Regulator Napięcia
1 | Data: Pa?dziernik 27 2011 17:24:54 |
Temat: Regulator Napięcia | |
Autor: | Witam.Poszukuje regulatora napięcia 2 |
Data: Pa?dziernik 27 2011 21:39:59 | Temat: Re: Regulator Napięcia | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-10-27 19:24, pisze: Witam.Poszukuje regulatora napięciaA nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;) Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :) Pozdrawiam ! PS: Może mieć mniej wyjść :) 3 |
Data: Pa?dziernik 27 2011 23:07:56 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Kuczu | W dniu 2011-10-27 21:39, Czarek Daniluk pisze: A nie wystarczy zakupiÄ zwykły regulator napiÄcia ? tylko trzeba A ktore wspolczesne auto ma regulator nie zespolony z alternatorem ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 4 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 20:53:03 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-10-27 23:07, Kuczu pisze: W dniu 2011-10-27 21:39, Czarek Daniluk pisze: Czy trzeba szukaÄ od współczeĹnie produkowanego ?? SÄ do nabycia zewnÄtrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby Polonez/PF125/126 ;) Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba. Pozdrawiam ! 5 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 22:14:28 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Kuczu | W dniu 2011-10-30 20:53, Czarek Daniluk pisze: W dniu 2011-10-27 23:07, Kuczu pisze: Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 6 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 22:29:12 | Temat: Re: Regulator Napięcia | Autor: Wojtek | Kuczu wrote: > Kumpel taki wsadził do ST: http://www.swistak.pl/a4327230,UNIWERSALNY-REGULATOR-NAPIECIA-RN-05-GWAR-12m-cy.html -- Wojtek Sobociński Raz na rowerze, raz na motorze :D 7 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 00:56:19 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Kuczu | W dniu 2011-10-30 22:29, Wojtek pisze: Kuczu wrote: No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. I o rzad wielkosci drozszy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 8 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 10:05:28 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: falco | W dniu 2011-10-31 00:56, Kuczu pisze: No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. Siema, tzw. "czekoladka", to właĹnie elektronik, prosty, polski elektroniczny regulator... P.S. O przydatnoĹci, to szukanego modelu siÄ nie wypowiadam, bo nie wiem. -- Pozdr! falco SenNa... 356 '58 175 T.Apacz 0.6 '97 9 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 21:39:53 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-10-31 00:56, Kuczu pisze: No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. I o Mechanicznych już nikt nie stosuje, teraz tylko elektronika. 25-30zł to nie jest rzÄ d wielkoĹci drożej ;P Pozdrawiam ! 10 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 22:38:00 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Monster | W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze: Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej. To całkiem inna bajka- goć szuka do napÄdu paralotni,można powiedzieÄ że silnik od kosiarki:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem 11 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 21:38:46 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze: Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej. Czym siÄ różni alternator we włochu/japoĹcu/niemcu od tego który jest w CZ ?? w.g mnie wszystkie majÄ takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i czasami Ĺrodek faz :P Pozdrawiam ! 12 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 23:04:18 | Temat: Re: Regulator Napięcia | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 31-10-2011 o 21:38:46 Czarek Daniluk napisał(a): W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze: ano bardzo dobrze różnicę widać gołym okiem... są alternatory trójfazowe ze wzbudzeniem, takie jak w 99.9% obecnych samochodów i w CZ/JAWA. regulator służy do sterowania prądem płynącym przez uzwojenie wirnika. stąd też dwie szczotki i komutator w postaci dwóch oddzielnych pierścieni na wirniku im większy prąd wzbudzenia tym większe napięcie generuje uzwojenie stojana i większą oddaje moc.. generalnie takie rozwiązanie ma najlepszą sprawność bo alternator generuje tyle prądu ile potrzebują odbiorniki. ale też bardziej skomplikowany mechanicznie. do pełni szczęścia w obwodzie znajduje się prostownik zamieniający prąd zmienny z trzech faz na prąd stały. drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe.... zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator napięcia. pozdrawiam 13 |
Data: Listopad 01 2011 11:23:36 | Temat: Re: Regulator NapiÄcia | Autor: Monster | W dniu 2011-10-31 21:38, Czarek Daniluk pisze: W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:WidaÄ sÄ różnice skoro nawet w Larssonie jest na półce jakieĹ 80 różnych reglerów. -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem 14 |
Data: Listopad 24 2011 20:05:45 | Temat: Regulator Napięcia | Autor: | napisał(a): Witam.Poszukuje regulatora napięcia Drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe.... zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator napięcia. Posiadam alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe.Z silnika wychodzą dwa przewody do podłączenia z regulatorem(dwu fazowy)i wyjście + do akumulatora i masa z obudowy.To co wiem to regulator był dwupołówkowy z stabilizatorem. Dziękuje koledze za szczegółowy opis jak wyżej. Ewentualnie jaki regulator można zastosować. Dziękuje i pozdrawiam.Artur -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |