Światła do jazdy dziennej
1 | Data: Luty 16 2007 19:33:04 |
Temat: Światła do jazdy dziennej | |
Autor: robbie | Witam! 2 |
Data: Luty 16 2007 19:35:20 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: blur | Użytkownik "robbie" napisał w wiadomości Witam! tak Czy wysokość ich montażu i ich rozstaw jest określony jakąś ustawą? tak 3 |
Data: Luty 16 2007 18:52:27 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Wmak | Muszą być zamontowane od 25 do 150 cm od jezdni, minimum 40 cm od bocznego 4 |
Data: Luty 17 2007 20:57:16 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Mario |
Razem z "dziennymi" muszą się zapalać conajmniej tylne pozycyjne. ciekaw po jaką cholerę? pewnie też argument - że lepiej widać w słoneczny dzien :-)) ROTFL Ciekawe jak to wygląda z amerykańskim day-driving lights które sa pomarańczowe ale wymogi wymiarów i umiejscowienia spełniają. pozdrawiam mario 5 |
Data: Luty 16 2007 21:59:24 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Dariusz K. Ladziak | On Fri, 16 Feb 2007 19:35:20 +0100, "blur" Czy wysokość ich montażu i ich rozstaw jest określony jakąś ustawą? Nie. Akty rzedu ustawowego o takich duperelach nie stanowia - co najwyzej deleguja prawo ustanowienia stosownych przepisow nizej. Wysokosci i rozstawy swiatel okresla stosowne rozporzadzenie o warynkach technicznych pojazdow dopuszczonych do ruchu po drogach publicznych (nie pamietam jaki numer i date nosi obecnie aktualne). -- Darek 6 |
Data: Luty 16 2007 20:02:37 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik robbie napisał: Witam!www.helle.pl lub http://www.hella.com/produktion/HellaPL/WebSite/Channels/Home/Home.jsp i swiatla dzienne (prawa strona witryny), a nastepnie w modelach masz w pdfie co i jak zamontowac(rysunki) zgodnie z przepisami. pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 7 |
Data: Luty 16 2007 20:37:20 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Hinek |
To chyba oczywiste!! Kazdy widzi ze samochod w sloneczny dzien jest wogole nie widoczny z tylu, jesli nie pala sie swiatla pozycyjne. Bylo to przyczyna tysiecy wypadkow! Cale szczescie ze genialny ustawodawca nalezycie uregulowal ten problem. Pozdr -- Hinek 8 |
Data: Luty 17 2007 00:49:22 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: robbie | To chyba oczywiste!! Kazdy widzi ze samochod w sloneczny Dzięki już wiem wszystko co chciałem się dowiedzieć :-) pozdrawiam Robert 9 |
Data: Luty 17 2007 07:13:47 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: romanserwis | robbie napisał(a): Pytanie do znawców tematu :) Czyli wiadomo, kto na tej ustawie zarobi. Ci, co światła będą sprzedawać, montować, no i państwo na mandatach. Ja osobiście popieram jazdę w dzień na światłach, sam od lat jeżdżę, jednak zapalałem poza miastem, bo na trasie są większe prędkości, się wyprzedza itp. W mieście, przy małych prędkościach, małych odległościach światła są zbędne, chyba że deszcz lub mgła. Najgorsze jest, że jak się zapomni o tych światłach, a przy doskonałej widoczności może się to przytrafić - dostanie się mandat. Po raz kolejny za grupę osób, którzy są nierozsądni lub wręcz nieodpowiedzialni i sami nie potrafią dostosować się do warunków oraz sytuacji, musimy odpowiadać my wszyscy. -- / ________ pozdrawiam, Andrzej Romańczuk - możesz mi mówić Roman _/_| | www.romanserwis.pl - usługi transportowe i kurierskie /|_|| | Fiat Ducato 14 2.8DS [_|_||________| Alan 48 Classic + AT-1200 + GPS w PDA Asus A636N O O gsm: +48 602 500 904 gg:443102 skype: romanserwis 10 |
Data: Luty 17 2007 09:50:38 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Nesta | Po co są dodatkowe światła dzienne pewnie po to aby pobierały mniej prądu i 11 |
Data: Luty 17 2007 15:09:33 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Nesta, Po co są dodatkowe światła dzienne pewnie po to aby pobierały mniej prądu i Dziwne - ja widywałem raczej na żarówki 21W. -- Best regards, RoMan 12 |
Data: Luty 17 2007 10:00:06 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Boombastic |
Witam! A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo. 13 |
Data: Luty 17 2007 11:26:54 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: robbie | A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie naHmm bardzo ciekawa propozycja, tylko jak to by wyglądało od strony technicznej? Pewnie nasze ustawodastwo nie przewiduje takiego rozwiązania i zastosowanie takiego układu może zostać "nagrodzone" przez niebieskich mandatem... 14 |
Data: Luty 17 2007 11:47:42 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Boombastic | Hmm bardzo ciekawa propozycja, tylko jak to by wyglądało od strony Prosty układ zmniejszający napiecie i automatycznie włączający światła. Gdzieś siedzi w moim aucie. Pewnie nasze ustawodastwo nie przewiduje takiego rozwiązania i Oczywiście, ze przewiduje, nie ma problemu. Tylko musi być okreslona zdaje sie jasność. 15 |
Data: Luty 17 2007 20:14:28 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Wmak | Boombastic napisał(a): Oczywiście, ze przewiduje, nie ma problemu. Tylko musi być okreslona zdajeA może byłbyś łaskaw odpowiedni paragraf zacytować ? No i kto ma wytłoczyć znaczek homologacyjny na lampie ? Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Luty 18 2007 18:01:04 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Boombastic | A może byłbyś łaskaw odpowiedni paragraf zacytować ? ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. (Dz. U. z dnia 15 maja 1999 r.) § 2. Światła powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli: A w tabeli są m.in. takie wymogi: nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4/, połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego, światłość każdego światła nie może być mniejsza niż 400 cd, lecz nie większa niż 800 cd, powierzchnia świetlna jednego światła nie może być mniejsza niż 40 cm2 No i kto ma wytłoczyć znaczek homologacyjny na lampie ? Juz jest na lampie. 17 |
Data: Luty 18 2007 20:39:53 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: leon a. | Ja stosuję światła do jazdy dziennej w motorze, i powiem, że widać mnie z 18 |
Data: Luty 17 2007 14:56:06 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: J.F. | On Sat, 17 Feb 2007 11:26:54 +0100, robbie wrote: A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie naHmm bardzo ciekawa propozycja, tylko jak to by wyglądało od strony Nie zauwaza. Technicznie prosto. Gorzej ze slabo zasilane zarowki szybko traca na sprawnosci - czyli swiatla duzo mniej a oszczednosc niewielka. Lepiej wsadzic jednak lampy z mniejszymi zarowkami [lub obecnie - ledami]. Ewentualnie zamontowac sobie ksenony. J. 19 |
Data: Luty 19 2007 07:24:55 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Desoft |
On Sat, 17 Feb 2007 11:26:54 +0100, robbie wrote: Mam oryginalnie zamontowane takie coś, nie widzę co mieliby do tego niebiescy. Desoft 20 |
Data: Luty 17 2007 12:18:36 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Marcin Pyśniak | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo. Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt halogenowy. Pozdrowienia, MP 21 |
Data: Luty 17 2007 12:20:11 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Marcin Pyśniak | http://www.swiatlo.tak.pl/oswietlenie/halogeny-efekt-halogenowy.php 22 |
Data: Luty 17 2007 15:18:15 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, http://www.swiatlo.tak.pl/oswietlenie/halogeny-efekt-halogenowy.php No i przeczytaj ze zrozumieniem: "Można je ściemniać praktycznie bez ograniczeń, gdyż poprzez zredukowanie przepływu prądu najpierw obniża się parowanie wolframu, a dopiero potem następuje przerwanie obiegu halogenu. Ewentualne zaczernienie bańki ustępuje natychmiast po uzyskaniu przez lampę pełnej mocy." -- Best regards, RoMan 23 |
Data: Luty 17 2007 14:17:47 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Boombastic | Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt No popatrz, a ja już tak jeżdżę 6 lat i nigdy mi jeszcze nie przepaliło sie włókno od świateł drogowych, za to wiele razy od mijania. 24 |
Data: Luty 17 2007 18:32:14 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Seba | No popatrz, a ja juz tak jezdze 6 lat <ciach> Kiedys o tym czytalem - sam montowales czy miales u siebie w aucie od razu? -- Pozdrawiam Sebastian S. 25 |
Data: Luty 18 2007 17:47:00 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Boombastic | Kiedys o tym czytalem - sam montowales czy miales u siebie w aucie od Od razu. Wymóg rynku kanadyjskiego. 26 |
Data: Luty 17 2007 15:16:23 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie naWytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt Przesąd. Przy włóknie pracującym w niższej temperaturze cykl halogenkowy nie jest konieczny - po prostu wolfram (praktycznie) nie jest sublimowany z włókna. A te odrobiny, które jednak wysublimują i tak zostaną włączone do cyklu przy najbliższej kilkuminutowej pracy z pełna mocą. -- Best regards, RoMan 27 |
Data: Luty 18 2007 13:03:51 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: Marcin Pyśniak | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie naWytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt Przesąd. Przy włóknie pracującym w niższej temperaturze cykl Miałem po prostu inne z tym doświadczenia. Mea culpa. Pozdrowienia, Marcin Pyśniak 28 |
Data: Luty 18 2007 14:26:47 | Temat: Re: Światła do jazdy dziennej | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Miałem po prostu inne z tym doświadczenia.Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efektPrzesąd. Przy włóknie pracującym w niższej temperaturze cykl Doświadczenia? Raczej przesądy. Masz to opisane nawet na stronie, na która się powołujesz radośnie. Mea culpa. -- Best regards, RoMan |