Grupy dyskusyjne   »   z cyklu "byłem na przeglądzie"

z cyklu "byłem na przeglądzie"



1 Data: Czerwiec 23 2009 13:28:07
Temat: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Vir 

Pan diagnosta przyczepił się do ksenonu (niefabryczny). Po pierwsze - nie może być niebieski (jak kupowałem to wybrałem barwę ciepłą i on jest po prostu biały). Po drugie - nie mam układu poziomującego reflektor i spryskiwacza (sic!)
Jak to jest w fabrycznej K 1200 LT? Ja spryskiwacza tam nie widziałem...
Chciał mnie dobić i ze złym błyskiem w oku kazał mi jeszcze odpalić sprzęt. Miał jednak pecha, bo jak to kiedyś powiedział (pj), moje moto wydaje dźwięk jak AGD.
No i podbił.

Vir
Duża czarna bawarka



2 Data: Czerwiec 23 2009 13:36:05
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: de Fresz 

On 2009-06-23 13:28:07 +0200, Vir  said:

Pan diagnosta przyczepił się do ksenonu (niefabryczny). Po pierwsze - nie może być niebieski (jak kupowałem to wybrałem barwę ciepłą i on jest po prostu biały). Po drugie - nie mam układu poziomującego reflektor i spryskiwacza (sic!)

AFAIR w motocyklach nigdy nie był wymagany - po prostu reflektor powinien być ustawiony minus-ileśtam stopni w dół (było w przepisie ile). No i coś mi się zdaje, że nowe puszki też już nie muszą mieć układu samopoziomowania.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

3 Data: Czerwiec 23 2009 13:57:12
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuczu 

de Fresz pisze:

AFAIR w motocyklach nigdy nie był wymagany - po prostu reflektor powinien być ustawiony minus-ileśtam stopni w dół (było w przepisie ile). No i coś mi się zdaje, że nowe puszki też już nie muszą mieć układu samopoziomowania.

Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody. Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

4 Data: Czerwiec 23 2009 15:03:32
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: de Fresz 

On 2009-06-23 13:57:12 +0200, Kuczu  said:

de Fresz pisze:

AFAIR w motocyklach nigdy nie był wymagany - po prostu reflektor powinien być ustawiony minus-ileśtam stopni w dół (było w przepisie ile). No i coś mi się zdaje, że nowe puszki też już nie muszą mieć układu samopoziomowania.

Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody.

No właśnie słyszałem, że w niektórych nowszych furach nie ma już poziomowania i jest to legalne, ale jakoś nie wnikałem głębiej.


Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Właśnie mi się coś kołacze, że ktoś tu kiedyś podawał przepisy czy linka i było tam wyraźnie o opuszczonym ileś-stopni reflektorze. Acz oczywiście nic sobie uciąć nie dam.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

5 Data: Czerwiec 23 2009 16:03:08
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus 

Siemka

*** "de Fresz"
 Kuczu
 w motocyklach nigdy nie był wymagany - po prostu reflektor
 powinien być ustawiony minus-ileśtam stopni w dół (było w przepisie
 ile).

A skad ten pomysł???

***No i coś mi się zdaje, że nowe puszki też już nie muszą mieć
 układu samopoziomowania.

Trzeba zawiadomic ustawodawce...:)

***Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody.

Rajt...i to jest jedyne prawdziwe i oparte w art.66

***No właśnie słyszałem, że w niektórych nowszych furach nie ma już
 poziomowania i jest to legalne, ale jakoś nie wnikałem głębiej.

W maglu mowili???

***Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o
 motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Nie zapomnial...niestety...

***Właśnie mi się coś kołacze, że ktoś tu kiedyś podawał przepisy czy
 linka i było tam wyraźnie o opuszczonym ileś-stopni reflektorze. Acz
 oczywiście nic sobie uciąć nie dam.

Na szczescie sobie nie dasz...
Cieplo chlopaki cieplo
VIR - lec i czytaj co masz napisane na reflektorze...




....bo mi sie wydaje ze HR/C a nie DR/C i po ptakach...
Ciesze sie ze moglem pomoc

--
       Tytus
żółte najszybsze

6 Data: Czerwiec 23 2009 21:11:23
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuba Łacki 

Tytus napisał(a):

Na szczescie sobie nie dasz...
Cieplo chlopaki cieplo
VIR - lec i czytaj co masz napisane na reflektorze...

...bo mi sie wydaje ze HR/C a nie DR/C i po ptakach...
Ciesze sie ze moglem pomoc

Tit, a możesz to jednak jakoś po ludzku? Do mnie to zupełnie nie trafia, nic mi to nie mówi. Nie będe dzwonić, nie po to dyskusja jest na publiku, żeby po wnioski trza było walić na priv ;)

--
pzdr
Q

7 Data: Czerwiec 24 2009 08:30:40
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuczu 

Tytus pisze:

***Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o
motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Nie zapomnial...niestety...

A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i regulacji byly legalne w motocyklach.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

8 Data: Czerwiec 24 2009 09:30:35
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Jasio 

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

Tytus pisze:

***Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o
motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Nie zapomnial...niestety...

A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i regulacji byly legalne w motocyklach.



Nadal w Europie są legalne. Zarówno na kontynencie jak i na wyspach, czego przykładem najlepszym jest wspominane tutaj kilka razy BMW.
W modelach na 2009 GS 1200 można zamówić sobie lampę zwykłą lub xenona. Bez żadnych spryskiwaczy i poziomowania.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

9 Data: Czerwiec 24 2009 11:05:09
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "Kuczu"
 A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata
 temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i  regulacji byly legalne w
motocyklach.

***Użytkownik "Jasio"
 Nadal w Europie są legalne. Zarówno na kontynencie jak i  na wyspach, czego
przykładem najlepszym jest wspominane tutaj kilka razy BMW. W modelach na
2009 GS 1200 można zamówić sobie lampę
 zwykłą lub xenona. Bez żadnych spryskiwaczy i  poziomowania.

Dz.U. 162 z 2005 poz.1350 zał. nr 6,  zgodnie z dyrektywą 97/24/WE (rozdział
2) żarówki muszą spełniać wymagania określone w załączniku IV do w/w
rozdziału.

Rozdział ten jest zatytułowany

"...ŻARÓWKI PRZEZNACZONE DO STOSOWANIA W POSIADAJĄCYCH HOMOLOGACĘ TYPU
CZĘŚCI ŚWIATLACH MOTOROWERÓW, MOTOCYKLI ORAZ POJAZDÓW TRÓJKOLOWYCH..."

w tym wykazie nie ma oświetlenia "ksenonowego"
a jesli nie ma to nie moze go byc w pojezdzie...
Ale zabronione nie jest :)

--
    T i żółte
(te najszypsze)

10 Data: Czerwiec 23 2009 15:51:38
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kefir 

Elou!
"Kuczu"  wrote in message

de Fresz pisze:

AFAIR w motocyklach nigdy nie był wymagany - po prostu reflektor powinien być ustawiony minus-ileśtam stopni w dół (było w przepisie ile). No i coś mi się zdaje, że nowe puszki też już nie muszą mieć układu samopoziomowania.

Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody. Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Panowie "diagnosci" takze zapominaja o motocyklach. Pojechalem do Janek. Pan wrazil sonde w wydech i stwierdzil ze 5-ciokrotnie przekraczam norme a skoro pojazd jest zarejestrowany po roku 1995 to (SIC!) powinien miec katalizator .. Po tym druzgocacym wyroku przegazowal (wydech fabryczny, nie wypalony) i stwierdzil ze, do tego, jest za glosno i napewno cos kombinowalem. Fabryczne cechy z symbolami spelnianych norm i brak sladow patroszenia skwitowal usmieszkiem politowania. Usmieszek bardzo nie na miejscu gdyz jestem zagorzalym przeciwnikiem patroszenia wydechow. Na pytanie ile place uslyszalem ze laskawca nie bedzie kopal lezacego. Powstalem wiec i pojechalem wykonac przeglad w innej, zaprzyjaznionej stacji (dzieki, Tajtusie ;) ), gdzie dopytalem takze o normy dla motocykli. Wrocilem do przelozonego zlosliwego satyra z wnioskem o zapoznanie wybranych pracownikow z normami dla pojazdow ze szczegolnym uwzglednieniem jednosladow.
Nie polecam w calej rozciaglosci. Powtarzam adres: Janki, przy stacji Orlen, zbieg trasy Krakowskiej i Katowickiej. Jezdzilem tam ze wszystkimi pojazdami od 8 lat lecz podziekowalem.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

11 Data: Czerwiec 23 2009 16:29:20
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus 

Siemka

***Użytkownik "Kefir"
Panowie "diagnosci" takze zapominaja o motocyklach. Pojechalem do Janek. Pan
 wrazil sonde w wydech i stwierdzil ze 5-ciokrotnie przekraczam norme a skoro
 pojazd jest zarejestrowany po roku 1995 to (SIC!) powinien miec katalizator

Ach Ty Brutusie...dopiero jak Cie inny pogonil to do kolegi sie zwrociles (:(:(:

***Wrocilem do przelozonego zlosliwego satyra z wnioskem o zapoznanie wybranych pracownikow
 z normami dla pojazdow ze szczegolnym uwzglednieniem jednosladow.

***WREDOL*** ale brawo dla Tego Pana tak trzymac...

He he wiele tego nie ma...motocykl ma mniec katalizator ale chyba po 2004, co nie zmienia faktu ze sprytny diagnosta nie bedzie sie wychylal bo jak n.p. w takim XX stwierdzic czy nie schowali go pod owiewka lub czy HD ktory wlasnie podjechal nie ma go zamontowanego tam gdzie normalne motocykle maja zbiorniki...
A norma spalin szanowne panstwo nie zmienila sie od 30 lat i wynosi <4,5% CO na wolnych i nic wiecej sie nie bada...

--
       Tytus
żółte najszybsze

12 Data: Czerwiec 23 2009 16:49:43
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kefir 

Elou!
"Tytus"  wrote in message

Siemka

***Użytkownik "Kefir"
Panowie "diagnosci" takze zapominaja o motocyklach. Pojechalem do Janek. Pan
wrazil sonde w wydech i stwierdzil ze 5-ciokrotnie przekraczam norme a skoro
pojazd jest zarejestrowany po roku 1995 to (SIC!) powinien miec katalizator

Ach Ty Brutusie...dopiero jak Cie inny pogonil to do kolegi sie zwrociles (:(:(:

Opowiadalem przeca. Sa po drodze praca - dom a do Ciebie to wyprawa i 10 km
na polsprzegle ;) Ale doceniam i skonczylem z Brutusowaniem raz na zawsze.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

13 Data: Czerwiec 23 2009 16:30:10
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: (pj) 

Vir pisze:

Pan diagnosta przyczepił się [...]
Chciał mnie dobić i ze złym błyskiem w oku kazał mi jeszcze odpalić sprzęt. Miał jednak pecha, bo jak to kiedyś powiedział (pj), moje moto wydaje dźwięk jak AGD.
No i podbił.

no to co marudzisz jak podbil? ;-)

Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie sprawdzaja moto. Jak bylem 2 tyg. temu, to, nie wiem co mnie podkusilo?, zalozylem dB-killery, i w 1-szych slowach pan diagnosta zapytal czy mam oryginalny, czy modyfikowany wydech? Nastepnie poprosil o obroty zgodnie z tabliczka znamionowa (95 dB @ 4,9krpm) i juz mial badac glosnosc, gdy okazalo sie ze batryjka mu nie dziala wew przyrzadzie... :-) Ja bylem spokojny, a pan i tak stwierdzil, ze mialem "szczescie" ze nie mogl dokonac pomiaru. Tez podbil - laski w sumie nie robil... ;-)


--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

14 Data: Czerwiec 23 2009 16:40:52
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus 

Witam

*** "(pj)"
Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie
 sprawdzaja moto.

Pierwsze efekty raportu NIK z kontroli WK w starostwach i bardzo dobrze...
Wiecej: http://skocz.pl/raport_NIK

***a pan i tak stwierdzil, ze mialem "szczescie" ze nie mogl
 dokonac pomiaru. Tez podbil - laski w sumie nie robil... ;-)

Jak to nie mogl???

--
       Tytus
żółte najszybsze

15 Data: Czerwiec 23 2009 16:42:53
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Marcin N 


Użytkownik "Tytus"  napisał w wiadomości

Witam

*** "(pj)"
Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie
sprawdzaja moto.

Pierwsze efekty raportu NIK z kontroli WK w starostwach i bardzo dobrze...
Wiecej: http://skocz.pl/raport_NIK

Nie wiem, czy dobrze. Diagności ze strachu teraz przeginają w drugą stronę.
Boją się dopuścić do ruchu w pełni sprawne pojazdy, co chyba wynika z niedokładnej znajomości przepisów.

MN

16 Data: Czerwiec 23 2009 17:01:31
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus 

Siemka
 "Marcin N"
 Boją się dopuścić do ruchu w pełni sprawne pojazdy, co chyba wynika z
 niedokładnej znajomości przepisów.

Nie ma w pelni sprawnych pojazdów (:...
przynajmniej wg ustawodawcy

--
       Tytus
żółte najszybsze

P.S. Ja sie nie boje

17 Data: Czerwiec 23 2009 18:30:54
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: (pj) 

Tytus pisze:

*** "(pj)"
Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie
sprawdzaja moto.

Pierwsze efekty raportu NIK z kontroli WK w starostwach i bardzo dobrze...
Wiecej: http://skocz.pl/raport_NIK

A ić! jakichs urzedniczych wypocin na 70 stron czytac mam obrzydzenie. Ja rozumiem, ze dla Ciebie - jako "nowego", super-hiper wyuczonego i wyposazonego diagnosty, to bardzo dobrze, ze biora sie za dupy starych pierdzieli po fachu, co niewiela umia. Ale dla nasz, w krotkich zolnierskich slowach, bys wnioski podal, co dla szaraka wynika z nowych tryndow, na co uwage zwracac, no i w ogole: dlaczego tak drogo? Zwlaszcza te dodatkowe: 1 zl! ;-)

***a pan i tak stwierdzil, ze mialem "szczescie" ze nie mogl
dokonac pomiaru. Tez podbil - laski w sumie nie robil... ;-)

Jak to nie mogl???

no instrument mu nie zadzialal bez zasilania bateryjnego

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

18 Data: Czerwiec 23 2009 18:57:43
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus 

Czesc

***Użytkownik "(pj)"
Ja rozumiem, ze dla Ciebie - jako "nowego", super-hiper wyuczonego i
 wyposazonego diagnosty, to bardzo dobrze, ze biora sie za dupy starych
 pierdzieli po fachu, co niewiela umia.

Piotr to nie dla mnie dobrze...to dobrze dla wszystkich ktory poruszaja sie po drogach. I nie jestem wcale hiper wyuczony tylko nie poddaje sie tryndom :)

***na co uwage zwracac, no i w ogole: dlaczego tak drogo?
 Zwlaszcza te dodatkowe: 1 zl! ;-)

No wlasnie masz objawy starego...ceny sa niezmiennie urzedowe od 2004 r jak rowniez tzw CEPIK
na co podobno idzie ta wlasnie zlotowka...

*** no instrument mu nie zadzialal bez zasilania bateryjnego

To i tak dobrze ze w ogole wiedzial ze go ma...ciekawe jak by mierzyl dwukominowy motocykl (:
Nie bede sie rozpisywal, dzwonic jakby co...

--
       Tytus
żółte najszybsze

19 Data: Czerwiec 23 2009 17:23:35
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: CUT_INZ 

Vir pisze:

Pan diagnosta przyczepił się do ksenonu (niefabryczny). Po pierwsze - nie może być niebieski (jak kupowałem to wybrałem barwę ciepłą i on jest po prostu biały). Po drugie - nie mam układu poziomującego reflektor i spryskiwacza (sic!)

Ale jest w tym dużo racji, że się przyczepił. Zdajesz sobie sprawy jak takie pseudo ksenony z marketu czy z allegro oślepiają innych? W motocyklu ten efekt znacznie się nasila z racji podnoszenia wiązki światła podczas przyśpieszania.


--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

20 Data: Czerwiec 23 2009 18:33:28
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: (pj) 

CUT_INZ pisze:

Zdajesz sobie sprawy jak takie pseudo ksenony z marketu czy z allegro oślepiają innych? W motocyklu ten efekt znacznie się nasila z racji podnoszenia wiązki światła podczas przyśpieszania.

ja sobie nie zdaje - moglbys przyblizyc w szczegolach?

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

21 Data: Czerwiec 23 2009 21:13:57
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: CUT_INZ 

(pj) pisze:

ja sobie nie zdaje - moglbys przyblizyc w szczegolach?


O jakie szczegóły Ci chodzi? Piszę o doświadczeniach z autopsji. Nie raz, nie dwa zostałem tak oślepiony przez owe marketowe ksenony, że przez kilkanaście sekund po tym nie widziałem nic poza "światłością" :P

Pół biedy gdy taki palnik montujemy z soczewką. Wtedy światło jest w miarę skupione. Gorzej gdy montujemy takie wynalazki do tradycyjnych reflektorów lustrzanych. Wtedy rozproszone światło ksenonowe nieźle daje po oczach.

Drugą kwestią jest układ poziomowania i zmywania reflektorów. Zabrudzenia na reflektorach również prowadzą do rozproszenia wiązki światła i sytuacja jak wyżej. W przypadku motocykla nie mam pojęcia jak rozwiązać poziomowanie reflektorów. Podczas przyśpieszania promień światła znacznie się podnosi oślepiając kierowców z przeciwka. Jeśli dodamy do tego palnik ksenonowy sytuacja robi się wręcz niebezpieczna.

BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na czym polega ta "specjalność"
http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Bezpieczenstwo/Swiatlo_ksenonowe.html

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

22 Data: Czerwiec 23 2009 22:16:16
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus 

Siemka

***"CUT_INZ"
 Nie raz, nie dwa zostałem tak oślepiony przez owe marketowe ksenony, że

przez kilkanaście sekund po tym nie widziałem nic poza "światłością" :P

To troche nie tak, te swiatla same z siebie nie oslepiaja, oslepia ich nieprawidlowe ustawienie.
BTW ilu z Was szanowne precle wie iz po wymianie zarowki w reflektorze powinno sie skontrolowac ustawienie swiatel ??? (sorry wiedziec to pewnie precle wiedza - ale kto to robi???)

*** Pół biedy gdy taki palnik montujemy z soczewką. Wtedy światło jest w
 miarę skupione. Gorzej gdy montujemy takie wynalazki do tradycyjnych
 reflektorów lustrzanych.

Juz o tym pisalem, nie problem tu w soczewce, problem w ryflowanym szkle - ono absolutnie sie nie nadaje (podobnie jak kiedys reflektory od zwyklych zarowek z eliptycznym szklem do zastosowania zarowki halogenowej)

*** Drugą kwestią jest układ poziomowania i zmywania reflektorów.
 Zabrudzenia na reflektorach również prowadzą do rozproszenia wiązki światła i sytuacja jak wyżej.

Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy zapaleniu reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie NIE DZIALA n.p. na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec rowniez nie jest doskonaly....

*** W przypadku motocykla nie mam pojęcia jak rozwiązać poziomowanie reflektorów. Podczas przyśpieszania promień światła znacznie się podnosi oślepiając kierowców z przeciwka. Jeśli dodamy do tego palnik ksenonowy sytuacja robi się wręcz niebezpieczna.

Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba konkurencja wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem calkiem...Pare osob na ktorych testowalem ustawienie lampy nie narzekalo na oslepianie, ale w korkach tez nie zauwazylem jakiegos szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w prawdzie nie liczylem tez na to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych).
Problem oslepiania rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla, BTW zwykle halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1 cm...

*** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na czym polega ta "specjalność"

Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa ma zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to dopuszczone do ruchu w motocyklu w UE.
Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

--
       Tytus
żółte najszybsze

23 Data: Czerwiec 24 2009 08:54:39
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus wydusił z siebie te słowy:


Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy
zapaleniu reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie
NIE DZIALA n.p. na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec
rowniez nie jest doskonaly....

No i Ty też wciskasz częsciową prawdę.
Uklady samopoziomowania dzialają różnie w różnych samochodach ... w większości dzialają dynamicznie podczas jazdy. Oczywiście nie oznacza to regulacji przy każdej dziurze - tak sie nie da i byloby z tego więcej strat niż pożytku ..ale zmiana obciążenia auta powoduje ustawienie reflektorów.
Co do spryskiwaczy - widze, ze podajesz przyklada jakiegoś jednego samochodu (trudno mi nawet wymyslić jakiego) bo większość ma albo spryskiwane reflektory za każdym razem albo co drugi raz, a niektore mają tak, ze spryskują za każdym pierszym użyciem spryskiwacza na szybe w ciągu np. 2 min - czyli spryskujesz szybe, myją sie przy okazji lampy, ale jesli szybe spryskasz jeszcze kilka razy w tym samym czasei to lampy już nie.
Bądz więc tak dobry i nie opowiadaj bzdur.
ps. to, ze jak odpalasz auto to lampy sie ruszą i stoją nie oznacza, ze sie wtedy poziomują, tylko uklad sprawdza swoją sprawność.


*** W przypadku motocykla nie mam pojęcia jak rozwiązać poziomowanie
reflektorów. Podczas przyśpieszania promień światła znacznie się
podnosi oślepiając kierowców z przeciwka. Jeśli dodamy do tego palnik
ksenonowy sytuacja robi się wręcz niebezpieczna.

Tak samo jak w samochodzie. Nie ma tu absolutnie żadnej różnicy.
Samochód także zmienia swój "poziom" podczas ruszania i przyspieszania


Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba
konkurencja wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem
calkiem...Pare osob na ktorych testowalem ustawienie lampy nie
narzekalo na oslepianie, ale w korkach tez nie zauwazylem jakiegos
szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w prawdzie nie liczylem tez na
to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych). Problem oslepiania
rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla, BTW zwykle
halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1 cm...

ustawienie swiateł poniżej wymaganej linii powoduje tyle, ze ... mniej widzisz przed sobą. Po co więc w ogole zakladać ksenon?
Rozumiem, ze dla bajeru, a to, ze przy okazji mniej widzisz, bo niżej ustawiasz lampe oraz to, ze również mozesz oślepiać innych to już masz gdzies.
Dlaczego mozesz oślepiac-ano wlasnie dlatego, ze swiatło ksenonowe ma zdecydowanie większą tendencje do rozpraszania sie - np. przez zabrudzenie reflektora (stąd wymóg spryskiwaczy)


*** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe
światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na
czym polega ta "specjalność"

Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa
ma zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to
dopuszczone do ruchu w motocyklu w UE.
Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

dobrze, ze montujesz sobie na moto coś, co wg Twojej wiedzy jest zabronione.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

24 Data: Czerwiec 24 2009 09:27:32
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka
"Kuba (aka cita)"

*** Uklady samopoziomowania dzialają różnie w różnych samochodach ... w
większości dzialają dynamicznie podczas jazdy...
CUT
.... zmiana obciążenia auta powoduje ustawienie reflektorów.

Zmiana obciazenia auta w czasie jazdy powiadasz???
Ja pasazerow biore w casie postoju, bagaz tez zwykle pakuje nie jadac ale
moze Ty umiesz inaczej...

Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej

*** dobrze, ze montujesz sobie na moto coś, co wg Twojej wiedzy jest
zabronione.

A bo ja taki zboj jestem,  rancingowe wydechy mam i zenona w lampie...i
zapierdalac lubie
I co mi zrobisz???

--
    T i żółte
(te najszypsze)

25 Data: Czerwiec 24 2009 10:02:17
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

*** Uklady samopoziomowania dzialają różnie w różnych samochodach ...
w większości dzialają dynamicznie podczas jazdy...
CUT
... zmiana obciążenia auta powoduje ustawienie reflektorów.

Zmiana obciazenia auta w czasie jazdy powiadasz???
Ja pasazerow biore w casie postoju, bagaz tez zwykle pakuje nie jadac
ale moze Ty umiesz inaczej...

Kużwa, mozesz sie zatrzymać, kogoś zabrać i jechać dalej - bez wyłączania silnika - czyli BEZ POSTOJU.



Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej

znaczy sie, ktora reszta?
Tak konkretnie poprosze ... z argumentacją, bo najwyraźniej mało widziales.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

26 Data: Czerwiec 24 2009 10:28:42
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Kużwa, mozesz sie zatrzymać, kogoś zabrać i jechać dalej - bez wyłączania
silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche na to
co powoduje takie stwierdzenia???

*** znaczy sie, ktora reszta? Tak konkretnie poprosze ... z argumentacją, bo
najwyraźniej mało widziales.

Cala reszta kolego i nie licz ze wdam sie w pyskowke.
Samochodami pare lat sie zajmuje, a od niedawna przepisami z nimi
zwiazanymi - a czasy sa dziwne bo prawo trza dostosowac do UE...
I wiesz co?, masz racje im dluzej zyje tym bardziej jestem przekonany ze
malo widzialem.

--
    T i żółte
(te najszypsze)

27 Data: Czerwiec 24 2009 11:10:49
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Kużwa, mozesz sie zatrzymać, kogoś zabrać i jechać dalej - bez
wyłączania silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche
na to co powoduje takie stwierdzenia???



a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie zjawisko jak "postuj"


*** znaczy sie, ktora reszta? Tak konkretnie poprosze ... z
argumentacją, bo najwyraźniej mało widziales.

Cala reszta kolego i nie licz ze wdam sie w pyskowke.
Samochodami pare lat sie zajmuje, a od niedawna przepisami z nimi
zwiazanymi - a czasy sa dziwne bo prawo trza dostosowac do UE...
I wiesz co?, masz racje im dluzej zyje tym bardziej jestem przekonany
ze malo widzialem.

no jesli chodzi rozwiązania techniczne najwyraźniej mało, choćby tak banalnych rzeczy jak spryskiwacze reflektorów, (jesli chodzi o przepisy tez, skoro nie wiesz co to postuj.

Jesli tacy ludzie zajmują sie dostosowaniem polskich przepisów do unijnych ... to wcale sie nie dziwie, ze mamy z tym problemy.

ps. poza tym, jesli uwazasz, ze prośba o konkretne argumenty i jakies odniesienie sie do tego co napisalem, kiedy mnie oskarżasz o pisanie niemerytoryczne, jest prośbą o pyskówke a nie o dyskusje... to moze faktycznie ... już nie pisz więcej.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

28 Data: Czerwiec 24 2009 11:18:33
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

*** "Kuba (aka cita)"
a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie zjawisko jak
"postuj"

Tak masz racje slabo znam przepisy okreslające takie zjawisko jak

"postuj"


--
    T i żółte
(te najszypsze)

29 Data: Czerwiec 24 2009 11:21:45
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

Siemka

*** "Kuba (aka cita)"
a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie zjawisko
jak "postuj"

Tak masz racje slabo znam przepisy okreslające takie zjawisko jak

"postuj"

ta, teraz znalazłeś powód i mozesz sie ponabijac, czy co tam chcesz po strzeliłem orta w roztragnieniu.

Niech będzie.

Trzymaj sie kolego.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

30 Data: Czerwiec 24 2009 10:16:06
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Jasio 

Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości

Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Kużwa, mozesz sie zatrzymać, kogoś zabrać i jechać dalej - bez
wyłączania silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche
na to co powoduje takie stwierdzenia???



a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie zjawisko jak "postuj"



Drugi link z googla:

" Zgodnie z treścią art. 2 pkt 29 i 30 ww. aktu prawnego, pojęcia te oznaczają:
"zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż jedną minutę oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów."
"postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż jedną minutę." "

http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=10020&Itemid=149

Tylko co to zmienia w dyskusji? Prawne definicje postoju w tym wypadku nie określają czy silnik/zapłon ma być wyłączony, a zdaje się, wtedy układ poziomowania sprawdza swoje działanie i ewentualnie dostosowuje się do obciążenia. Rajt?

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

31 Data: Czerwiec 24 2009 11:26:45
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Jasio wydusił z siebie te słowy:


Tylko co to zmienia w dyskusji? Prawne definicje postoju w tym
wypadku nie określają czy silnik/zapłon ma być wyłączony, a zdaje
się, wtedy układ poziomowania sprawdza swoje działanie i
ewentualnie dostosowuje się do obciążenia. Rajt?


rajt i owszem był tu pewny "przeskok myslowy" ale jak widac kolega pod ktorego sie podpiąłem nie ma na tyle jaj, zeby wziąć odpowiedzialność za słowa "Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej" ... choćby na tyle, zeby wskazac co takiego niemerytorycznego napisalem.
Spryskiwacze? Cóż - handuje samochodami i nie jeden widzialem. Nie jednym sam jeździlem i wiem jakie rozwiązania są stosowane .. a mówiąc swzczerze akurat takiego rozwiązania jak "co 5ty raz" nie widzialem - wiec chciałem prosić o przykład .. niestety sie nie udało.
Co do rozpraszania swiatła - niewielkie zabrudzenei reflektora z ksenonem powoduje bardzo duże rozproszenie swiatła
A co do ustawiania swiateł - kto o zdrowych zmysłach swiadomie obniża linie swiecenia świateł mając na uwadze poprawe widoczności po zamontowaniu ksenonów? Jedyny powód tego biksenonu w Jego reflekotrze to ... szpan. Nic wiecej. I w dupie ma to, czy kogoś oslepi czy nie...

To tyle mam do dodania Tytusowi


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

32 Data: Czerwiec 24 2009 11:17:13
Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
Autor: kocyk 

Kuba (aka cita) wrote:

Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Kużwa, mozesz sie zatrzymać, kogoś zabrać i jechać dalej - bez
wyłączania silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche
na to co powoduje takie stwierdzenia???

a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie zjawisko jak "postuj"

Ja bym proponowal zaczac od takiego zjawiska jak ortografia, jesli ma byc merytorycznie i "po doroslemu".
K.14.

Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"



Grupy dyskusyjne