Regulacja sprzęgła hydraulicznego
1 | Data: Kwiecien 21 2009 05:26:00 |
Temat: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | |
Autor: | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 21 2009 06:16:46 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: doktorski | On 21 Kwi, 14:26, wrote: W Service Manualu stoi:Tyle i tylko tyle. Pytanie: Jak to naprawdę jest z regulacją dźwigni sprzęgła?Przy poprawnie dzialajacym ukladzie dzwignia-pompa-przewod- wysprzeglnik-sprzeglo polozenie dzwigni nie ma znaczenia dla pracy sprzegla. Ja toA jak sprzeglo zachowuje sie przy ustawieniu klamki jak_najblizej_manetki? pzdr, dr FJR/525 3 |
Data: Kwiecien 21 2009 06:37:24 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: | On 21 Kwi, 15:16, doktorski wrote: A jakie mogą być nieprawidłowości w układzie? Zmieniałem ostatnio płyn hamulcowy w sprzęgle ale nie wiem czy można zrobić tu coś źle? Przy zapowietrzeniu np. to raczej by nie wysprzęglał dobrze, chyba że się mylę? A to będe musiał dzisiaj sprawdzić :-) -- Artur 4 |
Data: Kwiecien 21 2009 07:07:42 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: doktorski | On 21 Kwi, 15:37, wrote: A jakie mogą być nieprawidłowości w układzie?Mnostwo. Od blokujacej sie pompy przez zalamanie przewodu po blokujacy sie wysprzeglnik. Zmieniałem ostatnio płynNie, nie mylisz sie. Przyczyn slizgania sie sprzegla moze byc wiele. Pacjent w sumie mlody ale moze masz pecha i po prostu sprezyny/tarcze/przekladki sie skonczyly? W koncu to Kawasaki :-P. W PanEuro sprzeglo zaczelo sie slizgac przy 150 kkm. A tak na powaznie: masz go od nowosci? Wiesz kto i jak nim jezdzil poprzednio? O olej nie pytam, zakladam ze wlales motocyklowy*, pzdr, dr FJR/525 * - tak, jestem ofiara marketingu i do motocykli wlewam olej motocyklowy. 5 |
Data: Kwiecien 21 2009 07:26:32 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: | On 21 Kwi, 16:07, doktorski wrote: A jaka jest ścieżka diagnostyki tych nieprawidłowości? Czy po prostu trzeba wybebeszyć wszystko i obejrzeć? Czy przy zmianie ustawień klamki zmienia się coś w pracy wysprzęglnika? No bo to przecież Honda ;-) Ale nie obserwuje innych problemów ze sprzęgłem oprócz tych uślizgów po zabawie z klamką. Jeżeli byłby problem ze sprzęgłem to raczej problem występowałby permanentnie? A tak na powaznie: masz go od nowosci? Wiesz kto i jak nim jezdzilNówka sztuka kupiona miesiąc temu ;-) Nie wiem kto nim jeździł i jak niestety, ja zrobiłem dopiero ponad 2,5kkm. O olej nie pytam, zakladam ze wlales motocyklowy*,Tak, wlałem ponad 2kkm temu pełen syntetyk Castrol Power1 Racing 10W50. -- Artur 6 |
Data: Kwiecien 22 2009 00:09:17 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: doktorski | On 21 Kwi, 16:26, wrote: A jaka jest ścieżka diagnostyki tych nieprawidłowości? Czy po prostuJa bym zdemontowal wysprzeglnik i posprawdzal jak to wszystko pracuje. Sprawdz poziom plynu - czy nie za duzo. Czy przy zmianie ustawieńLogika podpowiada, ze tak ale IMO nie powinno to skutkowac w zadnym przypadku slizganiem sie sprzegla. No bo to przecież Honda ;-) Ale nie obserwuje innych problemów zeTyno, masz drynde, ktora ma cos kolo 160 Nm. Naprawde nietrudno o uslizg sprzegla jesli cos z nim jest niecacy. Jeżeli byłbyNo ale przeciez masz problem i wystepuje permanentnie, tak? Slizga sie za kazdym odwinieciem, tak? Nówka sztuka kupiona miesiąc temu ;-) Nie wiem kto nim jeździł i jakPierwsza rzecz: na jakim oleju jezdzil wczesniej? Niewiadoma. Ale tego bym sie az tak mocno nie trzymal. Jesli stwierdzisz, ze uklad pompa-wysprzeglnik dziala na oko prawidlowo to ja bym dalej bral sie za samo sprzeglo. Tarcze i sprezyny. Moze sprzeglo bylo kilka razy przypalone i teraz sa tego skutki? pzdr, dr FJR/525 7 |
Data: Kwiecien 22 2009 01:01:33 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: | On 22 Kwi, 09:09, doktorski wrote: Tzn. że co? Płyn powracający do zbiorniczka nie ma gdzie się zmieścić? Przy zmianie nalałem na max i zakręciłem, także chyba to nie to. A jakby jakimś cudem wysprzęglnik się zacinał wtedy gdy dochodzi dalej? Domyślam się, ale jednak wolałbym rozwiązać problem bez wybebeszania i oglądania sprzęgła :-( Pompa-wysprzęglnik sprawdzę sam, gorzej ze sprzęgłem. No właśnie nie. Jak się pobawie klamką, tzn. ustawie jak najdalej manetki, wycisnę pare razy i przy jeździe zaczynają się uślizgi. Dodatkowo przy zrzucaniu biegów bez przygazówek po puszczeniu sprzęgła czuć lekki uślizg zanim złapie dobrze - na mniejszych ustawieniach takie coś nie występuje (tak jak ślizganie przy odkręcaniu). Niewiadoma niestety, ponoć pół-syntetyk ale jaki to już niewiadoma. Jesli stwierdzisz, ze uklad pompa-wysprzeglnik dziala na okoNo nic, będe w weekend grzebał może coś znajdę. Dziwi mnie tylko fakt że zależne jest to od ustawień klamki sprzęgła. Aktualnie jeżdzę na 3, po ustawieniu na 1 są takie jazdy. Dzięki za pomoc. -- Artur 8 |
Data: Kwiecien 22 2009 06:29:55 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: doktorski | On 22 Kwi, 10:01, wrote: Przy zmianie nalałem na max i zakręciłem, także chyba to nie to.Wyciagnij troche ze zbiorniczka, w celach testowych. Niech bedzie w polowie miedzy min i max. A jakby jakimś cudem wysprzęglnik się zacinał wtedy gdy dochodziA widzisz. Nie wyczytalem tego wczesniej. W takim razie ja bym obstawial uklad pompa-wysprzeglnik. Nie wiem jaka konstrukcje ma wysprzeglnik w zygzaku ale powinno sie dac go zbadac bez wielkiej roboty. że zależne jest to od ustawień klamki sprzęgła. Aktualnie jeżdzę na 3,Logika: jezeli ustawiasz dzwignie dalej od kiery i wciskasz ja do palcow/manetki to tloczysko w pompie tudziez wysprzeglnik wsunie sie glebiej niz jak te sama operacje wykonasz dzwignia w poz. 3. Cos mi podpowiada, ze ujecie plynu powinno pomoc. pzdr, dr FJR/525 9 |
Data: Kwiecien 22 2009 06:55:01 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: | On 22 Kwi, 15:29, doktorski wrote: On 22 Kwi, 10:01, wrote:[...] Spróbuję jeszcze dzisiaj, nie wpadłem na to :-) Więc wniosek jest taki że najlepiej nie zalewać na max? -- Artur 10 |
Data: Kwiecien 22 2009 10:22:53 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: | On 22 Kwi, 15:55, wrote: > Logika: jezeli ustawiasz dzwignie dalej od kiery i wciskasz ja doA więc tak, ujęcie płynu pomogło. Przy jeździe na ustawieniu 1 (klamka najdalej od kiery) nie ma już uślizgów przy odkręcaniu ani zrzucaniu biegów bez przegazówki. Ująłem 5ml, chyba było za dużo bo płyn był nawet na tym plastykowym czymś nad membraną. No i jeszcze jedno, czy to normalne że z płynu hamulcowego w sprzęgle robi się szybko czarny gnój? Zmieniałem ponad tydzień temu płyn (był czarny), dzisiaj patrze i znów to samo - normalka czy coś jest nie tak? -- Artur 11 |
Data: Kwiecien 22 2009 11:08:16 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: doktorski | On 22 Kwi, 19:22, wrote: A więc tak, ujęcie płynu pomogło.Znaczy klasycznie: cieszesiezemoglempomoc. :) No i jeszcze jedno, czy to normalne że z płynu hamulcowego w sprzęgleIMO to nie jest normalne. Plyn to nie olej zeby sie mogl raz-dwa wymieszac z pozostalosciami. U mnie nigdy plyn w ukladzie hamulcowym/ sprzeglowym nie byl czarny. Nawet taki, ktory mial kilka lat. Czarny syf to moze byc pozostalosc starego jezeli to guma barwila (niepelna wymiana w ukladzie) lub mieszanie sie z olejem silnikowym (?). Sprawdz uszczelniacze na wysprzeglniku. Nic innego mi do glowy nie przychodzi. pzdr, dr FJR/525 12 |
Data: Kwiecien 22 2009 11:46:27 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: | On 22 Kwi, 20:08, doktorski wrote: Dzięki :-) Hmm... Przy wymianie zrobiłem błąd, pośpieszyłem się i ten syf ze zbiorniczka pchnąłem w układ ale przepompowałem tam z 250ml płynu.. Na dnie zbiorniczka był taki syf który opadł na dno w zakamarki zbiorniczka. Płyn jest mętny, ciemniejszy co przy większej ilości wygląda jak czarny. Chyba jednak będe musiał to wszystko rozebrać i zbadać. -- Artur 13 |
Data: Kwiecien 22 2009 21:15:47 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: Don Pedro | pisze: Witam, Wiesz, generalnie sprzęgła hydrauliczne są nieregulowalne. Natomiast to, o czym piszesz to ustawienie klamki. IMVHO jedno nie ma żadnego wpływu na drugie. Jedyna opcja, jaką potrafię sobie wyobrazić to to, że klamka Ci o coś haczy w pewnym położeniu. pozdr DP TL-S 14 |
Data: Kwiecien 22 2009 13:26:20 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: | On 22 Kwi, 21:15, Don Pedro wrote: Tak to wiem dlatego moj problem bardzo mnie dziwil i nie bardzo wiedzialem gdzie szukac przyczyny. Na szczescie rozwiazalo sie chociaz nie do konca rozumiem co bylo powodem ale nie wazne ;-) Nie wiem czy kojarzysz jak zbudowana jest klamka w zygzaku ale ustawienie raczej nie ma mozliwosci powodowac haczenia. http://www.allegro.pl/item589750952_dzwignia_dzwignie_hamulca_kawasaki_zxr_ex_zx.html#gallery tak to wyglada. -- Artur 15 |
Data: Kwiecien 23 2009 00:56:28 | Temat: Re: Regulacja sprzęgła hydraulicznego | Autor: doktorski | On 22 Kwi, 22:26, wrote: nie do konca rozumiem co bylo powodem ale nie wazne ;-) IMO moze byc tak: syf w plynie to starta guma tloczyska/oringow w pompie. Tloczysko moze juz nie trzymac szczelnosci i wtedy: - przy ustawieniu klamki na 3 do ukladu wprowadzasz mniej plynu = mniejsze cisnienie, mniej plynu przedostaje sie w strone zbiorniczka w trakcie wysprzeglania - przy ustawieniu klamki na 1 do ukladu pwrowadzasz wiecej plynu = wieksze cisnienie, wiecej plynu przedostaje sie w strone zbiorniczka w trakcie wysprzeglania. W przypadku drugim, w sytuacji gdy w zbiorniczku bylo pelno, plyn nie mial gdzie wrocic i utrzymywalo sie cisnienie w ukladzie = lekko rozlaczone sprzeglo. Z tego co piszesz co ujeciu pluny jest ok co dla mnie poniekad potwierdza te teorie. Wniosek: zbadaj pompe, guma w pompie ma 6 lat wiec moze juz nie jest idealna. pzdr, dr FJR/525 |