Od jakiegoś czasu coraz częściej występują trudności przy próbie wrzucenia 1 biegu - szczególnie przy ruszaniu spod świateł. Po prostu przy wrzucaniu biegu pojawia się opór. Raz większy, raz mniejszy, raz zupełnie normalnie. Zależy to od rozgrzania silnika i jeszcze nie wiem czego. Zmieniając biegi "z wyczuciem", można sobie z tym jakoś poradzić, ale stopniowo sytuacja się pogarsza od paru tygodni. Zmiana z 1 na 2 też nieraz następuje z lekkim zgrzytnięciem. Im wyżej na biegach, tym wszystko idzie lepiej. Między 3, a 4 już w zasadzie bez żadnych problemów.
Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:
1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;
2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt kilkaset zł.
Kto ma rację?
Samochód to VW Golf II (1,6D).
Proszę o opinie.
2 |
Data: Luty 12 2009 19:02:07 |
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) |
Autor: wowa |
Użytkownik "Poldekk" napisał w wiadomości
Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:
3. Sprawdź poduszki pod silnikiem.
Wojtek
--
Nie każde piwo to Żywiec!
..... Na szczęście :)
3 |
Data: Luty 12 2009 19:08:28 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: pwz |
Poldekk pisze:
(...)
1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;
(...)
IMHO na 90% to jest powód awarii. Miałem identyczne objawy w Lanosie 8-) Jedź do warsztatu i każ wymienić, bo pewnego dnia nie włożysz tej "1".
pwz
4 |
Data: Luty 12 2009 19:21:29 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Piter |
na ** p.m.s ** Poldekk pisze tak:
padający docisk sprzęgła
nie, wtedy przede wszystkim nie mozna wrzucic wstecznego.
--
Piter
vw golf mk2
5 |
Data: Luty 12 2009 20:06:06 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: .Peeter |
Poldekk wrote:
1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów,
koszt kilka zł;
2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt
kilkaset zł.
Kto ma rację?
Często jest to opcja pierwsza, czasami pomaga nawet sama regulacja.
Miałem identycznie w Golfie MK3, ale nie jestem w stanie stwierdzić
co to było, bo wodzik był regulowany przy okazji wymiany sprzęgła. :)
Rada? Sprawdzić opcję najtańszą, przejść do droższej, jeśli nie
pomoże.
--
Pozdrawiam
__
|__)_ _|_ _ _
..| (-(-|_(-|
6 |
Data: Luty 12 2009 20:42:02 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik Poldekk napisał:
Od jakiegoś czasu coraz częściej występują trudności przy próbie wrzucenia 1 biegu - szczególnie przy ruszaniu spod świateł. Po prostu przy wrzucaniu biegu pojawia się opór. Raz większy, raz mniejszy, raz zupełnie normalnie. Zależy to od rozgrzania silnika i jeszcze nie wiem czego. Zmieniając biegi "z wyczuciem", można sobie z tym jakoś poradzić, ale stopniowo sytuacja się pogarsza od paru tygodni. Zmiana z 1 na 2 też nieraz następuje z lekkim zgrzytnięciem. Im wyżej na biegach, tym wszystko idzie lepiej. Między 3, a 4 już w zasadzie bez żadnych problemów.
Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:
1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;
2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt kilkaset zł.
Kto ma rację?
Samochód to VW Golf II (1,6D).
Proszę o opinie.
Jeśli tylko 1 źle wchodzi to ja obstawiam za pkt. 1.
Pozdrawiam !!
7 |
Data: Luty 12 2009 20:55:57 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Michal |
Samochód to VW Golf II (1,6D).
Bo to złe auto jest :)
W Golfach MK1 i MK2 (oba 1.6D) miałem podobne problemy, pomagało wrzucanie "jedynki z dwójki", czyli ruch lewarkiem delikatnie w położenie dwójki (lewo-tył) ale bez załączenia dwójki, i stamtąd prosto w jedynkę ;) Kwestia przyzwyczajenia.. Problem nigdy nie rozwiązany.
Pozdr.,
Michał
8 |
Data: Luty 12 2009 21:08:25 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Poldekk |
Michal wrote:
Bo to złe auto jest :)
Ojojoj - brzmi prawie jak coś... - ;-)
W Golfach MK1 i MK2 (oba 1.6D) miałem podobne problemy, pomagało wrzucanie "jedynki z dwójki", czyli ruch lewarkiem delikatnie w położenie dwójki (lewo-tył) ale bez załączenia dwójki, i stamtąd prosto w jedynkę ;) Kwestia przyzwyczajenia.. Problem nigdy nie rozwiązany.
Tak, tę metodę już opanowałem, ale dochodzi do tego, że czasami nawet to nie pomaga.
9 |
Data: Luty 12 2009 22:25:24 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik Michal napisał:
Samochód to VW Golf II (1,6D).
Bo to złe auto jest :)
W Golfach MK1 i MK2 (oba 1.6D) miałem podobne problemy, pomagało wrzucanie "jedynki z dwójki", czyli ruch lewarkiem delikatnie w położenie dwójki (lewo-tył) ale bez załączenia dwójki, i stamtąd prosto w jedynkę ;) Kwestia przyzwyczajenia.. Problem nigdy nie rozwiązany.
Pozdr.,
Michał
Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)
Pozdrawiam !!
10 |
Data: Luty 13 2009 17:35:58 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Poldekk |
Czarek Daniluk wrote:
Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)
Czy to jest uciążliwa robota?
Czy można to zrobić samemu w garażu posiadając podstawowe narzędzia?
11 |
Data: Luty 13 2009 21:20:10 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik Poldekk napisał:
Czarek Daniluk wrote:
Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)
Czy to jest uciążliwa robota?
Czy można to zrobić samemu w garażu posiadając podstawowe narzędzia?
Jak pamiętam to było trochę zabawy z wyciągnięciem całego drążka zmiany :)
Ale jak dało się zrobić ...
W garażu bez żadnego chociażby kanału nie próbowałbym się za to brać.
Pozdrawiam !!
12 |
Data: Luty 13 2009 21:41:11 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Michal |
Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)
Generalnie cały "zewnętrzny" mechanizm miałem powymieniany - do samych dźwigienek na skrzyni wszystko chodziło bez nadmiernych luzów. Problemem przypuszczam musiało być jakieś wyrobienie czegoś wewnątrz - nie miałem aż tyle zapału ;)
Pozdr.,
Michał
13 |
Data: Luty 12 2009 23:11:52 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: Artur |
Poldekk napisał(a):
Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:
1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów,
koszt kilka zł;
2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt
kilkaset zł.
Proponuję zrobić to co opisane jest w pierwszym punkcie i sprawdzić poduszki
zawieszenia silnika i skrzyni.
-- -
http://www.ForumSamochodowe.pl
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
14 |
Data: Luty 13 2009 11:12:21 | Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II) | Autor: yabba |
Użytkownik "Poldekk" napisał w wiadomości
Od jakiegoś czasu coraz częściej występują trudności przy próbie wrzucenia 1 biegu - szczególnie przy ruszaniu spod świateł. Po prostu przy wrzucaniu biegu pojawia się opór. Raz większy, raz mniejszy, raz zupełnie normalnie. Zależy to od rozgrzania silnika i jeszcze nie wiem czego. Zmieniając biegi "z wyczuciem", można sobie z tym jakoś poradzić, ale stopniowo sytuacja się pogarsza od paru tygodni. Zmiana z 1 na 2 też nieraz następuje z lekkim zgrzytnięciem. Im wyżej na biegach, tym wszystko idzie lepiej. Między 3, a 4 już w zasadzie bez żadnych problemów.
Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:
1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;
2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt kilkaset zł.
Zacznij od 1. Czasem wystarczy sama regulacja mocowania drążka zmiany biegów do dźwigni sterującej skrzynią.
--
Pozdrawiam,
yabba
| | | | | | | | | | | | |