Grupy dyskusyjne   »   Refleksja po burzy

Refleksja po burzy



1 Data: Czerwiec 13 2010 10:11:04
Temat: Refleksja po burzy
Autor: to 

Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców
nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g



2 Data: Czerwiec 13 2010 12:21:57
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: MH 

W dniu 2010-06-13 12:11, to pisze:

Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców
nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?


Nie ma sie co dziwic. Szczegolnie na wiekszosci drog powiatowych i gminnych, gdzie nie ma wymalowanych pasow, a o takich luksusach jak ciagla linia wyznaczajaca pobocze, czy slupki hektometrowe z odblaskami to juz lepiej nie wspominac.

--
MH

3 Data: Czerwiec 13 2010 10:23:06
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: to 

MH wrote:

Nie ma sie co dziwic. Szczegolnie na wiekszosci drog powiatowych i
gminnych, gdzie nie ma wymalowanych pasow, a o takich luksusach jak
ciagla linia wyznaczajaca pobocze, czy slupki hektometrowe z odblaskami
to juz lepiej nie wspominac.

No nie wiem, ja tam widzę drogę...

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

4 Data: Czerwiec 13 2010 12:37:40
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Adam 

Użytkownik "to"  napisał:

MH wrote:

Nie ma sie co dziwic. Szczegolnie na wiekszosci drog powiatowych i
gminnych, gdzie nie ma wymalowanych pasow, a o takich luksusach jak
ciagla linia wyznaczajaca pobocze, czy slupki hektometrowe z odblaskami
to juz lepiej nie wspominac.

No nie wiem, ja tam widzę drogę...

A ona czasem nie tam. ;-)

A.

5 Data: Czerwiec 14 2010 10:52:36
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: krzysiek82 

to pisze:

No nie wiem, ja tam widzę drogę...

Może masz dobre okulary lub soczewki?

--
krzysiek82

6 Data: Czerwiec 14 2010 09:43:55
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: to 

krzysiek82 wrote:

No nie wiem, ja tam widzę drogę...

Może masz dobre okulary lub soczewki?

Niestety muszę już używać okularów do jazdy, ale wątpię, żeby to coś
poprawiało, raczej wręcz przeciwnie. Kiedyś widziałem lepiej, bez tych
okularów.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

7 Data: Czerwiec 14 2010 23:25:52
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Przemek V 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

krzysiek82 wrote:

No nie wiem, ja tam widzę drogę...

Może masz dobre okulary lub soczewki?

Niestety muszę już używać okularów do jazdy, ale wątpię, żeby to coś
poprawiało, raczej wręcz przeciwnie. Kiedyś widziałem lepiej, bez tych
okularów.

Jak cały dzień siedzę wpatrzony w laptopa to w nocy na trasie wyraźniej
gorzej widzę. Jak mam jakieś spotkania, prezentacje, konferencje, jeżdżę
gdzieś w ciągu dnia, itp, itd. to w nocy jest spoko.

8 Data: Czerwiec 16 2010 21:15:55
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2010-06-14 23:25, Przemek V pisze:

  napisał:
krzysiek82 wrote:

No nie wiem, ja tam widzę drogę...

Może masz dobre okulary lub soczewki?

Niestety muszę już używać okularów do jazdy, ale wątpię, żeby to coś
poprawiało, raczej wręcz przeciwnie. Kiedyś widziałem lepiej, bez tych
okularów.

Jak cały dzień siedzę wpatrzony w laptopa to w nocy na trasie wyraźniej
gorzej widzę. Jak mam jakieś spotkania, prezentacje, konferencje, jeżdżę
gdzieś w ciągu dnia, itp, itd. to w nocy jest spoko.

Wiesz - to o czym piszesz to kwestia zmęczenia (w tym oka) i
predyspozycji osobniczych. Osobiście noszę okulary od lat ~40 (soczewki
mi jakoś nie leżą). Mogę przesiedzieć przed monitorami (nawet nie LCD,
ale CRT - min. 75Hz) godzinami i nie zauważam problemu. Problemem jest ogólne zmęczenie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

9 Data: Czerwiec 13 2010 12:28:43
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: J.F. 

On 13 Jun 2010 10:11:04 GMT,  to wrote:

Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców
nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?

A dokladniej ?

Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i sie
tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnych
reflektorow, czy kiepskich swiatel ..

J.

10 Data: Czerwiec 13 2010 14:33:38
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Katanka 

J.F. wrote:

On 13 Jun 2010 10:11:04 GMT,  to wrote:
Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa
kierowców nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?

A dokladniej ?

Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i sie
tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnych
reflektorow, czy kiepskich swiatel ..

Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie widziałem jak popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie w każdych warunkach.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

11 Data: Czerwiec 13 2010 14:44:54
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: J.F. 

On Sun, 13 Jun 2010 14:33:38 +0200,  Katanka wrote:

J.F. wrote:
Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i sie
tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnych
reflektorow, czy kiepskich swiatel ..

Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie widziałem jak
popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie w każdych warunkach.

Ksenony to faktycznie inna bajka, ale tak powiedzmy w porownaniu do
innych swiatel zarowkowych ? Zarowki znormalizowane, swiatla tez
znormalizowane, choc chyba z wiekszym rozrzutem niz zarowki ..

J.

* a na ksenony u znajomego to troche narzekam - swieca pieknie ale
blisko. Dalej "ciemnosc widze". A przestawic sie nie da - tzn znajomy
twierdzi ze tylko w ASO.

12 Data: Czerwiec 13 2010 15:05:54
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Lewis 

Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości

J.F. wrote:
On 13 Jun 2010 10:11:04 GMT,  to wrote:
Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa
kierowców nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?
A dokladniej Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i sie
tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnych
reflektorow, czy kiepskich swiatel ..
Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie widziałem
jak  popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie w każdych
warunkach.

Podczs deszczu też wszystko idealnie widać na czarnej drodze?
Przy oświetleniu xenonowym właśnie niewiele widać jak masz mokrą drogę.

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

13 Data: Czerwiec 13 2010 16:11:04
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Katanka 

Lewis wrote:

tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnych
reflektorow, czy kiepskich swiatel ..
Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie
widziałem jak  popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie
w każdych warunkach.

Podczs deszczu też wszystko idealnie widać na czarnej drodze?
Przy oświetleniu xenonowym właśnie niewiele widać jak masz mokrą
drogę.

W porównaniu do Seitka to widać wszystko :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

14 Data: Czerwiec 13 2010 16:48:47
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: neoniusz 

Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości

Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i sie
tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnych
reflektorow, czy kiepskich swiatel ..

Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie widziałem
jak popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie w każdych
warunkach.

No to chyba masz jakies niesamowite xenony, bo z moimi widac mniej niz przy
starych dobrych zoltych selektywnych.

15 Data: Czerwiec 13 2010 17:01:56
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Katanka 

neoniusz wrote:

Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości

Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i
sie tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu,
brudnych reflektorow, czy kiepskich swiatel ..

Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie
widziałem jak popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie
w każdych warunkach.

No to chyba masz jakies niesamowite xenony, bo z moimi widac mniej
niz przy starych dobrych zoltych selektywnych.

Najwidoczniej. Widać przy nich świetnie. Dobre ksenony, albo słabe zwykłe w Seitku. Albo ... jedno i drugie.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

16 Data: Czerwiec 13 2010 17:31:09
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: neoniusz 

Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości

Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie
widziałem jak popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie
w każdych warunkach.

No to chyba masz jakies niesamowite xenony, bo z moimi widac mniej
niz przy starych dobrych zoltych selektywnych.

Najwidoczniej. Widać przy nich świetnie. Dobre ksenony, albo słabe zwykłe
w Seitku. Albo ... jedno i drugie.

Albo po prostu nie jechales w dobrym deszczu ;) Ja mam w IS250 bixenony i
wczoraj kolo polnocy jak walnal konkretny deszcz, to nie bylo widac
swietnie. Fakt, to bylo w miescie i przy swiatlach latarni troche inaczej to
wyglada.

17 Data: Czerwiec 13 2010 19:46:39
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: J.F. 

On Sun, 13 Jun 2010 17:31:09 +0200,  neoniusz wrote:

Albo po prostu nie jechales w dobrym deszczu ;) Ja mam w IS250 bixenony i
wczoraj kolo polnocy jak walnal konkretny deszcz, to nie bylo widac
swietnie. Fakt, to bylo w miescie i przy swiatlach latarni troche inaczej to
wyglada.

Moje zastrzezenia tyczyly sie niekoniecznie mocnego deszczu. Droga
trzeciej kolejnosci odsniezania, bez elementow odblaskowych, mokry
asfalt robi sie czarny .. i ogolne wrazenie ze czarno jak u Murzyna
....

Mam wrazenie ze jakies przeszkody czy piesi na drodze byliby dobrze
widoczni, ale bez nich warunki nie zachecaja do szybkiej jazdy.
Moze i dobrze, bo jakby byli czarni to by sie zle skonczyc moglo.

Ta sama droga na sucho robi sie szara i troche swiatla odbija.

J.

18 Data: Czerwiec 13 2010 17:02:08
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców
nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?

-- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

    Wiekszosc pasow jest tak wymalowana ze jak popada i jest ciemno to ich poprostu nie widac, niektorych to nawet nei widac w dzien jak popada.

PZDr
Adam

19 Data: Czerwiec 14 2010 00:27:45
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: BQB 

to pisze:

Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?

Ja tam widzę, ale w mojej Skodzie Felicji to są dobre światła, choć standardowe. Kiedyś gość z Man'a mi mrugał światłami, że mam długie, a tak nie było, światła też dobrze ustawione, po rozmowie na CB się zdziwił. W innych autach światła są jakby słabsze, ale nie we wszystkich, a ja tylko myję raz do roku lampę w środku razem z odbłyśnikiem i wycieram do sucha. Myślałem kiedyś o wypolerowaniu lampy w środku, ale stwierdziłem, że to za dużo roboty. Żarówki zwykłe z jakiegoś Lotosa czy BP.

20 Data: Czerwiec 14 2010 12:03:14
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Jakub Witkowski 

BQB pisze:

to pisze:
Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga?

Ja tam widzę, ale w mojej Skodzie Felicji to są dobre światła, choć standardowe. Kiedyś gość z Man'a mi mrugał światłami, że mam długie, a tak nie było, światła też dobrze ustawione, po rozmowie na CB się zdziwił.

To właśnie znaczy że są raczej złe, a nie dobre.
Dobre świecą na drogę, a nie oślepiają jadących z przeciwka.

Poza tym "złe" robią się często dobre po ich wymyciu. Tak, tak - umiarkowanie
brudny reflektor (również klosz od wewnątrz) powyżej linii odcięcia świeci
mocniej niż czysty - niepożądane rozproszenie światła.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

21 Data: Czerwiec 14 2010 20:18:18
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: BQB 

Jakub Witkowski pisze:

To właśnie znaczy że są raczej złe, a nie dobre.
Dobre świecą na drogę, a nie oślepiają jadących z przeciwka.

Poza tym "złe" robią się często dobre po ich wymyciu. Tak, tak - umiarkowanie
brudny reflektor (również klosz od wewnątrz) powyżej linii odcięcia świeci
mocniej niż czysty - niepożądane rozproszenie światła.

Ale mi dobrze oświetlają drogę, po tym incydencie pojechałem na stację diagnostyczną i sprawdził na tym przyrządzie, co przesuwa przy reflektorze i stwierdził, że jest dobrze ustawione i nic nie regulował.

22 Data: Czerwiec 15 2010 16:58:24
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Jakub Witkowski 

BQB pisze:

Jakub Witkowski pisze:

To właśnie znaczy że są raczej złe, a nie dobre.
Dobre świecą na drogę, a nie oślepiają jadących z przeciwka.

Poza tym "złe" robią się często dobre po ich wymyciu. Tak, tak - umiarkowanie
brudny reflektor (również klosz od wewnątrz) powyżej linii odcięcia świeci
mocniej niż czysty - niepożądane rozproszenie światła.

Ale mi dobrze oświetlają drogę, po tym incydencie pojechałem na stację diagnostyczną i sprawdził na tym przyrządzie, co przesuwa przy reflektorze i stwierdził, że jest dobrze ustawione i nic nie regulował.

Owym przyrządem sprawdził tylko położenie linii granicy cienia.
A zmierzył resztkowe natężenie strumienia w obszarze odcięcia?
Akurat :) Nie robią tego. Chyba zresztą nie mają czym. Gdyby mieli,
musieliby cofać z badania co drugi starszy czy brudniejszy pojazd...

A to, że na drogę świeci ci dobrze to też nic dziwnego.
Jeśli np. czysty/dobry reflektor kieruje 95% strumienia na drogę i 5%
w obszar odcięcia, a reflektor brudny/zły 80% na drogę, a 20% tam
gdzie nie trzeba, to ty nie zauważysz różnicy, bo względna zmiana
natężenia światła na drodze jest niewielka. Za światło kierowane
w obszar w którym oślepia innych - kilkukrotnie wyższe...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

23 Data: Czerwiec 16 2010 21:00:44
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: BQB 

Jakub Witkowski pisze:

Owym przyrządem sprawdził tylko położenie linii granicy cienia.
A zmierzył resztkowe natężenie strumienia w obszarze odcięcia?
Akurat :) Nie robią tego. Chyba zresztą nie mają czym. Gdyby mieli,
musieliby cofać z badania co drugi starszy czy brudniejszy pojazd...

A to, że na drogę świeci ci dobrze to też nic dziwnego.
Jeśli np. czysty/dobry reflektor kieruje 95% strumienia na drogę i 5%
w obszar odcięcia, a reflektor brudny/zły 80% na drogę, a 20% tam
gdzie nie trzeba, to ty nie zauważysz różnicy, bo względna zmiana
natężenia światła na drodze jest niewielka. Za światło kierowane
w obszar w którym oślepia innych - kilkukrotnie wyższe...

To praktycznie ujmując, jak jadę za kimś, to świecę mu maksymalnie do wysokości szyby - nieco poniżej, tak z 5 cm gdzieś.

24 Data: Czerwiec 16 2010 21:15:26
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Wmak 

BQB  napisał(a):


To praktycznie ujmując, jak jadę za kimś, to świecę mu maksymalnie do
wysokości szyby - nieco poniżej, tak z 5 cm gdzieś.

Jeśli świecisz pod szybę to masz światła przeciwlotnicze a nie mijania.
Nic dziwnego, że "przeciwnicy" protestują!


Strumień świateł mijania powinien mieć nachylenie ok 1.0-1.2% w dół.
Z odległości 10m granica światło/cień na lewo od środka reflektora powinna
wypadać 10 cm poniżej środka twoich reflektorów, czyli w poprzedzającym
samochodzie masz prawo oświetlić najwyżej zderzak.
Po prawej stronie plama świetlna podnosi się ukośnie ale też na prostej
drodze nie ma prawa świecić pod szybę poprzednika.

Na stacji diagnostycznej albo sprzęt albo diagnosta musiał być do dupy.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Czerwiec 17 2010 20:33:28
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: BQB 

  Wmak pisze:

BQB  napisał(a):
To praktycznie ujmując, jak jadę za kimś, to świecę mu maksymalnie do wysokości szyby - nieco poniżej, tak z 5 cm gdzieś.

Jeśli świecisz pod szybę to masz światła przeciwlotnicze a nie mijania.
Nic dziwnego, że "przeciwnicy" protestują!

Kurcze, to ciekawe, jak nazwiesz światła drogowe :P

Strumień świateł mijania powinien mieć nachylenie ok 1.0-1.2% w dół.

ZTCP, to u mnie na lampie było wybite chyba 0,6% ale głowy nie dam.

Z odległości 10m granica światło/cień na lewo od środka reflektora powinna wypadać 10 cm poniżej środka twoich reflektorów, czyli w poprzedzającym samochodzie masz prawo oświetlić najwyżej zderzak.
Po prawej stronie plama świetlna podnosi się ukośnie ale też na prostej drodze nie ma prawa świecić pod szybę poprzednika.

Na stacji diagnostycznej albo sprzęt albo diagnosta musiał być do dupy.

Pojadę na inną i sprawdzę.

26 Data: Czerwiec 17 2010 22:27:04
Temat: Re: Refleksja po burzy
Autor: Wmak 

BQB  napisał(a):

Kurcze, to ciekawe, jak nazwiesz światła drogowe :P

Jeśli  mijania masz tak ustawione, jak opisałeś, to drogowe (jeśli
dwuwłóknowe żarówki w rodzaju H4) "przeciwnikom" nie szkodzą (chyba, że z
bardzo bliska) bo świecą wysoko nad ich głowami.
 
ZTCP, to u mnie na lampie było wybite chyba 0,6% ale głowy nie dam.

Coś podejrzanie mmało, nie spotkałem tego parametru na lampie - zwykle bywała
nalepka na pasie przednim pod maską.


Pojadę na inną i sprawdzę.

Wystarczy wieczorem pusty, w miarę równy placyk i ściana - parking pod
marketem jest dobry do testu.
Regulator świateł mijamia w kabinie ustaw na maksymalne podniesienie wiązki.
Podjeżdżasz do ściany, zapamiętujesz na jakiej wysokości jest granica
światło/cień na lewo od osi reflektorów.
Powinna z bliska być odrobinę niżej od środka lampy.
Powoli cofasz - granica światło/cień powinna się obniżać.
Jeśli przy cofaniu światła sięgają coraz wyżej to znaczy, że
są "przeciwlotnicze" (na nisko latające samoloty, oczywiście)i należy je
opuścić.
Wmak


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Refleksja po burzy



Grupy dyskusyjne