Grupy dyskusyjne   »   zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać

zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać



1 Data: Listopad 15 2016 16:54:17
Temat: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Nix 

Witam

Mam taki problem z autem, dokładnie silnikiem, otóż wszystko wskazuje na to że ZAPIECZONE s± pier¶cienie olejowe, silnik( benzyna 2.0L) bierze duuuużo oleju, ok. 2-2,5L litry na 1000Km... Same ci¶nienie sprężania było sprawdzane i te jest ok - ok czyli ok 13,5bara na wszystkich cylindrach.

Znajomy namówił mnie na "kurację naft±" czyli zalewanie cylindrów naft± i co kilka godzin poruszanie wałem korbowym,( po spuszczeniu oleju) w tej chwili tak robię, przez 4 dni "przelałem" w porcjach po 120ml 5litrów nafty ( o¶wietleniowej, bo nie dostałem tej "technicznej")

Nafta różnie przecieka do miski olejowej, czas zwiększył się od pocz±tku "kuracji, ale dalej jest za krótki:
- na cylindrze nr1 na pocz±tku w 2h, teraz w 7h
- na cylindrach 2 i 3 na pocz±tku w 2,5h, teraz po 4,5h
- na cylindrze 4 na pocz±tku w 4h, teraz 5h.

Czy jest jeszcze jaki¶ sposób na "ruszenie" pier¶cieni ? Wiem prawie na pewno że silnik ma ok 200.000km, a więc pier¶cienie powinny jeszcze być zdatne do użytku, tylko że nafta bardzo wolno rozpuszcza nagar, a wiadomo że nagar jest w ¶rodku, w rowku pier¶cieni czyli nafta może jedynie przy okzji ¶ciekania po ¶ciankach cylindra tam dotrzeć i to tylko przez wła¶ciwo¶ci pełzania...

Pytanie zasadnicze: czy skoro czas spływania nafty się znacz±co wydłużył to znaczy że nafta jednak po trochu rozpuszcza nagar ? Kontynuować operację ?
Czy może użyć specjalnego preparatu np. Antykoks ?

pzdr Nix



2 Data: Listopad 15 2016 17:10:41
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Scobowski 

W dniu 15.11.2016 o 16:54, Nix pisze:


pzdr Nix

Długo się już tak bawisz?
Nie byłoby szybciej wyj±ć, poczy¶cić, uzbroić, poskładać?

3 Data: Listopad 15 2016 17:17:16
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Nix 

W dniu 2016-11-15 o 17:10, Scobowski pisze:

W dniu 15.11.2016 o 16:54, Nix pisze:

pzdr Nix

Długo się już tak bawisz?
Nie byłoby szybciej wyj±ć, poczy¶cić, uzbroić, poskładać?

Na razie 4 dni...

No ale wyj±ć to nie tak łatwo i tanio
-trzeba ¶ci±gn±ć głowicę, wymienić wszystkie uszczelki( w tym pod głowic±) wymienić wtedy wszystkie pier¶cienie, głowicę planować-szlifować, zawory docierać, rozrz±d od nowa ustawiać itp itd. Wyjdzie lekko licz±c... 1500-2000zł...

pzdr Nix

4 Data: Listopad 15 2016 17:52:52
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Jacek 

W dniu 15.11.2016 o 17:17, Nix pisze:

No ale wyj±ć to nie tak łatwo i tanio
-trzeba ¶ci±gn±ć głowicę, wymienić wszystkie uszczelki( w tym pod
głowic±) wymienić wtedy wszystkie pier¶cienie, głowicę
A dołem wyj±c się nie da? Demontaż miski olejowej, panewek, tłoków, potem czyszczenie i montaż?
Jacek

5 Data: Listopad 15 2016 18:25:14
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Poldek 

W dniu 2016-11-15 o 17:17, Nix pisze:

W dniu 2016-11-15 o 17:10, Scobowski pisze:
W dniu 15.11.2016 o 16:54, Nix pisze:

pzdr Nix

Długo się już tak bawisz?
Nie byłoby szybciej wyj±ć, poczy¶cić, uzbroić, poskładać?

Na razie 4 dni...

No ale wyj±ć to nie tak łatwo i tanio
-trzeba ¶ci±gn±ć głowicę, wymienić wszystkie uszczelki( w tym pod
głowic±) wymienić wtedy wszystkie pier¶cienie, głowicę
planować-szlifować, zawory docierać, rozrz±d od nowa ustawiać itp itd.
Wyjdzie lekko licz±c... 1500-2000zł...

U mnie były zapieczone pier¶cienie i ubywało 3 litry oleju na 1 tys. km.
Odblokowanie pier¶cieni kosztowało mnie 3500 zł:
- rozbiórka silnika,
- czyszczenie tłoków z nagaru,
- nowe pier¶cienie,
- planowanie głowicy,
- regulacja zaworów (szklanki),
- uszczelki,
- kontrola łańcucha rozrz±du - ok,
- montaż silnika,
- nowy olej, filtr, co tam jeszcze (płyn chłodniczy?).

Po tej imprezie przejechałem na razie ok. 80 tys. km i oleju nie bierze. Ale co¶ tam innego terkocze, katalizator ¶wieci po oczach kontrolk± awarii silnika itp.
S±dzę, że takie płukanie naft±, je¶li cokolwiek pomoże, to na krótki czas. Aby nagar od razu nie narósł grub± warstw± wszystko musi być czy¶ciutkie jak lustro. A płucz±c naft± nie uzyska się takiego efektu.

6 Data: Listopad 15 2016 08:25:35
Temat: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Obstawiam ze silnik sszedl. Wysokie cisnienie sprezania bierze sie z uszczelnienia olejem a nie tlokami i pierscieniami majacymi prawidlowe luzy. Ale moge sie nie znac bo w zyciu tylko kilkaset remontow kapitalnych silnikow zrobilem. Znaja sie Janusze mechaniki pojazdowej ze specjalnoscia remont silnika poprzez tygodniowe lanie nafty na tloki.

7 Data: Listopad 15 2016 09:24:51
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Co bys nie napisal to silnik i tak do remontu. Ale jak juz masz glos to poradz cos koledze bo ma problem i chce szklem dupe obetrzec. A litrem nafty za kilka zlotych sie nie da.

8 Data: Listopad 15 2016 20:00:50
Temat: Re: zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Budzik 

Użytkownik Zenek Kapelinder  ...

Obstawiam ze silnik sszedl. Wysokie cisnienie sprezania bierze sie z
uszczelnienia olejem a nie tlokami i pierscieniami majacymi prawidlowe
luzy. Ale moge sie nie znac bo w zyciu tylko kilkaset remontow
kapitalnych silnikow zrobilem. Znaja sie Janusze mechaniki pojazdowej
ze specjalnoscia remont silnika poprzez tygodniowe lanie nafty na
tloki.

Miałem ostatnio taka sytuacje - kupione auto brało około 1,5l oleju na
1000.
Rozbiórka, nowe pierscienie, czyszczenie z nagaru, planowanie głowicy,
składanie - całosc niecałe 2000.
Silnik jak nowy.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każdy człowiek ma jakiego¶ fioła, ale zdaje się, że największym
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

9 Data: Listopad 15 2016 12:07:30
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Prawidlowe dzialanie. Remont to nie od razu szlify. Sa remonty srednie. Remont sredni zrobiles.

10 Data: Listopad 15 2016 21:38:10
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Nix 

W dniu 2016-11-15 o 17:25, Zenek Kapelinder pisze:

Obstawiam ze silnik sszedl. Wysokie cisnienie sprezania bierze sie z uszczelnienia olejem a nie tlokami i pierscieniami majacymi prawidlowe luzy.

Ale moge sie nie znac bo w zyciu tylko kilkaset remontow kapitalnych silnikow zrobilem.

Znaja sie Janusze mechaniki pojazdowej ze specjalnoscia remont silnika poprzez tygodniowe lanie nafty na tloki.


Ja tu się nie zgodzę. Bo ci¶nienie mierzyłem na zimnym silniku, olej cały ¶ciekł do miski, a na rozruszniku to pompa oleju nie daje ci¶nienia takiego, żeby olej był na gładzi cylindra, a więc nie mógł go uszczelniać.

Mam rację ?

pzdr Nix

11 Data: Listopad 15 2016 13:41:35
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Nie.

12 Data: Listopad 15 2016 22:47:49
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Nix 

W dniu 2016-11-15 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:

Nie.

To mi nie wystarczy. Uzasadnij.

13 Data: Listopad 15 2016 22:52:12
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Nix 

W dniu 2016-11-15 o 22:47, Nix pisze:

W dniu 2016-11-15 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:
Nie.

To mi nie wystarczy. Uzasadnij.

Aha. Mogę teraz powtórzyć pomiar ci¶nienia sprężania. Bez oleju, bo jest spuszczony. Ale zrobię tylko 1 cylinder, bo chcę ograniczyć kręcenie na sucho ( chodzi mi głównie o panewki- ich ochronę)

14 Data: Listopad 15 2016 14:35:12
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Pomiar cisnienia sprezania robi sie na rozgrzanym silniku.

15 Data: Listopad 16 2016 17:59:35
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Lewis 

W dniu 2016-11-15 o 23:35, Zenek Kapelinder pisze:

Pomiar cisnienia sprezania robi sie na rozgrzanym silniku.

Polemizowałbym.
Albo silnik jesz szczelny i na zimno wszystko jest jak powinno albo jest gniotem który musi siÄ™ nagrzać i uszczelnić żeby wydać normÄ™.

Silnik tylko na ciepło odpalasz? Czy może zdarza siÄ™ zimny odpalić? WyobraĽ sobie diesla który ma problem z kompresjÄ… na zimno która po rozgrzaniu wraca do normy. Zgadnij co bÄ™dzie...

--
Pozdrawiam
Lewis

16 Data: Listopad 16 2016 09:26:09
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

W rozgrzanym silniku sa wlasciwe luzy. Tlok jest na przyklad okragly a nie jajowaty. Mozesz polemizowac, mnie tam rybka.

17 Data: Listopad 16 2016 19:29:44
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: J.F. 

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W rozgrzanym silniku sa wlasciwe luzy. Tlok jest na przyklad okragly a nie jajowaty. Mozesz polemizowac, mnie tam rybka.

Ale zeby miec rozgrzany silnik, to najpierw musi na zimno zapalic.

Pierscieni olejowych to co prawda w zasadzie nie dotyczy.

J.

18 Data: Listopad 16 2016 12:27:40
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Jak nie dotyczy. Widziales kiedys typowy pierscien tlokowy? Wiesz po co jest luz na zamku i dlaczego na zimnym musi byc? A dlaczego na trzecim, jesli zeliwny, zgarniajacym olejowym jak skladaja silnik to luzu nie ma? Trzeba zimny zapalic. Ano trzeba, ale jesli zimny nie zapala to znaczy ze nieszczelny na tlokach i pierscieniach i jest do remontu. Ale jak zimny do remontu nie zapala i na sznurku pociagnac samochod zeby zamiast 200 obrotow mial 500 to zapali.

19 Data: Listopad 17 2016 14:26:00
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: J.F. 

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomoĹ›ci

Jak nie dotyczy. Widziales kiedys typowy pierscien tlokowy? Wiesz po co jest luz na zamku i dlaczego na zimnym musi byc?
A dlaczego na trzecim, jesli zeliwny, zgarniajacym olejowym jak skladaja silnik to luzu nie ma?
Trzeba zimny zapalic. Ano trzeba, ale jesli zimny nie zapala to znaczy ze nieszczelny na tlokach i pierscieniach i jest do remontu.

Jesli jednak gorne pierscienie sa dobre, to diesel zapala i stan pierscienia olejowego na zimno jest nieistotny :-)

Ale jak zimny do remontu nie zapala i na sznurku pociagnac samochod zeby zamiast 200 obrotow mial 500 to zapali.

Ale po co ciagac do remontu, jesli zapala ?
No, przy takim spozyciu oleju, to juz jest po co ... ale moze wystarczy tylko pierscienie zmienic, do tego chyba nawet nie trzeba glowicy ruszac.
Choc moze warto zawory z nagaru wyczyscic.

P.S. mialem sierre, ktora oleju brala dosc duzo, tak z pol litra na 1000km. Nie oplacalo mi sie tego ruszac ... ale zastanawia mnie dym z rury.
    Czasem byl powazny, czasem ledwo widoczny - od czego to moglo sie zmieniac ?
    Nie potrafilem wychwycic zadnej zaleznosci.

    A sierra przejechala kolejne 100 tys km bez awarii silnika ...

J.

20 Data: Listopad 17 2016 17:28:00
Temat: Re: zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Budzik 

Użytkownik J.F.  ...

    A sierra przejechala kolejne 100 tys km bez awarii silnika ...

W czasie ktorych dolałes 50 litrów oleju. Litr pewnie po 20zł -
rzeczywi¶cie nie opłacało się ruszac :)
Dodatkowo mogłes sobie darować zmiany oleju. Tylko filtr i jechane :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak wła¶nie je się raki.

21 Data: Listopad 16 2016 19:43:09
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Lewis 

W dniu 2016-11-16 o 18:26, Zenek Kapelinder pisze:

W rozgrzanym silniku sa wlasciwe luzy. Tlok jest na przyklad okragly a nie jajowaty. Mozesz polemizowac, mnie tam rybka.


Dlatego wykonuje siÄ™ co najmniej 2 pomiary.

--
Pozdrawiam
Lewis

22 Data: Listopad 16 2016 19:12:22
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Zeby sprawdzic szczelnosc tloka robi sie jeden pomiar. Na rozgrzanym silniku. Nikogo nie interesuje pomiar na zimnym. A Ty ze co najmniej dwa. Jak conamniej dwa to opisz co bedzies sprawdzal przy pieciu pomiarach. Piec spelnia warunek coajmniej dwoch. Zeby sprawdzic cisnienie sprezania robi sie jeden pomiar na rozgrzanym silniku. Wynik ma sie miescic w tolerancji jaka dala fabryka. Roznice pomiedzy cylindrami tez maja sie miescic w fabrycznej tolerancji. Jesli na jednym jest mniej niz to okreslil producent silnika to silnik kwalifikuje sie do rozbiorki i zweryfikowania jaki typ remontu trzeba zrobic. Pomiar cisnienia sprezania nie daje informacji o stanie pierscienia olejowego. Jesli silnik zuzywa duzo oleju a wykluczone zostalo branie oleju przez prowadnice zaworow to nawet jak cisnienie sprezania miesci sie w tolerancji to swiadczy to o uszkodzeniu lub zuzyciu pierscienia olejowego ale i pozostalych pierscieni oraz nadmiernym zuzyciu cylindra. Pomiar na zimnym silniku robi sie zeby sprawdzic szczelnosc zaworow. Wlewa sie do cylindra kilka cmÂł gestego oleju zeby uszczelnil zlozenie tlok cylinder. Silnik musi byc zimny zeby nie rozgrzal oleju ktory  chwilowo ma robic za uszczelnienie. Amen.

23 Data: Listopad 17 2016 07:58:21
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Lewis 

W dniu 2016-11-17 o 04:12, Zenek Kapelinder pisze:

 Pomiar na zimnym silniku robi sie zeby sprawdzic szczelnosc zaworow. Wlewa sie do cylindra kilka cmÂł gestego oleju zeby uszczelnil zlozenie tlok cylinder. Silnik musi byc zimny zeby nie rozgrzal oleju ktory  chwilowo ma robic za uszczelnienie. Amen.


Ooo właĹ›nie i już gadasz o 2 pomiarach i próbie olejowej... Czyli może jednak robi siÄ™ te 2 pomiary i to jeden na zimno?
Można robić i 50, w każdy dzieĹ„ tygodnia.

Chcesz zgrywać kozaka zgrywaj dalej.

--
Pozdrawiam
Lewis

24 Data: Listopad 17 2016 04:15:06
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Czy Ty jestes idiota? Temat jest o silniku do rozbiorki bo cos sie stalo z piersceniami. Dodatkowo umiescilem instrukcje jak poprawnie sprawdzic szczelnosc zaworow. A Ty od razu manipulujesz ze miales racje ze dwa pomiary. Nie miales racji, nie masz wiedzy teoretycznej ani praktycznej zeby zabierac glos.

25 Data: Listopad 17 2016 14:08:56
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Lewis 

W dniu 2016-11-17 o 13:15, Zenek Kapelinder pisze:

Czy Ty jestes idiota? Temat jest o silniku do rozbiorki bo cos sie stalo z piersceniami. Dodatkowo umiescilem instrukcje jak poprawnie sprawdzic szczelnosc zaworow. A Ty od razu manipulujesz ze miales racje ze dwa pomiary. Nie miales racji, nie masz wiedzy teoretycznej ani praktycznej zeby zabierac glos.

No no. Słucham dalej Twoich rewelacji ze szklanej kuli.

--
Pozdrawiam
Lewis

26 Data: Listopad 17 2016 05:29:21
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Mialem nadzieje ze nie jestes idiota, pomylilem sie.

27 Data: Listopad 17 2016 14:31:50
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Liwiusz 

W dniu 2016-11-17 o 14:29, Zenek Kapelinder pisze:

Mialem nadzieje ze nie jestes idiota, pomylilem sie.

Często tak rozmawiasz przed lustrem?

--
Liwiusz

28 Data: Listopad 17 2016 05:47:40
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Kolejny idiota sie pojawil.

29 Data: Listopad 17 2016 15:16:53
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: Liwiusz 

W dniu 2016-11-17 o 14:47, Zenek Kapelinder pisze:

Kolejny idiota sie pojawil.

Umrzyj już, dziadku.

--
Liwiusz

30 Data: Listopad 17 2016 17:29:45
Temat: Re: zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: collie 

W dniu 17.11.2016 15:16, Liwiusz pisze:

W dniu 2016-11-17 o 14:47, Zenek Kapelinder pisze:
Kolejny idiota sie pojawil.

Umrzyj już, dziadku.

Nie życz ¶mierci nawet dziadowi. Z tej i innych newsgrup, gdzie się pojawia,
wynika, że to typowy wiejski głupek, ale we własnym mniemaniu najm±drzejszy
w całej wsi. Dla takiego jako koronny argument w dyskusji służ± epitety
i wyzwiska. Na to może pozwolić sobie tylko na Usenecie, bo w realu już
trudniej, gdyż wszyscy rozmówcy przeważnie więksi od takiego.

31 Data: Listopad 17 2016 08:46:22
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Pierwszy raz widze zeby pies potrafil pisac.

32 Data: Listopad 17 2016 18:00:50
Temat: Re: zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: collie 

W dniu 17.11.2016 17:46, Zenek Kapelinder pisze:

Pierwszy raz widze zeby pies potrafil pisac.

Jechał chłop wozem i uderzył konia batem. Koń odwraca łeb i mówi:
- Jak mnie jeszcze raz uderzysz, to ci tak z kopa oddam, że się
   w lustrze nie poznasz!
Chłop zdziwiony:
- Pierwszy raz w życiu słyszę żeby koń mówił!
- Ja też - przytakn±ł siedz±cy obok chłopa pies.

33 Data: Listopad 16 2016 09:26:09
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

W rozgrzanym silniku sa wlasciwe luzy. Tlok jest na przyklad okragly a nie jajowaty. Mozesz polemizowac, mnie tam rybka.

34 Data: Listopad 15 2016 14:05:47
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: Zenek Kapelinder 

Nie chce mi sie uzasadniac. Albo wierzysz albo nie wierzysz.

35 Data: Listopad 15 2016 18:34:39
Temat: Re: zapieczone pierścieniu olejowe - jak je rozrusza ć
Autor: sirapacz 

<cut Nix>
nie wiem jaki jest u ciebie dostęp ale ja u siebie bez kanału wyjmowałem tłoki i zmieniałem pier¶cienie w silniku fiata 1.2.

Głowicy nie musisz planować bo i po co(nie przegrzałe¶) - jak ci się uszczelka srogo przykleila to nożyk do tapet i jazda.

napewno uszczelka pod glowica i sruby  będzie potrzebne.

Zwalasz głowicę i michę, rozpinasz korbowody i wypychasz tłoki w górę (łatwiej w dwie osoby to nie spadnie z bloku:) jak kto¶ zgarnie wysuwaj±cy się tłok). Oznacz je (który cylinder i tłok). Oznacz też czę¶ci korbowodu (nie wiem jak to się nazywa - chodzi mi o element który odkręcasz od wału aby uwolnić korbowód).

Zmieniasz pier¶cienie na nowe nominalne (przydaje się narzędzie do ¶ciskania pier¶cieni aby włożyć tłok w cylinder - na aledro za pindziesiunt).

skręcasz wszystko nowymi ¶rubami do głowicy i now± UPG i cze¶ć.

Cało¶c do zrobienia w jeden dzień (robi±c to pierwszy raz).

36 Data: Listopad 15 2016 20:04:34
Temat: Re: zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać
Autor: abn140 


pzdr Nix
co za auto?
jak to mozliwe ze to sie zapieklo?
na jakim oleju chodzil?

37 Data: Listopad 15 2016 21:33:15
Temat: Re: zapieczone pier�cieniu olejowe - jak je rozru sza�
Autor: Nix 

W dniu 2016-11-15 o 19:04, abn140 pisze:

pzdr Nix
co za auto?
jak to mozliwe ze to sie zapieklo?
na jakim oleju chodzil?



Auto ¶wieżo kupione niestety... to Ford akurat.
No i nie wiem na jakim oleju chodziło, bo auto z germanii i kontrolki-karteczki olejowej brak. Ksi±żka przegl±dów jest, ale tam nic nie ma
na temat marki i rodzaju oleju.

Wracaj±c do tematu... tak wiem że remoncik "góry" można zrobić, ale
maj±c trochę czasu my¶lę jednak o odblokowaniu pier¶cieni.

Bo to jest takie błędne koło - jak silnik spala olej to produkuje nagar ( na wszystkim, na tłokach i w rowkach pier¶cieni też)- wtedy bierze jeszcze więcej oleju i produkuje jeszcze więcej nagaru i tak w kółko.

Je¶li odblokuje pier¶cienie ( które będ± jeszcze ok) i pozbędę się większo¶ci nagaru z komory spalania i tłoka, to silnik przestanie pożerać olej i produkować nagar czyli znów zapiekać pier¶cinie.
Oczywi¶cie mowa o dobrym oleju, syntetyku klasy A5/B5.


OK, a pytanie takie :
Fakt, ze nafta schodzi z cylindrów dowodzi ponad wszelk± w±tpliwo¶ć że pier¶cienie s± zatarte ( lub zużyte) czy nie dowodzi ?

Ten kolega, który mi podsun±ł pomysł z naft± twierdzi, ( nawiasem mówi±c, że on tak odblokował już pier¶cienie w kilku autach) że w sprawnym cylindrze nafta powinna stać ze dwa dni...

pzdr Nix

38 Data: Listopad 16 2016 09:32:27
Temat: Re: zapieczone piercieniu olejowe - jak je rozrusza
Autor: abn140 


pzdr Nix
lata temu na jakiejs grupie, renault czy subaru, czytalem o dedykowanych
dodatkach myjacych do silnika.
jakis specjalnych, silnych....
poszukaj moze to.
jesli auto jezdzilo na jakims miodzie i zaczelo brac olej to jest to powod
sprzedazy przez niemca.
to juz wiemy
ale jak latalo na miodzie to sprobuj wlac dobry syntetyk, a pierwej
oczyszczacz wraz z lotos mineralny....
po 1000 km na full syntetyku, /wlej rzadki/, zobaczysz po jego kolorze w
jakim stanie to wszystko jest.
powinien wymywac i przypominac smole.
ja tak czyscilem wnetrze padaki golf 2 TD. to co po 1000 zeszlo mechanik
odstawil sobie do konserwacji plota....
smola.
silnym rozpuszczalnikiem podobno jest aceton. sprobuj dodac do nafty. tyle
ze on sam paruje jak wsciekly i cala zabawa moze sie nie udac.
aceton jest w butelkach ale jest tez w sprayu do czyszczenia pistoletow do
pianki.
ten ostatni o dziwo jest najczysciejszy. mam sprawdzalem.
kupic jakis pistolet do piany i tym pistoletem mozesz nastrzykac tego
acetonu gdzie sie chesz. tyle ze to tylko moja niesprawdzona mysl.

39 Data: Listopad 16 2016 09:44:30
Temat: Re: zapieczone piercieniu olejowe - jak je rozrusza
Autor: t-1 

W dniu 2016-11-16 o 08:32, abn140 pisze:
..

silnym rozpuszczalnikiem podobno jest aceton. sprobuj dodac do nafty. tyle
ze on sam paruje jak wsciekly i cala zabawa moze sie nie udac.
aceton jest w butelkach ale jest tez w sprayu do czyszczenia pistoletow do
pianki.
ten ostatni o dziwo jest najczysciejszy. mam sprawdzalem.
kupic jakis pistolet do piany i tym pistoletem mozesz nastrzykac tego
acetonu gdzie sie chesz. tyle ze to tylko moja niesprawdzona mysl.


A nie s±dzisz, że w silniku s± różne uszczelki np. popychaczy, przewody gumowe i inne takie, które zostan± zniszczone przez aceton?

40 Data: Listopad 16 2016 09:51:37
Temat: Re: zapieczone piercieniu olejowe - jak je rozrusza
Autor: Nix 

W dniu 2016-11-16 o 08:32, abn140 pisze:

pzdr Nix
lata temu na jakiejs grupie, renault czy subaru, czytalem o dedykowanych
dodatkach myjacych do silnika.
jakis specjalnych, silnych....
poszukaj moze to.

Sa dodatki myj±ce, dodawane do oleju( jeĽdzi się kilkadziesi±t minut, albo bieg jałowy tyle samo) po czym zlewa się olej ze specyfikiem, bo można to robić bezpo¶rednio przed zmian± oleju.
Nie wierzę jednak w tym przypadku na skuteczno¶ć w sensie pier¶cieni, bo sam silnik- kanały olejowe to wyczy¶ci pewnie ze szlamów głównie...

jesli auto jezdzilo na jakims miodzie i zaczelo brac olej to jest to powod
sprzedazy przez niemca.
to juz wiemy
ale jak latalo na miodzie to sprobuj wlac dobry syntetyk, a pierwej
oczyszczacz wraz z lotos mineralny....
po 1000 km na full syntetyku, /wlej rzadki/, zobaczysz po jego kolorze w
jakim stanie to wszystko jest.
powinien wymywac i przypominac smole.

I przypomina smołę po ok 500km już, wlewałem dobry syntetyk 5W30...

ja tak czyscilem wnetrze padaki golf 2 TD. to co po 1000 zeszlo mechanik
odstawil sobie do konserwacji plota....
smola.
silnym rozpuszczalnikiem podobno jest aceton. sprobuj dodac do nafty. tyle
ze on sam paruje jak wsciekly i cala zabawa moze sie nie udac.
aceton jest w butelkach ale jest tez w sprayu do czyszczenia pistoletow do
pianki.
ten ostatni o dziwo jest najczysciejszy. mam sprawdzalem.
kupic jakis pistolet do piany i tym pistoletem mozesz nastrzykac tego
acetonu gdzie sie chesz. tyle ze to tylko moja niesprawdzona mysl.

Tylko tutaj jest kwestia taka, że nagar "pier¶cieniowy" jest głęboko ukryty w rowku tłoka i specyfik nie ma do niego bezpo¶redniego dostepu - musi umieć "pełzać" żeby tam się dostać i działać...

pzdr Nix



41 Data: Listopad 16 2016 12:12:17
Temat: Re: zapieczone piercieniu olejowe - jak je rozrusza
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .11.2016 o 08:32 abn140  pisze:


ale jak latalo na miodzie to sprobuj wlac dobry syntetyk, a pierwej
oczyszczacz wraz z lotos mineralny....
po 1000 km na full syntetyku, /wlej rzadki/, zobaczysz po jego kolorze w
jakim stanie to wszystko jest.
powinien wymywac i przypominac smole.
ja tak czyscilem wnetrze padaki golf 2 TD. to co po 1000 zeszlo mechanik
odstawil sobie do konserwacji plota....
smola.

W dieslu co byĹ› nie wlał to zlejesz smołÄ™ (o kolor oczywiĹ›cie chodzi).  MówiÄ™ o nowym silniku.

TG

42 Data: Listopad 16 2016 05:07:20
Temat: Re: zapieczone pier�cieniu olejowe - jak je rozrusza�
Autor: AA 

W dniu wtorek, 15 listopada 2016 21:33:05 UTC+1 użytkownik Nix napisał:

Auto Ĺ›wieżo kupione niestety... to Ford akurat.
No i nie wiem na jakim oleju chodziło, bo auto z germanii i
kontrolki-karteczki olejowej brak. KsiÄ…żka przeglÄ…dów jest, ale tam nic
nie ma
na temat marki i rodzaju oleju.

Z mojego doświadczenia z pewnym oplem - Twoje pierścienie mogą być nie tylko zapieczone, ale i przegrzane.

Różni Janusze mechaniki też mi mówili przed remontem, że sÄ… zapieczone, a po zdjÄ™ciu głowicy i wyjÄ™ciu tłoków okazało siÄ™, że pierĹ›cionki można dowolnie wyginać, np.  w piÄ™knÄ… literÄ™ S, albo niemalże zawiÄ…zać na supełek.

Spróbuj tak z nowym zrobić...

pozdr
AA

Re: zapieczone pier¶cieniu olejowe - jak je rozruszać



Grupy dyskusyjne