vid jak robia GSy
1 | Data: Lipiec 15 2008 04:31:09 |
Temat: vid jak robia GSy | |
Autor: AlFire | ciekawe: http://www.youtube.com/watch?v=LZGTiJxtZCU 2 |
Data: Lipiec 15 2008 02:39:30 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Igor K | On 15 Lip, 11:31, AlFire wrote: ciekawe:http://www.youtube.com/watch?v=LZGTiJxtZCU Roboty powinny obniżać koszt produkcji a nie go podnosić :/ Pozdro Igor K B6 3 |
Data: Lipiec 15 2008 10:16:55 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: zarafiq | Igor Knapisal Roboty powinny obniżać koszt produkcji a nie go podnosić :/ Emblemat BMW jest robiony ręcznie ;) Pozdrawiam, zarafiq -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ 4 |
Data: Lipiec 15 2008 15:13:46 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: ARO | Użytkownik "Igor K" napisał : Roboty powinny obniżać koszt produkcji a nie go podnosić :/ Zmniejszenie ceny finalnego produktu nie zawsze pociaga za soba zwiekszenie zysku firmy. Taka anegdota: dosyc dawno temu wystepowal taki paradoks - zwalniano fizycznych/robotnikow, by zastapic ich prace praca automatow i robotow. Dzieki temu mialo byc, lepiej, szybciej i taniej. Tyle, ze pozniej do obslugi tych maszyn zatrudniano podobna ilosc inzynierow ;) pzdr -- ARO cezetron 5 |
Data: Lipiec 15 2008 08:46:35 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Wojtek J. | Taka anegdota: dosyc dawno temu wystepowal taki paradoks - zwalniano Taka sama liczebnosc personelu duzo nie mowi - pytanie o ile zwiekszyla sie szybkosc wytwarzania produktu i czy nie przelozylo sie to na wzrost jakosci? Co z tego, ze ludzi tyle samo, skoro linia zwieksza swoja wydajnosc np. pieciokrotnie? Pozdrawiam. Wojtek http://picasaweb.google.com/Wojtek.Fotos -- 6 |
Data: Lipiec 15 2008 12:16:42 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: KJ Siła Słów | AlFire pisze: ciekawe: http://www.youtube.com/watch?v=LZGTiJxtZCU Widzieliscie tego kolesia w 1:00 ? Przechalapana taka robota - caly dzien w kombinezonie. KJ dagixar tribe color 7 |
Data: Lipiec 15 2008 13:28:42 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Mystik | Czeć Widzieliscie tego kolesia w 1:00 ? No prawie klÄ™kłem jak to zobaczyłem :). No i ta foliarka na koĹ„cu, też fajna. pozdr. Mystik 8 |
Data: Lipiec 15 2008 23:13:33 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: maverik |
Widzieliscie tego kolesia w 1:00 ? niestety, pozdr. 9 |
Data: Lipiec 15 2008 12:26:34 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: metalbeast |
ciekawe: http://www.youtube.com/watch?v=LZGTiJxtZCU a myslalem, ze jak roboty to taniej.. Zas co do tematu, to myslalem ze zobacze suzuki :) 10 |
Data: Lipiec 15 2008 22:55:52 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Vir | Ja mam taka; refleksje; - technologia rza;dzi! I tak mnie zastanawia po przeczytaniu artyku?u ze S'M 5/2008 o tuningu HD-ka, czy rozumne jest, z.e jakis' rzemies'lnik z firmy tuningowej z zasadzie buduje moto od nowa? Co to ma wspólnego z technologia; HD? Przeciez. taka rama, wahacz, spawy, to wszystko jest policzone prze inz.ynierów, komputery, sprawdzone w setkach testów, a potem Pan Józek Spawacz (bez obrazy) kleci to wszystko od nowa. Ja ba?bym sie; takiego moto. Myle; sie;? 11 |
Data: Lipiec 16 2008 00:08:18 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Kuczu | Vir pisze: Ja mam taka; refleksje; - technologia rza;dzi! I tak mnie zastanawia po przeczytaniu artyku?u ze S'M 5/2008 o tuningu HD-ka, czy rozumne jest, z.e jakis' rzemies'lnik z firmy tuningowej z zasadzie buduje moto od nowa? Co to ma wspólnego z technologia; HD? Przeciez. taka rama, wahacz, spawy, to wszystko jest policzone prze inz.ynierów, komputery, sprawdzone w setkach testów, a potem Pan Józek Spawacz (bez obrazy) kleci to wszystko od nowa. Ja ba?bym sie; takiego moto. Myle; sie;? Tak, mylisz sie. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 12 |
Data: Lipiec 16 2008 08:29:09 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: zbigi | Vir napisał(a): Ja mam taka; refleksje; - technologia rza;dzi! Nooo... Tego nie da sie zanegowac. Najwiekszy postep w technice dzieje sie wlasnie dzieki technologii. przeczytaniu artyku?u ze S'M 5/2008 o tuningu HD-ka, czy rozumne jest, z.e jakis' rzemies'lnik z firmy tuningowej z zasadzie buduje moto od nowa? Co to ma wspólnego z technologia; HD? Przeciez. taka rama, wahacz, spawy, to wszystko jest policzone prze inz.ynierów, komputery, sprawdzone w setkach testów, a potem Pan Józek Spawacz (bez obrazy) kleci to wszystko od nowa. Ja ba?bym sie; takiego moto. Myle; sie;? Mylisz sie :) Przeciez "Pan Jozek Spawacz" nie tworzy ram w oparciu o wyrafinowane odlewy z kosmicznych stopow lecz spawa je z rur. I rowniez wykorzystywac moze wyrafinowane technologie - od samych rur ze stali wysokogatunkowych poczynajac, poprzez maszyny do ich dokladnej obrobki (ciecie, zacinanie, giecie), na nowoczesnych technologiach spawalniczych konczac. Te dziela sztuki na dwoch kolach sa drogie miedzy innymi wlasnie dlatego. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 13 |
Data: Lipiec 16 2008 08:35:50 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Kuczu | zbigi pisze: Przeciez "Pan Jozek Spawacz" nie tworzy ram w oparciu o wyrafinowane odlewy z kosmicznych stopow lecz spawa je z rur. I rowniez wykorzystywac moze wyrafinowane technologie - od samych rur ze stali wysokogatunkowych poczynajac, poprzez maszyny do ich dokladnej obrobki (ciecie, zacinanie, giecie), na nowoczesnych technologiach spawalniczych konczac. Na dodatek "Pan Jozek", jesli jest profesjonalista, uzywa do budowy ram specjalnego stolu ktory zapewnia idealne pasowanie pozostalych elementow motocykla oraz nienaganna geometrie ramy. A "wyrafinowana techonologia spawania" jest jak najbardziej do wykonania w warunkach garazowych, pod warunkiem posiadania porzadnej spawarki TIG/WIG i pewnej dozy umiejetnosci. BTW. Nie rozumiem czym ma sie roznic oska kola wykonana przez tokarke w fabryce w japonii od tej wykonanej przeze mnie na podobnej tokarce i z takiego samego materialu ? No moze poza jakoscia wykonania bo fabryka idzie na masowke a ja mam czas zeby dopiescic :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 14 |
Data: Lipiec 16 2008 08:57:40 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Vir | Nie napiszesz chyba, ze elementy wykonane w japońskiej fabryce mają problemy z pasowaniem? BTW. Nie rozumiem czym ma sie roznic oska kola wykonana przez tokarke w fabryce w japonii od tej wykonanej przeze mnie na podobnej tokarce i z takiego samego materialu ? No moze poza jakoscia wykonania bo fabryka idzie na masowke a ja mam czas zeby dopiescic :) 15 |
Data: Lipiec 16 2008 09:10:18 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: zbigi | Vir napisał(a): Nie napiszesz chyba, ze elementy wykonane w japoĹ„skiej fabryce majÄ… problemy z pasowaniem? No przeciez z tego, co pisze Kuczu, wynika, ze i on ma czas dopiescic swoje elementy tak, aby nie mialy problemow z tolerancjami. A Pan Józek być może potrafi pospawać ze sobÄ… 2 rury, ale nigdy nie dowie siÄ™, z jakiego stopu wykonany był oryginał. No przeciez napisalem, ze uzywa on z pelna swiadomoscia rur wykonanych z konkretnego stopu. Nie wie też, jakÄ… zastosowano technologiÄ™ odlewania (może w polu magnetycznym), Rur sie nie odlewa. Nie tych stosowanych do konstrukcji precycyjnych, a tak wlasnie "Herr Joseph" robi swoje ramy. nie przeĹ›wietli spawów żeby sprawdzić ich strukturÄ™, A dlaczego nie? :) nie podda swojego zrobionego z ogromnym nakładem pracy wahacza/ramy próbom wytrzymałoĹ›ci. A po co? W produkcji jednostkowej? On to po prostu pospawa i bÄ™dzie miał nadziejÄ™, że jest dobrze. To nie jest technologia, tylko rzemiosło Nawet w wielkich fabrykach, przy produkcji masowej, konstruktorzy maja nadzieje, ze urzeczywistnione w metalu dzielo ich mysli bedzie dobre. By sie upewnic robia te proby wytrzymalosciowe przed uruvchomieniem produkcji seryjnej. W produkcji jednostkowej stosuje sie troche wieksze wspolczynniki bezpieczenstwa dla uzyskania wiekszej pewnosci. Gwoli scislosci - w swym pierwszym poscie pisales o konstruktorach/producentach zaawansowanych choc jednostkowych - ja tak to odebralem. Nie mowimy tu o przyslowiowym Zenku ze szlifierka katowa w reku i prymitywna spawarka transformatorowa w kacie warsztatu oraz o znikomej swiadomosci technicznej w glowie - takiego tez bym sie bal. Te jednostkowe dziela sztuki sa tak drogie miedzy innymi wlasnie ze wzgledu na stosowanie nowoczesnych technologii tak przy produkcji, jak i podczas projektowania i sprawdzania/kontrolowania. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 16 |
Data: Lipiec 16 2008 09:35:14 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Kuczu | zbigi pisze: Nawet w wielkich fabrykach, przy produkcji masowej, konstruktorzy maja nadzieje, ze urzeczywistnione w metalu dzielo ich mysli bedzie dobre. By sie upewnic robia te proby wytrzymalosciowe przed uruvchomieniem produkcji seryjnej. Dokladnie. Testowane sa prototypy i jakis promil wyrobow gotowych. Raz ustawione maszyny maja sie nie mylic i juz. Zreszta zanim wprowadzono roboty prace spawalnicze wykonywali wykwalifikowani spawacze i bylo ok. Zaklada sie sie dostawca materialu tez jest powazny i nie dostarcza baboli. Spawacz wykwalifikowany jest naprawde wykwalifikowany i wie co robi. To nie smarkanie migomatem tu i tam. Zreszta roboty tez nie sa idealne. Kiedys ogladalem wahacz w fabrycznie nowej Hondzie TA. Ze spawow wystawaly resztki drutu spawalniczego :) W produkcji jednostkowej stosuje sie troche wieksze wspolczynniki bezpieczenstwa dla uzyskania wiekszej pewnosci. Wlasnie. Maly japonski konstruktor stosuje rure fi 25 bo taka wystarczy wedlug obliczen. Konstruktor ramy robionej recznie da rure fi 30, zeby miec pewnosc. Produkcja seryjna to kompromis miedzy cena, czasem i jakoscia. Produkcja jednostkowa nie musi miec ograniczen, tak konstrukcyjnych jak i jakosciowych. Klient i tak zaplaci. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 17 |
Data: Lipiec 16 2008 09:17:33 | Temat: Re: vid jak robia GSy | Autor: Kuczu | Vir pisze: Nie napiszesz chyba, ze elementy wykonane w japoĹ„skiej fabryce majÄ… problemy z pasowaniem? Nie z pasowaniem, z wygladem :) A Pan Józek być może potrafi pospawać ze sobÄ… 2 rury, ale nigdy nie dowie siÄ™, z jakiego stopu wykonany był oryginał. Ale on nie robi kopii oryginalu. A technologia wykonania ram z rur stalowych nie jest az taka skomplikowana. Dobre stale konstrukcyjne i kalibrowane rury bezszwowe daja rade. Naprawde. Nie wie też, jakÄ… zastosowano technologiÄ™ odlewania (może w polu magnetycznym), Odlewania czego ? Odlewa sie przy produkcji seryjnej, bo szybko i tanio. W konstrukcjach jednostkowych mozna zastosowac obrobke skrawaniem i efekt bedzie nawet lepszy niz przy odlewie. nie przeĹ›wietli spawów żeby sprawdzić ich strukturÄ™, A po co ? Dobry spawacz ktory ma czas wie co robi. Nie rob chlopie z igly widel. Naogladales sie Discovery. Magic! Przeswietlacie swoje spawy zanim scene oddacie klientowi ? nie podda swojego zrobionego z ogromnym nakładem pracy wahacza/ramy próbom wytrzymałoĹ›ci. Mylisz sie. Za granica rowniez robi sie ramy recznie i przechodza one skomplikowane testy, chocby dla otrzymania certyfikatu TUV i mozliwosci rejestracji w Niemczech, bo to duzy rynek. Przedluzane limuzyny rowniez spawa sie recznie i jakos sie ludzie nie boja tym jezdzic a nawet placa za to chore pieniadze. On to po prostu pospawa i bÄ™dzie miał nadziejÄ™, że jest dobrze. Bzdura. Widac masz mgliste pojecie o recznej produkcji czegokolwiek. To nie jest technologia, tylko rzemiosło U mnie w fabryce remontujemy i budujemy od podstaw obrabiarki w pojedynczych egzemplarzach. Wiele czesci wykonujemy recznie, na obrabiarkach klasycznych i na maszynach CNC. To tez rzemioslo ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |