toyota vvt-i a lpg
1 | Data: Sierpien 01 2008 19:59:07 |
Temat: toyota vvt-i a lpg | |
Autor: maniek | Witam 2 |
Data: Sierpien 02 2008 22:07:44 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: Andrzej Błach | Witam Witam 3 |
Data: Sierpien 02 2008 07:05:35 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: MarcinJM | maniek pisze: Witam Uwielbiam to: silnik nie lubi byc zasilany gazem. Pyszne. Silnik to silnik, LPG to normalne paliwo. Co tu "nie lubic". Moze ktos mi to objasni? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 4 |
Data: Sierpien 02 2008 22:08:53 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: Konrad N>S> | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Uwielbiam to: silnik nie lubi byc zasilany gazem. Pyszne. ja uwielbiam "autKA". te infantylne zdrobnienia. K>N>S> 5 |
Data: Sierpien 03 2008 17:06:19 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: maniek | MarcinJM napisał(a):
Ja tez to uwielbiam: 3 odpowiedzi i żadna nie mówi o doświadczeniach przerabiania vvt-i na lpg... :-( A odpowiadając (trywializując) MarcinowiJM: jeśli paliwo to paliwo to spróbuj nalać lpg do zbiornika z benzyną albo odwrotnie... Albo nalej ON do silnika benzynowego, przejdź się parę km i spytaj się silnika, czy "lubi" ON. Ja wiem, że w swoim poscie powinienem dać cudzysłów przy "lubi" ale sądziłem, że będą odpowiedzi na meritum a nie na jakość zapytania... pozdr maniek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Sierpien 03 2008 20:42:40 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: MarcinJM | maniek pisze: MarcinJM napisał(a): Bo tu nie ma o czym opowiadac. Sprawa "nielubienia" LPG przez pewne silniki jest demonizowana. Kazdy silnik otto bedzie pracowal na LPG. Njwiekszym problemem LPG jest obecnie wymog elektronicznego sterowania skladem mieszanki. Tak najbardziej, a wiem to z doswiadczenia najmniej problemowa jest II generacja. Prawidlowo zalozona i wyregulowana bedzie dzialac "wiecznie". Uwierz mi, albo nawet moge cie zaprosic na jazdy trooperem na pelnej szprycy z lpg II gen. Mikser zastapiony zwykla rurka wprowadzona do dolotu tuz przez przepustnicami, swiece i kable z przebiegiem ponad 100kkm. NIGDY z instalka nic sie nie dzialo i NIGDY nie bylo strzalu w dolot. Spalanie na trasie 12,5 - 13,5 ltr/100km Moc: praktycznie nie ma roznicy pomiedzy benzyna i gazem. Lanos mi strzelal, dopuki nie wywalilem miksera (umieszczonego tuz za filtrem!) i nie zastapilem go zwykla rurka wprowadzona rowniez przed przepusnica. Od tego czasu zero strzalu, wieksza moc (mikser nie dlawi silnika) przejechane ponad 150kkm bez problemow. Wiec powtarzam: KAZDY silnik otto da sie zasilac LPG bez wiekszych problemow. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 7 |
Data: Sierpien 03 2008 19:20:26 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: maniek | MarcinJM napisał(a):
Był taki czas, że praktycznie każde ASO Toyoty montowało instalacje. Teraz tylko jedno. Częściowo podejrzewam, że nie umieli sobie poradzić i poszli na łatwiznę, ale jakies wątpliwości czy to co mówią o wypalaniu gniazd zaworów jednak pozostają. Kazdy silnik oto bedzie pracowal na LPG. To wiem, dla mnie najważniejsza kwestia to jak długo będzie pracował... Njwiekszym problemem LPG jest obecnie wymog elektronicznego sterowania Wiesz, nie chwaląc się to ja też przejechałem trochę "na gazie": 5 lat, 200 tys km. Mikser zastapiony zwykla rurka wprowadzona do dolotu tuz przez a to widziałeś :-) http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25 pozdr maniek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 8 |
Data: Sierpien 03 2008 23:41:58 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: stona | maniek pisze: a to widziałeś :-) http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25 ja widzialem :) i mam u siebie. Polecam wszystkim co mają silnik z KE Jetronic -- Mercedes-Benz 300E Blos Edyszyn :P 9 |
Data: Sierpien 04 2008 07:21:01 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: MarcinJM | maniek pisze: MarcinJM napisał(a): Problem taki wystepowal w starszych autach nieprzystosowanych do zasilania bezolowiowa. Problemem III generacji jest dosc duza bezwladnosc elektroniki i elementow wykonawczych, co skutkuje praca silnika w okolicach prawidlowego skladu mieszanki (szczegolnie miasto). Sprawdzalem oprogramowaniem: zdecydowanie bardziej prawidlowo zachowuje sie II geberacja. Nie, zeby to byl jakis cymes, ale z dwojga zlego II jest bardziej stabilna, mozna sie bardziej zblizyc do optymalnego skladu w pewnym zakresie obrotow (np. 1500-3000 w trooperze) co juz wystarcza do prawidlowego dzialania. Problemem jest rowniez to, ze wiele gazownikow zaklada mikser tuz za filtrem, w zwiazku z czym problem bezwladnosci jeszcze sie poglebia: komp odczytuje kiepska lambde, wzbogaca mieszanke, ale dlugosc dolotu powoduje, ze reakcja nie jest natychmiastowa wiec wzbogaca nadal, w koncu okazuje sie, ze jest za bogato i zubaza i tak w kolko: krokowiec lata gora/dol. To oczywiscie glownie dotyczy jazd miejskich, gdzie wachluje sie gazem. To wszystko to nie jest moje gdybanie, tylko dane zczytane z laptopa podczas jazd probnych. Nie sprawdzalem IV gen. wiec nie moge sie wypowiadac na ten temat (nie jestem gazownikiem) a to widziałeś :-) http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25 Owszem, ale poniewaz wszystkie instalacje dzialaja mi bez zarzutu, to nie zdecydowalem sie na montaz. Aczkolwiek mam ochote to wyprobowac w celach doswiadczalnych. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 10 |
Data: Sierpien 03 2008 21:54:08 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: Artur Maślag | MarcinJM pisze: Bo tu nie ma o czym opowiadac. Nie bardzo. Kazdy silnik otto bedzie pracowal na LPG. Pytanie tylko jak długo i za jaką cenę. (...) Wiec powtarzam: KAZDY silnik otto da sie zasilac LPG bez wiekszych problemow. Zasilać tak - reszta jak wyżej. 11 |
Data: Sierpien 04 2008 08:46:20 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: Marcin P. |
Witam Znajomy handlowiec śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie, instalacja 4 generacji. 200 000 km bez żadnych problemów. Spalanie koło 6-7 litrów LPG. Mówią, że 1,4 lepiej sprawuje się na LPG niż większe silniki w corolli. Serdeczne pozdrowienia -- Maricn 12 |
Data: Sierpien 04 2008 15:55:57 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: Boombastic | Znajomy handlowiec śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie, instalacja 4 generacji. No po prostu perpetuum mobile. Na LPG pali znacznie mniej niż na benzynie. 13 |
Data: Sierpien 04 2008 11:42:15 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: Arek ;-) | On 4 Sie, 15:55, "Boombastic" wrote: >Znajomy handlowiec śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie, w trasie ? Bo żeby uzyskać takie średnie w normalnej codziennej eksploatacji to nierealne ;-) 14 |
Data: Sierpien 06 2008 09:54:41 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: nom |
>Znajomy handlowiec śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie, eee tam, kolega zapomnial dodac, ze spala jeszcze dodatkowo 2-3 litry benzyny :-) 15 |
Data: Sierpien 04 2008 11:38:25 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: Tadeusz |
Generalnie niby silniki vvt-i nie lubią zasilania gazem, ale skoro nawet w zależy w jakim silniku: 1,4 vvti to co innego niż 2.0 vvti... Ten drugi ma wtrysk bezpośredni toyoty i faktycznie osobliwie nie lubi się z gazem :) Napisz w czym chcesz założyć - zapytam o szczegóły u źródła -- pozdrawiam Tadeusz 16 |
Data: Sierpien 04 2008 09:51:28 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: maniek | Tadeusz napisał(a): zależy w jakim silniku: to ja mam coś pośredniego: 1,8 vvt-i w avensisie z 2004r, przejechane 175tys Będę wdzięczny za odzew pozdr maniek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Sierpien 04 2008 04:41:37 | Temat: Re: toyota vvt-i a lpg | Autor: nocai | On 4 Sie, 11:38, "Tadeusz" wrote: Użytkownik "maniek" <> napisał w wiadomości news:.pl... Podczepię się pod wątek, chcę zagazować corollę E12 '03, 1,4 vvti. Jaką instalację polecicie?? Stosować do tego lubryfikację zaworów ? pozdr.. nocai |
Re: toyota vvt-i a lpg

