Grupy dyskusyjne   »   zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...

zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...



1 Data: Styczen 19 2010 14:09:37
Temat: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: maryjan 

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi ³atwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w gara¿u,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(



2 Data: Styczen 19 2010 15:26:38
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Qlfon 

maryjan pisze:

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi ³atwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w gara¿u,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(
A Jeep Cherokee to pies?
Automat - jest
4x4 - jak najbardziej
:)--
Qlfon, Lublin - w koñcu:)

3 Data: Styczen 19 2010 14:31:37
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 19.01.2010 maryjan  napisa³/a:

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi ³atwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w gara¿u,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(

Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes.
Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem
wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik.

Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos
na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

4 Data: Styczen 19 2010 14:38:39
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: maryjan 

Jacek Rudowski napisa³(a):

Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes.
Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem
wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik.

Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos
na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :)

³a³! nie musi byæ. bardziej chodzi o trakcjê, wygodê i zapas mocy.
nie ukrywam, ¿e do przemy¶leñ przyczyni³y siê równie¿ obecne warunki
pogodowe :)

5 Data: Styczen 20 2010 02:33:58
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Micha³ 

³a³! nie musi byæ. bardziej chodzi o trakcjê, wygodê i zapas mocy.
nie ukrywam, ¿e do przemy¶leñ przyczyni³y siê równie¿ obecne warunki
pogodowe :)

to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :)
4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporno¶æ na dowoln±
pogode przy dowolnej prêdko¶ci ;)

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Styczen 20 2010 11:21:24
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Hektor 

U¿ytkownik " Micha³"  napisa³

to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :)
4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporno¶æ na dowoln±
pogode przy dowolnej prêdko¶ci ;)

A mo¿esz uzasadniæ te zachwyty, bo w niektórych 4Motion'ach siedzi zwyk³y Haldex i jako¶ trudno uwierzyæ w tê "super trakcje' i 'odporno¶æ na dowoln±
pogode przy dowolnej prêdko¶ci'. A aktywne zawieszenie, w którym modelu? Pheaton, mo¿e jakie¶ Touareg'i?

Zbigniew Kordan

8 Data: Styczen 20 2010 15:10:25
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: maryjan 

Wojtek napisa³(a):

Mi siê by bardziej wydawa³o, ¿e jest to wybór raczej pomiêdzy dieslem
audi, a benzyn± subaru.

niekoniecznie. benzynowe audi z literk± T tez by³oby ok.

9 Data: Styczen 19 2010 19:43:06
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Tadeusz 


U¿ytkownik "maryjan" <> napisa³ w wiadomo¶ci ...

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?

przecie¿ subaru to te¿ prawie 4x4,
tam nie ma np. czysto mechanicznego torsena
tylko sprzêg³o - jeszcze z manualem to masz 50:50
rozdzia³ mocy na osie ale z automatem to masz
w subarynce bodaj¿e 90:10 przód:ty³...

10 Data: Styczen 19 2010 21:53:27
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2010-01-19 19:43, Tadeusz pisze:

tylko sprzêg³o - jeszcze z manualem to masz 50:50
rozdzia³ mocy na osie ale z automatem to masz
w subarynce bodaj¿e 90:10 przód:ty³...

Przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci± na wprost rzeczywi¶cie jest
podzia³ momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (by³y
podobno te¿ inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
przyspieszaniu albo w razie wykrycia po¶lizgu/u¶lizgu centralne
sprzêg³o jest b³ykawicznie zaciskane i na tyln± o¶ trafia 50% mocy.
Na angielskojêzycznych forach dyskusyjnych mo¿na znale¼æ opis sposobu
pod³±czenie rêcznego w³±cznika steruj±cego tym sprzêg³em, który ustawia
podzia³ 50:50 na ¿±danie kierowcy.

T.

11 Data: Styczen 19 2010 23:54:02
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Maciej Browarczyk 

Tomasz Finke pisze:

Przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci± na wprost rzeczywi¶cie jest
podzia³ momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (by³y
podobno te¿ inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
przyspieszaniu albo w razie wykrycia po¶lizgu/u¶lizgu centralne
sprzêg³o jest b³ykawicznie zaciskane i na tyln± o¶ trafia 50% mocy.
Na angielskojêzycznych forach dyskusyjnych mo¿na znale¼æ opis sposobu
pod³±czenie rêcznego w³±cznika steruj±cego tym sprzêg³em, który ustawia
podzia³ 50:50 na ¿±danie kierowcy.

Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.

--
Pozdrawiam,
Maciek

12 Data: Styczen 20 2010 11:19:45
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Tomasz Finke 

Maciej Browarczyk pisze:

Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.

Niektórzy uwa¿aj±, ¿e prawdziwe 4x4 to s± dopiero sztywne mosty,
blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-)  W Subaru mo¿esz sobie
wybraæ sta³e 4x4 plus reduktor przy rêcznej skrzyni albo p³ynny
rozdzia³ mocy przy automacie, ale w ka¿dej wersji tylne ko³a s±
zawsze napêdzane.  Zreszt± Rav4 te¿ by³y produkowane w wersji z
centralnym mechanizmem ró¿nicowym i sta³ym napêdem na 4 ko³a.

T.

13 Data: Styczen 21 2010 03:51:00
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: J.F. 

On Wed, 20 Jan 2010 11:19:45 +0100,  Tomasz Finke wrote:

Maciej Browarczyk pisze:
Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.

Niektórzy uwa¿aj±, ¿e prawdziwe 4x4 to s± dopiero sztywne mosty,
blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-)  W Subaru mo¿esz sobie
wybraæ sta³e 4x4 plus reduktor przy rêcznej skrzyni albo p³ynny
rozdzia³ mocy przy automacie, ale w ka¿dej wersji tylne ko³a s±
zawsze napêdzane. 

Czy ten "plynny rozdzial mocy" to taki marketingowy eufemizm na
zablokowany dyfer ?

Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn
owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w
produkcji i w eksploatacji ..

Zreszt± Rav4 te¿ by³y produkowane w wersji z
centralnym mechanizmem ró¿nicowym i sta³ym napêdem na 4 ko³a.

Ale blokowanym czy nie ?  Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest
do d*, to caly naped jest ..."

Co prawda dzis ASR/TCS potrafi to naprawic.


J.

14 Data: Styczen 21 2010 07:42:00
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze:

Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn
owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w
produkcji i w eksploatacji ..

w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzêg³o wielop³ytkowe.
W stanie otwartym tylne ko³a napêdzane s± tylko dziêki lepko¶ci oleju,
a zmieniaj±c odstêp/docisk p³ytek mo¿na p³ynnie zwiêkszaæ moment
przenoszony na ty³.  Nie s³ysza³em o problemach z tym sprzêg³em albo
konieczno¶ci wymiany po jakim¶ przebiegu, ro¶nie tylko spalanie o
~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napêdem na przód.

Zreszt± Rav4 te¿ by³y produkowane w wersji z
centralnym mechanizmem ró¿nicowym i sta³ym napêdem na 4 ko³a.

Ale blokowanym czy nie ?  Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest
do d*, to caly naped jest ..."

Tu kto¶ zrobi³ porz±dne zestawienie rozwi±zañ napêdów 4x4:

http://www.awd.ee/cars.html

T.

15 Data: Styczen 20 2010 15:11:25
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: maryjan 

Tomasz Finke napisa³(a):

Przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci± na wprost rzeczywi¶cie jest
podzia³ momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (by³y
podobno te¿ inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
przyspieszaniu albo w razie wykrycia po¶lizgu/u¶lizgu centralne
sprzêg³o jest b³ykawicznie zaciskane i na tyln± o¶ trafia 50% mocy.
Na angielskojêzycznych forach dyskusyjnych mo¿na znale¼æ opis sposobu
pod³±czenie rêcznego w³±cznika steruj±cego tym sprzêg³em, który ustawia
podzia³ 50:50 na ¿±danie kierowcy.

no to muszê i¶æ na jaki¶ kompromis.
upar³em siê, ¿e MUSI mieæ AT.

16 Data: Styczen 20 2010 18:20:35
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: Tadeusz 


U¿ytkownik "maryjan" <> napisa³ w wiadomo¶ci ...


no to muszê i¶æ na jaki¶ kompromis.
upar³em siê, ¿e MUSI mieæ AT.

w tej sytuacji uwa¿am ¿e masz wybór miêdzy Audi a Volvo :)

17 Data: Styczen 19 2010 23:49:21
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...
Autor: BartekK 

W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze:

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi ³atwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w gara¿u,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(
Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobie¿nie oglÄ…da³em temat

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

18 Data: Styczen 19 2010 23:55:28
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...
Autor: Maciej Browarczyk 

BartekK pisze:

Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobie¿nie oglÄ…da³em temat

A skad tam wytrzasnales staly 4x4?

--
Pozdrawiam,
Maciek

19 Data: Styczen 20 2010 11:22:46
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem...
Autor: Hektor 

U¿ytkownik "Maciej Browarczyk"  napisa³

Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobie¿nie oglÄ…da³em temat

A skad tam wytrzasnales staly 4x4?

Pewnie z ulotki reklamowej albo z grupy dyskusyjnej.

ZK

20 Data: Styczen 20 2010 18:16:43
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem...
Autor: Tadeusz 


U¿ytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisa³ w wiadomoÅ›ci ...

BartekK pisze:

Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobie¿nie oglÄ…da³em temat

A skad tam wytrzasnales staly 4x4?

volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:ty³ przy pe³nej przyczepnoÅ›ci z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uÅ›lizgu którejÅ› osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wa³u napÄ™dowego...

ja osobiście polecam Volvo AWD :)
i to na podstawie w³asnych doÅ›wiadczeÅ„ praktycznych :)

21 Data: Styczen 21 2010 01:17:58
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...
Autor: Maciej Browarczyk 

Tadeusz pisze:

volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:ty³ przy pe³nej przyczepnoÅ›ci z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uÅ›lizgu którejÅ› osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wa³u napÄ™dowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

--
Pozdrawiam,
Maciek

22 Data: Styczen 21 2010 03:44:17
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: J.F. 

On Thu, 21 Jan 2010 01:17:58 +0100,  Maciej Browarczyk wrote:

Tadeusz pisze:
volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:ty³ przy pe³nej przyczepno¶ci z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy u¶lizgu której¶ osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wa³u napêdowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

Brak kamery z drugiej strony - ale czy tu brak jakiegokolwiek LSD czy
jest zepsute razem ASR/TCS ?

J.

23 Data: Styczen 21 2010 08:55:51
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem...
Autor: Tadeusz 


U¿ytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisa³ w wiadomoÅ›ci ...

Tadeusz pisze:

volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:ty³ przy pe³nej przyczepnoÅ›ci z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uÅ›lizgu którejÅ› osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wa³u napÄ™dowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

powiem ¿e to XC70 ma zepsuty napÄ™d... ewidentnie...

24 Data: Styczen 22 2010 08:08:32
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...
Autor: Jacek 

Maciej Browarczyk pisze:

Tadeusz pisze:

volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:ty³ przy pe³nej przyczepnoÅ›ci z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uÅ›lizgu którejÅ› osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wa³u napÄ™dowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc


Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest mozliwe, takze jest to fake.
Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok najnowszego xc70.
XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5 sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem.
Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo wyglada na prawie nowke

25 Data: Styczen 26 2010 02:51:11
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siê problem...
Autor: jacek2v 

On 22 Sty, 08:08, Jacek  wrote:

Maciej Browarczyk pisze:

> Tadeusz pisze:

>> volvowskie AWD jest równie sta³e jak 4x4 w Subaru z automatem
>> ma 95:5 przód:ty³ przy pe³nej przyczepno¶ci z bardzo szybkim
>> przeniesiem momentu przy u¶lizgu której¶ osi - czas
>> reakcji systemu to 1/6 obrotu wa³u napêdowego...

> Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
>http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma
uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest
mozliwe, takze jest to fake.
Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok
najnowszego xc70.
XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5
sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i
to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem.
Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi
kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba
haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo
wyglada na prawie nowke


Jak dla mnie to na t± górkê mo¿na by spróbowaæ siê wspi±æ
przednionapêdówk± - chyba mój stary golfik III by wlaz³ :)
¯enuj±ce s± takie wyzwania dla 4x4 :)

Jacek

Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ™ problem ...



Grupy dyskusyjne