W dniu 2013-06-08 09:06, TW Dziobak pisze:
Ponieważ nie ma głupich pytań to sobie pozwole spytać:
- A święte to jak dawno wymieniał, a??
Przy ostatnim przeglądzie instalacji na jesieni.
taki objaw mam od kilku lat ale już mam dość.
Wszystkie filtry też. Sonda lambda też w porządku.
Technicznie wszystko jest w porządku.
Zastanawiam się nad zmianą komputera gazowego bo w moim mieście tylko jedna firma obsługuje Tartarini. :-(
Tylko czy to coś da? Taka zmiana to kosztowana jest?
z
4 |
Data: Czerwiec 08 2013 10:07:52 |
Temat: Re: [LPG] wolne wkręcanie się na obroty |
Autor: uPemek |
z naskrobał(a):
Jest sobie Almera N16 1,5 z instalacją sekwencyjną Tartarini.
Teoretycznie wszystko jest w porządku, serwis twierdzi że wyregulował
poprawnie tylko "kierownik" marudzący ;-)
Objaw nasila się w lecie kiedy jest włączona klima, wiadomo obciążenie
silnika ten lubi wysokie obroty.
Polega na chwilowym przydławianiu silnika przy dodawaniu gazu.
90% gospodyń domowych tego nie zauważy ale mnie zaczyna wk...
Na biegu jałowym pod dodaniu gazu czuć na dźwigni zmiany biegów
przydławienie silnika.
Podczas jazdy po dodaniu gazu silnik jakby się zastanawiał przez sek.
Nawet bym powiedział, że czuć takie 2-3 delikatne szarpnięcia.
Jakby coś go powstrzymywało i odpuszczało.
Sterownik LPG tak wolno "myśli" ? :-)
W serwisie stosują generalnie testowanie na zasadzie pedał w podłogę, 3
tys. obr/min. i wsio w porządku.
Tylko że w realnym świecie się tak nie jeździ. Jakieś pomysły?
Jest do tego regulacja LPG, może jakiś czujnik walnięty? :-)
z
PS. Oczywiście silnik na benzynie nie jest zbyt żwawy na niskich obrotach
ale ewidentnie się tak nie zastanawia.
Jaka instalacja jest w aucie? Która generacja i jakie elementy?
Pozdr
5 |
Data: Czerwiec 08 2013 21:29:15 | Temat: Re: [LPG] wolne wkręcanie się na obroty | Autor: z |
W dniu 2013-06-08 10:07, uPemek pisze:
Jaka instalacja jest w aucie? Która generacja i jakie elementy?
Zakupiłem samochód już z instalacją. Nie mam rachunków.
Jutro sprawdzę w książeczce serwisowej. Ale nie jestem pewny czy tam są takie szczegóły. Na hasło sekwencja Tartarini inni gaziarze w mieście umywają ręce. :-(
z
6 |
Data: Czerwiec 09 2013 10:54:01 | Temat: Re: [LPG] wolne wkręcanie się na obroty | Autor: uPemek |
z naskrobał(a):
W dniu 2013-06-08 10:07, uPemek pisze:
Jaka instalacja jest w aucie? Która generacja i jakie elementy?
Zakupiłem samochód już z instalacją. Nie mam rachunków.
Jutro sprawdzę w książeczce serwisowej. Ale nie jestem pewny czy tam są takie szczegóły. Na hasło sekwencja Tartarini inni gaziarze w mieście umywają ręce. :-(
Skoro objaw jest od kilku lat i problem nie został rozwiązany to znalezionie pomocy tutaj może być trudne. Ale takie objawy dają choćby lejące wtryskiwacze, w przypadku LPG niedomykające się. Zbyt duża dawka paliwa na niskich obrotach i przy stałym obciążeniu zalewa silnik, przy wyższych obrotach problem ustępuje całkowicie.
Pozdr
7 |
Data: Czerwiec 09 2013 22:02:58 | Temat: Re: [LPG] wolne wkrÄcanie siÄ na obroty | Autor: BartekK |
W dniu 2013-06-08 21:29, z pisze:
Na hasło sekwencja Tartarini inni gaziarze w mieĹcie
umywajÄ
rÄce. :-(
Tak obok tematu - zawsze zastanawia mnie, co pcha ludzi do montowania tak egzotycznych rozwiÄ
zaĹ, skoro sÄ
dobre, tanie, sprawdzone i popularne jak np BRC, Stag, które sÄ
łatwe w montażu i strojeniu, łatwe w diagnostyce... Czy to jakiĹ nawiedzony gaziarz skÄ
dĹ takÄ
dziwnÄ
instalacjÄ znajduje, i pcha to nieĹwiadomym klientom, by tylko u niego mogli to serwisowaÄ?
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
8 |
Data: Czerwiec 10 2013 17:13:36 | Temat: Re: [LPG] wolne wkręcanie się na obroty | Autor: nom |
Użytkownik "z" napisał w wiadomości
Tylko że w realnym świecie się tak nie jeździ. Jakieś pomysły?
Zrobić pomiar sondy lambda w momencie przyspieszania, można podłączyć woltomierz analogowy i obserwować wskazanie. Bez diagnostyki to tylko szklana kula może coś powiedzieć. :-)
9 |
Data: Czerwiec 10 2013 17:13:36 | Temat: Re: [LPG] wolne wkręcanie się na obroty | Autor: nom |
Użytkownik "z" napisał w wiadomości
Tylko że w realnym świecie się tak nie jeździ. Jakieś pomysły?
Zrobić pomiar sondy lambda w momencie przyspieszania, można podłączyć woltomierz analogowy i obserwować wskazanie. Bez diagnostyki to tylko szklana kula może coś powiedzieć. :-)
| | | | | |