;-). dzieki za oswiecenie! chyba skoncze po prostu na DRZ250 i dam sobie spokoj z SM. 6 |
Data: Grudzien 09 2008 12:58:53 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: Andrzej Luczak |
Idea słuszna tylko szczegóły do du...y:Należy wziąć pod uwagÄ™ co autor rozumie pod pojÄ™ciem enduro i supermoto, jeĹ›li ambitne korzystanie z w/w to kiepski pomysł taki uniwersalny pojazd. JeĹ›li jednak pragnie oszczedzać kostkÄ™ w mieĹ›cie i odwotnie, czerpiÄ…c przyjemnoć z jazdy po lasach i trochÄ™ wygłupów w mieĹ›cie to jest to najtaĹ„sza opcja. 2. Jak każdy zgniły kompromis - nie bÄ™dziesz miał dużych tarcz wiÄ™c z supermoto niewiele zostanie - w temacie dziczenie, stawanie na gumie itakie tam, w temacie jazda po ulicy bÄ™dzie super.Tu bym polemizował- przednie koło z dużÄ… tarczÄ… + adapter do zacisku hamulcowego i nie trzeba rezygnować z dużej tarczy w SM. Koszt adaptera niewielki Koszt kół SM to 2000-3500 PLNPiszÄ™ to jako posiadacz zestawu SM do LC4 (oba koła kompletne z tarczami, na tylnym zÄ™batka szosowa, adapter do zacisku przedniego). W/w zestaw założyłem raz, skoro kupiłem to trzeba było sprawdzić. Po tygodniowych testach wróciłem do kół enduro i tak zostało, pewnie nie krÄ™cÄ… mnie zabawy "na mieĹ›cie". Do kosztów należy oczywiĹ›cie doliczyć łaĹ„cuch i przedniÄ… zÄ™batkÄ™- lepiej dla ich żywotnoĹ›ci nie mieszać zestawami. -- AL GSX1100G & LC4 7 |
Data: Grudzien 09 2008 20:37:44 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: AlFire | Andrzej Luczak wrote:
czemu. zakladajac ze kola sa wymieniane pozostaje tylko zawiecha. sprezyny bym zmienil pod moja wage tak czy owak. czy skok zawieszenia w off-road jest wiekszy od SM? zalozenie bylo za adaptujemy SM do jazdy off-road a nie na odwrot. JeĹ›li jednak pragnie oszczedzać kostkÄ™ w mieĹ›cie i odwotnie, czerpiÄ…c przyjemnoć z jazdy po lasach i trochÄ™ wygłupów w mieĹ›cie to jest to najtaĹ„sza opcja. chodzi nawet nie tyle o ekonomicznosc ale o miejsce w garazu :-).
tez mi sie tak wydawalo. moge miec kola+tarcze za jakies powiedzmy $450 lub mniej. PiszÄ™ to jako posiadacz zestawu SM do LC4 (oba koła kompletne z tarczami, DRZ400 jest dosc mocna takze w terenie na przelozeniu z SM nie powinno byc az tak zle - pytamboniewiem? 8 |
Data: Grudzien 10 2008 08:59:39 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: Marek B | Witam Ty mnie powiedz gdzie tak sprzedajÄ… koła za takÄ… cenÄ™ bo sam bym swojÄ… crf polatał po mieĹ›cie od "wielkiego dzwonu". -- pozdrawiam Marek crf250x 9 |
Data: Grudzien 10 2008 07:20:43 | Temat: Re: supermotard i enduro w jednym | Autor: AlFire | Marek B wrote: Witam w zgnilym kapitalizmie amerykanskim. ktos kto duzo jezdzi off-road mi powiedzial jak konusltowalem idea. a waha byla w pewnych rejonach po $1.40 czyli likes 1.7zeta za litr. |
Re: supermotard i enduro w jednym
Newsletter
Galerie zdjęć