Grupy dyskusyjne   »   Regulacja hamulca ręcznego tarczowego

Regulacja hamulca ręcznego tarczowego



1 Data: Marzec 22 2009 14:25:05
Temat: Regulacja hamulca ręcznego tarczowego
Autor: Agent 

Witam,
Mam pytanko do tych co robili albo się znają. Hamulec ręcznu u mnie bierze trochę słabo, znaczy się auto nie zjeżdża z górki ale też kół nie da się zblokować. Regulacja jest w kabinie ale tam można wyregulowac jedynie skok dźwigni. Ktoś kiedyś mi mówił że w zacisku też jest jakaś regulacja (nie ta na lince) i trzeba tam podkręcić żeby ręczny był "brzytewka". Rozbierałem nawet i jedyne co mi przyszło do głowy (szkoda ze dopiero teraz) to wykręcić tłoczek trochę bardziej. Czy to może pomóc czy moze coś innego?



2 Data: Marzec 22 2009 21:50:30
Temat: Re: Regulacja hamulca ręcznego tarczowego
Autor: Grzegorz Prędki 

Agent pisze:

Witam,
Mam pytanko do tych co robili albo się znają. Hamulec ręcznu u mnie bierze trochę słabo, znaczy się auto nie zjeżdża z górki ale też kół nie da się zblokować. Regulacja jest w kabinie ale tam można wyregulowac jedynie skok dźwigni. Ktoś kiedyś mi mówił że w zacisku też jest jakaś regulacja (nie ta na lince) i trzeba tam podkręcić żeby ręczny był "brzytewka". Rozbierałem nawet i jedyne co mi przyszło do głowy (szkoda ze dopiero teraz) to wykręcić tłoczek trochę bardziej. Czy to może pomóc czy moze coś innego?



A masz na pewno reczny dzialajacy na zacisk a nie tarczo-bebny?

3 Data: Marzec 23 2009 00:43:54
Temat: Re: Regulacja hamulca ręcznego tarczowego
Autor: B.P. (pobo) 

Mam pytanko do tych co robili albo się znają. Hamulec ręcznu u mnie bierze
trochę słabo, znaczy się auto nie zjeżdża z górki ale też kół nie da się
zblokować. <.....>
W hamulcach tego typu (tzn. bez dodatkowych bębnów dla ham. ręcznego)
skracanie linki "żeby lepiej dociskało" nic nie da. Działają one poprzez
bezpośredni nacisk na tłoczki i mają automatyczną regulację luzu.
Zadbaj natomiast o to żeby:
* linka cofała się bez zacięć po zwolnieniu ręcznego;
* dźwignia zamocowana w zaciskach poruszana przez linkę miała pełny zakres
ruchu, tzn. ustaw tak linkę żeby po zwolnieniu dźwignia w zaciskach cofała
się do oporu.


Ktoś kiedyś mi mówił że w zacisku też jest jakaś regulacja (nie ta na
lince) i trzeba tam podkręcić żeby ręczny był "brzytewka". Rozbierałem
nawet i jedyne co mi przyszło do głowy (szkoda ze dopiero teraz) to
wykręcić tłoczek trochę bardziej. Czy to może pomóc czy moze coś innego?

Jeśli chodzi o te tajemnicze działania to z tego co pamiętam mechanik coś
tam u mnie próbował robić, ale efekt żaden :(
Moja rada (oprócz tych wyżej) podczas zaciągania ręcznego depnij mocno na
hamulec nożny :)

pozdrawiam
pobo

Regulacja hamulca ręcznego tarczowego



Grupy dyskusyjne