Grupy dyskusyjne   »   tor jazdy tylnich kół

tor jazdy tylnich kół



1 Data: Marzec 27 2011 22:07:51
Temat: tor jazdy tylnich kół
Autor: Ra 

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ… podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co siÄ™ martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg Ĺ›ciany na parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wczeĹ›niej wiÄ™ksze auto, Ĺ›migałem po parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by siÄ™ że bÄ™dzie łatwiej ale jak bym nie podjeżdzał do zakrÄ™tu typu 90st to mijam Ĺ›cianÄ™ w odległoĹ›ci 2cm
Zobacze w koĹ„cu jak działa ac



2 Data: Marzec 27 2011 21:13:48
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Grejon 

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:

Parę razy słyszałem tak± teorię chyba na kursie pj że tylnie koł±
pod±żaj± za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "¶cina". Chyba, że masz np. ZXa z tyln± osi± skrętn± :)

PS. TYLNE koła.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

3 Data: Marzec 27 2011 21:18:38
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

4 Data: Marzec 27 2011 21:24:00
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Grejon 

W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem tak± teorię chyba na kursie pj że tylnie koł±
pod±żaj± za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "¶cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tyln± osi± skrętn± :)

ZX miał napęd 4WS? :O

A ja wiem czy miał 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie ogl±dałem do¶ć dawno ale pamiętam, że tylne koła były skrętne.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

5 Data: Marzec 27 2011 21:25:31
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-03-27 21:24, Grejon pisze:

W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O

A ja wiem czy miał 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie oglÄ…dałem doć dawno
ale pamiÄ™tam, że tylne koła były skrÄ™tne.


Ja tam kojarzÄ™ tylnÄ… belkÄ™ skrÄ™tnÄ…. A Ĺ›ciĹ›lej - belka na drÄ…żkach skrÄ™tnych. Ale ze skrÄ™tnoĹ›ciÄ… kół to nic nie ma wspólnego.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

6 Data: Marzec 27 2011 20:35:14
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 27 Mar 2011 21:25:31 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Ja tam kojarzę tyln± belkę skrętn±. A ¶ci¶lej - belka na dr±żkach
skrętnych. Ale ze skrętno¶ci± kół to nic nie ma wspólnego.

Dr±żki skrętne zastępuj± sprężyny. Belka jest skrętna bo nie jest
zamocowana na sztywno tylko lekko spręży¶cie, przez co siły działaj±ce na
koła mog± j± lekko poruszyć

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

7 Data: Marzec 27 2011 21:25:47
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: AL 

W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oĹ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie, natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra jak w deskorolce).


--
pozdr
Adam (AL)
TG

8 Data: Marzec 27 2011 21:31:48
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: AL 

W dniu 2011-03-27 21:25, AL pisze:

W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oĹ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).


http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/4WS,d,28040.html

--
pozdr
Adam (AL)
TG

9 Data: Marzec 28 2011 11:26:46
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Kamil 

On 27/03/2011 20:25, AL wrote:

W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oĹ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).




--
Pozdrawiam
Kamil

10 Data: Marzec 28 2011 12:33:26
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: AL 

W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:

On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oĹ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).


tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

<cytat>
Za działanie tego systemu odpowiedzialny jest specjalny układ mechaniczno-hydrauliczny, który dostosowuje stopieĹ„ skrÄ™tu tylnej osi w zależnoĹ›ci od szybkoĹ›ci samochodu. DziÄ™ki niemu wyraĽnie zmniejsza siÄ™ promieĹ„ skrÄ™tu oraz poziom bezpieczeĹ„stwa przy wykonywaniu gwałtownych manewrów na drodze.

Przy prÄ™dkoĹ›ci poniżej 35 km/h tylne koła samochodu skrÄ™cajÄ… w przeciwnym kierunku niż przednia oĹ›, w celu ułatwienia manewrów parkingowych. Powyżej tej prÄ™dkoĹ›ci koła skrÄ™cajÄ… w tym samym kierunku co przód, poprawiajÄ…c tym samym stabilnoć jazdy przy gwałtownych manewrach i pokonywaniu zakrÄ™tów.
</cytat>

--
pozdr
Adam (AL)
TG

11 Data: Marzec 28 2011 12:02:16
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Kamil 

On 28/03/2011 11:33, AL wrote:

W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oĹ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).


tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kÄ…ta skrÄ™tu przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem że mocny skrÄ™t = manewry parkingowe. KrÄ™cÄ…c kółkiem tył skrÄ™cał razem z przodem, gdzieĹ› w połowie obrotu kierownicÄ… prostował siÄ™ i dalej już skrÄ™cał w przeciwnÄ… stronÄ™. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagÄ™ prÄ™dkoć.




--
Pozdrawiam
Kamil

12 Data: Marzec 28 2011 12:03:16
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Kamil 

On 28/03/2011 12:02, Kamil wrote:

On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "Ĺ›cina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napÄ™d 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oĹ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly
o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).


tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kÄ…ta skrÄ™tu
przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem
że mocny skrÄ™t = manewry parkingowe. KrÄ™cÄ…c kółkiem tył skrÄ™cał razem z
przodem, gdzieĹ› w połowie obrotu kierownicÄ… prostował siÄ™ i dalej już
skrÄ™cał w przeciwnÄ… stronÄ™. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników
sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagÄ™ prÄ™dkoć.

W MX-6 (czyli mechanicznie MaĽdzie 626) też siedziały siłowniki hydrauliczne spiÄ™te z komputerem. PamiÄ™tam, bo sporo siÄ™ naszukałem zamiennika padniÄ™tego elektrozaworu. :)



--
Pozdrawiam
Kamil

13 Data: Marzec 27 2011 21:31:20
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Myjk 

Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon

Chyba, że masz np. ZXa z tylnÄ… osiÄ… skrÄ™tnÄ… :)

Albo MazdÄ™ 626 4WS ;)

--
Pozdor
Myjk

14 Data: Marzec 27 2011 21:43:34
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Grejon 

W dniu 2011-03-27 21:31, Myjk pisze:

Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon

Chyba, że masz np. ZXa z tyln± osi± skrętn± :)

Albo Mazdę 626 4WS ;)

Albo Solarisa Urbino 15 8-)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

15 Data: Marzec 28 2011 16:34:44
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Michał Gut 

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "¶cina". Chyba, że masz np. ZXa z tyln± osi± skrętn± :)

dlugiego IKARUSA!!! :D

16 Data: Marzec 27 2011 21:17:19
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Krzysztof 45 

Ra napisał(a):

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ… podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co siÄ™ martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg Ĺ›ciany na parkingu podziemnym
Ty sobie jaja robisz? Czy jesteĹ› w wieku przedszkolaka przed nauka jazdy rowerkiem?
--
Krzysiek

17 Data: Marzec 27 2011 21:26:13
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg Ĺ›ciany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wczeĹ›niej wiÄ™ksze auto, Ĺ›migałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by siÄ™ że bÄ™dzie łatwiej ale jak bym
nie podjeżdzał do zakrÄ™tu typu 90st to mijam Ĺ›cianÄ™ w odległoĹ›ci 2cm
Zobacze w koĹ„cu jak działa ac


U kogo Ty ten kurs robiłeĹ›? WiÄ™kszej głupoty chyba nie słyszałem. WeĽ do tego długoć pojazdu... np jakaĹ› 6m limuzyna tam to dopiero tył podÄ…ża Ĺ›ladem przodu :)
Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

18 Data: Marzec 27 2011 21:36:22
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-27 21:26, Lewis pisze:

Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

  Tfu, koła ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

19 Data: Marzec 27 2011 22:02:47
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: sth 

Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

ze niby tam tylne kola podazaja za przednimi?

20 Data: Marzec 27 2011 22:07:05
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-27 22:02, sth pisze:

Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

ze niby tam tylne kola podazaja za przednimi?

Nie podÄ…żajÄ… ale już bliżej prawdy niż zwykła belka skrÄ™tna.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

21 Data: Marzec 27 2011 15:14:08
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Pete 

On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote:

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ… podÄ…żajÄ… za przednimi


LOL!  Rozumiem, ze pod prima aprilis to należy podciÄ…gnąć?

Przejedz sobie przez kałużÄ™ na skrÄ™conych kołach a potem wyjdz z auta i przyjrzyj siÄ™ Ĺ›ladom opon - wyjaĹ›ni Ci siÄ™ ta "teoria".

Pete

22 Data: Marzec 27 2011 22:24:41
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: J.F. 

On Sun, 27 Mar 2011 15:14:08 -0500,  Pete wrote:

On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote:
Parę razy słyszałem tak± teorię chyba na kursie pj że tylnie koł±
pod±żaj± za przednimi

LOL!  Rozumiem, ze pod prima aprilis to należy podci±gn±ć?
Przejedz sobie przez kałużę na skręconych kołach a potem wyjdz z auta i
przyjrzyj się ¶ladom opon - wyja¶ni Ci się ta "teoria".

Na slimakach parkingu tez niezle widac.

Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.
Automatycznie przod jedzie bardziej na zewnatrz.

Dziwne to troche i nieintuicyjne, ale coz robic.
Wiec na slimaku trzymamy przod przy zewnetrznej.

J.

23 Data: Marzec 28 2011 13:13:25
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)

Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawd±.

24 Data: Marzec 28 2011 17:06:02
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: J.F. 

Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał

W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawd±.

Hm, czy naprawde w tak wielu ?
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby powodowac).

J.

25 Data: Marzec 28 2011 19:44:39
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:

"Artur Ma¶l±g"  napisał:
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawd±.

Hm, czy naprawde w tak wielu ?

Pasywne w bardzo wielu, aktywne to już raczej nie, choć
jest tego coraz więcej :) O¶ może i jest nieskrętna, ale
nie zawsze jest prostopadła do toru jazdy, st±d też ¶rodek
skrętu nie będzie na jej przedłużeniu.

Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
można znaleĽć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac
skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby
powodowac).

Nie wiem jak w scierce, ale powszechne w samochodach PSA od pewnego
momentu, pojawiało się w renówkach, volvo, (w mb chyba też) itd.
Mowa oczywi¶cie o osi tzn. samoskrętnej, która ma najróżniejsze
konstrukcje.

26 Data: Marzec 28 2011 20:02:30
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: J.F. 

Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
można znaleĽć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo skrecac.
Ale moze cos sie gnie.

J.

27 Data: Marzec 28 2011 20:12:33
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-03-28 20:02, J.F. pisze:

"Artur Ma¶l±g"  napisał:
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
można znaleĽć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo
skrecac.

Od zagl±dania te koła się skręcać nie będ±, a opieranie wniosków na
podstawie samych obserwacji może być całkowicie błędne ;)

Ale moze cos sie gnie.

Można to i tak nazwać.

28 Data: Marzec 27 2011 21:20:43
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: to 

begin Ra

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

Czy ten co tak mówił był trzeĽwy? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

29 Data: Marzec 27 2011 23:26:37
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:07:51 +0200, Ra napisał(a):

Parę razy słyszałem tak± teorię chyba na kursie pj że tylnie koł±
pod±żaj± za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

Fajnie, powiedz jeszcze gdzie był ten kurs, żeby nik inny do durniów nie
poszedł.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Marzec 27 2011 23:29:07
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Ra"

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ… podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co siÄ™ martwić

Tak, o ile jesteĹ› kierowcÄ… kombajnu :)

31 Data: Marzec 27 2011 23:32:41
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Feromon 


Użytkownik "Ra"  napisał w wiadomoĹ›ci

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ… podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co siÄ™ martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg Ĺ›ciany na parkingu podziemnym

Ja też. Głupie 0,5 centymetra mi zabrakło. KoleĹ› jechał koło mnie po lewej
i nie chciałem o niego zahaczyć -  a zahaczyłem o bandÄ™. Tylko dlatego,
że w moim VW nadkola sÄ… nieco bardziej wystajÄ…ce niż np drzwi.

WiÄ™c może koła podÄ…żajÄ…, ale nadkola zahaczajÄ….

Feromon

32 Data: Marzec 27 2011 23:52:00
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:

że w moim VW nadkola sÄ… nieco bardziej wystajÄ…ce niż np drzwi.
WiÄ™c może koła podÄ…żajÄ…, ale nadkola zahaczajÄ….


CoĹ› mi siÄ™ wydaje że to prowokacja...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

33 Data: Marzec 28 2011 20:04:49
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Ra 

W dniu 2011-03-27 23:52, Lewis pisze:

W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:

że w moim VW nadkola sÄ… nieco bardziej wystajÄ…ce niż np drzwi.
WiÄ™c może koła podÄ…żajÄ…, ale nadkola zahaczajÄ….


CoĹ› mi siÄ™ wydaje że to prowokacja...

nie, już dawno temu było wiÄ™c może przesadziłem z opisem ale konkluzja była tak jak na manewrach przód auta "przejdzie" to o już o tył nie ma co siÄ™ martwić

34 Data: Marzec 28 2011 20:23:10
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Ra 

W dniu 2011-03-28 20:04, Ra pisze:

W dniu 2011-03-27 23:52, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:

że w moim VW nadkola sÄ… nieco bardziej wystajÄ…ce niż np drzwi.
WiÄ™c może koła podÄ…żajÄ…, ale nadkola zahaczajÄ….


CoĹ› mi siÄ™ wydaje że to prowokacja...

  nie, już dawno temu było wiÄ™c może przesadziłem z opisem ale konkluzja
  była tak jak na manewrach przód auta "przejdzie" to o już o tył nie ma
  co siÄ™ martwić
  zapamiÄ™tałem to bo właĹ›nie wydawami mi siÄ™ to nie logiczne

35 Data: Marzec 28 2011 01:20:21
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: =Marcos= 


ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co siÄ™ martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg Ĺ›ciany na parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wczeĹ›niej wiÄ™ksze auto, Ĺ›migałem po parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by siÄ™ że bÄ™dzie łatwiej ale jak bym nie podjeżdzał do zakrÄ™tu typu 90st to mijam Ĺ›cianÄ™ w odległoĹ›ci 2cm
Zobacze w koĹ„cu jak działa ac

Nie bÄ™dÄ™ komentował, ale tak mi siÄ™ skojarzyło: http://encyclopediadramatica.com/File:Multitrack_drifting.jpg

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjÄ™cia z podróży

36 Data: Marzec 28 2011 01:42:05
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Kazimierz Uromski 

On 27.03.2011 22:07, Ra wrote:

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg Ĺ›ciany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wczeĹ›niej wiÄ™ksze auto, Ĺ›migałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by siÄ™ że bÄ™dzie łatwiej ale jak bym
nie podjeżdzał do zakrÄ™tu typu 90st to mijam Ĺ›cianÄ™ w odległoĹ›ci 2cm
Zobacze w koĹ„cu jak działa ac

Socjalistyczna myĹ›l techniczna temu podołała w wielce szacownej rakiecie - pogromcy m.in. polskich dróg Ikarusie 280 i trzecia oĹ› podÄ…ża (+/-) za drugÄ…, tym niemniej w osobówkach o tym patencie nie słyszałem (:

37 Data: Marzec 28 2011 09:26:59
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Ariusz 

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg Ĺ›ciany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wczeĹ›niej wiÄ™ksze auto, Ĺ›migałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by siÄ™ że bÄ™dzie łatwiej ale jak bym
nie podjeżdzał do zakrÄ™tu typu 90st to mijam Ĺ›cianÄ™ w odległoĹ›ci 2cm
Zobacze w koĹ„cu jak działa ac

Powinni zabrać Ci prawojazdy bo jeszcze jakiegoś pieszego na zakręcie potrąisz.

Ariusz

38 Data: Marzec 28 2011 20:01:31
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Ra 

W dniu 2011-03-28 09:26, Ariusz pisze:

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
I nie wiem jak to jest miałem wczeĹ›niej wiÄ™ksze auto, Ĺ›migałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte

Powinni zabrać Ci prawojazdy bo jeszcze jakiegoś pieszego na zakręcie
potrÄ…isz.

to już lepiej nie mÄ™drkuj

39 Data: Marzec 28 2011 10:02:09
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: huri_khan 

Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:07:51 +0200, Ra napisał(a):

No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ¶ciany na
parkingu podziemnym

Zakręty z ręcznym to trzeba długo ćwiczyc ale jak już opanujesz to nie
będziesz miał problemów z tyłem samochodu ;)


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

40 Data: Marzec 28 2011 09:42:28
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: JAM 

On Mar 27, 4:07 pm, Ra  wrote:

Parę razy słyszałem tak± teorię chyba na kursie pj że tylnie koł±
pod±żaj± za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ¶ciany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wcze¶niej większe auto, ¶migałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym
nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ¶cianę w odległo¶ci 2cm
Zobacze w końcu jak działa ac

Zle cie uczyli. To jest matematycznie niemozliwe na poczatku skrecania
nawet gdyby os tylna miala skretne kola. W rzeczewistosci nawet gdy os
tylna ma skrecane kola to sa one skrecane najwyzej okolo 5 stopni a
przednie nawet do 40 stopni, wiec tu rowniez matematycznie nie moga
podazac tym samym sladem i to w calym zakresie skretu. No i na koniec
nawet gdyby kola podazly tym samym sladem, to nadwozie nie jest
elastyczne wiec zakret "scina". Innym slowy gdyby tuz przy sladzie kol
znajdowal sie slupek to jadac na wprost moglbys ten slupek ominac
przejezdajac tub przy nim, natomiats jadac po skrecie nie moglbys
podjechac kolem na tyle blisko slupka gdyz obtarlbys nadwozie.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

41 Data: Marzec 28 2011 20:07:07
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Excite 

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:

Parę razy słyszałem tak± teorię chyba na kursie pj że tylnie koł±
pod±żaj± za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

Jak trzeba mieć upo¶ledzon± wyobraĽnie aby nie być w stanie wyobrazić sobie tej sytuacji ? Samodzielnie przemy¶leć jak to będzie wygl±dało w praktyce chyba nie jest aż tak trudno aby dorosły facet nie był w stanie na takie przedsięwzięcie intelektualne.

42 Data: Marzec 29 2011 11:48:55
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Kamil 

On 28/03/2011 19:07, Excite wrote:

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem tak± teorię chyba na kursie pj że tylnie koł±
pod±żaj± za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

Jak trzeba mieć upo¶ledzon± wyobraĽnie aby nie być w stanie wyobrazić
sobie tej sytuacji ? Samodzielnie przemy¶leć jak to będzie wygl±dało w
praktyce chyba nie jest aż tak trudno aby dorosły facet nie był w stanie
na takie przedsięwzięcie intelektualne.

Pamietaj, że matura z przedmiotów ¶cisłych przez jaki¶ czas nie była obowi±zkowa (i chyba nadal nie jest)..



--
Pozdrawiam
Kamil

43 Data: Marzec 29 2011 13:10:08
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Lewis 

W dniu 2011-03-29 12:48, Kamil pisze:


Pamietaj, że matura z przedmiotów Ĺ›cisłych przez jakiĹ› czas nie była
obowiÄ…zkowa (i chyba nadal nie jest)..

Bez przesady, przypomnienie sobie jak jeĽdziło siÄ™ rowerkiem w dzieciĹ„stwie powinno wystarczyć aby doć do wniosku że tył jednak nie jedzie Ĺ›ladem przodu ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

44 Data: Marzec 29 2011 18:06:04
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:

ParÄ™ razy słyszałem takÄ… teoriÄ™ chyba na kursie pj że tylnie kołÄ…
podÄ…żajÄ… za przednimi i przy skrÄ™cie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

No to ładnie ktoĹ› Ci nakłamał.

Re: tor jazdy tylnich kół



Grupy dyskusyjne