wysprzęglik - montaż
1 | Data: Pa?dziernik 11 2016 23:11:36 |
Temat: wysprzÄ™glik - montaż | |
Autor: Slawek h | Chcę wymienić wyspzęglik w corsie 2 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 10:26:21 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-12 o 08:11, Slawek h pisze: ChcÄ™ wymienić wyspzÄ™glik w corsie Nie widziałem tego na żywo, ale na zdjÄ™ciach widać, że ten czerwony dynks trzyma Ĺ›ciĹ›niÄ™tÄ… sprÄ™żynÄ™. Jak jÄ… zwolnisz, to sprÄ™żyna wyciĹ›nie element roboczy. W normalnej pracy, po zamontowaniu oprze siÄ™ pewnie o docisk sprzÄ™gła, jak wyciÄ…gniesz wczeĹ›niej, to wyskoczy. To tak, jakbyĹ› pompował pedał hamulca przy zdemontowanym zacisku, prÄ™dzej czy póĽniej tłok wyskoczy, bo nie ma siÄ™ o co oprzeć. ZresztÄ… masz to opisane w linku od tego obrazka: http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310 -- viktorius 3 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 03:11:55 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: Slawek h | nie może siÄ™ oprzeć o docisk bo jak włożysz skrzyniÄ™? 4 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 14:02:19 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-12 o 12:11, Slawek h pisze: nie może siÄ™ oprzeć o docisk bo jak włożysz skrzyniÄ™? Jak już pisałem, to były moje przemyĹ›lenia po obejrzeniu obrazka. Jak jest naprawdÄ™, dowiesz siÄ™ po rozebraniu. Być może jest tam coĹ›, co po zamontowaniu zapobiega wysuniÄ™ciu łożyska oporowego i jego tłoka poza cylinder wysprzÄ™glika. W koĹ„cu jakoĹ› to składajÄ… w fabryce i opracowali takÄ…, a nie innÄ… procedurÄ™, w której czerwony dynks gra kluczowÄ… rolÄ™ ;) -- viktorius 5 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 04:28:04 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: laisar | W dniu Ĺ›roda, 12 paĽdziernika 2016 08:11:58 UTC+2 użytkownik Slawek h napisał: instrukcja każe go demontować na samym koĹ„cu? "Po jego [wysprzÄ™glika] zamontowaniu", czyli po przykrÄ™ceniu do osłony sprzÄ™gła (a nie dopiero po zamontowaniu "dzwonu" do silnika). 6 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 19:00:51 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 11 Oct 2016 23:11:36 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a): https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wysprzeglik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Address&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgurl=http://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_20110527_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&hovw=304&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=1&tbnh=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0,i:95 No przecież na tej stronie z której masz obrazek jest to opisane: http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310 Jak to wyci±gniesz to siłownik wysprzęglika wyjedzie. W najlepszym razie znacznie utrudni to montaż (bo będziesz musiał pokonać dodatkowo siłę sprężyny), a może nawet uniemożliwi bo tłoczek wyjedzie, a potem będzie to bardzo ciężko złożyć jednocze¶nie montuj±c to na miejscu. 7 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 21:23:29 | Temat: Re: wysprzęglik - montaż | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak: Nie za bardzo wiem o co dokładnie chodzi z tym czerwonym My¶lę, że chodzi o to zeby¶ nie robił tego długo z wyjetym języczkiem bo powoli wylezie. Przykręcasz wysprzęglik do skrzyni, podł±czasz płyn odpowietrzasz i w ostatniej chwili wyciagasz zawleczkę. Próżnia spowalnia wyłażenie tłoczka a ty szybko przykrecasz skrzynię do bloku żeby docisn±ć wysprzęglik do słoneczka. https://youtu.be/jDmYUChrzL0 -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 8 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 21:53:41 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: Slawek h | W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarować niklowanych wielowypustów. 9 |
Data: Pa?dziernik 13 2016 09:26:30 | Temat: Re: wysprzęglik - montaż | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak: W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarować niklowanych który? Nawet w zestawie nie ma smarowidła, choć podobno daj± wróbelki ćwierkajom że nawalone dużo smaru skończy na okładzinach tarczy, że z pyłem z tarczy smar skleja wielopust i tarcza nie odsuwa się od koła zamachowego i zawsze ci±gnie wałek przez co biegi nie wchodz± gładko. Trzeba posmarować tylko tylko żeby zabić ew rdzę w rowkach. Może nikiel ma się jako¶ samosmarować i mniej rdzewieć. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 10 |
Data: Pa?dziernik 13 2016 02:13:32 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: Slawek h | ZałÄ…czyłem zdjÄ™cie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoliło) 11 |
Data: Pa?dziernik 13 2016 15:31:56 | Temat: Re: wysprzęglik - montaż | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak: Zał±czyłem zdjęcie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoliło) Jak dla mnie to jest niklowany wielopust. Je¶li jest koloru "pistoletowego" czyli czarno szarego to jest to zwykłe pokrycie a je¶li się błyszczy to niklowane. tutaj masz lepsze zdjęcie https://ovlov94blog.files.wordpress.com/2014/09/dscn3585.jpg https://ovlov94blog.wordpress.com/page/3/ No i faktycznie LuK podaje w instrukcji "Nickelled hub splines (characterised by their low-gloss silver coloured surface) must not be greased." a słówko must not jest silniejsze niż should not czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i biegi nie będ± wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 12 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 08:32:04 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-13 o 15:31, PiteR pisze: Biegi będ± chodzić tak samo, zależ± od gęsto¶ci oleju w skrzyni. Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie musiała pokonać opory smaru na wielowypu¶cie. Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się przesun±ć o 1-2mm... Nie wiem o co chodzi z tym smarowaniem, wielokrotnie składałem sprzęgło w Żuku, Lublinie, kilka razy w maluchu. Nie było takich wynalazków jak niklowanie wałka, nie smarowałem, chodziło lekko. A przy następnym rozebraniu nie było ¶ladów zużycia zębów wałka. -- viktorius 13 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 15:48:14 | Temat: Re: wysprzęglik - montaż | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** viktorius pisze tak: czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust iBiegi będ± chodzić tak samo, zależ± od gęsto¶ci oleju w skrzyni. Biegi nie będa chodzić tak samo bo miałem to zepsute. Opór na czystym wielopu¶cie jest żaden ale i siła odsuwajaca tarczę od koła zamachowego też jest żadna. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 14 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 16:13:03 | Temat: Re: wysprzÄ™glik - montaż | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-14 o 15:48, PiteR pisze: na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:Nie miałe¶ pełnego wysprzęglenia, to i biegi ciężko chodziły. Ze smarem czy bez, przy zepsutym wysprzęgliku będzie jednakowo ciężko. Nie myl tego z łatwo¶ci± zmiany biegów wynikaj±ca z gęsto¶ci zimnego oleju w skrzyni. Tutaj obecno¶ć smaru na wielowypu¶cie nie ma żadnego wpływu. Opór na czystym wielopu¶cie jest żaden ale i siła odsuwajaca tarczę.. Mała analogia: Tarcza sprzęgłowa to tarcza hamulcowa, docisk to jeden klocek, ten od strony zacisku, koło zamachowe to drugi klocek, ten "pasywny". Naciskaj±c pedał sprzęgła odpuszczasz "hamowanie", pozwalaj±c luĽno kręcić się tarczy sprzęgłowej pomiędzy dociskiem a kołem zamachowym. Puszczaj±c pedał sprzęgła pozwalasz na ¶ci¶nięcie wszystkiego sił±, jak± daje sprężyna w docisku. I w sprzęgle, i w hamulcach nie ma żadnych sił odpychaj±cych, nic się nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, żeby pracowało osobno. Po to tarcza sprzęgłowa pływa po wielowypu¶cie, żeby zrobiła sobie malutkie przesunięcie podczas zużywania okładzin ciernych. Nie widzę sensu tego smarować, tarcza zużywa się tak wolno, ze smar dawno się wytopi, albo sił± od¶rodkow± wyleci. A że po drodze jeszcze może trafić na tarczę, to po¶lizg sprzęgła, smród palonych okładzin, efekty dymne "na ż±danie" ;) -- viktorius 15 |
Data: Pa?dziernik 14 2016 17:09:22 | Temat: Re: wysprzęglik - montaż | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** viktorius pisze tak: Nie miałe¶ pełnego wysprzęglenia, to i biegi ciężko chodziły. Zeczyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust iBiegi będ± chodzić tak samo, zależ± od gęsto¶ci oleju w skrzyni. Nie miałem pełnego wysprzęglenia bo łożysko igiełkowe ci±gneło wałek i lub zardzewiał wielopust. Nie myl tego z łatwo¶ci± zmiany biegów wynikaj±ca z gęsto¶ci Nie myl łatwo¶ci zmiany biegów z niemożno¶ci± wrzucenia biegów. Po wymianie łożyska i zapsikaniu WD40 wielopustu jak ręk± odj±ł. I w sprzęgle, i w hamulcach nie ma żadnych sił odpychaj±cych, nic siły s± od bicia tarcz i luzu na łożyskach ;) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |