Grupy dyskusyjne   »   z cyklu "byÅ‚em na przeglÄ…dzie"

z cyklu "by³em na przeglÄ…dzie"



1 Data: Czerwiec 23 2009 13:28:07
Temat: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Vir 

Pan diagnosta przyczepi³ siê do ksenonu (niefabryczny). Po pierwsze - nie mo¿e byæ niebieski (jak kupowa³em to wybra³em barwê ciep³± i on jest po prostu bia³y). Po drugie - nie mam uk³adu poziomuj±cego reflektor i spryskiwacza (sic!)
Jak to jest w fabrycznej K 1200 LT? Ja spryskiwacza tam nie widzia³em...
Chcia³ mnie dobiæ i ze z³ym b³yskiem w oku kaza³ mi jeszcze odpaliæ sprzêt. Mia³ jednak pecha, bo jak to kiedy¶ powiedzia³ (pj), moje moto wydaje d¼wiêk jak AGD.
No i podbi³.

Vir
Du¿a czarna bawarka



2 Data: Czerwiec 23 2009 13:36:05
Temat: Re: z cyklu "by³em na przeglÄ…dzie"
Autor: de Fresz 

On 2009-06-23 13:28:07 +0200, Vir  said:

Pan diagnosta przyczepi³ siê do ksenonu (niefabryczny). Po pierwsze - nie mo¿e byæ niebieski (jak kupowa³em to wybra³em barwê ciep³± i on jest po prostu bia³y). Po drugie - nie mam uk³adu poziomuj±cego reflektor i spryskiwacza (sic!)

AFAIR w motocyklach nigdy nie by³ wymagany - po prostu reflektor powinien byæ ustawiony minus-ile¶tam stopni w dó³ (by³o w przepisie ile). No i co¶ mi siê zdaje, ¿e nowe puszki te¿ ju¿ nie musz± mieæ uk³adu samopoziomowania.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

3 Data: Czerwiec 23 2009 13:57:12
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuczu 

de Fresz pisze:

AFAIR w motocyklach nigdy nie by³ wymagany - po prostu reflektor powinien byæ ustawiony minus-ile¶tam stopni w dó³ (by³o w przepisie ile). No i co¶ mi siê zdaje, ¿e nowe puszki te¿ ju¿ nie musz± mieæ uk³adu samopoziomowania.

Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody. Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

4 Data: Czerwiec 23 2009 15:03:32
Temat: Re: z cyklu "by³em na przeglÄ…dzie"
Autor: de Fresz 

On 2009-06-23 13:57:12 +0200, Kuczu  said:

de Fresz pisze:

AFAIR w motocyklach nigdy nie by³ wymagany - po prostu reflektor powinien byæ ustawiony minus-ile¶tam stopni w dó³ (by³o w przepisie ile). No i co¶ mi siê zdaje, ¿e nowe puszki te¿ ju¿ nie musz± mieæ uk³adu samopoziomowania.

Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody.

No w³a¶nie s³ysza³em, ¿e w niektórych nowszych furach nie ma ju¿ poziomowania i jest to legalne, ale jako¶ nie wnika³em g³êbiej.


Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

W³a¶nie mi siê co¶ ko³acze, ¿e kto¶ tu kiedy¶ podawa³ przepisy czy linka i by³o tam wyra¼nie o opuszczonym ile¶-stopni reflektorze. Acz oczywi¶cie nic sobie uci±æ nie dam.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

5 Data: Czerwiec 23 2009 16:03:08
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus 

Siemka

*** "de Fresz"
 Kuczu
 w motocyklach nigdy nie by³ wymagany - po prostu reflektor
 powinien byæ ustawiony minus-ile¶tam stopni w dó³ (by³o w przepisie
 ile).

A skad ten pomys³???

***No i co¶ mi siê zdaje, ¿e nowe puszki te¿ ju¿ nie musz± mieæ
 uk³adu samopoziomowania.

Trzeba zawiadomic ustawodawce...:)

***Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody.

Rajt...i to jest jedyne prawdziwe i oparte w art.66

***No w³a¶nie s³ysza³em, ¿e w niektórych nowszych furach nie ma ju¿
 poziomowania i jest to legalne, ale jako¶ nie wnika³em g³êbiej.

W maglu mowili???

***Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o
 motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Nie zapomnial...niestety...

***W³a¶nie mi siê co¶ ko³acze, ¿e kto¶ tu kiedy¶ podawa³ przepisy czy
 linka i by³o tam wyra¼nie o opuszczonym ile¶-stopni reflektorze. Acz
 oczywi¶cie nic sobie uci±æ nie dam.

Na szczescie sobie nie dasz...
Cieplo chlopaki cieplo
VIR - lec i czytaj co masz napisane na reflektorze...




....bo mi sie wydaje ze HR/C a nie DR/C i po ptakach...
Ciesze sie ze moglem pomoc

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

6 Data: Czerwiec 23 2009 21:11:23
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuba £acki 

Tytus napisa³(a):

Na szczescie sobie nie dasz...
Cieplo chlopaki cieplo
VIR - lec i czytaj co masz napisane na reflektorze...

...bo mi sie wydaje ze HR/C a nie DR/C i po ptakach...
Ciesze sie ze moglem pomoc

Tit, a mo¿esz to jednak jako¶ po ludzku? Do mnie to zupe³nie nie trafia, nic mi to nie mówi. Nie bêde dzwoniæ, nie po to dyskusja jest na publiku, ¿eby po wnioski trza by³o waliæ na priv ;)

--
pzdr
Q

7 Data: Czerwiec 24 2009 08:30:40
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuczu 

Tytus pisze:

***Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o
motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Nie zapomnial...niestety...

A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i regulacji byly legalne w motocyklach.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

8 Data: Czerwiec 24 2009 09:30:35
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Jasio 

U¿ytkownik "Kuczu" napisa³ w wiadomo¶ci

Tytus pisze:

***Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o
motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Nie zapomnial...niestety...

A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i regulacji byly legalne w motocyklach.



Nadal w Europie s± legalne. Zarówno na kontynencie jak i na wyspach, czego przyk³adem najlepszym jest wspominane tutaj kilka razy BMW.
W modelach na 2009 GS 1200 mo¿na zamówiæ sobie lampê zwyk³± lub xenona. Bez ¿adnych spryskiwaczy i poziomowania.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

9 Data: Czerwiec 24 2009 11:05:09
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***U¿ytkownik "Kuczu"
 A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata
 temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i  regulacji byly legalne w
motocyklach.

***U¿ytkownik "Jasio"
 Nadal w Europie s± legalne. Zarówno na kontynencie jak i  na wyspach, czego
przyk³adem najlepszym jest wspominane tutaj kilka razy BMW. W modelach na
2009 GS 1200 mo¿na zamówiæ sobie lampê
 zwyk³± lub xenona. Bez ¿adnych spryskiwaczy i  poziomowania.

Dz.U. 162 z 2005 poz.1350 za³. nr 6,  zgodnie z dyrektyw± 97/24/WE (rozdzia³
2) ¿arówki musz± spe³niaæ wymagania okre¶lone w za³±czniku IV do w/w
rozdzia³u.

Rozdzia³ ten jest zatytu³owany

"...¯ARÓWKI PRZEZNACZONE DO STOSOWANIA W POSIADAJ¡CYCH HOMOLOGACÊ TYPU
CZʦCI ¦WIATLACH MOTOROWERÓW, MOTOCYKLI ORAZ POJAZDÓW TRÓJKOLOWYCH..."

w tym wykazie nie ma o¶wietlenia "ksenonowego"
a jesli nie ma to nie moze go byc w pojezdzie...
Ale zabronione nie jest :)

--
    T i ¿ó³te
(te najszypsze)

10 Data: Czerwiec 23 2009 15:51:38
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kefir 

Elou!
"Kuczu"  wrote in message

de Fresz pisze:

AFAIR w motocyklach nigdy nie by³ wymagany - po prostu reflektor powinien byæ ustawiony minus-ile¶tam stopni w dó³ (by³o w przepisie ile). No i co¶ mi siê zdaje, ¿e nowe puszki te¿ ju¿ nie musz± mieæ uk³adu samopoziomowania.

Musza miec poziomowanie i mycie ale tylko samochody. Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.

Panowie "diagnosci" takze zapominaja o motocyklach. Pojechalem do Janek. Pan wrazil sonde w wydech i stwierdzil ze 5-ciokrotnie przekraczam norme a skoro pojazd jest zarejestrowany po roku 1995 to (SIC!) powinien miec katalizator .. Po tym druzgocacym wyroku przegazowal (wydech fabryczny, nie wypalony) i stwierdzil ze, do tego, jest za glosno i napewno cos kombinowalem. Fabryczne cechy z symbolami spelnianych norm i brak sladow patroszenia skwitowal usmieszkiem politowania. Usmieszek bardzo nie na miejscu gdyz jestem zagorzalym przeciwnikiem patroszenia wydechow. Na pytanie ile place uslyszalem ze laskawca nie bedzie kopal lezacego. Powstalem wiec i pojechalem wykonac przeglad w innej, zaprzyjaznionej stacji (dzieki, Tajtusie ;) ), gdzie dopytalem takze o normy dla motocykli. Wrocilem do przelozonego zlosliwego satyra z wnioskem o zapoznanie wybranych pracownikow z normami dla pojazdow ze szczegolnym uwzglednieniem jednosladow.
Nie polecam w calej rozciaglosci. Powtarzam adres: Janki, przy stacji Orlen, zbieg trasy Krakowskiej i Katowickiej. Jezdzilem tam ze wszystkimi pojazdami od 8 lat lecz podziekowalem.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

11 Data: Czerwiec 23 2009 16:29:20
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus 

Siemka

***U¿ytkownik "Kefir"
Panowie "diagnosci" takze zapominaja o motocyklach. Pojechalem do Janek. Pan
 wrazil sonde w wydech i stwierdzil ze 5-ciokrotnie przekraczam norme a skoro
 pojazd jest zarejestrowany po roku 1995 to (SIC!) powinien miec katalizator

Ach Ty Brutusie...dopiero jak Cie inny pogonil to do kolegi sie zwrociles (:(:(:

***Wrocilem do przelozonego zlosliwego satyra z wnioskem o zapoznanie wybranych pracownikow
 z normami dla pojazdow ze szczegolnym uwzglednieniem jednosladow.

***WREDOL*** ale brawo dla Tego Pana tak trzymac...

He he wiele tego nie ma...motocykl ma mniec katalizator ale chyba po 2004, co nie zmienia faktu ze sprytny diagnosta nie bedzie sie wychylal bo jak n.p. w takim XX stwierdzic czy nie schowali go pod owiewka lub czy HD ktory wlasnie podjechal nie ma go zamontowanego tam gdzie normalne motocykle maja zbiorniki...
A norma spalin szanowne panstwo nie zmienila sie od 30 lat i wynosi <4,5% CO na wolnych i nic wiecej sie nie bada...

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

12 Data: Czerwiec 23 2009 16:49:43
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kefir 

Elou!
"Tytus"  wrote in message

Siemka

***U¿ytkownik "Kefir"
Panowie "diagnosci" takze zapominaja o motocyklach. Pojechalem do Janek. Pan
wrazil sonde w wydech i stwierdzil ze 5-ciokrotnie przekraczam norme a skoro
pojazd jest zarejestrowany po roku 1995 to (SIC!) powinien miec katalizator

Ach Ty Brutusie...dopiero jak Cie inny pogonil to do kolegi sie zwrociles (:(:(:

Opowiadalem przeca. Sa po drodze praca - dom a do Ciebie to wyprawa i 10 km
na polsprzegle ;) Ale doceniam i skonczylem z Brutusowaniem raz na zawsze.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

13 Data: Czerwiec 23 2009 16:30:10
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: (pj) 

Vir pisze:

Pan diagnosta przyczepi³ siê [...]
Chcia³ mnie dobiæ i ze z³ym b³yskiem w oku kaza³ mi jeszcze odpaliæ sprzêt. Mia³ jednak pecha, bo jak to kiedy¶ powiedzia³ (pj), moje moto wydaje d¼wiêk jak AGD.
No i podbi³.

no to co marudzisz jak podbil? ;-)

Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie sprawdzaja moto. Jak bylem 2 tyg. temu, to, nie wiem co mnie podkusilo?, zalozylem dB-killery, i w 1-szych slowach pan diagnosta zapytal czy mam oryginalny, czy modyfikowany wydech? Nastepnie poprosil o obroty zgodnie z tabliczka znamionowa (95 dB @ 4,9krpm) i juz mial badac glosnosc, gdy okazalo sie ze batryjka mu nie dziala wew przyrzadzie... :-) Ja bylem spokojny, a pan i tak stwierdzil, ze mialem "szczescie" ze nie mogl dokonac pomiaru. Tez podbil - laski w sumie nie robil... ;-)


--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

14 Data: Czerwiec 23 2009 16:40:52
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus 

Witam

*** "(pj)"
Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie
 sprawdzaja moto.

Pierwsze efekty raportu NIK z kontroli WK w starostwach i bardzo dobrze...
Wiecej: http://skocz.pl/raport_NIK

***a pan i tak stwierdzil, ze mialem "szczescie" ze nie mogl
 dokonac pomiaru. Tez podbil - laski w sumie nie robil... ;-)

Jak to nie mogl???

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

15 Data: Czerwiec 23 2009 16:42:53
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Marcin N 


U¿ytkownik "Tytus"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam

*** "(pj)"
Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie
sprawdzaja moto.

Pierwsze efekty raportu NIK z kontroli WK w starostwach i bardzo dobrze...
Wiecej: http://skocz.pl/raport_NIK

Nie wiem, czy dobrze. Diagno¶ci ze strachu teraz przeginaj± w drug± stronê.
Boj± siê dopu¶ciæ do ruchu w pe³ni sprawne pojazdy, co chyba wynika z niedok³adnej znajomo¶ci przepisów.

MN

16 Data: Czerwiec 23 2009 17:01:31
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus 

Siemka
 "Marcin N"
 Boj± siê dopu¶ciæ do ruchu w pe³ni sprawne pojazdy, co chyba wynika z
 niedok³adnej znajomo¶ci przepisów.

Nie ma w pelni sprawnych pojazdów (:...
przynajmniej wg ustawodawcy

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

P.S. Ja sie nie boje

17 Data: Czerwiec 23 2009 18:30:54
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: (pj) 

Tytus pisze:

*** "(pj)"
Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie
sprawdzaja moto.

Pierwsze efekty raportu NIK z kontroli WK w starostwach i bardzo dobrze...
Wiecej: http://skocz.pl/raport_NIK

A iæ! jakichs urzedniczych wypocin na 70 stron czytac mam obrzydzenie. Ja rozumiem, ze dla Ciebie - jako "nowego", super-hiper wyuczonego i wyposazonego diagnosty, to bardzo dobrze, ze biora sie za dupy starych pierdzieli po fachu, co niewiela umia. Ale dla nasz, w krotkich zolnierskich slowach, bys wnioski podal, co dla szaraka wynika z nowych tryndow, na co uwage zwracac, no i w ogole: dlaczego tak drogo? Zwlaszcza te dodatkowe: 1 zl! ;-)

***a pan i tak stwierdzil, ze mialem "szczescie" ze nie mogl
dokonac pomiaru. Tez podbil - laski w sumie nie robil... ;-)

Jak to nie mogl???

no instrument mu nie zadzialal bez zasilania bateryjnego

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

18 Data: Czerwiec 23 2009 18:57:43
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus 

Czesc

***U¿ytkownik "(pj)"
Ja rozumiem, ze dla Ciebie - jako "nowego", super-hiper wyuczonego i
 wyposazonego diagnosty, to bardzo dobrze, ze biora sie za dupy starych
 pierdzieli po fachu, co niewiela umia.

Piotr to nie dla mnie dobrze...to dobrze dla wszystkich ktory poruszaja sie po drogach. I nie jestem wcale hiper wyuczony tylko nie poddaje sie tryndom :)

***na co uwage zwracac, no i w ogole: dlaczego tak drogo?
 Zwlaszcza te dodatkowe: 1 zl! ;-)

No wlasnie masz objawy starego...ceny sa niezmiennie urzedowe od 2004 r jak rowniez tzw CEPIK
na co podobno idzie ta wlasnie zlotowka...

*** no instrument mu nie zadzialal bez zasilania bateryjnego

To i tak dobrze ze w ogole wiedzial ze go ma...ciekawe jak by mierzyl dwukominowy motocykl (:
Nie bede sie rozpisywal, dzwonic jakby co...

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

19 Data: Czerwiec 23 2009 17:23:35
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: CUT_INZ 

Vir pisze:

Pan diagnosta przyczepi³ siê do ksenonu (niefabryczny). Po pierwsze - nie mo¿e byæ niebieski (jak kupowa³em to wybra³em barwê ciep³± i on jest po prostu bia³y). Po drugie - nie mam uk³adu poziomuj±cego reflektor i spryskiwacza (sic!)

Ale jest w tym du¿o racji, ¿e siê przyczepi³. Zdajesz sobie sprawy jak takie pseudo ksenony z marketu czy z allegro o¶lepiaj± innych? W motocyklu ten efekt znacznie siê nasila z racji podnoszenia wi±zki ¶wiat³a podczas przy¶pieszania.


--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

20 Data: Czerwiec 23 2009 18:33:28
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: (pj) 

CUT_INZ pisze:

Zdajesz sobie sprawy jak takie pseudo ksenony z marketu czy z allegro o¶lepiaj± innych? W motocyklu ten efekt znacznie siê nasila z racji podnoszenia wi±zki ¶wiat³a podczas przy¶pieszania.

ja sobie nie zdaje - moglbys przyblizyc w szczegolach?

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

21 Data: Czerwiec 23 2009 21:13:57
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: CUT_INZ 

(pj) pisze:

ja sobie nie zdaje - moglbys przyblizyc w szczegolach?


O jakie szczegó³y Ci chodzi? Piszê o do¶wiadczeniach z autopsji. Nie raz, nie dwa zosta³em tak o¶lepiony przez owe marketowe ksenony, ¿e przez kilkana¶cie sekund po tym nie widzia³em nic poza "¶wiat³o¶ci±" :P

Pó³ biedy gdy taki palnik montujemy z soczewk±. Wtedy ¶wiat³o jest w miarê skupione. Gorzej gdy montujemy takie wynalazki do tradycyjnych reflektorów lustrzanych. Wtedy rozproszone ¶wiat³o ksenonowe nie¼le daje po oczach.

Drug± kwesti± jest uk³ad poziomowania i zmywania reflektorów. Zabrudzenia na reflektorach równie¿ prowadz± do rozproszenia wi±zki ¶wiat³a i sytuacja jak wy¿ej. W przypadku motocykla nie mam pojêcia jak rozwi±zaæ poziomowanie reflektorów. Podczas przy¶pieszania promieñ ¶wiat³a znacznie siê podnosi o¶lepiaj±c kierowców z przeciwka. Je¶li dodamy do tego palnik ksenonowy sytuacja robi siê wrêcz niebezpieczna.

BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak pisz±: "ksenonowe ¶wiat³o mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na czym polega ta "specjalno¶æ"
http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Bezpieczenstwo/Swiatlo_ksenonowe.html

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

22 Data: Czerwiec 23 2009 22:16:16
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus 

Siemka

***"CUT_INZ"
 Nie raz, nie dwa zosta³em tak o¶lepiony przez owe marketowe ksenony, ¿e

przez kilkana¶cie sekund po tym nie widzia³em nic poza "¶wiat³o¶ci±" :P

To troche nie tak, te swiatla same z siebie nie oslepiaja, oslepia ich nieprawidlowe ustawienie.
BTW ilu z Was szanowne precle wie iz po wymianie zarowki w reflektorze powinno sie skontrolowac ustawienie swiatel ??? (sorry wiedziec to pewnie precle wiedza - ale kto to robi???)

*** Pó³ biedy gdy taki palnik montujemy z soczewk±. Wtedy ¶wiat³o jest w
 miarê skupione. Gorzej gdy montujemy takie wynalazki do tradycyjnych
 reflektorów lustrzanych.

Juz o tym pisalem, nie problem tu w soczewce, problem w ryflowanym szkle - ono absolutnie sie nie nadaje (podobnie jak kiedys reflektory od zwyklych zarowek z eliptycznym szklem do zastosowania zarowki halogenowej)

*** Drug± kwesti± jest uk³ad poziomowania i zmywania reflektorów.
 Zabrudzenia na reflektorach równie¿ prowadz± do rozproszenia wi±zki ¶wiat³a i sytuacja jak wy¿ej.

Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy zapaleniu reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie NIE DZIALA n.p. na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec rowniez nie jest doskonaly....

*** W przypadku motocykla nie mam pojêcia jak rozwi±zaæ poziomowanie reflektorów. Podczas przy¶pieszania promieñ ¶wiat³a znacznie siê podnosi o¶lepiaj±c kierowców z przeciwka. Je¶li dodamy do tego palnik ksenonowy sytuacja robi siê wrêcz niebezpieczna.

Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba konkurencja wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem calkiem...Pare osob na ktorych testowalem ustawienie lampy nie narzekalo na oslepianie, ale w korkach tez nie zauwazylem jakiegos szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w prawdzie nie liczylem tez na to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych).
Problem oslepiania rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla, BTW zwykle halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1 cm...

*** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak pisz±: "ksenonowe ¶wiat³o mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na czym polega ta "specjalno¶æ"

Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa ma zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to dopuszczone do ruchu w motocyklu w UE.
Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

23 Data: Czerwiec 24 2009 08:54:39
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus wydusi³ z siebie te s³owy:


Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy
zapaleniu reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie
NIE DZIALA n.p. na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec
rowniez nie jest doskonaly....

No i Ty te¿ wciskasz czêsciow± prawdê.
Uklady samopoziomowania dzialaj± ró¿nie w ró¿nych samochodach ... w wiêkszo¶ci dzialaj± dynamicznie podczas jazdy. Oczywi¶cie nie oznacza to regulacji przy ka¿dej dziurze - tak sie nie da i byloby z tego wiêcej strat ni¿ po¿ytku ..ale zmiana obci±¿enia auta powoduje ustawienie reflektorów.
Co do spryskiwaczy - widze, ze podajesz przyklada jakiego¶ jednego samochodu (trudno mi nawet wymysliæ jakiego) bo wiêkszo¶æ ma albo spryskiwane reflektory za ka¿dym razem albo co drugi raz, a niektore maj± tak, ze spryskuj± za ka¿dym pierszym u¿yciem spryskiwacza na szybe w ci±gu np. 2 min - czyli spryskujesz szybe, myj± sie przy okazji lampy, ale jesli szybe spryskasz jeszcze kilka razy w tym samym czasei to lampy ju¿ nie.
B±dz wiêc tak dobry i nie opowiadaj bzdur.
ps. to, ze jak odpalasz auto to lampy sie rusz± i stoj± nie oznacza, ze sie wtedy poziomuj±, tylko uklad sprawdza swoj± sprawno¶æ.


*** W przypadku motocykla nie mam pojêcia jak rozwi±zaæ poziomowanie
reflektorów. Podczas przy¶pieszania promieñ ¶wiat³a znacznie siê
podnosi o¶lepiaj±c kierowców z przeciwka. Je¶li dodamy do tego palnik
ksenonowy sytuacja robi siê wrêcz niebezpieczna.

Tak samo jak w samochodzie. Nie ma tu absolutnie ¿adnej ró¿nicy.
Samochód tak¿e zmienia swój "poziom" podczas ruszania i przyspieszania


Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba
konkurencja wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem
calkiem...Pare osob na ktorych testowalem ustawienie lampy nie
narzekalo na oslepianie, ale w korkach tez nie zauwazylem jakiegos
szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w prawdzie nie liczylem tez na
to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych). Problem oslepiania
rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla, BTW zwykle
halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1 cm...

ustawienie swiate³ poni¿ej wymaganej linii powoduje tyle, ze ... mniej widzisz przed sob±. Po co wiêc w ogole zakladaæ ksenon?
Rozumiem, ze dla bajeru, a to, ze przy okazji mniej widzisz, bo ni¿ej ustawiasz lampe oraz to, ze równie¿ mozesz o¶lepiaæ innych to ju¿ masz gdzies.
Dlaczego mozesz o¶lepiac-ano wlasnie dlatego, ze swiat³o ksenonowe ma zdecydowanie wiêksz± tendencje do rozpraszania sie - np. przez zabrudzenie reflektora (st±d wymóg spryskiwaczy)


*** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak pisz±: "ksenonowe
¶wiat³o mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na
czym polega ta "specjalno¶æ"

Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa
ma zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to
dopuszczone do ruchu w motocyklu w UE.
Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

dobrze, ze montujesz sobie na moto co¶, co wg Twojej wiedzy jest zabronione.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

24 Data: Czerwiec 24 2009 09:27:32
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka
"Kuba (aka cita)"

*** Uklady samopoziomowania dzialaj± ró¿nie w ró¿nych samochodach ... w
wiêkszo¶ci dzialaj± dynamicznie podczas jazdy...
CUT
.... zmiana obci±¿enia auta powoduje ustawienie reflektorów.

Zmiana obciazenia auta w czasie jazdy powiadasz???
Ja pasazerow biore w casie postoju, bagaz tez zwykle pakuje nie jadac ale
moze Ty umiesz inaczej...

Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej

*** dobrze, ze montujesz sobie na moto co¶, co wg Twojej wiedzy jest
zabronione.

A bo ja taki zboj jestem,  rancingowe wydechy mam i zenona w lampie...i
zapierdalac lubie
I co mi zrobisz???

--
    T i ¿ó³te
(te najszypsze)

25 Data: Czerwiec 24 2009 10:02:17
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus z Fabryki wydusi³ z siebie te s³owy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

*** Uklady samopoziomowania dzialaj± ró¿nie w ró¿nych samochodach ...
w wiêkszo¶ci dzialaj± dynamicznie podczas jazdy...
CUT
... zmiana obci±¿enia auta powoduje ustawienie reflektorów.

Zmiana obciazenia auta w czasie jazdy powiadasz???
Ja pasazerow biore w casie postoju, bagaz tez zwykle pakuje nie jadac
ale moze Ty umiesz inaczej...

Ku¿wa, mozesz sie zatrzymaæ, kogo¶ zabraæ i jechaæ dalej - bez wy³±czania silnika - czyli BEZ POSTOJU.



Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej

znaczy sie, ktora reszta?
Tak konkretnie poprosze ... z argumentacj±, bo najwyra¼niej ma³o widziales.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

26 Data: Czerwiec 24 2009 10:28:42
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Ku¿wa, mozesz sie zatrzymaæ, kogo¶ zabraæ i jechaæ dalej - bez wy³±czania
silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche na to
co powoduje takie stwierdzenia???

*** znaczy sie, ktora reszta? Tak konkretnie poprosze ... z argumentacj±, bo
najwyra¼niej ma³o widziales.

Cala reszta kolego i nie licz ze wdam sie w pyskowke.
Samochodami pare lat sie zajmuje, a od niedawna przepisami z nimi
zwiazanymi - a czasy sa dziwne bo prawo trza dostosowac do UE...
I wiesz co?, masz racje im dluzej zyje tym bardziej jestem przekonany ze
malo widzialem.

--
    T i ¿ó³te
(te najszypsze)

27 Data: Czerwiec 24 2009 11:10:49
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus z Fabryki wydusi³ z siebie te s³owy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Ku¿wa, mozesz sie zatrzymaæ, kogo¶ zabraæ i jechaæ dalej - bez
wy³±czania silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche
na to co powoduje takie stwierdzenia???



a ja rozumiem, ze za ma³o znasz przepisy okreslaj±ce takie zjawisko jak "postuj"


*** znaczy sie, ktora reszta? Tak konkretnie poprosze ... z
argumentacj±, bo najwyra¼niej ma³o widziales.

Cala reszta kolego i nie licz ze wdam sie w pyskowke.
Samochodami pare lat sie zajmuje, a od niedawna przepisami z nimi
zwiazanymi - a czasy sa dziwne bo prawo trza dostosowac do UE...
I wiesz co?, masz racje im dluzej zyje tym bardziej jestem przekonany
ze malo widzialem.

no jesli chodzi rozwi±zania techniczne najwyra¼niej ma³o, choæby tak banalnych rzeczy jak spryskiwacze reflektorów, (jesli chodzi o przepisy tez, skoro nie wiesz co to postuj.

Jesli tacy ludzie zajmuj± sie dostosowaniem polskich przepisów do unijnych ... to wcale sie nie dziwie, ze mamy z tym problemy.

ps. poza tym, jesli uwazasz, ze pro¶ba o konkretne argumenty i jakies odniesienie sie do tego co napisalem, kiedy mnie oskar¿asz o pisanie niemerytoryczne, jest pro¶b± o pyskówke a nie o dyskusje... to moze faktycznie ... ju¿ nie pisz wiêcej.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

28 Data: Czerwiec 24 2009 11:18:33
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

*** "Kuba (aka cita)"
a ja rozumiem, ze za ma³o znasz przepisy okreslaj±ce takie zjawisko jak
"postuj"

Tak masz racje slabo znam przepisy okreslaj±ce takie zjawisko jak

"postuj"


--
    T i ¿ó³te
(te najszypsze)

29 Data: Czerwiec 24 2009 11:21:45
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus z Fabryki wydusi³ z siebie te s³owy:

Siemka

*** "Kuba (aka cita)"
a ja rozumiem, ze za ma³o znasz przepisy okreslaj±ce takie zjawisko
jak "postuj"

Tak masz racje slabo znam przepisy okreslaj±ce takie zjawisko jak

"postuj"

ta, teraz znalaz³e¶ powód i mozesz sie ponabijac, czy co tam chcesz po strzeli³em orta w roztragnieniu.

Niech bêdzie.

Trzymaj sie kolego.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

30 Data: Czerwiec 24 2009 10:16:06
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Jasio 

U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" napisa³ w wiadomo¶ci

Tytus z Fabryki wydusi³ z siebie te s³owy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Ku¿wa, mozesz sie zatrzymaæ, kogo¶ zabraæ i jechaæ dalej - bez
wy³±czania silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche
na to co powoduje takie stwierdzenia???



a ja rozumiem, ze za ma³o znasz przepisy okreslaj±ce takie zjawisko jak "postuj"



Drugi link z googla:

" Zgodnie z tre¶ci± art. 2 pkt 29 i 30 ww. aktu prawnego, pojêcia te oznaczaj±:
"zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikaj±ce z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwaj±ce nie d³u¿ej ni¿ jedn± minutê oraz ka¿de unieruchomienie pojazdu wynikaj±ce z tych warunków lub przepisów."
"postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikaj±ce z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwaj±ce d³u¿ej ni¿ jedn± minutê." "

http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=10020&Itemid=149

Tylko co to zmienia w dyskusji? Prawne definicje postoju w tym wypadku nie okre¶laj± czy silnik/zap³on ma byæ wy³±czony, a zdaje siê, wtedy uk³ad poziomowania sprawdza swoje dzia³anie i ewentualnie dostosowuje siê do obci±¿enia. Rajt?

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

31 Data: Czerwiec 24 2009 11:26:45
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: Kuba (aka cita) 

Jasio wydusi³ z siebie te s³owy:


Tylko co to zmienia w dyskusji? Prawne definicje postoju w tym
wypadku nie okre¶laj± czy silnik/zap³on ma byæ wy³±czony, a zdaje
siê, wtedy uk³ad poziomowania sprawdza swoje dzia³anie i
ewentualnie dostosowuje siê do obci±¿enia. Rajt?


rajt i owszem by³ tu pewny "przeskok myslowy" ale jak widac kolega pod ktorego sie podpi±³em nie ma na tyle jaj, zeby wzi±æ odpowiedzialno¶æ za s³owa "Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej" ... choæby na tyle, zeby wskazac co takiego niemerytorycznego napisalem.
Spryskiwacze? Có¿ - handuje samochodami i nie jeden widzialem. Nie jednym sam je¼dzilem i wiem jakie rozwi±zania s± stosowane .. a mówi±c swzczerze akurat takiego rozwi±zania jak "co 5ty raz" nie widzialem - wiec chcia³em prosiæ o przyk³ad .. niestety sie nie uda³o.
Co do rozpraszania swiat³a - niewielkie zabrudzenei reflektora z ksenonem powoduje bardzo du¿e rozproszenie swiat³a
A co do ustawiania swiate³ - kto o zdrowych zmys³ach swiadomie obni¿a linie swiecenia ¶wiate³ maj±c na uwadze poprawe widoczno¶ci po zamontowaniu ksenonów? Jedyny powód tego biksenonu w Jego reflekotrze to ... szpan. Nic wiecej. I w dupie ma to, czy kogo¶ oslepi czy nie...

To tyle mam do dodania Tytusowi


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

32 Data: Czerwiec 24 2009 11:17:13
Temat: Re: z cyklu "by³em na przegl±dzie"
Autor: kocyk 

Kuba (aka cita) wrote:

Tytus z Fabryki wydusi³ z siebie te s³owy:

Siemka
"Kuba (aka cita)"

***Ku¿wa, mozesz sie zatrzymaæ, kogo¶ zabraæ i jechaæ dalej - bez
wy³±czania silnika - czyli BEZ POSTOJU.

Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche
na to co powoduje takie stwierdzenia???

a ja rozumiem, ze za ma³o znasz przepisy okreslaj±ce takie zjawisko jak "postuj"

Ja bym proponowal zaczac od takiego zjawiska jak ortografia, jesli ma byc merytorycznie i "po doroslemu".
K.14.

Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"



Grupy dyskusyjne