¿ywotno¶ć silnika LPG/PB95
1 | Data: Lipiec 29 2007 10:55:28 |
Temat: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | |
Autor: nemo | Witam 2 |
Data: Lipiec 29 2007 10:58:47 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: KrzysiekPP | Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik wpisa³ Nie wiem jak ty ... ale ja odpalam zawsze na benzynie i jade jakies 2- 4k,m az wskazowka temperatury zacznie sie podnosic. A 12kkm na polsyntetyku to jest ok i nie trzeba tego zmieniac. -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19 3 |
Data: Lipiec 29 2007 13:38:37 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Rafal... | U¿ytkownik "KrzysiekPP" napisa³ w wiadomo¶ci
A to ja ju¿ przewaznie wysiadam z auta po takim dystansie - ja zapalam na benzynie, przygazówka i ju¿ jade na gazie :-) -- Rafa³ - Tarnów rafal.tarnow ( ma³pa ) gazeta.pl 4 |
Data: Lipiec 29 2007 10:58:58 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Grejon | nemo pisze: Witam Hyhy... jak sobie 4 lata temu za³o¿y³em LPG, te¿ siê tym martwi³em, a teraz na benzynie to je¿d¿ê tylko wtedy jak silnik odpalam, no i zim±, ¿eby trochê silnik zagrzaæ zanim siê prze³±czy. 80 kkm i silnik dalej pracuje. -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 5 |
Data: Lipiec 29 2007 09:13:07 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: vneb | "nemo" wrote in Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik W autach z LPG jakie mam lub mialem olej niezaleznie od tego jaki byl wymieniam co 10kkm, bo co tyle wychodzi przeglad instalki i wymiana filterka gazu, wiec od razu olej i filtry oleju i powietrza. A jak jezdzisz na polsyntetyku to koszt oleju tez jest niewielki. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ ¯ona: DU Lanos 1,5 DOHC + LPG :: sedan Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 6 |
Data: Lipiec 29 2007 11:25:31 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Scyzoryk |
zainstalowanym LPG? jesli masz komputerek z temperatura, tzn autko przelacza sie na gaz dopiero jak silnik jest cieply to juz sam nie musisz nic sterowac. Jesli mozesz przelaczac sam przy dowolnej temp. to poprostu wyjezdzaj gaz zawsze do konca i ten dystans ktory przejedziesz na benzynie do najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod na benzynie. Wiem, ¿e chodzi g³ównie o w³a¶ciwo¶ci smaruj±ce benzyny (LPG jest suche) raczej nie ma to wielkiego znaczenia. Jesli zrobisz przy kazdym uruchomieniu 1km i bedziesz pamietal zima o rozgrzaniu na benzynie to nic zlego mu sie nie stanie Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik nic nie skroci. Wymieniaj tak jak na benzynie. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 1.6 PMS edition Uniden 510 + AT1200 GSX 550 7 |
Data: Lipiec 29 2007 13:41:30 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Rafal... | U¿ytkownik "Scyzoryk" napisa³ w wiadomo¶ci
Niby czemu, niby benzyna nie powoduje sp³ukiwania filmu olejowego?.... -- Rafa³ - Tarnów rafal.tarnow ( ma³pa ) gazeta.pl 8 |
Data: Lipiec 29 2007 16:06:49 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Scyzoryk |
najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod to juz nie dbanie o silnik a o instalacje gazowa. Membrany w parowniku na zimno zuzywaja sie duzo szybciej. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 1.6 PMS edition Uniden 510 + AT1200 GSX 550 9 |
Data: Lipiec 30 2007 11:12:11 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Jakub Witkowski | Scyzoryk pisze: najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochodNiby czemu, niby benzyna nie powoduje sp³ukiwania filmu olejowego?.... - jazda na benzynie: na membranie zmienne podci¶nienie (naprê¿ana w sposób zmienny) - jazda na gazie: z zasady pracy reduktora, membrana stale pod niemal zerowym ci¶nieniem (praktycznie lu¼na) To co bardziej szkodzi membranie na zimno: kiedy siê naprê¿a (NoPB), czy kiedy siê NIE naprê¿a (LPG)? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 10 |
Data: Lipiec 31 2007 21:29:27 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Scyzoryk |
To co bardziej szkodzi membranie na zimno: kiedy siê naprê¿a (NoPB), ja po kilkukrotnym zamrozeniu reduktora (jakis czas temu w skodzie) rozwalilem sobie membrany i od tego czasu je oszczedzam :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 11 |
Data: Lipiec 29 2007 11:29:40 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | nemo napisa³: szybkie pytanko: jak czêsto przyda³oby siê przegoniæ silnik na benzynie przy na rozruchu, a¿ temperatura ch³odziwa bêdzie sensowna. jaki dystans co ile kilometrów? nie potrzeba, wystarczy przy odpalaniu trochê na benzynie potrzymaæ Wiem, ¿e chodzi g³ównie o w³a¶ciwo¶ci smaruj±ce benzyny (LPG jest suche) a benzyna mokra. bajki. smaruje olej. ale de facto jak najmniej. Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik wpisa³ prêdzej wyd³u¿y, bo gaz nie syfi tak oleju jak benzyna, nie rozrzedza go. te¿ siê zu¿ywa, ale mniej to widaæ. -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630 prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG| pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 265kkm/57kkm hydrokomfortowa :) 12 |
Data: Lipiec 29 2007 11:39:41 | Temat: Re: ¿ywotnoœæ silnika LPG/PB95 | Autor: J.F. | On Sun, 29 Jul 2007 11:29:40 +0200, Witold Wladyslaw Wojciech Wilk nemo napisa³: Sensowna dla mnie to jakies -15 stopni :-) J. 13 |
Data: Lipiec 29 2007 11:38:02 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: J.F. | On Sun, 29 Jul 2007 10:55:28 +0200, nemo wrote: szybkie pytanko: jak czêsto przyda³oby siê przegoniæ silnik na benzynie przy Ja gonie minute co miesiac. Zaniechanie tego wywolywalo zdziwienie ze na benzynie auto jechac nie chce, a gazu zabraklo :-) instalacja BRC Just To ci chyba zapala na benzynie. J. 14 |
Data: Lipiec 29 2007 11:17:01 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: fuen | silnik na LPG bedac zasilany stechiometryczna mieszanka 15 |
Data: Lipiec 29 2007 12:10:19 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Grzegorz | fuen wrote: silnik na LPG bedac zasilany stechiometryczna mieszanka OK :-)
Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ?????? pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 16 |
Data: Lipiec 29 2007 15:23:22 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: fuen | Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ?????? ta i ta szkodzi ! jesli za uboga - to jest oczywiste nie warto nawet pisac na ten temat gdy za bogata - to od groma niespalonych HC przedostaje sie do oleju silnikowego ktory traci swoje wlasciwosci smarne w zastraszajacym tempie malo tego EGR/AGR i caly kolektor dolotowy wraz z roznymi czujnikami zalepia sie gruba warstwa smoly oczywiste ? 17 |
Data: Lipiec 29 2007 16:24:49 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Grzegorz | fuen wrote: Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ?????? A czy aby na benzynce jeszcze gorzej nie jest ?????? ;-) pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 18 |
Data: Lipiec 29 2007 21:01:28 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Adam P³aszczyca | On Sun, 29 Jul 2007 12:10:19 +0200, Grzegorz gdy mieszanka powietrze/LPG jest nieodpowiednia trwalosc silnika I taka i taka, przy czym za bogata szkodzi mniej. Za uboga szkodzi mocno. Silnik cos spalaæ musi - albo spala paliwo, albo zawory. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Lipiec 29 2007 11:44:36 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: nemo | no to doprecyzuje, prze³±czenie na gaz jest przy 2 000 obrotów - niezale¿nie 20 |
Data: Lipiec 29 2007 13:42:39 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Grejon | nemo pisze: no to doprecyzuje, prze³±czenie na gaz jest przy 2 000 obrotów - niezale¿nie od temperatury, teraz odpalam samochód - na benzynie i jeszcze zanim rusze przegazowuje zeby siê prze³±czy³ - wiêc jest w³a¶ciwie zimny, staram sie nie jechaæ na benzynie, bo podczas prze³±czania silnik siê strasznie zmula i szarpie - jak zapomne przegazowaæ i jade na benzynie to to odczu³em, potrzebowa³em przyspieszyæ a silnikiem szarpnê³o bo siê prze³±cza³ i mocy wtedy zero :( Mam to samo w instalce Lovato Igen - mo¿liwe ¿e membrany reduktora ju¿ trochê zu¿yte i st±d te efekty specjalne :) Ale dzieje siê tak tylko po kilku godzinach postoju, kiedy silnik ostygnie. -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 21 |
Data: Sierpien 02 2007 23:01:12 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: Jerry |
nemo pisze: To nie do koñca to. Wg mnie chodzi o opró¿nienie reduktora z gazu - masz elektrozawory gazu w zbiorniku i w reduktorze. Po paru godzinach gaz z reduktora "wietrzeje" i musi "dop³yn±æ" zanim zacznie go podawaæ jak nale¿y. No i zimne membrany Z tego te¿ powodu nie robi siê odciêcia gazu przy hamowaniu silnikiem - wypalenie gazu z reduktora skutkowa³oby opó¼nieniem na naci¶niêcie peda³u gazu Jerry 22 |
Data: Lipiec 29 2007 21:00:37 | Temat: Re: ¿ywotno¶ć silnika LPG/PB95 | Autor: Adam P³aszczyca | On Sun, 29 Jul 2007 10:55:28 +0200, "nemo" Witam Nijak. Wiem, ¿e chodzi g³ównie o w³a¶ciwo¶ci smaruj±ce benzyny (LPG jest suche) ale To skoro wiesz, to po co pytasz? Przy okazji - bzdety wiesz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Lipiec 30 2007 12:16:47 | Temat: Re: ¿ywotno¶æ silnika LPG/PB95 | Autor: PAndy |
szybkie pytanko: jak czêsto przyda³oby siê przegoniæ silnik na benzynie przy zainstalowanym LPG? a co smaruje benzyna? scianki cylindra? warto od czasu do czasu pojezdzic ze wzgledu na wtryskiwacze beznynowe - caly czas zamkniete moga sie w koncu zastac... |