Grupy dyskusyjne   »   Żółte światło

Żte świato



1 Data: Styczen 23 2011 11:25:07
Temat: te wiato
Autor: news-gazeta 

Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej si pali.


Pozdrawiam - Darek.



2 Data: Styczen 23 2011 11:35:59
Temat: Re: te wiato
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100,  news-gazeta wrote:

Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej si pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

J.

3 Data: Styczen 23 2011 12:10:19
Temat: Re: Żte �wiato
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-01-23 11:35, J.F. pisze:

On Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100,  news-gazeta wrote:
Nie macie wraenia e świato te w Polsce świeci się zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej się pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapaty wisi cay czas. U nas przy 50, częściej nad czowiekiem wisi presja tych z tyu, uwaających go za kapelusznika.
Tudzie presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj."

4 Data: Styczen 23 2011 13:33:27
Temat: Re: Żte �wiato
Autor: Jotte 

Uytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa w wiadomości

U nas przy 50, częściej nad czowiekiem wisi presja tych z tyu, uwaających go za kapelusznika.
Jaka presja???
Kogo normalnego i prawidowo jadącego obchodzi, co uwaają jacyś gupcy?
A niech no tylko ktryś cham zaświeci lub zatrąbi...

Tudzie presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)
Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niektrzy widzieli, ale nie są wiarygodni.

--
Jotte

7 Data: Styczen 23 2011 13:27:23
Temat: Re: Żte �wiato
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 14:14:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa(a):

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowizujce ograniczenie
prdkoci.

Jest troch niej, ale jadc w okolicach obowizujcego limitu, zazwyczaj
te si mona zaapa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

8 Data: Styczen 23 2011 14:57:21
Temat: Re: Żte �wiato
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-23, Waldek Godel  wrote:

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowizujce ograniczenie
prdkoci.

Jest troch niej, ale jadc w okolicach obowizujcego limitu, zazwyczaj
te si mona zaapa.

Ja si czciej spotykam ze wiatami ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

9 Data: Styczen 23 2011 18:38:34
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Szewczak 


Uytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisa w wiadomoci

On 2011-01-23, Waldek Godel  wrote:

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowizujce ograniczenie
prdkoci.

Jest troch niej, ale jadc w okolicach obowizujcego limitu, zazwyczaj
te si mona zaapa.

Ja si czciej spotykam ze wiatami ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

    Gdzie ta zielona fala w Wawie jest ? moze na Gorczewskiej ???????

Dokladnie jak sie zna rozklad swiatek w Wawie to sie mozna zalapac na zielona fale jadac np 90 od jednych swiatem do nastepnych, potem 40 do nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

PZDr
Adam

10 Data: Styczen 23 2011 19:07:35
Temat: Re: Żte wiato
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-23, Adam Szewczak  wrote:

Ja się częściej spotykam ze światami ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

    Gdzie ta zielona fala w Wawie jest?

Na przykad na Waszyngtona da się przelecieć caą aleję na zielony,
tylko trzeba trzymać prędko w okolicach 80-90km/h.

moze na Gorczewskiej ???????

Tam bardziej pasuje określenie "czerwona fala" :)

Dokladnie jak sie zna rozklad swiatek w Wawie to sie mozna zalapac na
zielona fale jadac np 90 od jednych swiatem do nastepnych, potem 40 do
nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa
jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Chyba nie da się jej tak ustawić. Albo uwzględnisz przeciętnych
kierowcw, albo kapelusznikw rozpędzających się przez trzy skrzyowania
do przelotowych 50km/h, albo cao zatrzymają szybcy i wścieki, ktrzy
muszą dolecieć do czerwonego i potem stracić czas na ruszanie.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

11 Data: Styczen 23 2011 18:09:10
Temat: Re: te wiato
Autor: to 

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

12 Data: Styczen 23 2011 19:19:19
Temat: Re: Żte wiato
Autor: Adam Szewczak 


Uytkownik "to"  napisa w wiadomości

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta predkoscia.

PZDr
Adam

13 Data: Styczen 23 2011 18:50:35
Temat: Re: te wiato
Autor: to 

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po cholerę? Jak zaczną jedzić 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic. Waściwym rozwiązaniem jest
urealnienie limitw, np. z 50 na 70.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

14 Data: Styczen 23 2011 21:46:19
Temat: Re: Żte wiato
Autor: Adam Szewczak 


Uytkownik "to"  napisa w wiadomości

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po cholerę? Jak zaczną jedzić 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic. Waściwym rozwiązaniem jest
urealnienie limitw, np. z 50 na 70.

--

    Czyli wiekszosc by jezdzila 90, wiekszosc ulic w Wawie sie nie nadaje do takiej predkosci. Trzeba przyjac ze spore grono kierowcow przy tej predkosci juz nie ogarnia co sie dzieje dookola, pozatym jakby nie patrzec sa jeszcze piesi a nie wszystkie przejscia maja swiatla.

Przecie u nas nawet na autostradzie ludzie nie ogarniaja jazdy, wystarczy na poznanskiej zobaczyc ile jest barierek powyginanych.

Miasto to taki ustroj gdzie trzeba szanowac i kierowcow i pieszych i rowery czy tam motocykle.

PZDr
Adam

15 Data: Styczen 23 2011 22:32:10
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia 23 Jan 2011 18:50:35 GMT, to napisa(a):

Ale po choler? Jak zaczn jedzi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wicej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Styczen 23 2011 21:46:12
Temat: Re: te wiato
Autor: to 

begin Adam Paszczyca

Ale po cholerę? Jak zaczną jedzić 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie te średni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze się czujesz? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Styczen 23 2011 23:46:50
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia 23 Jan 2011 21:46:12 GMT, to napisa(a):

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze si czujesz? ;)

Doskonale. Przepustowo to ilo aut na minut. Ta osiga maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, e odstpy midzy autami rosn przy wikszych
prdkociach.
Natomiast jednoczenie ronie czas przejazdu danego odcinka.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Styczen 23 2011 22:50:29
Temat: Re: te wiato
Autor: to 

begin Adam Paszczyca

Doskonale. Przepustowo to ilo aut na minutę. Ta osiąga maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, e odstępy między autami rosną przy większych
prędkościach.
Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowcw. Nie widziaem, eby ktoś utrzymywa
inny odstęp przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Styczen 23 2011 23:58:38
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia 23 Jan 2011 22:50:29 GMT, to napisa(a):

Natomiast jednoczenie ronie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowcw. Nie widziaem, eby kto utrzymywa
inny odstp przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Styczen 24 2011 00:33:05
Temat: Re: te wiato
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 23:58:38 +0100,  Adam Paszczyca wrote:

Dnia 23 Jan 2011 22:50:29 GMT, to napisa(a):
Natomiast jednoczenie ronie czas przejazdu danego odcinka.
Chyba w teorii szwedzkich naukowcw. Nie widziaem, eby kto utrzymywa
inny odstp przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

J.

21 Data: Styczen 27 2011 17:50:43
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisa(a):

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jad, tym wikszy odstp.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Styczen 27 2011 18:13:46
Temat: Re: te wiato
Autor: J.F. 

On Thu, 27 Jan 2011 17:50:43 +0100,  Adam Paszczyca wrote:

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisa(a):
C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jad, tym wikszy odstp.

w miejskim korku przy 70-80 jego dlugosc jest zgodna z teoria :-)

J.

23 Data: Styczen 29 2011 21:31:36
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jad, tym wikszy odstp.

Od czego ? Od stojcego samochodu ? Jedziesz za poprzedzajcym samochodem na odlego czasu reakcji bez zwizku z prdkoci zupenie plus jaki may margines wynikajcy z mniejszej dynamiki wysokich biegw plus oczywicie to, e nie musisz jecha blisko bo nikt Ci ju nie goni, tak jak ruszajc ze wiate wic po prostu wolisz spokojniej jecha, kwestia wikszej przepustowoci przy prdkoci 100 ni 30. Przemyl to na spokojnie.

24 Data: Styczen 24 2011 01:09:45
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

Natomiast jednoczenie ronie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowcw. Nie widziaem, eby kto utrzymywa
inny odstp przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Chopie ... teza, e samochody szybciej poruszajce si w rzeczywistoci poruszaj si wolniej jest nie do obronienia. Wpyw prdkoci na odlegoci midzy samochodami oczywicie jest, ale nie ma on tak ograniczajcego charakteru, by samochody nie mogy jecha szybciej jak mog. Jest po prostu pewna graniczna przepustowo ktrej nie przekroczysz choby usun ograniczenia. Dla danej drogi, w okrelonych warunkach i w zalenoci od umiejtnoci i ponoszonego ryzyka. Raz 10km/h, innym razem twoje 30 a jeszcze innym 100. Kwestia wanie tych czynnikw.

25 Data: Styczen 27 2011 17:55:19
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisa(a):

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Chopie ... teza, e samochody szybciej poruszajce si w rzeczywistoci
poruszaj si wolniej jest nie do obronienia.

A gdzie ja tak tez stawiam?

Twj problem to niezauwaenie, e prdko pojazdu, a przepustowo to nie
to samo.
Przepustowo to ilo aut na minut.
Jad auta 100km/h, odstp midzy nimi 50m. To znaczy, e auto przejeda co
1,8 sekundy. Masz przepustowo  33 1/3 auta na minut.

Jad auta 30km/h. Odstp midzy autami 10m. To znaczy, e auto przejeda
co 1,2 sekundy. Przepustowo 50 aut na minut.

I co, gupio ci?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

26 Data: Styczen 29 2011 21:46:34
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"  napisa w wiadomoci

Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisa(a):

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Chopie ... teza, e samochody szybciej poruszajce si w rzeczywistoci
poruszaj si wolniej jest nie do obronienia.

A gdzie ja tak tez stawiam?

Twj problem to niezauwaenie, e prdko pojazdu, a przepustowo to nie
to samo.
Przepustowo to ilo aut na minut.
Jad auta 100km/h, odstp midzy nimi 50m. To znaczy, e auto przejeda co
1,8 sekundy. Masz przepustowo  33 1/3 auta na minut.

Jad auta 30km/h. Odstp midzy autami 10m. To znaczy, e auto przejeda
co 1,2 sekundy. Przepustowo 50 aut na minut.

I co, gupio ci?

To jest kompletnie nieadekwatne do problemu. Jest oczywiste, e samochody poruszajce si szybciej nie musz jecha jeden za drugim bo po prostu nie ma ich tyle. Gdyby jednak mia tyle samochodw by jechay gciej to dokadnie tak stanie si co w oczywisty sposb poskutkuje wiksz a nie mniejsz przepustowoci. Bo jak Ci pisaem, te odlegoci midzy samochodami zasadniczo nie wynikaj z prdkoci tylko np z wyszego biegu i wpyw prdkoci nie jest taki, jak napisae.

27 Data: Styczen 31 2011 23:49:27
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Sat, 29 Jan 2011 21:46:34 +0100, niusy.pl napisa(a):

mniejsz przepustowoci. Bo jak Ci pisaem, te odlegoci midzy
samochodami zasadniczo nie wynikaj z prdkoci tylko np z wyszego biegu i
wpyw prdkoci nie jest taki, jak napisae.

No w Twojej rzeczywistoci, to pewno nie...


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Luty 01 2011 08:07:00
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

mniejsz przepustowoci. Bo jak Ci pisaem, te odlegoci midzy
samochodami zasadniczo nie wynikaj z prdkoci tylko np z wyszego biegu i
wpyw prdkoci nie jest taki, jak napisae.

No w Twojej rzeczywistoci, to pewno nie...

Id sobie zobaczy na ulic a nie pieprz gupoty

29 Data: Luty 01 2011 20:09:08
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Tue, 1 Feb 2011 08:07:00 +0100, niusy.pl napisa(a):

No w Twojej rzeczywistoci, to pewno nie...

Id sobie zobaczy na ulic a nie pieprz gupoty

Byem widziaem, jednak nie yj w Twoim Matriksie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Styczen 24 2011 00:11:10
Temat: Re: te wiato
Autor: to 

begin Adam Paszczyca

C, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Ty chyba yjesz w jakiejś innej rzeczywistości albo przynajmniej w innym
kraju, to po pierwsze. Po drugie rozmawiamy o korkach, a one biorą się ze
swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykadowo, jeśli przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo czę osb, ktre
wyjechay przed godziną 7 nie zdąy jeszcze dotrzeć do celu, do ktrego
by ju dotara jadąc 70 km/h.

Odstęp ma znaczenie (pomijając oczywistą oczywisto, e Polsce większo
ma go gdzieś i zachowa taki sam przy 50 jak przy 70 km/h) WYŁĄCZNIE w
jednej, specyficznej sytuacji, w ktrej wszyscy jechaliby z daną
prędkością wykorzystując cae dostępne miejsce. Taka sytuacja występuje
niezwykle rzadko. Zazwyczaj albo miejsca jest więcej albo z kolei zaczyna
być ju go za mao i prędko ogranicza natęenie ruchu samo w sobie
(świata, maruderzy ktrych nie da się wyprzedzić itp.), więc
ograniczenie znakami jest bez znaczenia.

Oglnie rzecz biorąc teorie na temat większej przepustowości drg
wynikającej z niszej prędkości w praktyce są jedną wielką bzdurą.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

31 Data: Styczen 27 2011 17:56:28
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisa(a):

swego rodzaju spitrzenia ruchu. Przykadowo, jeli przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi si w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi si odpowiednio wczeniej, bo cz osb, ktre
wyjechay przed godzin 7 nie zdy jeszcze dotrze do celu, do ktrego
by ju dotara jadc 70 km/h.

KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
30km/h, to nic sie nei stanie i spitrzenia nie bdzie.

Oglnie rzecz biorc teorie na temat wikszej przepustowoci drg
wynikajcej z niszej prdkoci w praktyce s jedn wielk bzdur.

C, moje obserwacje s inne.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Styczen 27 2011 18:12:24
Temat: Re: te wiato
Autor: J.F. 

On Thu, 27 Jan 2011 17:56:28 +0100,  Adam Paszczyca wrote:

Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisa(a):
swego rodzaju spitrzenia ruchu. Przykadowo, jeli przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi si w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi si odpowiednio wczeniej, bo cz osb, ktre
wyjechay przed godzin 7 nie zdy jeszcze dotrze do celu, do ktrego
by ju dotara jadc 70 km/h.

KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
30km/h, to nic sie nei stanie i spitrzenia nie bdzie.

Rzecz do sprawdzenia. wystawic gdzies na gierkowce pod warszawa
ograniczenia so 80-50-30, dwa dobrze widoczne radiowozy i poczekac z
coz tego bedzie.

Niemieckie doswiadczenie podpowiada mi ze zdarza sie spietrzenie/korek
ktory jedzi 80, a potem mozna przyspieszyc i spietrzenie sie rozwiewa
i nie bardzo wiadomo dlaczego .. ale wniosek z tego jakis niezbyt
ciekawy - tam gdzie mniejsza predkosc tam spietrzenie

J.

33 Data: Luty 01 2011 13:51:24
Temat: Re: te wiato
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello to,

Monday, January 24, 2011, 1:11:10 AM, you wrote:

[...]

Oglnie rzecz biorc teorie na temat wikszej przepustowoci drg
wynikajcej z niszej prdkoci w praktyce s jedn wielk bzdur.

Przede wszystkim wikszo tych "oblicze" zakada zerow dugo
samochodw i/lub co najmniej liniow (jak nie kwadratow) zaleno
odstpw od prdkoci a take pen pynno ruchu i zerowe czasy
reakcji kierowcw. Te zaoenia s bdne i otrzymuje si wyniki
zgodne z zasad GIGO.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

34 Data: Styczen 24 2011 00:57:18
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze si czujesz? ;)

Doskonale. Przepustowo to ilo aut na minut. Ta osiga maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, e odstpy midzy autami rosn przy wikszych
prdkociach.
Natomiast jednoczenie ronie czas przejazdu danego odcinka.

Pierdoy do kwadratu

35 Data: Styczen 24 2011 00:56:45
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

Ale po choler? Jak zaczn jedzi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wicej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo drogi proporocjonalna jest do prdkoci i ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prdkoci nie wyniknie nigdy zwikszenie przepustowoci bo mimo zmniejszenia odlegoci prdko poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

36 Data: Styczen 24 2011 02:55:04
Temat: Re: te wiato
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100,  niusy.pl wrote:

Uytkownik "Adam Paszczyca"
Ale po choler? Jak zaczn jedzi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wicej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo drogi proporocjonalna jest do prdkoci i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prdkoci nie wyniknie
nigdy zwikszenie przepustowoci bo mimo zmniejszenia odlegoci prdko
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Proste to na razie jest stwierdzenie ze nie rozumiesz pewnych pojec
:-)

J.

37 Data: Styczen 27 2011 17:56:55
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100, niusy.pl napisa(a):

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo drogi proporocjonalna jest do prdkoci i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prdkoci nie wyniknie
nigdy zwikszenie przepustowoci bo mimo zmniejszenia odlegoci prdko
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostakw.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

38 Data: Styczen 29 2011 21:49:02
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo drogi proporocjonalna jest do prdkoci i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prdkoci nie wyniknie
nigdy zwikszenie przepustowoci bo mimo zmniejszenia odlegoci prdko
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostakw.

Gociu, jeste enujcy. Ju czytaem twoje wypowiedzi do kogo innego, gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisae do niego "cieciu".

39 Data: Styczen 31 2011 23:49:57
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Sat, 29 Jan 2011 21:49:02 +0100, niusy.pl napisa(a):

Nie, to jest proste dla prostakw.

Gociu, jeste enujcy. Ju czytaem twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisae do niego "cieciu".

To teraz jeszcze podaj linka do tego.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

40 Data: Luty 01 2011 08:09:02
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

Nie, to jest proste dla prostakw.

Gociu, jeste enujcy. Ju czytaem twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisae do niego "cieciu".

To teraz jeszcze podaj linka do tego.

Jeszcze czego

41 Data: Luty 01 2011 20:09:52
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Tue, 1 Feb 2011 08:09:02 +0100, niusy.pl napisa(a):

Gociu, jeste enujcy. Ju czytaem twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisae do niego "cieciu".
To teraz jeszcze podaj linka do tego.
Jeszcze czego

No w sumie ju nie, wasni epotwierdzie, e esz jak Macierewicz.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

42 Data: Luty 03 2011 20:29:30
Temat: Re: te wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Paszczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo drogi proporocjonalna jest do prdkoci i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prdkoci nie wyniknie
nigdy zwikszenie przepustowoci bo mimo zmniejszenia odlegoci prdko
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostakw.

Gociu, jeste enujcy. Ju czytaem twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisae do niego "cieciu".

43 Data: Luty 02 2011 23:27:49
Temat: Re: te wiato
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 23 Jan 2011, to wrote:

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po choler? Jak zaczn jedzi 50-60 zamiast 70-80

  Errata: zamiast 70..80 kawaek i potem 0 przez pewien czas.
  Bo taka jest praktyka, jak ju kto napisa :D

to mniej wicej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic.

  By moe tu i wdzie praktyka przejedania na czerwonym
jest nagminna, ale jeszcze nie powszechna. A to oznacza
e pojazd jednak od czasu do czasu stoi, wic tego
wniosku prosto wywie si nie da :)

pzdr, Gotfryd

44 Data: Styczen 23 2011 22:07:53
Temat: Re: Żte wiato
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Adam Szewczak"  napisa w wiadomości


Uytkownik "to"  napisa w wiadomości
begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--

   Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic

Za to powinieneś widzieć problem, eby tu wypisywać podobne pierdoy.
Wypad na jakieś forum dla melepetw.

45 Data: Styczen 23 2011 22:27:22
Temat: Re: Żte wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Adam Szewczak"

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

   Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta predkoscia.

Po co na prostej drodze świata ???

46 Data: Styczen 23 2011 22:35:44
Temat: Re: Żte wiato
Autor: Jotte 

Uytkownik "niusy.pl"  napisa w wiadomości

Po co na prostej drodze świata ???
Dla pieszych, chopcze, dla pieszych - w tym bachorw do i ze szkoy idących, dla wączających się z bocznych drg itp.

--
Jotte

47 Data: Styczen 24 2011 01:11:22
Temat: Re: Żte wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Jotte"

Po co na prostej drodze świata ???
Dla pieszych, chopcze, dla pieszych - w tym bachorw do i ze szkoy idących, dla wączających się z bocznych drg itp.

Chopcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

48 Data: Styczen 24 2011 01:16:33
Temat: Re: Żte wiato
Autor: Jotte 

Uytkownik "niusy.pl"  napisa w wiadomości

Po co na prostej drodze świata ???
Dla pieszych, chopcze, dla pieszych - w tym bachorw do i ze szkoy idących, dla wączających się z bocznych drg itp.
Chopcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

Synku - pisz i czytaj ze zrozumieniem, nie bekocz. Choć na tyle, na ile dasz radę.

--
Jotte

49 Data: Styczen 24 2011 08:24:51
Temat: Re: Żte wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Jotte"

Po co na prostej drodze świata ???
Dla pieszych, chopcze, dla pieszych - w tym bachorw do i ze szkoy idących, dla wączających się z bocznych drg itp.
Chopcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

Synku - pisz i czytaj ze zrozumieniem, nie bekocz. Choć na tyle, na ile dasz radę.

Musiabym zwariować by przejmować się twoimi wybrykami niusowymi.

50 Data: Styczen 23 2011 20:24:29
Temat: Re: te wiato
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-01-23 19:09, to pisze:

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

Jak nie rozumiesz, to znaczy, e to Ciebie dotyczy.
;)


--
                      Wojciech Smagowicz

51 Data: Styczen 31 2011 09:07:04
Temat: Re: te wiato
Autor: Shrek 

W dniu 2011-01-23 18:38, Adam Szewczak pisze:

Gdzie ta zielona fala w Wawie jest ? moze na Gorczewskiej ???????

Na Kasprowicza w kierunku centrum - co dziwne przy przepisowej prdkoci te dziaa;) Jak jedziesz 70 z pierwich wiate, to przed kadymi si zatrzymujesz na kilka sekund;)

Shrek

52 Data: Styczen 23 2011 14:29:59
Temat: Re: te ?wiato
Autor: Jotte 

Uytkownik "Waldek Godel"  napisa w wiadomoci

Oczywicie, e istnieje zielona fala, np. dosy powszechnie w Warszawie.
Jedyne zielone fale w Polsce spotka mona na pytkich zbiornikach wodnych, ktre latem w ciepocie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Jednak (...) nie da si jej uywa.
Czyli jej nie ma.

--
Jotte

53 Data: Styczen 23 2011 13:46:30
Temat: Re: te ?wiato
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 14:29:59 +0100, Jotte napisa(a):

Jedyne zielone fale w Polsce spotka mona na pytkich zbiornikach wodnych,
ktre latem w ciepocie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Od kogo si takich bonmotw nauczye? Od Koniotrzepolino?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

54 Data: Styczen 23 2011 14:49:22
Temat: Re: te ?wiato
Autor: Jotte 

Uytkownik "Waldek Godel"  napisa w wiadomoci

Jedyne zielone fale w Polsce spotka mona na pytkich zbiornikach wodnych,
ktre latem w ciepocie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.
Od kogo si takich bonmotw nauczye?
Samorodny talent, naturszczyk.
Przymawiasz si o prywatne lekcje? ;)

--
Jotte

55 Data: Styczen 23 2011 22:29:00
Temat: Re: te ?wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Jotte"

Oczywicie, e istnieje zielona fala, np. dosy powszechnie w Warszawie.
Jedyne zielone fale w Polsce spotka mona na pytkich zbiornikach wodnych, ktre latem w ciepocie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Zielone fale byy np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu. Polegao to na tym, e na wietlnej tablicy stao ile naley jecha by trafi na zielone. Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

56 Data: Styczen 24 2011 00:40:01
Temat: Re: te ?wiato
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 22:29:00 +0100,  niusy.pl wrote:

Zielone fale byy np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu. Polegao to na

Chyba nawet wczesniej zainstalowano.

tym, e na wietlnej tablicy stao ile naley jecha by trafi na zielone.
Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

Zepsul sie sterownik, za drogo bylo wymienic, za drogo naprawic ? :-)

J.

57 Data: Styczen 24 2011 08:18:27
Temat: Re: te ?wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "J.F."

Zielone fale byy np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu. Polegao to na

Chyba nawet wczesniej zainstalowano.

No moe i 30


tym, e na wietlnej tablicy stao ile naley jecha by trafi na zielone.
Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

Zepsul sie sterownik, za drogo bylo wymienic, za drogo naprawic ? :-)

Wtpi. Podejrzewam, e nie dziaao np zamiast tablic ruch reguloway na tej drodze dziury na rodku skrzyowania z torowiskiem tramwajowym.

58 Data: Styczen 24 2011 13:51:14
Temat: Re: te ?wiato
Autor: Bydl 

niusy.pl wrote:
>
> Zielone fale byy np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu.

Pod koniec zeszego roku (Bytom ==> Chorzw) wci to dziaao i to dobrze.

--
Bydl

59 Data: Styczen 23 2011 19:46:04
Temat: [OT] Re: Żte �wiato
Autor: ererer 

W dniu 2011-01-23 13:50, Waldek Godel pisze:

Oczywiście, e istnieje zielona fala, np. dosyć powszechnie w Warszawie.
Jednak ze względu na powszechny problem gumowego kindybaa wyskakującego z
siedzenia kierowcy przy jedzie z prędkością zgodną z aktualnym
ograniczeniem nie da się jej uywać.[...]

Wielokrotne powtarzanie tego samego artu nie sprawia, e staje się on bardziej zabawny.

--
ererer

60 Data: Styczen 23 2011 18:56:48
Temat: Re: [OT] Re: Żte �wiato
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 19:46:04 +0100, ererer napisa(a):

Wielokrotne powtarzanie tego samego artu nie sprawia, e staje si on
bardziej zabawny.

art? Tobie si wydaje,e to jest art? Wspczuj...
Moe dziki takim, ktrym si wydaje, e to art, rzeczywisto na drogach
jest taka smutna..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. Wanie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocztku.. lotnictwa. Ekstradycja.

61 Data: Styczen 23 2011 14:54:00
Temat: Re: Żte �wiato
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2011-01-23 13:33, Jotte pisze:

Tudzie presja zielonej fali w mieście, ustawionej na +/- 130. ;)
Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niektrzy
widzieli, ale nie są wiarygodni.

Ja ją widziaem. We Wrocawiu jadąc od Karkonoskiej, przez Armii Krajowej do Traugutta. Licząc od BP na Karkonoskiej, od 3 świate po BP zielona fala jest ustawiona na 130 km/h ... Jadąc z taką prędkością (zwolnisz tylko na estakadzie do 60) dojedasz na zielonej fali do samego centrum, tj do Spoecznego :)

Testowane wielokroć :)

--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterw   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

62 Data: Styczen 23 2011 14:54:57
Temat: Re: Żte �wiato
Autor: Jotte 

Uytkownik ""Rafa \"SP\" Gil""  napisa w wiadomości

Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niektrzy
widzieli, ale nie są wiarygodni.
Ja ją widziaem.
A ja o takich napisaem... :-))

--
Jotte

63 Data: Styczen 23 2011 16:18:02
Temat: Re: Żte ???wiato
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 Marcin "Kenickie" Mydlak  napisa/a:

Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej si pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapaty wisi cay
czas. U nas przy 50, czciej nad czowiekiem wisi presja tych z tyu,
uwaajcych go za kapelusznika.
Tudzie presja zielonej fali w miecie, ustawionej na +/- 130. ;)

Miasto Pszczyna, jedna z gwnych arterii kraju - DK1, przechodzca przez
rodek tej piknej (?) miejscowoci. Circa pi wiate, nawet pnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :) Zawsze
mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, eby
zdy na poprzednie zielone. Ju prbowaem z pedaem w pododze - 150KM
to za mao, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczy ograniczenie :)
--
Samotnik
Biuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

64 Data: Styczen 23 2011 18:01:54
Temat: Re: Żte ???wiato
Autor: 'Tom N' 

Samotnik w

Dnia 23.01.2011 Marcin "Kenickie" Mydlak  napisa/a:
Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej si pali.
A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)
Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zapaty wisi cay
czas. U nas przy 50, czciej nad czowiekiem wisi presja tych z tyu,
uwaajcych go za kapelusznika.
Tudzie presja zielonej fali w miecie, ustawionej na +/- 130. ;)

Miasto Pszczyna, jedna z gwnych arterii kraju - DK1, przechodzca przez
rodek tej piknej (?) miejscowoci.

DK1 poprowadzona jest wschodnia stron

Circa pi wiate, nawet pnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)


Nieprawda. Ograniczenia s od 50 do 80

Zawsze mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, eby
zdy na poprzednie zielone.

Dziwne, e mnie wczoraj w poudnie tylko jedne wiata zapay -- te na
wjedzie od Tychw, pozostay kawaek przejechaem rednio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, e po ruszeniu z pierwszych wiate i rozpdzeniu si do 70
za mn byo 200 metrw pustki.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

65 Data: Styczen 23 2011 21:20:34
Temat: Re: Żte ???wiato
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 'Tom N'  napisa/a:

Circa pi wiate, nawet pnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)


Nieprawda. Ograniczenia s od 50 do 80

90% trasy jest 80 km/h.

Zawsze mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, eby
zdy na poprzednie zielone.

Dziwne, e mnie wczoraj w poudnie tylko jedne wiata zapay -- te na
wjedzie od Tychw, pozostay kawaek przejechaem rednio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, e po ruszeniu z pierwszych wiate i rozpdzeniu si do 70
za mn byo 200 metrw pustki.

Jed tam codziennie. Jeli nie ma ruchu, to nie umiem jecha ani tak
wolno, ani tak szybko, eby po ruszeniu z jednych wiate zaapa si na
zielone na kolejnych.
--
Samotnik
Biuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

66 Data: Styczen 23 2011 22:29:14
Temat: Re: te ???wiato
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Samotnik"  napisa w wiadomoci news:

Dziwne, e mnie wczoraj w poudnie tylko jedne wiata zapay -- te na
wjedzie od Tychw, pozostay kawaek przejechaem rednio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, e po ruszeniu z pierwszych wiate i rozpdzeniu si do 70
za mn byo 200 metrw pustki.

Jed tam codziennie. Jeli nie ma ruchu, to nie umiem jecha ani tak
wolno, ani tak szybko, eby po ruszeniu z jednych wiate zaapa si na
zielone na kolejnych.

I to jest problem.
Gdyby kierowcy wiedzieli na ile jest ustawiona zielona fala (zakadajc e w ogle jest - w Poznaniu to raczej przypadkowe czasy) to by si do niej dostosowywali.
Moe jakie wywietlacze by si przyday?

Ale to chyba jaka tajna informacja, a na kadej ulicy jest inaczej.
W efekcie - najlepiej dziaaj stare wiata, w ktrych nie mona grzeba co kilka sekund komputerowo, przynajmniej tylko na takich miejscach w Polsce udaje mi si skorzysta z tego dobrodziejstwa.
I to niezalenie od tego czy jad pierwszy, czy za innymi.

Jako w Berlinie nie mam takowych problemw - cae miasto idzie przejecha (poza szczytem) jadc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

67 Data: Styczen 24 2011 00:38:56
Temat: Re: te ???wiato
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 22:29:14 +0100,  Cavallino wrote:

I to jest problem.
Gdyby kierowcy wiedzieli na ile jest ustawiona zielona fala (zakadajc e w
ogle jest - w Poznaniu to raczej przypadkowe czasy) to by si do niej
dostosowywali.
Moe jakie wywietlacze by si przyday?

Nie sa potrzebne. Gdyby ZF byla ustawiona rozsadnie to kierowcy
blyskawicznie by sie do niej dostosowali.
Patrz ul Karkonoska we wrocku.

Oczywiscie pomaga dobra widocznosc na nastepne skrzyzowanie.

Ale to chyba jaka tajna informacja, a na kadej ulicy jest inaczej.

I jeszcze o roznej porze inaczej, i "dynamiczne", "inteligentne",
"priorytet KM" ....

Jako w Berlinie nie mam takowych problemw - cae miasto idzie przejecha
(poza szczytem) jadc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

J.

68 Data: Styczen 24 2011 08:40:34
Temat: Re: te ???wiato
Autor: Cavallino 

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci news:

Jako w Berlinie nie mam takowych problemw - cae miasto idzie przejecha
(poza szczytem) jadc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach - piercieniach dookoa centrum.
Mylisz, e na ringach masz zielon fal?

69 Data: Styczen 24 2011 10:07:50
Temat: Re: te ???wiato
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 08:40:34 +0100,  Cavallino wrote:

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci news:
Jako w Berlinie nie mam takowych problemw - cae miasto idzie przejecha
(poza szczytem) jadc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
piercieniach dookoa centrum.
Mylisz, e na ringach masz zielon fal?

Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
miasta. Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

J.

70 Data: Styczen 24 2011 10:26:21
Temat: Re: te ???wiato
Autor: Cavallino 

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci news:

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
piercieniach dookoa centrum.
Mylisz, e na ringach masz zielon fal?

Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
miasta.

Wiesz, jak Mieszko I i jego nastpcy, a potem Prusacy projektowali przestrze tego miasta, to ono miao spenia zupenie inne funkcje ni pynny ruch samochodowy.
Choby dlatego, e samochodw wtedy jeszcze nie byo. ;-)

Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

Oczywicie e si uda.
Na ringach chocia, z poprzecznych musz czeka.

Ale nawet tego si nie robi.
W zamian jest kretyska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszajca do zatrzymania kady jadcy pojazd, a ju szczeglnie na ringach, ktre zrobili ulicami podporzdkowanymi, nawet jak ju kretysk sygnalizacj wycz (w nocy).

71 Data: Styczen 24 2011 10:47:24
Temat: Re: te ???wiato
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 10:26:21 +0100,  Cavallino wrote:

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci news:
W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na
ringach - piercieniach dookoa centrum.

Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

Oczywicie e si uda.
Na ringach chocia, z poprzecznych musz czeka.

Zeby sie udalo to skrzyzowania na drodze musza byc w okreslonej
odleglosci. A ringi jak to ringi - kazdy innej srednicy, obwodu i
odleglosci rozne. Moze sie udac - ale trzeba miasto zburzyc i
zaprojektowac od poczatku.

Ale nawet tego si nie robi.
W zamian jest kretyska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszajca do
zatrzymania kady jadcy pojazd, a ju szczeglnie na ringach, ktre zrobili
ulicami podporzdkowanymi, nawet jak ju kretysk sygnalizacj wycz (w
nocy).

Pozostaje mi sie cieszyc ze nie mamy we wrocku najgorszego zarzadu
drog w Polsce :-)

J.

72 Data: Styczen 23 2011 22:33:00
Temat: Re: te ???wiato
Autor: niusy.pl 


Uytkownik "Samotnik"


Miasto Pszczyna, jedna z gwnych arterii kraju - DK1, przechodzca przez
rodek tej piknej (?) miejscowoci. Circa pi wiate, nawet pnym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :) Zawsze
mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, eby
zdy na poprzednie zielone. Ju prbowaem z pedaem w pododze - 150KM
to za mao, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczy ograniczenie :)

A tam jest jaka zielona fala ? Chyba raczej czerwona, znaczy wiata celowo spowalniaj ruch niewykluczone, e kierujc si odbywajcym si ruchem czyli jak nic nie jedzie wieci si zielone pki kto nie nadjedzie to musi zwolni. Tak to przynajmniej gdzieniegdzie bywao. No i faktycznie s minimalne cykle, bo przecie nie zmieniaj si natychmiast, e jak si w tych cyklach zmiecisz przekraczajc znacznie prdko to jakby mia zielon.

73 Data: Styczen 23 2011 11:06:31
Temat: Re: te wiato
Autor: to 

begin news-gazeta

Nie macie wraenia e świato te w Polsce świeci się zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamować przed czerwonym albo niestety
wpada się na czerwonym ju.

Tak niestety jest i pki to się nie zmieni to nie ma co się dziwić, e
ludzie przelatują "na pomarańczowym" (a nawet na "ciemnopomarańczowym").

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

74 Data: Styczen 23 2011 03:19:12
Temat: Re: te wiato
Autor: PJ 

3s v = 50 km/h,
4s v = 60 km/h
5s v = 70 km/h

jak jest mniej dzwon do lokalnego zarzdcy i zapytaj si na jakiej
podstawie bo czasami zdarzaj si wyjtki, jeli nie potrafi si
wytumaczy naley umiejtnie nagoni jego "TFUrczosc" w kocu nie
ma si czym wstydzi :-)))

P.

75 Data: Styczen 23 2011 12:51:05
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam 'Adak' Kpiski 

On 2011-01-23 12:19, PJ wrote:

3s v = 50 km/h,
4s v = 60 km/h
5s v = 70 km/h

jak jest mniej dzwon do lokalnego zarzdcy i zapytaj si na jakiej
podstawie bo czasami zdarzaj si wyjtki, jeli nie potrafi si
wytumaczy naley umiejtnie nagoni jego "TFUrczosc" w kocu nie
ma si czym wstydzi :-)))

P.

Mgby poda jak pdostaw prawn, jakie rozporzdzenie, regulacj?
Codziennie jedz Waem Gocawskim w Warszawie i ni cholery te wiata si tyle nie wiec (ograniczenie do 70km/h).
Warto by co z tym zrobi, ale trzeba by mie podkadk.

--
Adam 'Adak' Kpiski        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborw, moe by tylko mniejsze zo"

76 Data: Styczen 23 2011 04:17:50
Temat: Re: te wiato
Autor: PJ 

//Mgby poda jak pdostaw prawn, jakie rozporzdzenie,
regulacj?

jasne :-) 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO

P.

77 Data: Styczen 23 2011 16:46:50
Temat: Re: te wiato
Autor: Rafa Grzelak 

On Sun, 23 Jan 2011 04:17:50 -0800 (PST), PJ wrote:

//Mgby poda jak pdostaw prawn, jakie rozporzdzenie,
regulacj?

jasne :-) 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO

P.

smieszne, kurna :D

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

78 Data: Styczen 23 2011 08:33:55
Temat: Re: te wiato
Autor: PJ 

ani troch, po prostu w ruchu drogowym jak i w innych dziedzinach
ycia zazwyczaj wszystko ju byo, kto ju przerabia ten temat wiec
IMHO bez sensu jest ponownie wymyla proch wystarczy tylko podpatrzy
jak zrobili to inni ... zreszt te wartoci mona sprawdzi samemu
przy uyciu jakiego kalkulatora drogi zatrzymania z netu i ju wiemy
ze jeli przy ograniczeniu 70 km/h te wieci si 1s to co jest nie
halo ...

PS w Niemczech wygupy rzdowych urzdasw kontroluje ADAC a w Polsce
kto ? PZMOT ? niestety budetwka zawsze jest pena gamoni wiec
kontrola jest wysoce wskazana :-))

P.

79 Data: Styczen 23 2011 18:12:37
Temat: Re: te wiato
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-01-23 17:33, PJ pisze:

PS w Niemczech wygupy rzdowych urzdasw kontroluje ADAC a w Polsce
kto ? PZMOT ? niestety budetwka zawsze jest pena gamoni wiec
kontrola jest wysoce wskazana :-))

We Woszech samorzdy kalkuloway czasy tego fizycznie niemoliwe niemoliwe... z popiciem pod kamer rejestrujc przejazd na czerwonym.


--
                      Wojciech Smagowicz

80 Data: Styczen 23 2011 13:24:19
Temat: Re: te wiato
Autor: lublex 

Uytkownik "news-gazeta"  napisa w wiadomoci

Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.

Wanie, stanowczo za krtko. Osiem do dwunastu na jednopasmwce to minimum.

pozdr
lublex

81 Data: Styczen 23 2011 13:49:20
Temat: Re: te wiato
Autor: ToMasz 

news-gazeta pisze:

Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej si pali.

nie
jad sobie ostatnio partnerem 1.1 wiec kopyto ma jak maluch. patrze
te. rzeczywicie musiaem zahamowa. kolumbryna jest troch,
hamowanie byo takie rednie, silnikiem bym nieda rady. w koncowym
momencie hamowania, przelatuje obok mnie lewym pasem jakie auto, za nim
, prawie na zderzaku drugie. FAjnie - myle sobie patrzc przez lewe
okno, ale z zamylenia wyrywa mnie pisk opon ( zima pucia wiec
rajdowcy na tor wrcili). patrze w lusterko a za mn ambulans! nie
uprzywilejowany, ale kierowca bd co bdz - zawodowy. Dla niego te
to sygna do dodania gazu, ewentualnie - oni jad - ja te jade.
pusciem hamulec, dokulaem sie 3 metry(wjechaem lekko na pasy) i
dobrze ze tak zrobiem bo facet zatrzyma sie mniej ni metr za mn.
przechodnie tylko kiwali gowami....

kultura jazdy kuleje, nie wiata.

ToMasz

82 Data: Styczen 23 2011 16:24:55
Temat: Re: te wiato
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100, news-gazeta napisa(a):

Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej si pali.

Albo tez w europie jedziesz przez wiatami zgodnie z ograniczeniem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

83 Data: Styczen 23 2011 16:14:26
Temat: Re: Żte świato
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 news-gazeta  napisa/a:

Nie macie wraenia e wiato te w Polsce wieci si zbyt krtko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te te zdecydowanie dluej si pali.

Najwikszy problem to ja widz w tym, e kiedy na jednym kierunku zapalaj
si te po zielonych, to na prostopadym po sekundzie opnienia zapala
si te po czerwonym. Sprawny kierowca czekajcy z wrzuconym biegiem na
czerwonym i jest dzwon. Nie trzeba do tego nawet takiego, ktry chce
jeszcze przejecha na tym na si.

Ja wiem, e to robi si w celu usprawnienia ruchu i skrcenia martwego
okresu, kiedy wszdzie pal si te i w sumie skrzyowanie jest
niewykorzystane. No ale jaki taki martwy okres musi by, w sensownym
wymiarze.
--
Samotnik
Biuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Re: Żółte światło



Grupy dyskusyjne