Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi Ĺwiatłami dziennymi zrobionymi ze Ĺwiateł długich (żarówki zasilone przez przetwornicÄ PWM i dziÄki temu ĹwiecÄ
ce ze zredukowanÄ
mocÄ
). Czy do tych Ĺwiateł używa siÄ klasycznych żarówek, czy potrzebne sÄ
jakieĹ specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na baĹce? Z własnych testów widzÄ, że zasilanie żarówki halogenowej 60W przez PWM z mocÄ
około 40% nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl halogenowy i baĹka doć szybko siÄ zaczernia. Zastanawiam siÄ jak zapobiegł temu VAG w swoich autach?
2 |
Data: Czerwiec 28 2012 17:11:10 |
Temat: Re: światła dzienne w VAG |
Autor: Czeslawek |
W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami
dziennymi zrobionymi ze świateł długich (żarówki zasilone przez
przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze zredukowaną mocą). Czy do
tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne są jakieś
specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na
bańce? Z własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W
przez PWM z mocą około 40% nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl
halogenowy i bańka dość szybko się zaczernia. Zastanawiam się jak
zapobiegł temu VAG w swoich autach?
Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić, ale nie jest to robione fabrycznie.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
3 |
Data: Czerwiec 28 2012 20:06:35 | Temat: Re: światła dzienne w VAG | Autor: Tomasz |
Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić, ale nie jest to robione fabrycznie.
-- Pozdrawiam,
Czesławek
Jak najbardzie fabrycznie.
Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
pozdr
Tomasz
4 |
Data: Czerwiec 28 2012 21:55:30 | Temat: Re: światła dzienne w VAG | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:
Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
do ilu % można zjechać?
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
5 |
Data: Czerwiec 29 2012 15:50:44 | Temat: Re: światła dzienne w VAG | Autor: Tomasz |
"PiteR" wrote in message
na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:
Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
do ilu % można zjechać?
-- Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum, poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na 100%
Tomasz
6 |
Data: Czerwiec 29 2012 21:30:27 | Temat: Re: światła dzienne w VAG | Autor: Czeslawek |
W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na
100%
To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawił ci to gość w czasie przeglądu?
--
Pozdrawiam,
Czesławek
7 |
Data: Lipiec 12 2012 21:52:43 | Temat: Re: światła dzienne w VAG | Autor: Tomasz |
"Czeslawek" wrote in message
W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na
100%
To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawił ci to gość w czasie przeglądu?
-- Pozdrawiam,
Czesławek
Ustawil w czasie przegladu. Poczatkowo twierdzil ze moze ustawic tylko tzw skandynawskie czyli zasilanie na 100%. Uparlem sie zeby sprawdzil poniewaz juz kiedys widzialem golfa V ze swiatlami dziennymi zasilanymi nizszym napieciem. Troche pogrzebal i w koncu znalazl.
8 |
Data: Lipiec 01 2012 17:23:49 | Temat: Re: światła dzienne w VAG | Autor: Marcin Jan |
W dniu 2012-06-28 17:11, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami
dziennymi zrobionymi ze świateł długich (żarówki zasilone przez
przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze zredukowaną mocą). Czy do
tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne są jakieś
specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na
bańce? Z własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W
przez PWM z mocą około 40% nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl
halogenowy i bańka dość szybko się zaczernia. Zastanawiam się jak
zapobiegł temu VAG w swoich autach?
Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić,
ale nie jest to robione fabrycznie.
są fabrycznie robione również w Golfach VI (bez ksenonów). Do wątko twórcy jutro zapytam znajomego co to ma w Golfie takie cudo i dam znać.
pozdrawiam
marcin jan
| | | | | | |