[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
1 | Data: Lipiec 08 2013 21:26:59 |
Temat: [Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze spal anie - potwierdzone! | |
Autor: anacron | IdÄ
c za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta 2 |
Data: Lipiec 08 2013 22:01:48 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Arbiter | O wpływie boxa się nie wypowiem, ale co do tankowań to mi różnie wchodzi 3 |
Data: Lipiec 08 2013 22:15:15 | Temat: [OT] Re: [Digital Powerbox] wiďż˝ksza moc, mniej sze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 22:01, Arbiter pisze: O wpďż˝ywie boxa siďż˝ nie wypowiem, ale co do tankowaďż˝ to mi rďż˝nie wchodzi Mój prymitywny Thunderbird tak to widzi. :) Ustaw to OE. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 4 |
Data: Lipiec 08 2013 22:12:04 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Arbiter |
Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta natomiast co do Twojego testu to jeśli czujesz że jest lepiej a wydałeś 250PLN to super i trzeba się cieszyc:) 5 |
Data: Lipiec 08 2013 22:15:33 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello anacron, Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta 1. Oszacuj błąd tankowania. 2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek wiatru. 3. Oszacuj wpływ natężenia ruchu w obu kierunkach. 4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem zabudowany/niezabudowany. Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające z powyższych przyczyn. Metodologicznie do dupy. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 6 |
Data: Lipiec 09 2013 10:19:56 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 22:15, RoMan Mandziejewicz pisze: 1. Oszacuj błąd tankowania. Ehhh to teraz gwóźdź. Tak naprawdę były trzy przejazdy. http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45683 3 od góry masz opisane w komentarzach. Teraz ponownie spójrz tu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png Niestety, 3 mimo, że najlepszy pod względem spalania, nie zniwelował pojawiającego się od czasu do czasu laga, a dokładniej rzecz ujmując 3s lag raz wystąpił podczas przejeździe, ale popracujemy nad tym. 2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prędkość i kierunek Mniej więcej tak https://maps.google.pl/maps?saddr=W%C5%82oc%C5%82awek&daddr=52.6571406,19.1337536+to:Dobrzy%C5%84+nad+Wis%C5%82%C4%85+to:52.7358516,19.4344699+to:52.5936481,19.5115966+to:P%C5%82ock+to:52.63505,19.0802957+to:W%C5%82oc%C5%82awek&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.680545,19.508286&spn=0.239363,0.6427&sll=52.680545,19.377823&sspn=0.239363,0.904312&geocode=FYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q%3BFfR7IwMdOfUjASn7axOWspscRzHfBAm4Lk95Ow%3BFWovIwMd48UmASkdjeepxYUcRzEUV_I97hY4XQ%3BFWuvJAMd5YsoASm9_95nUIkcRzG0FNK021yrqw%3BFfCDIgMdLLkpASmTZOCRBH0cRzFiGAm9_EI8Wg%3BFSnLIQMdqLIsASnRFeVrnnAcRzG_pK4zPI5_bA%3BFaolIwMdZyQjASmPRaDt5JscRzFTW0-zQ_3hUA%3BFYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q&oq=W%C5%82o&mra=dpe&mrsp=1&sz=11&via=1,3,4,6&t=m&z=11 4. Podaj dokładne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzględnieniem A kto by się tym przejmował? Masz różnicę 0.52l - to znacznie mniej niż możliwe różnice wynikające Ale ponad litr na 100 na niespełna 150km to już chyba Twoją teorię rozwala co? :D I do tego Nic nie zostało zmniejszone, korekta ciśnienia względem nominału zawsze w górę. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 7 |
Data: Lipiec 09 2013 11:49:43 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze: 8 |
Data: Lipiec 09 2013 18:15:23 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 09.07.2013 11:49, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze: Cały czas motostat prowadzony, przypomnę się za kolejne 60000 km. :) -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 9 |
Data: Lipiec 08 2013 22:19:43 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: anacron | Zapomniałem dodaÄ: (...) komputer pokazał 4,9l/100 i 68km/h ĹredniÄ
komputer pokazał 5,5l/100 i 67km/h ĹredniÄ -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 10 |
Data: Lipiec 09 2013 11:51:28 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze: 11 |
Data: Lipiec 09 2013 18:16:44 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 09.07.2013 11:51, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze: Podałem jako ciekawostkÄ, podajÄ c wczeĹniej wynik z dystrybutora. Co do LPG, jak siÄ umie to komputer można przeprogramowaÄ, tak że bÄdzie pokazywał spalanie LPG z dokładnoĹciÄ podobnÄ do pokazywania tego co pokazuje na benzynie. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 12 |
Data: Lipiec 08 2013 22:21:22 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze spal anie - potwierdzone! | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisał(a): ps. przy przejeździe z boxem na pokładzie dodatkowo dziecko, więc Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten box? Bo możliwości na dokonanie tego jest kilka - jedne wykończą szybciej turbosprężarkę, inne układ tłokowy. Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy każdej modyfikacji silnika. Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpośrednio albo pośrednio zwiększenie ciśnienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sobą konieczność odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zużycia paliwa, a zbyt mała ilość czybko zużyje silnik (tłok i zawory). Stąd potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ciśnienia doładowania i temperatury spalin. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to takie aby na pewno bez konsekwencji. 13 |
Data: Lipiec 08 2013 22:30:39 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze: Pytanie jest dość proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw). Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram, bo było mierzone. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego usunąć. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 14 |
Data: Lipiec 08 2013 23:02:20 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisał(a): W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze: box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny. Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś zakresach. itp. itd.
No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.
Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga. Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył. Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co innego projektowanie silnika pod konkretne założenia. Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów. Natomiast oczywiście możliwość jest jeszcze taka - bez boxa silnik działał po prostu nieprawidłowo, zużycia paliwa mogło być wtedy zawyżone. Teraz coś się poprawiło i możliwe że już jest ok. 15 |
Data: Lipiec 09 2013 02:16:01 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze: Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam) nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów. Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia To widzisz jak ja się na tym znam. :) Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście, Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i KIA Cee'd/Venga Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i myślał, że ten typ tak ma. Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością 90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI. Np. http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-crdi-hesitation-when-accelerating.html lub http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-power-acceleration-problem_topic13587.html -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 16 |
Data: Lipiec 09 2013 08:53:13 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Robson | W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze: Idąc za ciosem kupiłem sobie box za 250 zł. A teraz banalny test, ta Powinieneś jeszcze zmierzyć temperaturę otoczenia i zastosować korektę. R 17 |
Data: Lipiec 10 2013 00:03:00 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: LEPEK | W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze: (pÄtla) o długoĹci 144km. [...] - tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten Nie mówiÄ, że wynik twoich eksperymentów nie jest zbliżony do prawdy, ale opieranie wniosków o tankowanie ca. 8 litrów niesie prawdopodobieĹstwo gigantycznego błÄdu. Jak tankowałeĹ - do pierwszego "odbicia" pistoletu, czy do momentu, aż siÄ bÄdzie wylewaÄ z wlewu? JeĹli to pierwsze, to zależy jak paliwo wirowało i siÄ pieniło podczas wlewania. Jak to drugie - zależy, czy odpowietrzenie wypełniło siÄ tak samo. Jakby nie było - różnica 0,5 l raz na "+", raz na "-" zmieniła by te wnioski o 180 stopni, a o to przy takich tankowaniach nie trudno. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |