Świece żarowe jako podgrzewacz.
| 1 | Data: Pa?dziernik 12 2012 15:06:01 |
| Temat: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | |
| Autor: nadir | Mam w silniku zamontowane coĹ podobnego: 2 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 17:40:47 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: sklep | W dniu 12.10.2012 15:06, nadir pisze: Mam w silniku zamontowane coĹ podobnego:można przemiennym 2. Jakie max napiÄcie wytrzyma Ĺwieca na 12V, bo nawet jak wyprostujeĹwieca jak każdy rezystor spali sie od za dużego ciepła, które to ciepło wywołuje prÄ d, który jest zależny od napiÄcia. może namieszałem. jak 12V w powietrzu nie spala Ĺwiecy, to pod wodÄ wytrzyma dużo wiÄcej. nikt Ci nie powie ile, sam sprawdzisz. JEdnakże jako bufora mozesz użyc akumulatora w aucie - i po problemie. 3. Jaki maksymalny prÄ d pobiera pojedyncza Ĺwieca?10-15amper., czyli potrzebujesz około 15W na każdÄ z nich. dużo. Lepiej by było grzaÄ z 230V Czy ktoĹ próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałaÄ? JEst to norma w wielu przemysłowych silnikach. Jak to chcesz zasilaÄ, stojac w garazu? od tego zależy prawie wszystko! ToMasz 3 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 19:20:32 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Tombo | W dniu 12.10.2012 17:40, sklep pisze: JEst to norma w wielu przemysłowych silnikach. Tak ale fabryczne grzanie jest zawsze paliwem (webasto/dewasto czy jak to tam zwał ). Mocy potrzebnej do ogrzania tak dużej masy w rozsÄ dnym czasie z 12V ciÄżko by było nastarczyÄ. Stare polskie ursusy miały w bloku otwory. Wkładało siÄ w nie grzałki na 220V ( takie popularne za czasów komuny, do parzenia herbaty w żelaznym kubku :P ) i po jakiejĹ godzinie cały blok był lekko podgrzany i dało siÄ wtedy zapaliÄ przy dużych mrozach :D Ps. Rosyjska metoda -> garnek z podpalonymi szmatami i paliwem pod miskÄ olejowÄ ;D. -- MG 4 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 20:08:29 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: nadir |
3. Jaki maksymalny prÄ d pobiera pojedyncza Ĺwieca?10-15amper., czyli potrzebujesz około 15W na każdÄ z nich. dużo. Lepiej No ja to zamierzam zasilaÄ z sieci 230V, oczywiĹcie po obniżeniu napiÄcia na transformatorze. 10-15A to dla trzech Ĺwiec żarowych bÄdzie 360-540W, czyli trafo na takie moce + zapas 20% powinno byÄ OK. Czy ktoĹ próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałaÄ? Samochód stoi bezpoĹrednio pod oknem, wiÄc w grÄ wchodzi przedłużacz i jakiĹ transformator zamontowany w komorze silnika, to tego jakieĹ zabezpieczenie po stronie wtórnej i pierwotnej transformatora i zmieszczÄ siÄ w 150-200 zł. Oryginalna grzałka DEFY do mojego samochodu kosztuje 250-300 zł, do tego dedykowany kabel zasilajÄ cy za jakieĹ 100 zł, i już robiÄ siÄ konkretne pieniÄ dze. Chociaż to można by jeszcze przeżyÄ, to najbardziej nie chce mi siÄ pruÄ wÄży w silniku. 5 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 20:35:57 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: ToMasz | JEst to norma w wielu przemysłowych silnikach. Jak to chcesz zasilaÄ, jak chesz mieÄ komfort, to wystarczy że kupisz kaloryfer olejowy (mały zwarty) i ustawisz za siedzeniem kierowcy. 15 minut na maksa wystaczy aby ogrzaÄ auto, Ĺcieknie lód, odparujÄ szyby. urzÄ dzenie które "odpala" samochód z pilota (chyba że masz jakÄ Ĺ elektronikÄ blokujÄ cÄ i drogie auto) kosztuje 150zł + samodzielny montaż. Działało mi takie coĹ 2 zimy. Natomiast były problemy, kto wczoraj ostatni jeździł i zostawił auto na biegu. najprostsza grzałka jakÄ widziałem, to właĹnie stara Ĺwieca żarowa, wkrÄcona (przez redukcje) w otwór do spuszczania oleju. inny patent był taki: wÄżyk z nagrzewnicy ciachniÄty w 2 miejscach, 30 cm od siebie, w te miejsca wstawione dwie 5cm rurki miedziane. w te 30cm wÄża gumowego, wewnÄ trz podłÄ czony drut oporowy. do tulejek miedzianych na zewnÄ trz podłÄ czone kable. natomiast najsensowniejsza bÄdzie grzałka pod miskÄ olejowÄ . ogólnie miska ma dużo Ĺrub, wiÄc można siÄ do nich "dokrÄciÄ" paskami blachy, obejmami, czymkolwiek czym zamocujesz grzałkÄ do michy. widziałem takie podwójne dno miski, 5mm wystarczyło żeby tam wsadziÄ grzałÄ zamocowanÄ na jakÄ Ĺ białÄ zaprawÄ (nie wiem co to było, gips, czy szpachlówka) w każdym razie wytrzymywało drgania i jako tako przenosiło ciepło. Co byĹ nie wykonał, napisz koniecznie jak siÄ sprawuje. ToMasz 6 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 20:57:39 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Maciek | Dnia Fri, 12 Oct 2012 20:35:57 +0200, ToMasz napisał(a): 7 |
Data: Pa?dziernik 13 2012 02:58:46 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak: w te 30cm węża gumowego, wewnątrz podłączony drut oporowy. do cwane -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 8 |
Data: Pa?dziernik 15 2012 08:17:48 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Ukaniu |
Oryginalna grzałka DEFY do mojego samochodu kosztuje 250-300 zł, do tego dedykowany kabel zasilajÄ cy za jakieĹ 100 zł, i już robiÄ siÄ konkretne pieniÄ dze. Chociaż to można by jeszcze przeżyÄ, to najbardziej nie chce mi siÄ pruÄ wÄży w silniku. Ja Ci powiem tak, że szkłem d. nie podetrzesz. Weź 1 ĹwiecÄ, podłÄ cz pod akumular wsadź do wody i zobacz co siÄ stanie. A najważniejsze zmierz prÄ d tej Ĺwiecy. -- Pozdrawiam, Ĺukasz 9 |
Data: Pa?dziernik 13 2012 17:25:27 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 12 Oct 2012, sklep wrote: W dniu 12.10.2012 15:06, nadir pisze: Tabliczkę mnożenia ostatnio nowelizowali, czy czegoś nie wiem? ;) dużo. Dużo. Ale dużo więcej. Bo to chyba dla 12V ma być, jednak? pzdr, Gotfryd 10 |
Data: Pa?dziernik 15 2012 11:22:32 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: R2r | W dniu 2012-10-13 17:25, Gotfryd Smolik news pisze: On Fri, 12 Oct 2012, sklep wrote:I gramatykÄ (odmiana jednostek miar)? ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 11 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 17:52:04 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: kawana | Czy ktoĹ próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałaÄ? a ja siÄ zastanawiam nad takimi rzeczami: 1. w jakim celu jest to montowane akurat w dieslach a w benzynie nie, albo rzadko na tyle, że nie widziałem poza może jakimiĹ luksusowaymi lajmuzynami 2. jakÄ to ma moc elektrycznÄ przyjmujÄ c że ma wkrÄcone 4 Ĺwiece żarowe 3. przyjmujÄ c, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca siÄ czas podgrzania powiedzmy do 60st. kiedy to nagrzewnica zaczyna dawaÄ jakÄ Ĺ przyjemniejszÄ temperaturÄ? 4. przy jakiej temperaturze nastÄpuje odcinanie zasilania 5. czy dodajÄ c pompkÄ i włÄ czajÄ c urzÄ dzenia na 10 minut można wejć do ciepłego auta liczÄ c na to, że aku ma jeszcze prÄ d na rozruch? 12 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 18:03:35 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Arbiter |
3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca błędne założenie - grzałka ma grzać nie ciecz a silnik, ciecz jest tylko przekaźnikiem. Więc trzba by liczyć ile kg waży silnik. 5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do to by grzałka musiała mieć z 5kW licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch? o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek zagrzać, potrzebna jest moc której w akumulatorze nie ma. 13 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 18:10:47 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: kawana | 3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca się czas podgrzania powiedzmy do 60st. no ale to po wtóre błędne założenie, bo woda też nie oddaje tej energii cieplnej w całości, więc trzeba by liczyć ciepło właściwe stali silnika i znać jego powierzchnie styku z cieczą. Ponadto silnik pracując też zaczyna sam sięogrzewać i w pewnym momencie oddaje ciepło do układu. 5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do ciepłego auta nie chodzi mi to żeby wejśc do auta gdzie jest 25st i nie miec lodu na szybach. Jak na zewnątrz jest -10 to wystarczy mi temp. podniesiona do +2 co będę uważał za duży komfort licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch? dobry Aku o pojemności 80Ah powiedzmy, że ma 60Ah, chę wykorzystać połowę jego pojemności czyli 30Ah, to mi pozwala użyć 2kW przez 10min. Tyle teoria. A jak z praktyką? 14 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 18:24:59 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: ToMasz | zazwyczaj mają mniej. ja widziałem 1.8kW (kimhotstart)to by grzałka musiała mieć z 5kW praktyka - nie zapalisz. znane mi jest masa prób odpaleń auta "na kable" w których dawca nie miał załączonego silnika, i po 15 minutach już 2 auta nie umiały zapalić. W przeciętnym akumulatorze jest wystarczająco mocy aby zasilić taki system ogrzewania, ale napięcie tak spadnie, że nieda rady (pi razy oko) zapalić silnika. wyjście: 2 akumulatory, przyczym jeden tylko rozruchowy, drugi tylko na grzanie. oczywiście dodatkowe ładowanie tego drugiego konieczne!o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek ToMasz 15 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 18:23:30 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Cezary Daniluk | W dniu 2012-10-12 18:03, Arbiter pisze: Użytkownik "kawana" napisał w wiadomościTaką moc daje coś co już dawno ktoś wymyślił - webasto, eberspacher = ogrzewanie postojowe. Ciągnie sporo mocy podczas rozpalania, jednak o niebo mniej niż 4 świece żarowe, jak rozpali się palnik to pobiera tyle co wentylatory + pompka cieczy. W Golfie 3 nie miałem problemów z rozruchem, nawet jak włączyłem 20 minut przed zejściem do samochodu (podczas -20 stopni) - schodziłem do samochodu który miewał czasami i do 60 stopni na wskaźniku temperatury ... Pozdro ! 16 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 20:30:34 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: nadir | Użytkownik kawana napisał: Czy ktoĹ próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałaÄ? Diesel wolniej siÄ nagrzewa niż benzyna wiÄc pewnie dlatego? 2. jakÄ to ma moc elektrycznÄ przyjmujÄ c że ma wkrÄcone 4 Ĺwiece żarowe W moim przypadku sÄ trzy Ĺwiece i działajÄ przez przekaźnik bodajże 50A, czyli max mocy to 600W. 3. przyjmujÄ c, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile To nie ma za zadanie ogrzewania wnÄtrza pojazdu, ale wspomóc nagrzanie silnika w osiÄ gniÄciu optymalnej temp. SÄ rozwiÄ zania gdzie takie lub podobne Ĺwiece montowane sÄ bezpoĹrednio w nagrzewnicy, wtedy szybciej ogrzeje to wnÄtrze samochodu ale nie wiem jak siÄ sprawujÄ . 4. przy jakiej temperaturze nastÄpuje odcinanie zasilania Nie mam pojÄcia, ale słyszÄ jak działa ten przekaźnik a wskazówka temperatury jest nadal w pozycji minimum. 5. czy dodajÄ c pompkÄ i włÄ czajÄ c urzÄ dzenia na 10 minut można wejć do Na pewno nie, 10 minut to za mało a i moc nie jest zabójcza, ale myĹlÄ, że jak włÄ czÄ na 30-40 minut, to po odpaleniu silnika szybciej wskoczy na właĹciwÄ temperaturÄ. Z tym że ja nie mam zamiaru zasilaÄ tego z akumulatora a z sieci elektrycznej, stÄ d ten wÄ tek. 17 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 18:49:04 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** nadir pisze tak: 1. Czy zwykłą świecę żarową można bez problemu zasilić prądem nie trzeba prostować 2. Jakie max napięcie wytrzyma świeca na 12V, bo nawet jak wyprostuje możesz odwinąć drut jęśli okaże się zbyt duże Jaki maksymalny prąd pobiera pojedyncza świeca? Próbowałem na zimno to podłącz miernik jako amperomierz na zakresie 20A ale pewnie weźmie więcej. Duże trafo albo kilka zasilaczy od kompa. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 18 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 20:14:32 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: nadir | na ** p.m.s ** nadir pisze tak: Też mi się tak wydawało w końcu to element oporowy, ale wolałem zapytać bo może przy zmianie polaryzacji zachodzą jakieś zjawiska na powierzchni świecy. 2. Jakie max napięcie wytrzyma świeca na 12V, bo nawet jak wyprostuje To chyba dla bezpieczeństwa użyję trafo na 10V a nie na 12V, bo w przewijanie nie chce mi się bawić. Jaki maksymalny prąd pobiera pojedyncza świeca? Próbowałem na zimno Nie mam akurat takiego pod ręką, mój multimetr ma zakres do 10A a spodziewałem się dużo większego prądu. 19 |
Data: Pa?dziernik 12 2012 21:57:26 | Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Pawel O'Pajak | Powitanko, to podłącz miernik jako amperomierz na zakresie 20A Ale wez pod uwage, ze opornosc zalezy od temperatury dosc znacznie. Taka swieca normalnie pracuje w powietrzu, nagrzewa sie momentalnie do czerwonosci i wtedy bierze te kilkanascie A. Zmierz opornosc zimnej zarowki, wyjdzie prad kosmiczny i dlatego najczesciej zarowki padaja przy wlaczeniu. W cieczy, gdzie wymiana cieplna jest tak ze 20 razy lepsza niz z gazem, a i temp. max bedzie ok. 120 oC, to ta opornosc bedzie duzo mniejsza, czyli prad wiekszy. Ponadto taka swieca ma mala powierzchnie, wiec bedzie sie pewnie tworzyla para wokol grzalki. Pobawic sie mozna, ale ja wybralem Defe i mam spokoj. 600W to troche malo, ale w najwieksze mrozy na dworze nagrzewala przynajmniej tyle, ze swiece zarowe sie nie wlaczaly i zapalal od 1 obrotu. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 20 |
Data: Pa?dziernik 15 2012 12:33:12 | Temat: Re: Ĺwiece żarowe jako podgrzewacz. | Autor: Albercik | W dniu 12.10.2012 15:06, nadir pisze: Mam w silniku zamontowane coĹ podobnego: Gdzie je chcesz zamontowaÄ i jaki cel osiÄ gnÄ Ä? łatwiejsze uruchamianie? szybsze nagrzanie silnika po odpaleniu? czy może ciepełko w aucie jak wsiadasz do niego? a może jeszcze coĹ innego? Te grzałki nurkowe co zaprezentowałeĹ, to w przypadku laguny, pewnie w innych jest podobnie, powodujÄ że silnik szybciej siÄ rozgrzewa, one działajÄ po rozruchu i dogrzewajÄ płyn w małym obiegu. Ĺwiece żarowe(fabrycznie) zaĹ ułatwiajÄ rozruch ogrzewajÄ c cylindry od wewnÄ trz przed, podczas rozruchu i chwilÄ po nim. Generalnie samochody sÄ przystosowane do pracy w danym klimacie i problemu z odpaleniem sprawnego samochodu byÄ nie powinno. Jeżeli masz owe problemy to należało by poszukaÄ przyczyny. Jeżeli zaĹ chcesz nagrzaÄ wnÄtrze żeby było ciepło, to nie ma sensu gmeraÄ przy silniku ino wstawiÄ jakÄ nagrzewnice do Ĺrodka auta. Silnik nie jest izolowany termicznie wiÄc wiÄkszoć ciepła pójdzie fpizdu. Jak już bardzo chcesz ogrzaÄ silnik, aby mu ułatwiÄ życie, to moim zdaniem najlepszym wyjĹciem by było grzaÄ olej. Ciepły olej to mniejsze opory przy rozruchu, szybsze smarowanie, szybkie dostarczenie ciepła do całego bloku. Mniejsze straty, bo grzejemy tylko to co w misce olejowej, poza tym grzejÄ c z dołu silnik ciepło siÄ unosi w górÄ wiÄc straty przynajmniej czÄĹciowo idÄ na ogrzanie reszty silnika. Jak bÄdziesz grzał przez układ chłodzenia to nie zagrzejesz dołu silnika, no chyba że bÄdziesz miał do dyspozycji kilka kW. Te Ĺwiece nie powinno byÄ wiÄkszego problemu zainstalowaÄ w misce olejowej. Jednak trzeba by siÄ zastanowiÄ czy taka grzałka/Ĺwieca może byÄ stosowana w cieczach, które jak by nie było, mogÄ ulec zapłonowi. P.S. Skoro bÄdziesz zasilał to to z sieci przez transformator, to może łatwiej bÄdzie zanabyÄ trafo np 36V na 3 Ĺwiece, czy coĹ koło tego i połÄ czyÄ Ĺwiece szeregowo. Wyjdzie mniejszy prÄ d a co za tym idzie cieĹsze przewody. Hardkorowo możesz podłÄ czyÄ 20 Ĺwiec bezpoĹrednio pod 230V:D ino bezpieczniki dobrze po drutuj. Wtedy to z 10 Ĺwiec w obieg płynu + pompka, 4 Ĺwiece w cylindrach(już sÄ ) resztÄ w miskÄ - w momencie masz ciepło:D |

