Grupy dyskusyjne   »   Realnośc danych dotyczących spalania

Realnośc danych dotyczących spalania



1 Data: Styczen 24 2014 15:33:28
Temat: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Budzik 

Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?
Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompaktowe-diesle-na-rynku-
wg-adac/6eje2

Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
katalogów a nie z rzeczywistych badań?

A moze nie tylko opony... ;-)



2 Data: Styczen 24 2014 15:46:09
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Tomasz Stiller 

On Fri, 24 Jan 2014 15:33:28 +0000, Budzik wrote:

Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?
Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut
w stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

Myślę, że sporo zależy od stylu jazdy jednak. Badania na torze w jakiś
tam warunkach, to nie jazda w mieście. Inna sprawa, że jeździć
ekonomicznie trzeba też umieć.

Rekordem spalania w moim przypadku jest Smart ForTwo, tam na trasie jadąc
90 - 110 km/h udało mi się na odcinku 330km zrobić średnią 3,19 l/100km.
Smart ma 0,8l pojemności i 41KM afair.

"Normalnym" samochodem, na tej samej trasie przy podobnie kapeluszniczej
jeździe miałem wynik 4,91 l/100km. W tym przypadku Opel Vectra C 1,9l
150KM.

Tomek

3 Data: Styczen 30 2014 22:36:55
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Irek N. 

Rekordem spalania w moim przypadku jest Smart ForTwo, tam na trasie jadąc 90 - 110 km/h udało mi się na odcinku 330km zrobić średnią 3,19 l/100km.
Smart ma 0,8l pojemności i 41KM afair. "Normalnym" samochodem, na tej samej trasie przy podobnie kapeluszniczej jeździe miałem wynik 4,91 l/100km. W tym przypadku Opel Vectra C 1,9l 150KM.

A no widzisz, a ja nie mogę się nadziwić, ile zależy od drogi.
Normalnie moja bryka spala do 9.5 po mieście (jak jest "trepowana") i średnio około 7 w trasie (przy moim stylu jazdy). Jak trafi się wyjazd w   DE i włÄ…czenie tempomatu jest zasadne, to dostaję wyniki na poziomie 5.3 przy średniej 108 z całego wyjazdu!
Wozidło 1.8 tony + 3 pasażerów i na dodatek w klasycznym automacie i dołÄ…czanym tyłem (choć to nie ma zapewne większego znaczenia), kombi, 163KM.

W poprzenim (1.5 tony, kombi, manual, przód, 88KM) bez problemu dostawałem wyniki na poziomie 4.7 przy prędkościach około 110, w trasie.

Jestem w każdym razie w stanie uwierzyć, że w mniejszym trochę samochodzie, z manualem i przy spokojnej jeździe wyniki na poziomie <4 są realne.

Miłego.
Irek.N.

4 Data: Styczen 30 2014 23:43:56
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: BartekK 

W dniu 2014-01-30 22:36, Irek N. pisze:

Rekordem spalania w moim przypadku jest Smart ForTwo, tam na trasie
jadąc 90 - 110 km/h udało mi się na odcinku 330km zrobić średnią 3,19
l/100km.
Smart ma 0,8l pojemności i 41KM afair.
"Normalnym" samochodem, na tej samej trasie przy podobnie
kapeluszniczej jeździe miałem wynik 4,91 l/100km. W tym przypadku Opel
Vectra C 1,9l 150KM.
Normalnie moja bryka spala do 9.5 po mieście (jak jest "trepowana") i
średnio około 7 w trasie (przy moim stylu jazdy). Jak trafi się wyjazd w
  DE i włÄ…czenie tempomatu jest zasadne, to dostaję wyniki na poziomie
5.3 przy średniej 108 z całego wyjazdu!
Wozidło 1.8 tony + 3 pasażerów i na dodatek w klasycznym automacie i
dołÄ…czanym tyłem (choć to nie ma zapewne większego znaczenia), kombi,
163KM.
W poprzenim (1.5 tony, kombi, manual, przód, 88KM) bez problemu
dostawałem wyniki na poziomie 4.7 przy prędkościach około 110, w trasie.

Tak sobie radośnie rzucacie litrami na 100km i KM, a nikt nie pisze jakie to paliwo. Przypominam, że ropa ma prawie 2x większą kalorycznoć (iloć energii do wykorzystania przy spalaniu) niż benzyna, więc teoretycznie (gdyby nie niuanse innego charakteru spalania itd) to powinna dawać 2x mniejsze spalanie przy tej samej wykonywanej pracy.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

5 Data: Styczen 24 2014 15:56:48
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 15:33:28 +0000 osobnik zwany Budzik
napisał:

Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?
Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut
w stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompaktowe-diesle-na-
rynku-
wg-adac/6eje2

Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
katalogów a nie z rzeczywistych badań?

A moze nie tylko opony... ;-)

dane producentów są z kosmosu. uzyskiwane w warunkach, które sa nie do
powtórzenia w realnym życiu.
<http://www.biztok.pl/artykul/oficjalne-dane-o-spalaniu-to-fikcja-honda-
przegrala-w-usa-precedensowy-proces_a12507>



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

6 Data: Styczen 24 2014 17:30:34
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: J.F 

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?
Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.
http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompaktowe-diesle-na-rynku-wg-adac/6eje2
Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
katalogów a nie z rzeczywistych badań?

nie wiem skad wzial dane, ale jestem pewien ze zadne normy nie oddaja mojego stylu jazdy :-)

Czy to to ?
http://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/benziner_diesel_2013/default.aspx?tabid=tab1

Pisza ze wszystkie testuja na certyfikowanym stanowisku, w cyklu NEDC, WLTP i dodatkowo "autostradowym", gdzie predkosci siegaja 130km/h.
Kto wie, moze i im sie nie chcialo mierzyc, tylko przepisali, bo przeciez producent zmierzyl :-)

Te stanowiska chyba nie mierza zuzycia paliwa, ale ilosc wyemitowanego CO2. Stad mozna wyliczyc ile paliwa zuzyto ... choc niekoniecznie dokladnie.

http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

A moze nie tylko opony... ;-)

Ale opony tez moga miec wplyw na opory ruchu.
To zreszta adac bada w testach opon.

J.

7 Data: Styczen 24 2014 17:00:48
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Budzik 

Użytkownik J.F  ...

A moze nie tylko opony... ;-)

Ale opony tez moga miec wplyw na opory ruchu.
To zreszta adac bada w testach opon.

Tak, odnosiłem się własnie do ADACowych testach opon, o których było tu
niedawno.

8 Data: Styczen 25 2014 11:04:02
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-24 16:33, Budzik pisze:

Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?
Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompaktowe-diesle-na-rynku-
wg-adac/6eje2

Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
katalogów a nie z rzeczywistych badań?

A moze nie tylko opony... ;-)



Realność to tylko wtedy gdy kierowca sam osobiście się o tym przekona. Producenci w żywe oczy oszukują, a testy przeprowadzane przez ADAC też mogą w praktyce wprowadzać w błąd.

9 Data: Styczen 31 2014 01:52:05
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: anacron 

W dniu 24.01.2014 16:33, Budzik pisze:

Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?
Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

Clio 4,3l/
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8016

Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
katalogów a nie z rzeczywistych badań?

Z katalogów, gdzie mój i30 pali 3,5 na 100.
Raz udało mi się zrobić według komputera 3,9, realnie wyszło 4.1 z
dystrybutora, trasa Poznań - Łeba, nocą stała prędkość 90km/h, bardzo
ekonomicznie. Ale na co dzień tak się nie da jeździć.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

10 Data: Luty 01 2014 00:03:37
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor:

W dniu 2014-01-24 16:33, Budzik pisze:> Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?

Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompaktowe-diesle-na-rynku-
wg-adac/6eje2

Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
katalogów a nie z rzeczywistych badań?

A moze nie tylko opony... ;-)
 

Zużycie paliwa zależy od BARDZO wielu czynników. Tak więc ciężko jest porównywać, dlatego ustalono standard testowy. Oto najważniejsze czynniki wpływające na zużycie paliwa:
1) Styl jazdy (agresywny, emerycki itp.)
2) Rodzaj trasy: (obszar zabudowany, góry, dużo świateł, korki, autostrada, duża prędkość)
3) Rodzaj opon i ciśnienie w oponach
4) Temperatura silnika (zimny czy rozgrzany) - jak długo jeździ zimny
5) Temperatura i wilgotność powietrza na zewnątrz (w minimalnym stopniu również jakość powietrza i zanieczyszczenia w nim)
6) Rodzaj stosowanego paliwa.
7) Rodzaj oleju silnikowego
8) Rodzaj i stan nawierzchni (chropowatość, wyboje, itp.)
9) Wiatr i opady atmosferyczne

I dalsze:
-stan zawieszenia (amortyzatory, stan układ napędowego),
-obciążenie z którym się jeździe (liczba osób)
-wyposażenie i używanie innych odbiorników (klimatyzacja, sprzęt AUDIO, nawiew)
-otwieranie okien, dodatkowe elementy jak bagażnik dachowy
-pewnie coś pominąłem

Tak naprawdę w warunkach domowych ciężko jest dokonać jakiegokolwiek pomiaru. Ja mam rozrzut w samochodzie od 6,0 do 9,8 zależnie od tego wszystkiego, więc jak mi się ktoś pyta ile pali to mu podaję taki przedział.

Dane dotyczące spalania podawane są według pomiarów w ściśle określonych warunkach. Warunki rzeczywiste różnią się od warunków do testowego spalania. Producenci robią samochody tak, żeby w tym teście wyszło jak najlepiej, co niekoniecznie jest dobrze w rzeczywistych warunkach drogowych, które są różne. To są tylko testy żeby jakoś porównać różne pojazdy, a nie brać dosłownie że tyle samo wyjdzie Tobie w KAŻDYCH warunkach.

11 Data: Luty 01 2014 10:30:45
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Budzik 

Użytkownik   ...

Dane dotyczące spalania podawane są według pomiarów w ściśle
określonych warunkach. Warunki rzeczywiste różnią się od warunków do
testowego spalania. Producenci robią samochody tak, żeby w tym teście
wyszło jak najlepiej, co niekoniecznie jest dobrze w rzeczywistych
warunkach drogowych, które są różne. To są tylko testy żeby jakoś
porównać różne pojazdy, a nie brać dosłownie że tyle samo wyjdzie
Tobie w KAŻDYCH warunkach.

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają dane
producenta to chyba coś jest nie tak.

Może to tylko kwestai przyjętej nomenklatury?

Może gdyby producent podawal dane spalania w pioniższy sposób to byłoby
jasne?

A ten sposób to:

- minimalne spalanie w hermetycznej komorze: 3,2 *

UWAGA!
* spalanie nie do osiągniecia poza tą komorą...

12 Data: Luty 01 2014 11:34:53
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Użytkownik   ...

Dane dotyczące spalania podawane są według pomiarów w ściśle
określonych warunkach. Warunki rzeczywiste różnią się od warunków do
testowego spalania. Producenci robią samochody tak, żeby w tym teście
wyszło jak najlepiej, co niekoniecznie jest dobrze w rzeczywistych
warunkach drogowych, które są różne. To są tylko testy żeby jakoś
porównać różne pojazdy, a nie brać dosłownie że tyle samo wyjdzie
Tobie w KAŻDYCH warunkach.

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają dane
producenta to chyba coś jest nie tak.

Oczywiście.
Nie masz przepompowanych opon, zaklejonych wszystkich szczelin w nadwoziu, wieje wiatr, są górki (bo nie jedziesz na hamowni) itd
To są sztuczki producentów żeby osiągnąć wyniki które osiągają.

13 Data: Luty 01 2014 11:00:43
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają
dane producenta to chyba coś jest nie tak.

Oczywiście.
Nie masz przepompowanych opon, zaklejonych wszystkich szczelin w
nadwoziu, wieje wiatr, są górki (bo nie jedziesz na hamowni) itd
To są sztuczki producentów żeby osiągnąć wyniki które osiągają.

O tym własnie pisze.
Mogła by się KE takimi rzeczami zająć.

14 Data: Luty 01 2014 12:40:10
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-02-01 12:00, Użytkownik Budzik napisał:

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają
dane producenta to chyba coś jest nie tak.
Oczywiście.
Nie masz przepompowanych opon, zaklejonych wszystkich szczelin w
nadwoziu, wieje wiatr, są górki (bo nie jedziesz na hamowni) itd
To są sztuczki producentów żeby osiągnąć wyniki które osiągają.

O tym własnie pisze.
Mogła by się KE takimi rzeczami zająć.

I nagle okazało by się że połowa sprzedawanych aut nie spełnia
obowiązujących norm i wypada z rynku. Producent się oczywiście
spręży, i dostarczy auta które normy spełnią ale odbędzie się
to kosztem zwiększonej od 20 do 50 procent ceny. Naprawdę chcesz
takiego rozwiązania ?


Pozdrawiam

15 Data: Luty 01 2014 12:00:33
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Budzik 

Użytkownik RadoslawF  ...

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają
dane producenta to chyba coś jest nie tak.
Oczywiście.
Nie masz przepompowanych opon, zaklejonych wszystkich szczelin w
nadwoziu, wieje wiatr, są górki (bo nie jedziesz na hamowni) itd
To są sztuczki producentów żeby osiągnąć wyniki które osiągają.

O tym własnie pisze.
Mogła by się KE takimi rzeczami zająć.

I nagle okazało by się że połowa sprzedawanych aut nie spełnia
obowiązujących norm i wypada z rynku. Producent się oczywiście
spręży, i dostarczy auta które normy spełnią ale odbędzie się
to kosztem zwiększonej od 20 do 50 procent ceny. Naprawdę chcesz
takiego rozwiązania ?

To moze normy sa kiepskie?

Bo, jak rozumiem, sugerujesz ze ktos wymyslił jakies normy, wszyscy maja je
gdzies, kazdy wie, ze to jedno wielkie maslenie oczu i wszyscy sa
szczesliwi? To po co te normy?

16 Data: Luty 01 2014 21:13:04
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-02-01 13:00, Użytkownik Budzik napisał:

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają
dane producenta to chyba coś jest nie tak.
Oczywiście.
Nie masz przepompowanych opon, zaklejonych wszystkich szczelin w
nadwoziu, wieje wiatr, są górki (bo nie jedziesz na hamowni) itd
To są sztuczki producentów żeby osiągnąć wyniki które osiągają.
O tym własnie pisze.
Mogła by się KE takimi rzeczami zająć.
I nagle okazało by się że połowa sprzedawanych aut nie spełnia
obowiązujących norm i wypada z rynku. Producent się oczywiście
spręży, i dostarczy auta które normy spełnią ale odbędzie się
to kosztem zwiększonej od 20 do 50 procent ceny. Naprawdę chcesz
takiego rozwiązania ?

To moze normy sa kiepskie?

Bzdurne na pewno.

Bo, jak rozumiem, sugerujesz ze ktos wymyslił jakies normy, wszyscy maja je gdzies, kazdy wie, ze to jedno wielkie maslenie oczu i wszyscy sa szczesliwi? To po co te normy?

Nie ktoś tylko pierdoleni ekolodzy w europarlamancie.
W efekcie na Ukrainie kupisz samochód z klimatyzacją, wspomaganiem
kierownicy i czymś tam jeszcze za 20 tysięcy a podobny w
europie będzie kosztował 40 tysięcy. No ale ten z Ukrainy
nie spełnia norm europejskich.


Pozdrawiam

17 Data: Luty 01 2014 19:20:39
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Dres Golf 

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają dane
producenta to chyba coś jest nie tak.
Litr więcej to chyba normalne. Przecież jak jeden podaje że pali 5 to spali 6, a drugi podaje, że pali 9 to spali 10. Można te samochody porównać.

18 Data: Luty 01 2014 18:46:22
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Budzik 

Użytkownik Dres Golf  ...

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają
dane producenta to chyba coś jest nie tak.
Litr więcej to chyba normalne. Przecież jak jeden podaje że pali 5 to
spali 6, a drugi podaje, że pali 9 to spali 10. Można te samochody
porównać.

Chyba nie do konca rozumiem.
Chcesz powiedziec, ze wszystko ok, jeżeli wszyscy producenci oszukuja po
równo i kłamstwo jest porównywalne?

Znaczy to ze auto A pali 3,2 a auto B 3,3 nie oznacza ze one pala po +-3,3
tylko ze B pali wiecej niż A?

19 Data: Luty 02 2014 08:57:42
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Dres Golf"  napisał w wiadomości grup

Wszystko fajnie.
Tylko jeżeli zastosujemy najbardziej optymalny model, jedziemy
najekonomiczniej jak sie da a mimo to spalamy litr wiecej niz podają dane
producenta to chyba coś jest nie tak.
Litr więcej to chyba normalne. Przecież jak jeden podaje że pali 5 to spali 6, a drugi podaje, że pali 9 to spali 10. Można te samochody porównać.

Problem w tym, że jeden podaje 5, a pali 8, a drugi podaje 7 a pali 8,5.
I porównanie bierze w łeb.

Realnośc danych dotyczących spalania



Grupy dyskusyjne