zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...
1 | Data: Styczen 19 2010 14:09:37 |
Temat: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | |
Autor: maryjan | Audi czy subaru? 2 |
Data: Styczen 19 2010 15:26:38 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Qlfon | maryjan pisze: Audi czy subaru?A Jeep Cherokee to pies? Automat - jest 4x4 - jak najbardziej :)-- Qlfon, Lublin - w koñcu:) 3 |
Data: Styczen 19 2010 14:31:37 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 19.01.2010 maryjan napisa³/a: Audi czy subaru? Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes. Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik. Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :) -- Jacek "AMI" Rudowski 4 |
Data: Styczen 19 2010 14:38:39 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: maryjan | Jacek Rudowski napisa³(a): Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes. ³a³! nie musi byæ. bardziej chodzi o trakcjê, wygodê i zapas mocy. nie ukrywam, ¿e do przemy¶leñ przyczyni³y siê równie¿ obecne warunki pogodowe :) 5 |
Data: Styczen 20 2010 02:33:58 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Micha³ | ³a³! nie musi byæ. bardziej chodzi o trakcjê, wygodê i zapas mocy. to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :) 4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporno¶æ na dowoln± pogode przy dowolnej prêdko¶ci ;) -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Styczen 20 2010 11:21:24 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Hektor | U¿ytkownik " Micha³" napisa³ to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :) A mo¿esz uzasadniæ te zachwyty, bo w niektórych 4Motion'ach siedzi zwyk³y Haldex i jako¶ trudno uwierzyæ w tê "super trakcje' i 'odporno¶æ na dowoln± pogode przy dowolnej prêdko¶ci'. A aktywne zawieszenie, w którym modelu? Pheaton, mo¿e jakie¶ Touareg'i? Zbigniew Kordan 8 |
Data: Styczen 20 2010 15:10:25 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: maryjan | Wojtek napisa³(a): Mi siê by bardziej wydawa³o, ¿e jest to wybór raczej pomiêdzy dieslem niekoniecznie. benzynowe audi z literk± T tez by³oby ok. 9 |
Data: Styczen 19 2010 19:43:06 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Tadeusz |
Audi czy subaru? przecie¿ subaru to te¿ prawie 4x4, tam nie ma np. czysto mechanicznego torsena tylko sprzêg³o - jeszcze z manualem to masz 50:50 rozdzia³ mocy na osie ale z automatem to masz w subarynce bodaj¿e 90:10 przód:ty³... 10 |
Data: Styczen 19 2010 21:53:27 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2010-01-19 19:43, Tadeusz pisze: tylko sprzêg³o - jeszcze z manualem to masz 50:50 Przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci± na wprost rzeczywi¶cie jest podzia³ momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (by³y podobno te¿ inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy przyspieszaniu albo w razie wykrycia po¶lizgu/u¶lizgu centralne sprzêg³o jest b³ykawicznie zaciskane i na tyln± o¶ trafia 50% mocy. Na angielskojêzycznych forach dyskusyjnych mo¿na znale¼æ opis sposobu pod³±czenie rêcznego w³±cznika steruj±cego tym sprzêg³em, który ustawia podzia³ 50:50 na ¿±danie kierowcy. T. 11 |
Data: Styczen 19 2010 23:54:02 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Maciej Browarczyk | Tomasz Finke pisze: Przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci± na wprost rzeczywi¶cie jest Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. -- Pozdrawiam, Maciek 12 |
Data: Styczen 20 2010 11:19:45 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Tomasz Finke | Maciej Browarczyk pisze: Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. Niektórzy uwa¿aj±, ¿e prawdziwe 4x4 to s± dopiero sztywne mosty, blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-) W Subaru mo¿esz sobie wybraæ sta³e 4x4 plus reduktor przy rêcznej skrzyni albo p³ynny rozdzia³ mocy przy automacie, ale w ka¿dej wersji tylne ko³a s± zawsze napêdzane. Zreszt± Rav4 te¿ by³y produkowane w wersji z centralnym mechanizmem ró¿nicowym i sta³ym napêdem na 4 ko³a. T. 13 |
Data: Styczen 21 2010 03:51:00 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: J.F. | On Wed, 20 Jan 2010 11:19:45 +0100, Tomasz Finke wrote: Maciej Browarczyk pisze: Czy ten "plynny rozdzial mocy" to taki marketingowy eufemizm na zablokowany dyfer ? Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w produkcji i w eksploatacji .. Zreszt± Rav4 te¿ by³y produkowane w wersji z Ale blokowanym czy nie ? Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest do d*, to caly naped jest ..." Co prawda dzis ASR/TCS potrafi to naprawic. J. 14 |
Data: Styczen 21 2010 07:42:00 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze: Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzêg³o wielop³ytkowe. W stanie otwartym tylne ko³a napêdzane s± tylko dziêki lepko¶ci oleju, a zmieniaj±c odstêp/docisk p³ytek mo¿na p³ynnie zwiêkszaæ moment przenoszony na ty³. Nie s³ysza³em o problemach z tym sprzêg³em albo konieczno¶ci wymiany po jakim¶ przebiegu, ro¶nie tylko spalanie o ~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napêdem na przód. Zreszt± Rav4 te¿ by³y produkowane w wersji z Tu kto¶ zrobi³ porz±dne zestawienie rozwi±zañ napêdów 4x4: http://www.awd.ee/cars.html T. 15 |
Data: Styczen 20 2010 15:11:25 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: maryjan | Tomasz Finke napisa³(a): Przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci± na wprost rzeczywi¶cie jest no to muszê i¶æ na jaki¶ kompromis. upar³em siê, ¿e MUSI mieæ AT. 16 |
Data: Styczen 20 2010 18:20:35 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: Tadeusz |
w tej sytuacji uwa¿am ¿e masz wybór miêdzy Audi a Volvo :) 17 |
Data: Styczen 19 2010 23:49:21 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ... | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze: Audi czy subaru?Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobie¿nie oglÄ…da³em temat -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 18 |
Data: Styczen 19 2010 23:55:28 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ... | Autor: Maciej Browarczyk | BartekK pisze: Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobie¿nie oglÄ…da³em temat A skad tam wytrzasnales staly 4x4? -- Pozdrawiam, Maciek 19 |
Data: Styczen 20 2010 11:22:46 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem... | Autor: Hektor | U¿ytkownik "Maciej Browarczyk" napisa³ Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobie¿nie oglÄ…da³em temat Pewnie z ulotki reklamowej albo z grupy dyskusyjnej. ZK 20 |
Data: Styczen 20 2010 18:16:43 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem... | Autor: Tadeusz |
BartekK pisze: volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem ma 95:5 przód:ty³ przy pe³nej przyczepnoÅ›ci z bardzo szybkim przeniesiem momentu przy uÅ›lizgu którejÅ› osi - czas reakcji systemu to 1/6 obrotu wa³u napÄ™dowego... ja osobiÅ›cie polecam Volvo AWD :) i to na podstawie w³asnych doÅ›wiadczeÅ„ praktycznych :) 21 |
Data: Styczen 21 2010 01:17:58 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ... | Autor: Maciej Browarczyk | Tadeusz pisze: volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz. http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc -- Pozdrawiam, Maciek 22 |
Data: Styczen 21 2010 03:44:17 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: J.F. | On Thu, 21 Jan 2010 01:17:58 +0100, Maciej Browarczyk wrote: Tadeusz pisze: Brak kamery z drugiej strony - ale czy tu brak jakiegokolwiek LSD czy jest zepsute razem ASR/TCS ? J. 23 |
Data: Styczen 21 2010 08:55:51 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem... | Autor: Tadeusz |
Tadeusz pisze: powiem ¿e to XC70 ma zepsuty napÄ™d... ewidentnie... 24 |
Data: Styczen 22 2010 08:08:32 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ... | Autor: Jacek | Maciej Browarczyk pisze: Tadeusz pisze: Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest mozliwe, takze jest to fake. Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok najnowszego xc70. XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5 sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem. Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo wyglada na prawie nowke 25 |
Data: Styczen 26 2010 02:51:11 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem... | Autor: jacek2v | On 22 Sty, 08:08, Jacek wrote: Maciej Browarczyk pisze: Jak dla mnie to na t± górkê mo¿na by spróbowaæ siê wspi±æ przednionapêdówk± - chyba mój stary golfik III by wlaz³ :) ¯enuj±ce s± takie wyzwania dla 4x4 :) Jacek |