Grupy dyskusyjne   »   używany tdi - trwaÅ‚ość

u¿ywany tdi - trwa³oæ



1 Data: Listopad 23 2010 09:46:22
Temat: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: Andrzej 

Witam,
Interesuje mnie zakup u¿ywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za³ó¿my, ¿e znajdê egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofniêty). Jakiej trwa³o¶ci mo¿na osprzêtu mo¿na siê
spodziewaæ, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprê¿arki,
ko³o dwumasowego. Ile tys. ¶rednio wytrzymuj± te elementy.
Jak wygl±da trwa³o¶æ w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem mo¿e ju¿ wymagaæ du¿ych nak³adó
finansowych?
Z góry dziêkuje za odpowiedzi, pozdrawiam



2 Data: Listopad 23 2010 18:55:06
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³oæ
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:

Witam,
Interesuje mnie zakup u¿ywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za³ó¿my, ¿e znajdÄ™ egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofniÄ™ty). Jakiej trwa³oÅ›ci mo¿na osprzÄ™tu mo¿na siÄ™
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprÄ™¿arki,
ko³o dwumasowego. Ile tys. Å›rednio wytrzymujÄ… te elementy.
Jak wyglÄ…da trwa³oæ w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem mo¿e ju¿ wymagać du¿ych nak³adó
finansowych?
Z góry dziÄ™kuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Je¿eli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien zrobić bez wiÄ™kszych problemów, ale wszystko zale¿y od poprzedniego u¿ytkownika bo i po 10kkm mo¿na zakatować silnik...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Listopad 23 2010 18:58:43
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: Marek P. 

Je¿eli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
zrobiæ bez wiêkszych problemów, ale wszystko zale¿y od poprzedniego
u¿ytkownika bo i po 10kkm mo¿na zakatowaæ silnik...

M±dre s³owa

4 Data: Listopad 23 2010 23:16:17
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: Czarek Daniluk 

On 23 Lis, 18:58, "Marek P."  wrote:

> Je¿eli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
> zrobiæ bez wiêkszych problemów, ale wszystko zale¿y od poprzedniego
> u¿ytkownika bo i po 10kkm mo¿na zakatowaæ silnik...

M±dre s³owa

Mój Golf MK3 TDI dochodzi do 300kkm na liczniku, i jako¶ w samym
silniku nie chce siê nic zepsuæ ;)
Turbina dmucha ¿e a¿ mi³o (chwilowo skacze nawet na 1,1 - 1,2bar, po
czym spada do fabrycznego max czyli 0,8 ;)), niebawem pod³±czê czujnik
ci¶nienia oleju, wiêc bêdê wiedzia³ ciut wiêcej o mojej jednostce.

nie wspomnê o tym, i¿ to 300kkm na liczniku to ja nie wierzê, a ile ma
w rzeczywisto¶ci to kto go tam wie :)

Jak przy 240kkm robi³em rozrz±d, to wzi±³em siê i za pompê wody to
zdj±³em fabryczn±, rok produkcji 1998 :)

Przy 200kkm to moim skromnym zdaniem przy poprawnej eksploatacji do
400-500kkm powinien do¿yæ.

Pozdrawiam !

5 Data: Listopad 23 2010 22:42:42
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: Lisciasty 

On 23 Lis, 18:46, Andrzej  wrote:

Witam,
Interesuje mnie zakup u¿ywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za³ó¿my, ¿e znajdê egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofniêty). Jakiej trwa³o¶ci mo¿na osprzêtu mo¿na siê
spodziewaæ, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprê¿arki,
ko³o dwumasowego. Ile tys. ¶rednio wytrzymuj± te elementy.

Zale¿y chyba od tego co by³o robione przez w³a¶ciciela.
U mnie w Octavii przy 160 tys. km zaczyna czasami ¶lizgaæ siê
sprzêg³o, wiêc niezabawem trzeba bêdzie wyskoczyæ z 3,5 tysiaka.
Pomacaj tarcze, wymiana tarcz i klocków to jaki¶ tysi±c z groszem.
Poza tym nic wiêkszego poza eksploatacj± siê nie dzia³o i nie wskazuje
¿eby co¶ siê mia³o dziaæ.

Pzdr.
L.

6 Data: Listopad 24 2010 08:22:15
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: omega_fan 

Za³ó¿my, ¿e znajdê egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofniêty). Jakiej trwa³o¶ci mo¿na osprzêtu mo¿na siê
spodziewaæ, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprê¿arki,
ko³o dwumasowego. Ile tys. ¶rednio wytrzymuj± te elementy.
Jak wygl±da trwa³o¶æ w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem mo¿e ju¿ wymagaæ du¿ych nak³adó
finansowych?
Z góry dziêkuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.

Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)

7 Data: Listopad 24 2010 01:18:49
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: Andrzej 

Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.

Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)
S³ysza³em opinie ¿e silniki z pompowtryskiwaczami s± bardziej wra¿liwe
na jako¶æ paliwa. Czy warto kierowaæ siê tym przy wyborze samochodu i
szukaæ silnika z tradycyjn± pomp± rozdzielaczow±?
Czy pomiêdzy silnikami (ró¿na warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mog± byæ ró¿nice w trwa³o¶ci? Bo rozumiem, ¿e sprzeg³o/ko³o dwumasowe
w s³abszej wersji mo¿e d³u¿ej wytrzymaæ?

8 Data: Listopad 24 2010 10:30:11
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³oæ
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-24 10:18, Andrzej pisze:

Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.

Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)
S³ysza³em opinie ¿e silniki z pompowtryskiwaczami sÄ… bardziej wra¿liwe
na jakoæ paliwa. Czy warto kierować siÄ™ tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
Czy pomiÄ™dzy silnikami (ró¿na warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mogÄ… być ró¿nice w trwa³oÅ›ci? Bo rozumiem, ¿e sprzeg³o/ko³o dwumasowe
w s³abszej wersji mo¿e d³u¿ej wytrzymać?


Najpierw przemyÅ›l dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeÅ›li tak, to owszem nowsze konstrukcje sÄ… bardziej wra¿liwe, praktycznie na wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP je¼dzi³y w ciÄ™¿kich warunkach, niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psu³y siÄ™ nadmiernie. Tylko dziÅ› znale¼Ä‡ auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie zajechanym na Å›mierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

9 Data: Listopad 24 2010 01:43:35
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: Andrzej 

Najpierw przemy¶l dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, je¶li
tak, to owszem nowsze konstrukcje s± bardziej wra¿liwe, praktycznie na
wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP je¼dzi³y w ciê¿kich warunkach,
niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psu³y siê
nadmiernie. Tylko dzi¶ znale¼æ auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
zajechanym na ¶mieræ oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

Doje¿d¿am codziennie do pracy, 30 km w jedn± stronê, w skali miesi±ca
to daje ju¿ niema³y przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwa³y
samochód na dojazdy do pracy. Alternatyw± mo¿e byæ samochód na gaz,
ale z tym te¿ mo¿e byæ problem, bonie wszystkie silniki "lubi± gaz"..

10 Data: Listopad 24 2010 10:57:17
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: Adam Szewczak 



U¿ytkownik "Andrzej"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Najpierw przemy¶l dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, je¶li
tak, to owszem nowsze konstrukcje s± bardziej wra¿liwe, praktycznie na
wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP je¼dzi³y w ciê¿kich warunkach,
niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psu³y siê
nadmiernie. Tylko dzi¶ znale¼æ auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
zajechanym na ¶mieræ oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

Doje¿d¿am codziennie do pracy, 30 km w jedn± stronê, w skali miesi±ca
to daje ju¿ niema³y przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwa³y
samochód na dojazdy do pracy. Alternatyw± mo¿e byæ samochód na gaz,
ale z tym te¿ mo¿e byæ problem, bonie wszystkie silniki "lubi± gaz".


    Jak nie potrzebujesz rakiety to kup ewentualnie SDI, zawsze mniej rzeczy ktore sie moga zepsuc :P a do wyboru masz troche, nawet Golfa kombi.

PZDr
Adam

11 Data: Listopad 24 2010 10:58:36
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: omega_fan 

S³ysza³em opinie ¿e silniki z pompowtryskiwaczami s± bardziej wra¿liwe
na jako¶æ paliwa.

Prawda, ale nie demonizowalbym tego.
Zaryzykuje stwierdzenie, ze pompki sa mniej wrazliwe niz niektore CR.

Czy warto kierowaæ siê tym przy wyborze samochodu i
szukaæ silnika z tradycyjn± pomp± rozdzielaczow±?

Nie warto. Przede wszystkim warto kierowac sie stanem technicznym
samochodu jako calosci.

Czy pomiêdzy silnikami (ró¿na warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mog± byæ ró¿nice w trwa³o¶ci? Bo rozumiem, ¿e sprzeg³o/ko³o dwumasowe
w s³abszej wersji mo¿e d³u¿ej wytrzymaæ?

Zazwyczaj w mocniejszych wersjach sa mocniejsze sprzegla.
Szukaj jak najmocniejszej wersji, bo to najlepsza podstawa do dalszych
prac nad jej wzmocnieniem ;) co szczerze polecam (oczywiscie z glowa).

To napisalem ja, zadowolony uzytkownik TDI na pompowtryskiwaczach od 70
kkm, z tego 60 kkm po chiptuningu.

12 Data: Listopad 24 2010 14:50:14
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: krzysiek82 

W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:

1. 90km - pompa rotacyjna

aktualny przebieg wed³ug licznika ponad 300ty¶ ale pewnie krêconym, absolutnie nic siê nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napêdu. Ca³y czas na pe³nym syntetyku. Te silniki to wzór trwa³o¶ci.

jedyne co by³o robione to wymieniane oleje,  rozrz±dy, oraz raz szklanki ale to typowa eksploatacja.

--
krzysiek82

13 Data: Listopad 24 2010 16:23:11
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³oæ
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-24 14:50, krzysiek82 pisze:

W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
1. 90km - pompa rotacyjna

aktualny przebieg wed³ug licznika ponad 300tyÅ› ale pewnie krÄ™conym,
absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu.
Ca³y czas na pe³nym syntetyku. Te silniki to wzór trwa³oÅ›ci.

jedyne co by³o robione to wymieniane oleje, rozrzÄ…dy, oraz raz szklanki
ale to typowa eksploatacja.

--
krzysiek82



To akurat mogÄ™ potwierdzić, u rodziców taki je¼dzi, przebieg 250kkm wg licznika ile rzeczywiÅ›cie kto wie. Dolewka oleju z 500ml od wymiany do wymiany (12kkm) 10W40 jedyne co by³o robione to wymiana Å›wiec ¿arowych i rozrzÄ…du.

Niestety nowsze konstrukcje czÄ™sto majÄ… ma³o wspólnego z tymi "legendarnymi" klekotami jeÅ›li chodzi o wytrzyma³oæ.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

14 Data: Listopad 24 2010 16:26:03
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³oæ
Autor: krzysiek82 

W dniu 2010-11-24 16:23, Lewis pisze:

Niestety nowsze konstrukcje czÄ™sto majÄ… ma³o wspólnego z tymi
"legendarnymi" klekotami jeÅ›li chodzi o wytrzyma³oæ.


bo nowsze majÄ… być pozornie ekologiczne, trwa³oæ obecnie nikogo nie interesuje. Co ciekawe odmiana AFN 110KM miewa³a ju¿ wiÄ™cej problemów z turbinÄ… (zmienna geometria), dwumasÄ…, oraz trwa³oÅ›ciÄ… g³owicy. Ale w porównaniu z nowymi silnikami 2.0 PD to i tak sÄ… mega niezawodne.

--
krzysiek82

15 Data: Listopad 24 2010 10:57:45
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³o¶æ
Autor: pablo eldiablo 

Andrzej  napisa³(a):

Witam,
Interesuje mnie zakup u=BFywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za=B3=F3=BFmy, =BFe znajd=EA egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 =
tys.
(licznik nie cofni=EAty). Jakiej trwa=B3o=B6ci mo=BFna osprz=EAtu mo=BFna s=
i=EA
spodziewa=E6, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbospr=EA=BFarki,
ko=B3o dwumasowego. Ile tys. =B6rednio wytrzymuj=B1 te elementy.
Jak wygl=B1da trwa=B3o=B6=E6 w poszczeg=F3lnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samoch=F3d z takim przebiegiem mo=BFe ju=BF wymaga=E6 du=BFych nak=B3ad=
=F3
finansowych?
Z g=F3ry dzi=EAkuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa
rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11
czy 12 lat.
Jest kilka rzeczy do zrobienia - glownie dlatego, ze samochod przez ostatnie 5
lat wiecej stoi niz jezdzi...
Sam chetnie bym go zrobil dla siebie, jakby to nie byl sedan, tylko kombi.
Wiecej info pod nr 501 532 802.

pablo



--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Listopad 24 2010 18:09:42
Temat: Re: u¿ywany tdi - trwa³oæ
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-24 11:57, pablo eldiablo pisze:

  napisa³(a):

Witam,
Interesuje mnie zakup u=BFywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za=B3=F3=BFmy, =BFe znajd=EA egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 =
tys.
(licznik nie cofni=EAty). Jakiej trwa=B3o=B6ci mo=BFna osprz=EAtu mo=BFna s=
i=EA
spodziewa=E6, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbospr=EA=BFarki,
ko=B3o dwumasowego. Ile tys. =B6rednio wytrzymuj=B1 te elementy.
Jak wygl=B1da trwa=B3o=B6=E6 w poszczeg=F3lnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samoch=F3d z takim przebiegiem mo=BFe ju=BF wymaga=E6 du=BFych nak=B3ad=
=F3
finansowych?
Z g=F3ry dzi=EAkuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa
rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11
czy 12 lat.

Ile chcesz i dlaczego tak drogo ;P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

Re: używany tdi - trwałość



Grupy dyskusyjne