Grupy dyskusyjne   »   Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?

Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?



1 Data: Czerwiec 05 2012 17:42:18
Temat: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Rafał VFR 

Witam.
Mam dośćleciwy motorower
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/Mobylette/mobylette.html

Problem, który od wielu lat wciąż wraca jest następujący: Z motoroweru
wychodzi 1 przewdó zasilający maszynę w prąd :-)
Tylko jeden. Masa jest na obudowie wszystkiego co metalowe.
Prądnica zasila klakson i 2 lampy. Nic więcej. Problem jest taki, że po
dodaniu gazu wszystko się przepala.
Pewnym pomysłem było założęnie dość "mocnych" żarówek - z przodu 10W z tyłu
4 W (12V).
Ale jak się jedzie "galopem" to i dość często to nie wystarcza. Z minusów:
ilość prądu do "normalnej jazdy nie wystarcza już na klakson a i reszta
świeci na postoju ledwo ledwo.
Chciałęm coś wstawić - coś co spowoduje, że prąd będzie "normalny" a żarówki
takie, żeby wszystko razem do kupy miało swój prąd i co za tym idzie działa.

De facto miałem dwa motorowery i ten drugi, któego dziś już nie ma miał coś
ala regulator. Nietety nigdy nie był uruchomiony ale w instalacji coś tam
było.
Nie znam się na tym. Byłem w poznańskim sklepie MOtus, któy wydawało mi się
coś poradzi ale na razie 1:0 dla przepalających się wciąż żarówek.
Czy ktoś może coś podlinkować albo wyjaśnić co mam szukać.
Regulatory jakie do tej pory widziałem mają 4 wtyczki i na pytanie jak to
podłączyć i czy będzie działąć - zawsze jest to samo - wzdrygnięcie ramion
....

--
Pozdrawiam
Rafał
GG 85456
www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Naprawiam rowery:
www.rafcio.rekin.net



2 Data: Czerwiec 05 2012 20:21:48
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Adampio 

Nic nie napisaleś jakie masz zrodlo pradu. Jesli nie masz "wytworni pradu" z uzwojeniem wzbudzenia (tak jak samochodowym alternatorze) tylko (najbardziej porawdopodobne) kolo magnesowe i cewki to pozostaje Ci tylko jakis stabilizator napięcia, taki np. jak do zasilaczy, gdzie namiar prądu bedziesz zamienial na ciepło. Ale wtedy kupujesz podzespoly nie w sklepie motoryzacyjnym tylko elektronicznym

Poszukaj/popytaj na Elektrodzie

3 Data: Czerwiec 05 2012 21:13:23
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Rafał VFR 


Użytkownik "Adampio"  napisał w wiadomości

Nic nie napisaleś jakie masz zrodlo pradu. Jesli nie masz "wytworni pradu"
z uzwojeniem wzbudzenia (tak jak samochodowym alternatorze) tylko
(najbardziej porawdopodobne) kolo magnesowe i cewki(...)

Tak jest koła magnesowa i jedna cewka. Nic więcej.
W takim przypadku rozumiem, że nie regulator a coś - coś innego ? czy tak ?
Pzdr
Rafał

4 Data: Czerwiec 06 2012 17:12:49
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Adampio 

W dniu 2012-06-05 21:13, Rafał VFR pisze:

Tak jest koła magnesowa i jedna cewka. Nic więcej.
W takim przypadku rozumiem, że nie regulator a coś - coś innego ? czy tak ?

__Maciek Ci juz cześciowo odpisał.
Zrób pomiary napięcia _na_żarówkach_) dla rożnych prędkości obrotowych i daj też znac jakie to były żarowki to sie dowiemy jakiej mocy używasz.Na poczatek, jesli jezdzisz tylko w ciagu dnia daj jakies silniejsze żarowki. Nie spala sie, z punktu widzenia przepisów bedziesz kryty i wreszcie pojezdzisz.

A wracająśc do teorii: tam gdzie jest normalny alternator (z uzwojeniem wzbudzenia) można sterować wytwarzanym napieciem niezależnie do obrotów silnika. Natomiast u Ciebie o poziomie napięcia decydują _tylko_ obroty silnika wiec trzeba zastosować coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa. Stosując do instalacji w motórze model pompy wodnej byłby to upust nadmiaru wody ze sprężyną lub automatycznie sterowany kranik, który by się przykręcał wraz ze wzrostem ciśnienia(czyli napięcia) i odkrecał przy spadku. Niestety jaki by to miał być układ zalezy od zapotrzebowania na moc czyli na natężenie prądu branego przez zarówke reflektorową (tył mozna by opedzic LED-ami z lokalnym stabilizatorem) i stąd moja prosba o pomiary.

Mozna oczywiscie zrobic sobie przetwornice i zainstalowac akumulator tak jak sugeruje __Maciek ale to juz wyższa szkola jazdy.

5 Data: Czerwiec 05 2012 21:08:15
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Hinek 

Użytkownik "Rafał VFR"  napisał


Czy ktoś może coś podlinkować albo wyjaśnić co mam szukać.


Musisz szukać takich żarówek jakie były oryginalnie.

--
Hinek

6 Data: Czerwiec 05 2012 21:11:56
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Rafał VFR 

A kto wie co było w oryginale ....
Jak pamiętam była tam żółta żarówka rowerowa 6V 3W ..
Ale silników było kilka i cewka pewnie była 6V. Teraz jest żarówka 12 V i
przepala się w "trymiga" :-)
Poza tym pisałem, że w oryginale było coś na styl regulatora - od tego muszę
wyjść :-)

--
Pozdrawiam
Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

Naprawiam rowery
www.rafcio.rekin.net

Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Rafał VFR"  napisał

Czy ktoś może coś podlinkować albo wyjaśnić co mam szukać.


Musisz szukać takich żarówek jakie były oryginalnie.

--
Hinek

7 Data: Czerwiec 05 2012 21:20:06
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Hinek 

Użytkownik "Rafał VFR"  napisał


A kto wie co było w oryginale ....
Jak pamiętam była tam żółta żarówka rowerowa 6V 3W ..


W układzie z kołem magnesowym i cewką oświetleniową nie
było żadnych regulatorów napięcia. Sprawdż żarówki na 6V

--
Hinek

8 Data: Czerwiec 05 2012 21:28:42
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Rafał VFR 

Sprawdzałem - ta przepala się już prawie na wolnych obrotach ...
Napięcie jest od ok 8V do ponad 20V - w zależnosci od obrotów silnika
ocywiście ...
Rafał

9 Data: Czerwiec 05 2012 21:45:15
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Hinek 

Użytkownik "Rafał VFR"  napisał


Sprawdzałem - ta przepala się już prawie na wolnych obrotach ...
Napięcie jest od ok 8V do ponad 20V - w zależnosci od obrotów silnika ocywiście ...


O jakiej mocy to była żarówka? Obie żarówki łącznie powinny mieć
pewnie ze 30W.  Jeśli ta co podłączyłeś miała mniejszą moc - to
oczywiste jest że się przepaliła.  Pomiary napięcia bez obciążenia
nic nie dadzą.

--
Hinek

10 Data: Czerwiec 05 2012 21:57:10
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: J_K_K 

W dniu 2012-06-05 21:11, Rafał VFR pisze:

Jak pamiętam była tam żółta żarówka rowerowa 6V 3W ..

Bez jaj - w polskich była 15/15W + 5W 6V.
W pierwszych simsonach s50 - 25/25W na cokole motocyklowym + 5W + stop 21W/6V.
Teraz możesz nawet kupić halogenową 35/35 6V na cokole R2.

--

Pzdr

J_K_K

-- - Posted via news://freenews.netfront.net/ - Complaints to  -- -

11 Data: Czerwiec 05 2012 22:02:38
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: __Maciek 

Tue, 5 Jun 2012 21:08:15 +0200 "Hinek"  napisał:

Czy ktoś może coś podlinkować albo wyjaśnić co mam szukać.

Nie widzę oryginalnego posta, więc nie wiem o co biega, a właśnie
jesztem na temacie przeróbki instalacji w Charcie (i przewinięcia
alternatora) na 12V więc chętnie odpowiem, tylko muszę widzieć
pytanie.

Dobra, sprawdziłem references i wygrzebałem z gugla.
Ponieważ psta nie ma tu na serwerze, będę pisał pod Hinkiem. Kolego
Rafal VFR - zmień serwer z aioe.org na jakiś normalny, np.
gazeta.news.pl. Posty z aioe są wycinanane z wielu poskich serwerów
news ponieważ z serwisu tego przychodzi/przychodziło na grupy mnóstwo
śmiecia. Jacyś gówniarze wykorzystywali fakt że aioe ukrywa adres
nadawcy i zabawiali się w podszywanie pod innych użytkowników i
robienie innego bydła na grupach. Na Gazecie trzeba się zarejestrować.
ale nie ma z tym problemów, raz się rejestrujesz, wpisujesz login i
hasło do swojego czytnika grup i nie zajmujesz się tym więcej.

Problem, kt ry od wielu lat wci wraca jest nast puj cy: Z motoroweru
wychodzi 1 przewd zasilaj cy maszyn w pr d :-)

I bardzo dobrze że tylko jeden, w moim Charcie zrobiono to natomiast
idiotycznie, oddzielne uzwojenie do lampy przedniej (nie wystarcza i
lampa za słabo świeci), i dwa do ładowania akumulatora i zasilania
pozostałych świateł (też nie wystarczają i akumulator trzeba ładować z
zasilacza) :-)

Tylko jeden. Masa jest na obudowie wszystkiego co metalowe.
[...]
takie, eby wszystko razem do kupy mia o sw j pr d i co za tym idzie dzia a.

Przede wszystkim to potrzebny Ci jest regulator napięcia a nie prądu.
Zwiększanie mocy żarówek to zły pomysł, trzeba zwalczyć przyczynę (za
duże napięcie), a nie skutek. Potrzebny jest układ który ograniczy
napięcie do 14,4V (albo do 12V jeżeli nie masz w tym sprzęcie
akumulatora - żarówki dłużej pożyją, choć będą słabiej świecić). Można
szukać regulatorów napięcia na Allegro, ale trzeba wiedzieć konkretnie
czy dany typ spełni swoją funkcję. Wiele z obecnych tam regulatorów
jest przeznaczonych do konretnego modelu pojazdu i zamiast
bezpośrednio regulować napięcie wyjściowe, reguluje wzbudzenie
alternatora aby dawał on na wyjściu pożądane napięcie. Jest to
rozwiązanie pod konkretny alternator, czyli w naszych warunkach
nieprzydatne. Alternatory motorowerowe wzbudzane są magnesami
trwałymi. Potrzebny jest więc układ który bezpośrednio reguluje
napięcie wyjściowe. Ponieważ nie chce mi się kombinować, zamierzam
zbudować swój - prostą przetwornicę step-down, na MC34063 (z
zewnętrznym kluczem). Przewiduję obciążalność ok.4-5A - powinno
spokojnie wystarczyć do zasilenia przedniego reflektora 25W i żarówki
tylnej 5W. W momentach większego zapotrzebowania na energię
(kierunkowskazy, lampa stop, klakson), będzie jej dostarczał
akumulator, doładowywany gdy zapotrzebowanie na energię nie bedzie
takie duże.
Jeżeli nie spieszy Ci się z tym bardzo to za jakiś czas będę taką
przetwornicę projektował i budował, mogę się podzielić.
Jeżeli chcesz na już to szukaj gotowców, ale musisz wiedzieć co jest
co.

BTW z Warszawy/okolic jesteś? I jeszcze raz - zmień serwer, bo spora
część grupowiczów (w tym ja) nie widzi Twoich postów. Gdyby nie
odpowiedź Hinka to nawet bym nie wiedział o tym temacie.

12 Data: Czerwiec 06 2012 19:24:29
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Jacot 

__Maciek  wrote:

Z calego wywodu przekonywujaco dla mnie brzmialo tylko to, co pisales
o serwerze;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.grejt.pl

13 Data: Czerwiec 06 2012 20:16:48
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: __Maciek 

Wed, 06 Jun 2012 19:24:29 +0200 Jacot  napisał:

Z calego wywodu przekonywujaco dla mnie brzmialo tylko to, co pisales
o serwerze;)

W sensie że bzdury plotłem? Jak są w mojej wypowiedzi błędy to je
wskaż. Ja zamierzam przerobić swój sprzęt tak jak napisałem...

14 Data: Czerwiec 08 2012 12:19:55
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Jacot 

__Maciek  wrote:

W sensie że bzdury plotłem? Jak są w mojej wypowiedzi błędy to je
wskaż. Ja zamierzam przerobić swój sprzęt tak jak napisałem...

JakbyCito... Do tej Mobiletki, o ktorej bylo na wstepie trzeba, jak
juz madrzy ludzie napisali, zalozyc takie zarowki jakie mialy byc i na
tym jest koniec sprawy. Te pradnice sa obliczane pod konkretne
obciazenie i tylko przy takim zachowuja stabilne mniej wiecej napiecie
znamionowe.
A w twoim Charcie, ciekaw jestem czego sie spodziewasz? Ze
superregulator - "szescioobwodowa superheterodyna na 8 pentodach" (to
z Dodka;) doda Ci mocy, ktorej brakuje w Charcie? Wszystkie regulatory
napiecia pradnic ze stalym wzbudzeniem dzialaja z grubsza na zasadzie
puszczania nadmiarow w straty ale jesli tych nadmiarow nie ma przy
przeciazonej pradnicy to bilans moze sie tylko pogorszyc.
Kiedys to sie chlopcy bawili przewijaniem cewek raczej "na wyczucie",
ale w czasach wspolczesnych prosciej by sie bylo moze rozejrzec za
jakas pradniczka chocby od chinskiego skutera...

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.grejt.pl

15 Data: Czerwiec 08 2012 16:22:07
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: __Maciek 

Fri, 08 Jun 2012 12:19:55 +0200 Jacot  napisał:

JakbyCito... Do tej Mobiletki, o ktorej bylo na wstepie trzeba, jak
juz madrzy ludzie napisali, zalozyc takie zarowki jakie mialy byc i na
tym jest koniec sprawy. Te pradnice sa obliczane pod konkretne
obciazenie i tylko przy takim zachowuja stabilne mniej wiecej napiecie
znamionowe.

To to oczywiście, natomiast jeżeli i tak pali żarówki, to nie
zaszkodzi dodać jakiegoś stabilizatora.


A w twoim Charcie, ciekaw jestem czego sie spodziewasz? Ze
superregulator - "szescioobwodowa superheterodyna na 8 pentodach" (to
z Dodka;)

:-D
Z jakiego Dodka?


doda Ci mocy, ktorej brakuje w Charcie?

Stabilizator z pewnością mocy nie doda i nie taka jest jego rola,
natomiast przewinięcie magneta może coś poprawić. W sieci są
wypowiedzi gości którzy przewijali alternator i uzyskiwali większą
moc. Dodatkowo podniesienie napięcia i wymiana żarówek na 12V
spowoduje mniejsze straty na rezystancjach styków, bo będą płynęły
mniejsze prądy. Co do stabilizacji to chodzi też o to żeby nie było aż
takich różnic w świeceniu przedniego reflektora na biegu jałowym i po
dodaniu gazu.


napiecia pradnic ze stalym wzbudzeniem dzialaja z grubsza na zasadzie
puszczania nadmiarow w straty ale jesli tych nadmiarow nie ma przy
przeciazonej pradnicy to bilans moze sie tylko pogorszyc.

Zobaczymy, mam wrażenie że jednak będzie lepiej, pochwalę się na
grupie co i jak. Może uda się z tej maszynki wyciągnąć tyle mocy żeby
wszystko działało jak należy.


Kiedys to sie chlopcy bawili przewijaniem cewek raczej "na wyczucie",

Planuję do pierwszej próby zwiększyć liczbę zwojów 2,5-2,7 raza.
Wszystkie trzy dostępne uzwojenia (bo jest pięć, z czego dwa dla
modułu zapłonowego i tego nie zamierzam ruszać) tak przewinę i dam
prostownik, a za nim przetwornicę step down. Zobaczymy co wyjdzie.
Może zrobię swoje karkasy żeby nie psuć wszystkich cewek. Zresztą może
żadnej nie zepsuję - nawinę na karkas z 50 zwojów, zmierzę
indukcyjność, policzę Al, zmierzę oryginalną cewkę i będę wiedział ile
w przybliżeniu ma zwojów.


ale w czasach wspolczesnych prosciej by sie bylo moze rozejrzec za
jakas pradniczka chocby od chinskiego skutera...

Pytanie tylko czy taka prądniczka wymiarowo będzie pasować. Można
oczywiście coś porzeźbić, ale nie chce mi się tak kombinować, wolę
pokombinować z przewinięciem cewek.

16 Data: Czerwiec 08 2012 20:28:42
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Sir Piernik 

Maciek pisze:
....>8

W sieci są wypowiedzi gości którzy przewijali alternator i uzyskiwali większą
moc. Dodatkowo podniesienie napięcia i wymiana żarówek na 12V
spowoduje mniejsze straty na rezystancjach styków, bo będą płynęły
mniejsze prądy. Co do stabilizacji to chodzi też o to żeby nie było aż
takich różnic w świeceniu przedniego reflektora na biegu jałowym i po
dodaniu gazu.

Przewiniecie na wyzsze napiecie nie doda mocy! Owszem, straty beda mniejsze i tyle.
Moc alternatorka przeciez nie zalezy od uzwojenia a od strumienia magnetycznego. Wieksza moc uzyskal bys zmieniajac magnesy np na neodymowe (za cholere nie mam pomyslu jak to fizycznie wykonac).

Pozdrawiam
Sir Piernik
Zawodowy elektryk :)
  Betvelwe

17 Data: Czerwiec 08 2012 20:35:43
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Arni 

W dniu 08.06.2012 20:28, Sir Piernik pisze:

Moc alternatorka przeciez nie zalezy od uzwojenia a od strumienia
magnetycznego. Wieksza moc uzyskal bys zmieniajac magnesy np na
neodymowe (za cholere nie mam pomyslu jak to fizycznie wykonac).

i opory pradnicy w takim strumieniu spowodują zatrzymanie silnika ;)


--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Przedszkolaków

18 Data: Czerwiec 08 2012 20:52:32
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Hinek 

Użytkownik "Arni"  napisał


i opory pradnicy w takim strumieniu spowodują zatrzymanie silnika ;)


Dodatkowo magnesy te zatrzymają prędkościomierz i cofną licznik.

A do  _Maćka:
Podkreśl sobie to co napisał Sir Piernik wężykiem :)
Ale próbuj - w końcu najlepiej uczyć się na błędach.

--
Hinek

19 Data: Czerwiec 10 2012 23:51:47
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Jacot 

Sir Piernik  wrote:

Moc alternatorka przeciez nie zalezy od uzwojenia a od strumienia
magnetycznego. Wieksza moc uzyskal bys zmieniajac magnesy np na
neodymowe (za cholere nie mam pomyslu jak to fizycznie wykonac).

Prawda to niewatpliwa, acz z tymi alternatorami w Charcie cos bylo na
rzeczy, moze byc, ze konstruktor cos pomylil w obliczeniach, bo to
nowa konstrukcja, moze niedokladnie skopiowana;)
Bo z kolei dynamko z Simsona SR1 doczekalo starosci i upadku DDRowa -
zmieniano tylko sukcesywnie parametry cewek, od pierwotnych 15W az do
35W w reflektorze, znaczy w tej starej formie drzemaly rezerwy;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.grejt.pl

20 Data: Czerwiec 11 2012 00:20:00
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Sir Piernik 

Jacot pisze:
....>8

Prawda to niewatpliwa, acz z tymi alternatorami w Charcie cos bylo na
rzeczy, moze byc, ze konstruktor cos pomylil w obliczeniach, bo to
nowa konstrukcja, moze niedokladnie skopiowana;)

Jako "ciezko doswiadczony inzynier" w zyciu bym tego nie usilowal liczyc.
Jeszcze mi sie nie zdarzylo by obliczenia z magnesami trwalymi jakkolwiek przypominaly rzeczywistosc :)

Bo z kolei dynamko z Simsona SR1 doczekalo starosci i upadku DDRowa -
zmieniano tylko sukcesywnie parametry cewek, od pierwotnych 15W az do
35W w reflektorze, znaczy w tej starej formie drzemaly rezerwy;)

IMO albo zastosowali inny, mocniejszy typ magnesow albo znacznie zmniejszyli szczeline powietrzna!
Zreszta, Jacek, wpadne przy najblizszej okazji to rozwiazemy problem ;)

Pozdrawiam z Kosowa (nasi tu sa, w mundurkach!!)
Sir Piernik
  Betvelwe

21 Data: Czerwiec 12 2012 01:31:38
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Jacot 

Sir Piernik  wrote:

Jako "ciezko doswiadczony inzynier" w zyciu bym tego nie usilowal liczyc.
Jeszcze mi sie nie zdarzylo by obliczenia z magnesami trwalymi
jakkolwiek przypominaly rzeczywistosc :)

Nie smialem sugerowac takiej ewentualnosci;)

Zreszta, Jacek, wpadne przy najblizszej okazji to rozwiazemy problem ;)

Ot i wlasnie, przypomnialo mi sie, jak minimum z 10 lat temu
rozstrzasalismy problem junaczej pradnicy;) Lata prob i doswiadczen
braci junakowej dowiodly w miedzyczasie, ze mowiles cala prawde, z tej
pradnicy wiele sie nie wyciagnelo mimo wszelkich wysilkow - nie tyle,
zeby bylo warto.
Za to jest juz trzecia wersja alternatora na neodymach, "poprawiona i
uzupelniona;)

Pozdrawiam z Kosowa (nasi tu sa, w mundurkach!!)

Rany, gdzie Cie zas nosi?;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.grejt.pl

22 Data: Czerwiec 11 2012 22:24:48
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: __Maciek 

Fri, 08 Jun 2012 20:28:42 +0200 Sir Piernik
napisał:

Moc alternatorka przeciez nie zalezy od uzwojenia a od strumienia
magnetycznego. Wieksza moc uzyskal bys zmieniajac magnesy np na
neodymowe (za cholere nie mam pomyslu jak to fizycznie wykonac).

No racja, trochę źle się wyraziłem - napięcie w ogóle jest zbyt niskie
(przy małych i średnich obrotach silnika) żeby żarówki należycie
świeciły. Doładowywanie akumulatora też się nie udaje. Przewiniemy -
zobaczymy. Faktycznie wygląda to na błąd obliczeniowy projektanta
maszynki. Mam wrażenie że operacja może się udać.

23 Data: Czerwiec 08 2012 21:01:56
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Adampio 

W dniu 2012-06-08 16:22, __Maciek pisze:

Z jakiego Dodka?

Oszkurna, młodzież ma aż takie luki w wykształceniu ogólnym?!!!! =:-0

http://www.youtube.com/watch?v=-vOApbqn1Ek od 5.30 do 5.50

24 Data: Czerwiec 08 2012 21:20:20
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Hinek 

Użytkownik "Adampio"  napisał  >


Oszkurna, młodzież ma aż takie luki w wykształceniu ogólnym?!!!! =:-0


Stary już pewnie jesteś :)
Były różne reformy w szkolnictwie!

--
Hinek

25 Data: Czerwiec 11 2012 22:18:56
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: __Maciek 

Fri, 8 Jun 2012 21:20:20 +0200 "Hinek"  napisał:

Oszkurna, młodzież ma aż takie luki w wykształceniu ogólnym?!!!! =:-0

Następny co pisze z aioe i muszę w guglach jego postów szukać...

Wybacz, ale jako 30-letnia młodzież, nie przepadam za filmami z Dymszą
itp. Z tamtych czasów to ja tylko Patsy Cline i Andrews Sisters uważam
(i podobne (muzyczne raczej) klimaty). :-) Jeżeli chodzi o filmy to
raczej z lat '70-'80 wolę.

Stary już pewnie jesteś :)
Były różne reformy w szkolnictwie!

:-)

26 Data: Czerwiec 13 2012 12:45:52
Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Autor: Jacot 

__Maciek  wrote:

Wybacz, ale jako 30-letnia młodzież, nie przepadam za filmami z Dymszą

Lubic sie nie musi, znac wypada;)
Skoro juz przywolalem Dymsze na swiadka, wspomne jeszcze o innym
aspekcie tych filmow, dajacym sie powiazac z motocyklizmem
wspolczesnym: w wiekszosci z nich pojawia sie postac jakiejs kucharki
lub sluzacej, ktora udaje "pania" i m.in. wybitnie naduzywa
wyszukanych slow w rodzaju "ach wszak" lub brzmiacych 'z francuska',
co w jej mniemaniu jest cecha charakterystyczna "panskosci";)
I to mi sie wlasnie nieodlacznie kojarzy z tymi kolegami, ktorzy
usilowali forsowac swego czasu uzywanie wylacznie slowa "motocykl"
jako jedynie slusznego;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.grejt.pl

Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?



Grupy dyskusyjne