Pytanie przede wszystkim do posiadaczy silnika 1,7 CTDi 100 KM 16 zaworowy z Hondy Civic i Opli (1,7 CDTI). Czy w tym silniku potrzebna jest okresowa regulacja zaworów czy jest tam układ automatycznej regulacji. Technika idzie do przodu ale wiem że jednak jeszcze niektóre silniki tego wymagają. Druga sprawa to czy w ogóle zmienia się luz zaworowy jeśli nie regulujemy. Słyszałem opinie że niektórzy sprawdzają ale i tak wychodzi ż enie potrzeba żadnych korekt robić.
2 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 15:11:10 |
Temat: Re: Regulacja zaworów |
Autor: Boombastic |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
Pytanie przede wszystkim do posiadaczy silnika 1,7 CTDi 100 KM 16 zaworowy z Hondy Civic i Opli (1,7 CDTI). Czy w tym silniku potrzebna jest okresowa regulacja zaworów czy jest tam układ automatycznej regulacji. Technika idzie do przodu ale wiem że jednak jeszcze niektóre silniki tego wymagają. Druga sprawa to czy w ogóle zmienia się luz zaworowy jeśli nie regulujemy. Słyszałem opinie że niektórzy sprawdzają ale i tak wychodzi ż enie potrzeba żadnych korekt robić.
W Hondach generalnie się reguluje luz zaworowy (benzyniaki za wyjątkiem silnika w Legendzie). Jednak nie wiem czy w silnikach Isuzu i Opla też trzeba.
3 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 15:42:19 | Temat: Re: Regulacja zaworów | Autor: Agent |
Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
Pytanie przede wszystkim do posiadaczy silnika 1,7 CTDi 100 KM 16 zaworowy z Hondy Civic i Opli (1,7 CDTI). Czy w tym silniku potrzebna jest okresowa regulacja zaworów czy jest tam układ automatycznej regulacji. Technika idzie do przodu ale wiem że jednak jeszcze niektóre silniki tego wymagają. Druga sprawa to czy w ogóle zmienia się luz zaworowy jeśli nie regulujemy. Słyszałem opinie że niektórzy sprawdzają ale i tak wychodzi ż enie potrzeba żadnych korekt robić.
W Hondach generalnie się reguluje luz zaworowy (benzyniaki za wyjątkiem silnika w Legendzie). Jednak nie wiem czy w silnikach Isuzu i Opla też trzeba.
To ja też wiem tyle że jak napisałem to jest silnik od Isuzu (diesel znaczy :). Gdzies doczytałem że dawniejszy diesel Izuzu wymagał regulacji ale potem dali mu CR i 16 zaworówą głowicę i nie wiem czy coś się zmieniło w kwestii regulacji zaworów. Mam nakręcone 157 tys ( ja tylko 40) i przyszło mi do głowy że jeśli poprzedni właściciel tego nie robił to może warto byłoby to sprawdzić.
4 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 01:46:09 | Temat: Re: Regulacja zaworów | Autor: Bet |
Agent pisze:
To ja też wiem tyle że jak napisałem to jest silnik od Isuzu (diesel znaczy :). Gdzies doczytałem że dawniejszy diesel Izuzu wymagał regulacji ale potem dali mu CR i 16 zaworówą głowicę i nie wiem czy coś się zmieniło w kwestii regulacji zaworów. Mam nakręcone 157 tys ( ja tylko 40) i przyszło mi do głowy że jeśli poprzedni właściciel tego nie robił to może warto byłoby to sprawdzić.
przecież ten silnik ma płytki zaworowe, a nie hydraulikę zaworową więc konieczne jest okresowe sprawdzanie i regulacja luzów.
Polecam sięgnąć po instrukcję samochodu i poczytać o zakresie okresowych przeglądów. Jeżeli nie masz jej od poprzedniego właściciela to przecież można takich informacji poszukać "w internecie".
--
Bet
5 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 11:51:53 | Temat: Re: Regulacja zaworów | Autor: Agent |
Użytkownik "Bet" napisał w
wiadomości
Agent pisze:
To ja też wiem tyle że jak napisałem to jest silnik od Isuzu (diesel znaczy :). Gdzies doczytałem że dawniejszy diesel Izuzu wymagał regulacji ale potem dali mu CR i 16 zaworówą głowicę i nie wiem czy coś się zmieniło w kwestii regulacji zaworów. Mam nakręcone 157 tys ( ja tylko 40) i przyszło mi do głowy że jeśli poprzedni właściciel tego nie robił to może warto byłoby to sprawdzić.
przecież ten silnik ma płytki zaworowe, a nie hydraulikę zaworową więc konieczne jest okresowe sprawdzanie i regulacja luzów.
Polecam sięgnąć po instrukcję samochodu i poczytać o zakresie okresowych przeglądów. Jeżeli nie masz jej od poprzedniego właściciela to przecież można takich informacji poszukać "w internecie".
--
Mam po niemiecku a w necie jakoś nie znalazłem po polsku narazie. Ale
poszukam jeszcze.
6 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 11:07:04 | Temat: Re: Regulacja zaworów | Autor: PeJot - Krk |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
Pytanie przede wszystkim do posiadaczy silnika 1,7 CTDi 100 KM 16 zaworowy z Hondy Civic i Opli (1,7 CDTI). Czy w tym silniku potrzebna jest okresowa regulacja zaworów czy jest tam układ automatycznej regulacji. Technika idzie do przodu ale wiem że jednak jeszcze niektóre silniki tego wymagają. Druga sprawa to czy w ogóle zmienia się luz zaworowy jeśli nie regulujemy. Słyszałem opinie że niektórzy sprawdzają ale i tak wychodzi ż enie potrzeba żadnych korekt robić.
Polecam www.civicklub.pl
pozdro
PeJot
Civic 3D 1.4iS'97
7 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 11:52:57 | Temat: Re: Regulacja zaworów | Autor: Agent |
Użytkownik "PeJot - Krk" napisał w wiadomości
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
Pytanie przede wszystkim do posiadaczy silnika 1,7 CTDi 100 KM 16 zaworowy z Hondy Civic i Opli (1,7 CDTI). Czy w tym silniku potrzebna jest okresowa regulacja zaworów czy jest tam układ automatycznej regulacji. Technika idzie do przodu ale wiem że jednak jeszcze niektóre silniki tego wymagają. Druga sprawa to czy w ogóle zmienia się luz zaworowy jeśli nie regulujemy. Słyszałem opinie że niektórzy sprawdzają ale i tak wychodzi ż enie potrzeba żadnych korekt robić.
Polecam www.civicklub.pl
No już tam napisałem ale cicho narazie.
| | | | | |