Grupy dyskusyjne   »   Regulacja gaźników

Regulacja gaźników



1 Data: Czerwiec 06 2010 20:00:30
Temat: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Pacjent to Jaszczomb.
Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.   Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze. Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to silnik chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów. Odpalic go mozna tylko przez właczenie ssania,  po czym natychmiast wskakuje na wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna doprowadzic go do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na jakiekolwiek minimalne dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie 4 gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują, jedną nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie ale nie wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
Gdzie popełniłem błąd?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



2 Data: Czerwiec 06 2010 20:20:02
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Sir Piernik 

Arni pisze:
....>8
> Gdzie popełniłem błąd?

Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

3 Data: Czerwiec 06 2010 20:39:27
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Sir Piernik pisze:

Arni pisze:
...>8
 > Gdzie popełniłem błąd?

Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?

zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki i odłozyłem na bok.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

4 Data: Czerwiec 06 2010 21:06:01
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Sir Piernik 

Arni pisze:
> zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki
> i odłozyłem na bok.

A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?
Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki? (Nacialem sie na to mocno przy XJ, alez mnie to kosztowalo zdrowia!).

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

5 Data: Czerwiec 06 2010 21:09:58
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Sir Piernik pisze:

Arni pisze:
 > zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki
 > i odłozyłem na bok.

A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?

nie.

Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki?

nie ma

Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze raz. albo cos przeoczylem albo cos sie stało. Od chwili zmontowania gaznikow do odpalenia mineło troche czasu ale były zalane paliwem.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

6 Data: Czerwiec 06 2010 21:58:44
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Ivam 

Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości grup

Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze raz.

IMHO to jedyna sluszna droga. 10 razy bedziesz myslal i kombinowal, a moze sie okazac, ze przegapiles jakas pierdole i znalezienie jej zajmie Ci 1/100 tego czasu i sily, ktore poswiecisz na kombinowanie.

--
pzdr:
Ivam

7 Data: Czerwiec 06 2010 13:33:13
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Lukasi 

Arni pisze:
 > Gdzie popełniłem błąd?

Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
ostrzeżenie, że należy
myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
ekstrakcyjnej.
W jaki sposób są uszczelnione wyjście ośki przepustnicy na zewnątrz
gaźnika ?
Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych
obrotów bo
ciągnie lewe powierze

--
lukasi
Africa Twin

8 Data: Czerwiec 06 2010 22:49:38
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Lukasi pisze:

Arni pisze:
 > Gdzie popełniłem błąd?

Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
ostrzeżenie, że należy
myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
ekstrakcyjnej.

tylko ze moczenie przez miesiac w benzynie i innych szuwaksach nic nie dało. Na skutek długiego stania zarósł jeden z kanałow w gazniku i drugi garnek wogole nie pracował. Dopiero aceton załatwił problem.


W jaki sposób są uszczelnione wyjście ośki przepustnicy na zewnątrz
gaźnika ?
Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych
obrotów bo
ciągnie lewe powierze

mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych wlasciwych zdemontowac

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

9 Data: Czerwiec 07 2010 07:14:23
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Lukasi 

On 6 Cze, 22:49, Arni  wrote:

mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych
wlasciwych zdemontowac

Wyjmowałeś osie przepustnic z karterów gaźnika ?
Nie wiem jak to jest uszczelniione w CB z 84' ale jak czyściłem
gaźniki w CB500 98' i sevenfifty z 94'  to nie dało się zciągnąć tego
jakby simmeringu uszczelniającego te ośki. Później się okazało
że 2 z 4 są sparciałe i mają popękane wargi i była niemała zagwodka
co z tym zrobić i jak to uszczelnić.Jakoś udało się dobrać wymiar
po długich poszukiwaniach.

--
Lukasi
Africa 750 Twin

10 Data: Czerwiec 07 2010 22:05:23
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Arni pisze:

mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych wlasciwych zdemontowac

JPKM !
nie wiem czego dodaja teraz do benzyny ale 3 z 4 slowjet-ow były znow zarosniete. Nie zapchane paprochami tylko zarosnięte czyms twardym. Na amen. Musiałem kombinowac czym to przepchac zeby nie rozkalibrowac dysz. Igła lekarska 5 dala rade. Jednak prawda jest ze jak sie czegos nie uzywa to sie psuje, gazniki byly robione na jesieni i od tego czasu nie paliłem sprzeta. Jutro składam i mam nadzieje odpalic juz bez problemow bo całą reszte przedmuchałemi posprawdzałem.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

11 Data: Czerwiec 07 2010 22:12:38
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-06-07 22:05, Arni pisze:

nie wiem czego dodaja teraz do benzyny ale 3 z 4 slowjet-ow były znow
zarosniete. Nie zapchane paprochami tylko zarosnięte czyms twardym. Na
amen. Musiałem kombinowac czym to przepchac zeby nie rozkalibrowac dysz.
Igła lekarska 5 dala rade. Jednak prawda jest ze jak sie czegos nie
uzywa to sie psuje, gazniki byly robione na jesieni i od tego czasu nie
paliłem sprzeta. Jutro składam i mam nadzieje odpalic juz bez problemow
bo całÄ… reszte przedmuchałemi posprawdzałem.

Tak se wlasnie mialem pisac ze masz prawdopodobnie zapchane dysze wolnych obrotow. NIGDY nie zostawiaj na zime paliwa w gaznikach. Zbiornik do pelna, gazniki puste. To jedyna prawidlowa recepta na zimowanie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

12 Data: Czerwiec 07 2010 22:18:59
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Kuczu pisze:

Tak se wlasnie mialem pisac ze masz prawdopodobnie zapchane dysze wolnych obrotow. NIGDY nie zostawiaj na zime paliwa w gaznikach. Zbiornik do pelna, gazniki puste. To jedyna prawidlowa recepta na zimowanie.

wiesz.. nie pamietam czy zostawilem paliwo, teraz przed odpaleniem go w komorach  nie bylo. Sprzet mial byc odpalany szybciej ale cos nie wyszlo i dokonczylem dopiero teraz.
Nie bylo klasycznego przygotowania do zimowania bo w zime mialem go skonczyc.
--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

13 Data: Czerwiec 07 2010 22:31:38
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-06-07 22:18, Arni pisze:

wiesz.. nie pamietam czy zostawilem paliwo, teraz przed odpaleniem go w
komorach nie bylo.

Bo odparowalo i zostal po nim tylko karmel ktory zatkal Ci dysze. A na drugi raz wykrec dysze, wymocz je przez noc w nitro/acetonie, przedmuchaj sprezonym powietrzem i beda dzialac. Ludziom ktorzy grzebia w dyszach drutem lub czyms w tym typie powinno sie obcinac paluchy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

14 Data: Czerwiec 07 2010 22:54:03
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Kuczu pisze:

W dniu 2010-06-07 22:18, Arni pisze:

wiesz.. nie pamietam czy zostawilem paliwo, teraz przed odpaleniem go w
komorach nie bylo.

Bo odparowalo i zostal po nim tylko karmel ktory zatkal Ci dysze. A na drugi raz wykrec dysze, wymocz je przez noc w nitro/acetonie, przedmuchaj sprezonym powietrzem i beda dzialac. Ludziom ktorzy grzebia w dyszach drutem lub czyms w tym typie powinno sie obcinac paluchy.

spoko spoko, wiem czym to grozi wiec bylem delikatny, igla ma jakby nie patrzył stopniowana srednice :)
A propos karmelu: jak byla jeszcze prawdziwa porzadna etylina to sie takie rzeczy nie zdarzaly. Opisywalem kiedys komarka ktory zapalił od drugiego kopa na 10 - letnim paliwie. Zeby bylo smieszniej to nie napisalem, ze po nastepnych 10 tez zapalił, na tym samym paliwie.
Jawa zimowała pod plandeka na parkingu i nigdy nie mialem problemow zeby na wiosne nie zapaliła.  A tu kuzwa po paru miesącach zarosniete na amen. Co za swiat....

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

15 Data: Czerwiec 08 2010 13:03:42
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: moonraker 

W dniu 2010-06-07 22:54, Arni pisze:


spoko spoko, wiem czym to grozi wiec bylem delikatny, igla ma jakby nie
patrzył stopniowana srednice :)
A propos karmelu: jak byla jeszcze prawdziwa porzadna etylina to sie
takie rzeczy nie zdarzaly. Opisywalem kiedys komarka ktory zapalił od
drugiego kopa na 10 - letnim paliwie. Zeby bylo smieszniej to nie
napisalem, ze po nastepnych 10 tez zapalił, na tym samym paliwie.
Jawa zimowała pod plandeka na parkingu i nigdy nie mialem problemow zeby
na wiosne nie zapaliła. A tu kuzwa po paru miesącach zarosniete na amen.
Co za swiat....


Fakt. Wczoraj uruchamiałem po zimie swoją CZ i na 3 letnim paliwie odpaliła od 1 kopa. Więc te wszystkie czary mary z paliwem i gaźnikami bo zakończeniu sezonu to albo bajki o mchu i paproci albo tyczą się tylko japońców. Ale osobiście tego nie potwierdziłem bo moja suzuka stoi maksymalnie 1 miesiąc w roku jak jest największe zlodowacenie.
--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

16 Data: Czerwiec 09 2010 11:36:34
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Monster 

W dniu 2010-06-07 22:54, Arni pisze:


A propos karmelu: jak byla jeszcze prawdziwa porzadna etylina to sie
takie rzeczy nie zdarzaly. Opisywalem kiedys komarka ktory zapalił od
drugiego kopa na 10 - letnim paliwie. Zeby bylo smieszniej to nie
napisalem, ze po nastepnych 10 tez zapalił, na tym samym paliwie.
Jawa zimowała pod plandeka na parkingu i nigdy nie mialem problemow zeby
na wiosne nie zapaliła. A tu kuzwa po paru miesącach zarosniete na amen.
Co za swiat....

Hehe,Dukat już po miesiącu stania  nie palił:-)
Demoludy to inna bajka,Dniepra zapalam zawsze bez problemów,no chyba że juz tak długo stoi że aku nie żyje.Chociaż miałem jednego na Mikuni to ten już nie gadał tak chętnie po postoju,ale pracował bajka:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

17 Data: Czerwiec 07 2010 22:31:32
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości

Arni pisze:
mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale jutro
sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych wlasciwych
zdemontowac
JPKM !
nie wiem czego dodaja teraz do benzyny ale 3 z 4 slowjet-ow były znow
zarosniete. Nie zapchane paprochami tylko zarosnięte czyms twardym. Na
amen. Musiałem kombinowac czym to przepchac zeby nie rozkalibrowac dysz.
Igła lekarska 5 dala rade. Jednak prawda jest ze jak sie czegos nie uzywa
to sie psuje, gazniki byly robione na jesieni i od tego czasu nie paliłem
sprzeta. Jutro składam i mam nadzieje odpalic juz bez problemow bo całą
reszte przedmuchałemi posprawdzałem.

Nie musisz dziękować...

--
Grzybol

18 Data: Czerwiec 09 2010 03:41:21
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Odys 

On 6 Cze, 20:20, Sir Piernik  wrote:

Arni pisze:
...>8
 > Gdzie popełniłem błąd?


a nie masz gdzieś zatkanego kranika paliwa lub czegoś co go  przytyka,
lub zbyt szczelnego zbiornika paliwa ?
generalnie moze przyczyna lezy przed gaznikami ?

Odys
-- -
XLH 883 ( Grupa Lublin )

19 Data: Czerwiec 06 2010 21:03:14
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości

Pacjent to Jaszczomb.
Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to silnik
chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów. Odpalic go
mozna tylko przez właczenie ssania,  po czym natychmiast wskakuje na
wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna doprowadzic go
do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na jakiekolwiek minimalne
dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie 4
gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują, jedną
nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie ale nie
wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
Gdzie popełniłem błąd?

Podpowiem Ci Arni boś mój kumpel:-) Na 99% jednak nie doczyściłeś dyszy lub
dysz. Tam szukaj.

--
Grzybol

20 Data: Czerwiec 10 2010 01:45:47
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Kefir 

On Jun 6, 8:00 pm, Arni  wrote:

Pacjent to Jaszczomb.
Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
  Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to
silnik chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów.
Odpalic go mozna tylko przez właczenie ssania,  po czym natychmiast
wskakuje na wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna
doprowadzic go do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na
jakiekolwiek minimalne dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie
4 gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują,
jedną nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie
ale nie wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
Gdzie popełniłem błąd?

Wytrawiajac bebechy w acetonie. Dopoki gaznik jest brudny, syf zalepia
powycierane osie w miejscach gdzie przechodza przez korpusy. Dokladne
mycie zapewnia zas duze ilosci falszywego powietrza zasysanego
wypucowanymi dziurskami. To oczywiscie, przypuszczenie nie
stwierdzenie.
Jesli chodzi tylko na ssaniu, ewidentnie jest za ubogo: poziom paliwa,
zamienione dysze, opuszczone do konca iglice, slabo splywajace paliwo
ze zbiornika, falszywe powietrze z kroccow/kurpusu gaznika/braku
zaslepek do synchro, choc te ostanie sa dosc mocno przydlawione.

PS Gratulacje zes w koncu padake ruszyl ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955/660

21 Data: Czerwiec 10 2010 10:59:48
Temat: Re: Regulacja gaźników
Autor: Arni 

Kefir pisze:

Wytrawiajac bebechy w acetonie. Dopoki gaznik jest brudny, syf zalepia
powycierane osie w miejscach gdzie przechodza przez korpusy. Dokladne
mycie zapewnia zas duze ilosci falszywego powietrza zasysanego
wypucowanymi dziurskami. To oczywiscie, przypuszczenie nie
stwierdzenie.

Problem juz rozwiazany - zarosniete dysze.
oski przepustnic nie sa wyrobione, nie ma problemu z ich uszczelnieniem
Teraz to problem z kichaniem 2 garnkow ale siedza na jednej cewce i mam podejrzenia ze to problem elektryczny. Ewentualnie pojawila sie sugestia ze to moga byc hydrauliczne regulatory zaworów co przy tak dlugim okresie postoju wcale by mnie nie zdziwiło. Tak czy inaczej gazniki paliwo podają.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Regulacja gaźników



Grupy dyskusyjne