xeramic nie dal rady, czyzby woda?
1 | Data: Grudzien 20 2009 20:02:59 |
Temat: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | |
Autor: Rafal | Witam! Oto mój przypadek. Pacjent to: Hyundai, silnik D3EA (CR I gen.), 2004, 2 |
Data: Grudzien 20 2009 20:11:51 | Temat: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: Rafal | Dodam jeszcze trochę. Akumulator to 70Ah 630A, olej silnikowy to 5W-40 SLX 3 |
Data: Grudzien 20 2009 21:15:48 | Temat: Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: J.F. | On Sun, 20 Dec 2009 20:02:59 +0000 (UTC), Rafal wrote: W sobotę do południa było -13. Rozciągnąłem przedłużacz i podłączyłem Te srodki nie dzialaja po fakcie. Trzeba je wlewac zanim parafina sie wytraci. Ewentualnie przejechac potem tych 20 km, moze sie troche paliwo podgrzeje :-) Teza: w układzie paliwowym była woda, Nie wiem czy sluszna. Mozna wymontowac filtr/odstojnik i sprawdzic. xeramic nie wiąże wody. Prawdopodobne. Nie od tego jest. Mozesz sprobowac pol litra denaturatu wlac .. Teza druga: autem trzeba jeździć, a nie powozić na krótkich odcinkach. Niekoniecznie. Akumulatory szybko padaja przy pradach rozruchowych, szczegolnie na mrozie. Ewentualnie filtr paliwa ma konstrukcję nieodporną na takie warunki, mimo No wlasnie - moze sie zepsul. J. 4 |
Data: Grudzien 20 2009 20:24:19 | Temat: Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: Rafal Osobka | J.F. napisał(a): Te srodki nie dzialaja po fakcie. Trzeba je wlewac zanim parafina sie Przecież napisałem, że przed zdarzeniem przez trzy tankowania dolewałem do paliwa preparat jak w temacie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Grudzien 20 2009 23:16:32 | Temat: Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: The_EaGle | Rafal pisze: Witam! Oto mój przypadek. Pacjent to: Hyundai, silnik D3EA (CR I gen.), 2004, CR I gen to troszkę stara technologia, dziwię się że Hyundai w tym silniku 1.5CRDI zastosował takie ustrojstwo... Tylko 1300 bar ciśnienie wtrysku, mniej odporny na zimno za to bardziej na jakość paliw. Obecnie nie kupiłbym niczego co nie jest CR IV gen, (II i III to to samo...) Przez ostatni tydzień mało ujeżdzany, głównie przez Co sprzyja skraplaniu się wody w zbiorniku paliwa. Miałeś zatankowany na full czy było raczej pusto? Druga sprawa kiedy tankowałeś? Może jeszcze udało ci się załapać na przejściowy ON czyli do -10. Mam go od jesieni ub. roku i tamtej zimy ciężko odpalał w największe mrozy. Skoro minutę musiałeś kręcić to świece żarowe nie spełniają zadania. Albo w ogolę są spalone albo zużyte (czasem nie rozgrzewają się całe). Minuta kręcenia czyli musiałeś wytworzyć dużo ciepła w silniku zanim odpalił. Gratuluje dobrego rozrusznika. Jednak w ostatni piątek małżonka zadzwoniła do mnie przed ósmą rano, że W sobotę do południa było -13. Rozciągnąłem przedłużacz i podłączyłem Jeżeli uważasz że coś jest nie tak z paliwem to pierwsze co robisz w takiej sytuacji to wymień filtr paliwa. Kryształki parafiny zatykają go i tylko częściowo się oczyści jak go podgrzejesz. Dlatego mówi się o temp. blokowania filtra paliwa :) Zrobiłem jakieś 20km, aby "porządnie" przepędzić maszynę, wlałem całą To już było nie potrzebne. Kolejne dodatki niewiele pomogą. Teza: w układzie paliwowym była woda, xeramic nie wiąże wody. Źle. Po pierwsze w dieslu nawet najnowszym niestety co jakiś czas (przed zimą) trzeba wymienić filtr paliwa albo przynajmniej spuścić wodę która tam się znajduje. Po drugie dolewaj tyle dodatków do paliw ile zaleca producent więcej nie wiele pomoże. Po trzecie jak już coś się wytrąciło to wstaw samochód do ciepłego garażu na parę godzin a jak nie masz możliwości to podgrzej co możesz i wymień filtr paliwa. Po czwarte sprawdź świece żarowe a najlepiej po prostu wymień bo to nienormalne aby ci tak uruchamiał się samochód. Ewentualnie filtr paliwa ma konstrukcję nieodporną na takie warunki, mimo Nie jestem pewien czy na pewno masz podgrzewacz filtra, możesz mieć tylko informacje o wodzie i te kable sa do czujnika ale to twój samochód i ty wiesz lepiej. Przy najbliższej okazji Oo właśnie te kable to po to :) Pozdrawiam Rafał 6 |
Data: Grudzien 20 2009 22:53:23 | Temat: Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: Rafal | The_EaGle napisał(a): Nie jestem pewien czy na pewno masz podgrzewacz filtra, możesz mieć > Przy najbliższej okazji Oo właśnie te kable to po to :) Nie tak do końca. W korpusie są trzy złącza elektryczne. Sądząc po grubości kabli, dwa są do jakichś czujników, przez trzecie przepływa znaczny prąd. A więc zapewne podgrzewacz. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Grudzien 21 2009 12:36:07 | Temat: Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: Przemekkk | Witam! 8 |
Data: Grudzien 21 2009 15:25:37 | Temat: Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: Rafal | Przemekkk napisał(a): Ja bym stawial na swiece - tez mi ciezko zapalal (mam to samo auto), a w Świece już mam. Tylko nie chce mi się rozbierać podszybia :-( Chyba poszukam warsztatu. Nie mów, że masz Matrix'a :-) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Grudzien 22 2009 11:21:04 | Temat: Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda? | Autor: Przemekkk | Ano, Matrix :) |
Re: xeramic nie dal rady, czyzby woda?

