założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
1 | Data: Czerwiec 24 2008 07:17:02 |
Temat: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | |
Autor: PiotReK | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 24 2008 16:22:31 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Grzegorz Prędki | Nie lepiej dolozyc pare stowek na sekwencje? 3 |
Data: Czerwiec 24 2008 17:09:39 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: bratPit | Nie lepiej dolozyc pare stowek na sekwencje? też jestem za tym, ale wiesz jak jest, ludzie nie patrzą na koszty globalnie tylko lokalnie, że teraz w zakupie będzie taniej, a że w przyszłości koszty będą wyższe i problemów mniej? kogo to ;-) brat 4 |
Data: Czerwiec 24 2008 17:54:53 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk |
też jestem za tym, ale wiesz jak jest, ludzie nie patrzą na koszty ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku montarz sekwencji?? Poza tym że jestes o 1000zł lżejszy... Bo IMO nie daje nic. Poza tym ze przy instalacji II gen nie masz zadnych kosztow oprocz wymiany filtra i regenracji parownika po kilku latach a przy sekwencji dochodzi jeszcze koszt ewentualnej wymiany co jakis czas wtryskiwaczy gazowych. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 5 |
Data: Czerwiec 24 2008 19:47:55 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Scyzoryk wrote:
Czy nie jest tak, że sekwencja powinna iść tutaj, gdzie jest wtrysk wielopunktowy, a II gen tu gdzie monowtrysk? A 8v czy 16v to jest tylko "przypadkowa zbieżność", bo większość 16v to wtryski wielopunktowe? (Pytam tylko, sam nie wiem). -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz http://tnij.org/205cabrio 6 |
Data: Czerwiec 24 2008 19:50:14 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Alex81 | > ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silnikuNie. -- pzdr Alex 7 |
Data: Czerwiec 24 2008 20:14:33 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: bratPit |
ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku częste wymiany świec, przewodów zapłonowych, filtra powietrza, o czymś takim kultura pracy nie wspominam, ale ja już taki dziwny jestem, brat 8 |
Data: Czerwiec 24 2008 20:38:07 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk |
częste wymiany świec, przewodów zapłonowych, filtra powietrza, o czymś śwece wymieniam tak samo jak na benzynie, przewody wygladaja jakby ich nikt nie ruszał od nowości (w razie czego koszt 70zł i robi sie to nie czesciej niz raz na 50kkm), filtr powietrza tak jak na benzynie (koszt 20zł). Kultura pracy identyczna jak na beznynie. Wystarczy że ktoś zrobi porzadnie instalacje, bo zaufaj że II generację da sie zrobić tak że sie o niej zapomina. Jedyna obsluga to raz do roku wizyta u gazownika, podpiecie do kompa i wymiana filtra. Poza tym reszta profilaktycznie tak samo jak na benzynie, tak jak zaleca producent. Skoro nie widac roznicy po co przepłacać?? Zeby odrobić tą rożnicę w świecach, filtrze powietrza i przewodach na roznicy w kosztach instalacji ttrzeba zrobic conajmniej milion kilometrów :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 9 |
Data: Czerwiec 24 2008 21:21:36 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Grzegorz Prędki | > Jedyna obsluga to raz do roku wizyta u gazownika, podpiecie do kompa i wymiana filtra. Poza tym reszta profilaktycznie tak samo jak na benzynie, tak jak zaleca producent. Skoro nie widac roznicy po co przepłacać?? Zeby odrobić tą rożnicę w świecach, filtrze powietrza i przewodach na roznicy w kosztach instalacji ttrzeba zrobic conajmniej milion kilometrów :) Sam mam instalacje 2 generacji, ale przy dzisiejszych cenach dorzucilbym te 400-500zl do sekwencji. Pozdrawiam 10 |
Data: Czerwiec 24 2008 22:48:28 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: J.F. | On Tue, 24 Jun 2008 20:38:07 +0200, Scyzoryk wrote: bo zaufaj że II generację da sie zrobić tak że sie o niej To jakas lewa instalacja. Co roku owszem .. wymiana filtra powietrza :-) J. 11 |
Data: Czerwiec 24 2008 20:39:16 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: zch2872 | bratPit pisze: ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku W moim 8 zaworowym silniku kultura pracy na gazie jest o niebo lepsza niż na benzynie. Problemów ze świecami, przewodami nie zauważyłem większych na lpg. Ludzie... kto wam te instalacje zakłada? :-( zch PS. Po pięciu latach jazdy na lpg spalanie mi wzrosło o 1 litr, ale czy za to mam obwiniać lpg? 12 |
Data: Czerwiec 24 2008 21:19:43 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Grzegorz Prędki |
ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku montarz sekwencji?? Poza tym że jestes o 1000zł lżejszy... Bo IMO nie daje nic. Poza tym ze przy instalacji II gen nie masz zadnych kosztow oprocz wymiany filtra i regenracji parownika po kilku latach a przy sekwencji dochodzi jeszcze koszt ewentualnej wymiany co jakis czas wtryskiwaczy gazowych. jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl 13 |
Data: Czerwiec 24 2008 21:46:21 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk |
jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl wlasnie takie instalacie odradzał mi moj gazownik. Mam do niego zaufanie bo to dobry znajomy. (wśrod znajomych założył kilkanascie bezproblemowych instalacji, w całym życiu sporo bo robi to od ladnych 10 lat) Wg. jego opinii a mam prawo mu ufać lepiej założyc najlepsza II gen niz najtansza sekwencje i np po 30-50tys miec wtryskiwacze do wymiany. W moim przypadku dobra II gen a dobra sekwencja różnica była 1100zł. Faktycznie jakąś kichowatą można było założyć za 2100, ta ktora on polecał kosztowała od 2500-2700. Ja założyłem II gen za 1600, tez moglem za 1300 jak bym sie uparł. Jak pojechałem pierwszy raz to byłem nastawiony na sekwencje i wydatek ok 3000zł. Moj wybor nie byl podyktowany oszczednoscia, tylko rozsadkiem. Nie zaluje, bo nie mialem z instalacja najmniejszych problemow. Pewnie z sekwencja tez bym nie mial ale skoro nie widac roznicy... -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 14 |
Data: Czerwiec 24 2008 22:02:46 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Lewis |
wlasnie takie instalacie odradzał mi moj gazownik. Mam do niego zaufanie bo to dobry znajomy. (wśrod znajomych założył kilkanascie bezproblemowych instalacji, w całym życiu sporo bo robi to od ladnych 10 lat) Wg. jego opinii a mam prawo mu ufać lepiej założyc najlepsza II gen niz najtansza sekwencje i np po 30-50tys miec wtryskiwacze do wymiany. W moim przypadku dobra II gen a dobra sekwencja różnica była 1100zł. Faktycznie jakąś kichowatą można było założyć za 2100, ta ktora on polecał kosztowała od 2500-2700. Ja założyłem II gen za 1600, tez moglem za 1300 jak bym sie uparł. Jak pojechałem pierwszy raz to byłem nastawiony na sekwencje i wydatek ok 3000zł. Moj wybor nie byl podyktowany oszczednoscia, tylko rozsadkiem. Nie zaluje, bo nie mialem z instalacja najmniejszych problemow. Pewnie z sekwencja tez bym nie mial ale skoro nie widac roznicy... Owszem przy takim małym niewysilonym silniczku różnicy nie bedzie widać ale pomyśl o 2.5 wzwyż i V6 wzwyż... Tam już będzie różnica, znaczna różnica. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 15 |
Data: Czerwiec 25 2008 07:51:40 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk | Owszem przy takim małym niewysilonym silniczku różnicy nie bedzie widać oczywiscie ze tak. Mowimy o sensie zakladania do 1,4 czy 1,6 8v w starym oplu. Przy nowoczesnych silnikach o wiekszej mocy lub przy V-kach sekwencja jest jedynym sensownym rozwiązaniem. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 16 |
Data: Czerwiec 25 2008 00:03:06 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Grzegorz Prędki | Scyzoryk pisze: jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego kolegi ktore robia dziennie po 300-400km i jakos nic sie z nimi nie dzieje... 17 |
Data: Czerwiec 25 2008 07:53:29 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk |
Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego OK... Dyskusja zeczela sie od tego ze II gen sprawia wiecej problemow i jest gorsza do starego silnika 8v. Ja sie z tym nie zgadzam i uwazam ze jest tak samo dobra :) Jesli ktos chce wydac wiecej i miec satysfakcje to jego portfel :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 18 |
Data: Czerwiec 24 2008 23:56:54 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: | On 25 Cze, 07:53, "Scyzoryk" wrote: > Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojegoNie wpadliście na to że sekwencja pozwala oszczędzić trochę paliwa. Mój berlingo pali 1 l. więcej niż na benzynie czyli 11l. lpg u wszystkich znajomych z II gen. jest to ok. 3-4l. więcej niż na benzynie. Ja zrobiłem 110000 na lpg bez żadnych awarii sekwencji. na samym gazie zaoszczędziłem parę tysięcy złotych w stosunku do sytuacji w której miałbym II gen. i paliłby mi 14l. lpg 19 |
Data: Czerwiec 25 2008 11:39:23 | Temat: Re: za^(3)o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Przemysław Gubernat | pisze: On 25 Cze, 07:53, "Scyzoryk" wrote: Hmm.... dobrze wyregulowana II generacji paliła u mnie praktycznie tyle samo co benzyna +/- 0.5-1 l na LPG więcej. Z drugiej strony przy jeździe 130km/h+ paliła 5l/100km mniej :D (tylko 10-11l/100 zamiast 15l+/100 na benzynie, ale to urok 1,6 16V Fiata) -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 bez: ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ 20 |
Data: Czerwiec 25 2008 11:45:33 | Temat: Re: za^(3)o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Fenio | Przemysław Gubernat wrote:
Czyli była żle wyregulowana. Jeździłeś na ubogiej mieszance. -- Pozdrawiam Fenio 21 |
Data: Czerwiec 25 2008 13:04:18 | Temat: Re: za^(3)o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Grzegorz Prędki |
Hmm.... dobrze wyregulowana II generacji paliła u mnie praktycznie tyle samo co benzyna +/- 0.5-1 l na LPG więcej. Z drugiej strony przy jeździe 130km/h+ paliła 5l/100km mniej :D (tylko 10-11l/100 zamiast 15l+/100 na benzynie, ale to urok 1,6 16V Fiata) Byla tragicznie wyregulowana. 22 |
Data: Czerwiec 25 2008 18:06:18 | Temat: Re: za3o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk | Nie wpadliście na to że sekwencja pozwala oszczędzić trochę paliwa. 23 |
Data: Czerwiec 25 2008 10:30:57 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Scyzoryk pisze: Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego No popatrz. A ja mam stary silnik 8v. I też mi mówili, bym założył II gen. A ja wolałem mieć święty spokój i wydałem parę stówek więcej. Co mną kierowało? Może fakt istnienia _plastikowego_ kolektora? Wielopunktowy wtrysk? Doświadczenia z Felicii 1.3MPI gdzie miałem właśnie II gen? -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 24 |
Data: Czerwiec 25 2008 18:03:59 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk |
No popatrz. A ja mam stary silnik 8v. I też mi mówili, bym założył II gen. fakt, przy plastikowym warto bo jak strzeli to moga byc koszty. Wspomniana astra ma metalowy. ja mam II gen przy 16v i wtrysku wielopunktowym. Kolektor metalowy. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 25 |
Data: Czerwiec 25 2008 12:12:42 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Fenio | Scyzoryk wrote: Dyskusja zeczela sie od tego ze II gen sprawia wiecej problemow i jest Wolał bym wydać więcej i mieć satysfakcje z przebiegu mocy/momentu maksymalnie zbliżonego do zasilania benzyną. Kiedyś wybrałem się na hamownie gdzie sprawdzano również auta z mieszalnikowymi instalacjami LPG. Przed testem opinie właścicieli "chodzi tak samo jak na benzynie" a po teście na rolkach i oglądnięciu wykresu przychodziło załamanie :) 1.8 8V na monowtrysku z fabrycznymi 90KM z którego po zagazowaniu zostało marne 75KM. Nawet blos który miał w ogóle nie pogarszać osiągów wykastrował Astre GSI z 136KM do poziomu poniżej 100KM. Sam też miałem przez 3 lata mieszalnikową instalacje w VW 1.8 8V i do wyboru było możliwe wyregulowanie aby jeździł gorzej niż na benzynie i palił 15l lpg w mieście albo jeździł dużo gorzej niż na benzynie i palił 10-11 lpg. Gdybym miał w przyszłości decydować się na LPG to tylko i wyłacznie instalacja sekwencyjna. Instalacje mieszalnikowe to dobre (bo tanie) rozwiązanie dla ludzi nie wymagających zbyt wiele od swoich pojazdów. Czyli byle jechało, byle było tanio. -- Pozdrawiam Fenio 26 |
Data: Czerwiec 25 2008 04:27:38 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Onufry Zagloba | On 24 Cze, 21:19, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO] jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl A masz namiary jakiegoś dobrego gaziarza? Bo coś trafiam na samych artystów rzeźbiarzy. -- Pozdrawiam Onufry Zagłoba 27 |
Data: Czerwiec 25 2008 14:14:40 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Grzegorz Prędki | Onufry Zagloba pisze: On 24 Cze, 21:19, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO] W Rzeszowie? Jak cos to pisz na maila czesc0 mapla op.pl 28 |
Data: Czerwiec 24 2008 16:34:11 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Tomasz Pyra | PiotReK pisze: - 1600zł AFAIK II generacja tym się różni od I generacji, że II ma komputer (tzn. elektronikę sterującą dawką gazu na podstawie danych z czujników), a I generacja ma "śrubkę" Właściciel pierwszego mówił coś, że komputer pozwoli na szybszą Chyba że chodzi po prostu o jakiś prosty lub bardziej skomplikowany układ elektroniczny gdzie dopiero na ten bardziej skomplikowany woła się "komputer". 29 |
Data: Czerwiec 24 2008 17:52:10 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk | Chyba że chodzi po prostu o jakiś prosty lub bardziej skomplikowany układ chyba tak. W Sienie mialem taka instalacje. Niby z komputerem ale regulacje przeprowadzalo sie srubkami podlaczajac do analizatora spalin. Teraz tez mam z komputerem ale wszystkie ustawienia sa wprowadzane z laptopa, mam ustawiona temp. ponizej ktorej sie nie zalaczy itd. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 30 |
Data: Czerwiec 24 2008 18:01:33 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Scyzoryk | zamontuj tą z "komputerem". II gen do twojego silnika spokojnie wystarczy. 31 |
Data: Czerwiec 24 2008 19:42:42 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Darek | No i teraz nie wiem o co chodzi z tymi >komputerami... Chodzi o to że samochód mający wtrysk paliwa i sondę lambda MUSI mieć instalację wyposażoną w sterownik elektroniczny + silnik krokowy do gazu. Inaczej nie powinien przejść przeglądu technicznego. Darek 32 |
Data: Czerwiec 25 2008 13:23:42 | Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów... | Autor: Jakub Witkowski | Darek pisze: No i teraz nie wiem o co chodzi z tymi >komputerami... Tzn. jeśli się diagnosta kapnie. Bo na przykład u mnie już 4 lata nikt się nie zorientował, a wyniki analizy spalin - bardzo dobre (sam dbam o to) i tylko to ich interesuje. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |